התקפת טרור בפריז צרפת חדשות 2 דנה וייס אהרון ברנע אוהד חמו
צילום: צילום מסך חדשות 2

הערוצים יפסיקו להעלים "פינות" במדידה - והרייטינג ייחתך

לאחר שנים בהן נגרעו דקות רבות מהמדידה וסופקו נתוני צפייה מעוותים, מ-1 בנובמבר יבוטל "חיתוך הפינות" והמדידה תכלול את ממוצע הרייטינג של כל דקות השידור של התכנית
אלכסנדר כץ | (1)

לא רק הפיצול בערוץ 2 יוביל לירידה משמעותית בצפייה, אלא גם שיטת מדידת הרייטינג שתשתנה החל מ-1 בנובמבר. מאותו תאריך לא יוסרו יותר "פינות" מתכניות הטלוויזיה השונות, והמדידה תכלול את ממוצע הרייטינג של כל דקות השידור של התכנית – כך הצביעו היום (יום ד') חברי הוועדה למדרוג, הכוללת את נציגי ערוצי הטלוויזיה הארציים, הערוצים הייעודיים והרשות השנייה.

 

מאז החלה המדידה ב-1999, יכלו הערוצים לבקש להסיר "פינות", בתחילת התכנית או מהדורת החדשות ובסופה, כך שבאופן מלאכותי הרייטינג עלה לאחר שהוסרו דקות רבות מהשוליים של התכנית. כך יצא שבפועל היו תכניות בנות שעה, שרק 20 דקות מהן נמדדו, במרכזם, ואין הקצוות – 20 דקות בהחלה ובסוף, לא נמדדו.

 

באותן פינות, בקצוות התכנית, דאגו עורכיהן ובכירי הערוצים לשבץ ברייקים הפרסומות, שבאופן טבעי מובילים לירידה חדה במספר הצופים - שפורשים לערוצים מתחרים או נוטשים לכמה דקות את הצפייה בטלוויזיה - דבר שהוביל לנתונים מעוותים.

 

תכניות שהניבו למשל 25%, יכלו לאבד מספר נקודות רייטינג אם היו נמדדות בצורה מלאה. לאורך השנים נעשו מספר ניסיונות לשנות את שיטת המדידה הייחודית הזאת לישראל, אולם הזכייניות התנגדו לכך, ובצדק מבחינתן. בצורה כזו, הן יכולות להציג נתונים גבוהים הרבה יותר מאלה שישנם בפועל.

אגב, אין זה היה עיוות יחידי בנתוני הצפייה. כלי התקשורת (וגם אייס) נוהגים לפרסם את נתוני הצפייה במגזר היהודי, ולא בכלל המגזר (כולל המגזר הערבי, א"כ), מה שמציג נתונים גבוהים יותר לתכניות בקרב הצופים במגזר היהודי. ואולם הסיבה לכך היא שמשרדי הפרסום מתבססים אף הם על נתוני הרייטינג של המגזר היהודי, ולא על כלל המגזר. 

 

כעת, לצד הפיצול בערוץ 2 שיוביל באופן טבעי לירידה חדה בצפייה של קשת ורשת שייצאו לערוצים נפרדים, גם השינוי במדידה יוביל לנגיסה נוספת באחוזי הצפייה הרשמיים. אגב, בהצבעה היום, תמכו נציגי כל הערוצים בהצעה לביטול "חיתוך הפינות".

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    gri 26/10/2017 15:23
    הגב לתגובה זו
    משרדי הפרסום מתבססים על פי נתוני פשיזם, וזה בסדר. אבל האחריות שלכם היא כלפי הגולשים שלכם ולא כלפי משרדי פרסום, ולכן אתם צריכים להציג את הנתונים האמיתיים. אגב, בעולם כבר לא מתייחסים לאחוזים ולבתי אב, אלא לכמה צפו. במספרים. בפרטים. הגיע הזמן שגם אתם תתקדמו.
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״