המהלך שנולד בהאקתון: מסר להט"בי אמיץ של סופרפארם
יותר מעלילת הפרסומת שבסופה פאנץ' להט"בי, הסרט החדש של סופרפארם תחת המותג לייף מעניין בעיקר מעצם העובדה שמדובר בסופרפארם. מותג על במונחי מדינת ישראל שנוגע בכל קהילה בישראל ללא הבדל דת גזע ומין, כי כולנו נדרשים למוצרי רשת הפארם המוכרת בשלב כזה או אחר.
על פניו מדובר במהלך שמותגים מסוגם של סופרפארם לא ששים לחתום עליו את שמם. העובדה שבאמת מדובר במותג מיינסטרים שמשווק, מוכר ומנהל אינטראקציה יומיומית עם כל רבדי האוכלוסייה אמורה לגרום לחברות מן הסוג הזה לחשוש. מבלי להצטדק ולהתייפייף, בסופרפארם ידעו ויודעים שיש להם "מה להפסיד". הענקת רוח גבית למשפחות שאינן התא המשפחתי-מסורתי של גבר ואשה, אלא זוגות מאותו המין, עלול לעורר הדי ביקורת כנגדם מצד קהילות שמרניות, ובכל זאת, הם מעבירים מסר ברור: "כל ההורים מתמודדים עם אותם האתגרים...... ואנחנו כאן בשביל כולם".
המהלך של סופרפארם לא נולד מתוך הפעילות השוטפת של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי והמותג אלא במסגרת אירועי שבוע הגאווה מלפני מספר חודשים. ביוזמת פייסבוק, סיוון קלינגבייל ויוסי לובטון, גובש האקתון (מפגש מוחות בין מתכנתי מחשב, מפתחי תוכנה, מעצבים גרפיים ועוד לצורך שת"פ בפיתוח פרוייקטים) שבו השתתפו אנשי קריאייטיב ממרבית משרדי הפרסום, נציגים של ארגוני הקהילה הלהט״בית ואנשי פייסבוק.
- תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן
- הקמפיין הייעודי של טיב טעם לסניף המשופץ ברמת החייל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת ההקאתון הוצג למשתתפים בריף של סופרפארם ללייף בייביז שמטרתו להציג את העובדה שמוצרי לייף בייביז הם לכל המשפחות בישראל ללא תלות בהרכב המיני שלהן. המהלך שנבחר הוא פתרון קריאייטיבי שהוצג על ידי קבוצה שמנתה בין היתר נציגים מבאומן, מקאן, ותאמינו או לא - גוגל. לאחר מכן הופק הסרט על ידי באומן בר ריבנאי בבימויו של רם ברוך.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
