
מקאן וקוקה קולה במגעים: האם תנובה תטיל וטו על המתחרה?
הפרסום על מגעים בין משרד הפרסום מקאן תל אביב לחברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה ישראל) שנחשפו אתמול בעיתון גלובס החלו להניע את גלגלי השיניים בשוק הפרסום ביתר שאת. בשורה התחתונה, גורם בכיר אומר לאייס שלא לציטוט או ייחוס, כי אכן מזה מספר שבועות, ישנו ציר שבו מתקיימות שיחות בין דרגים בכירים באגף השיווק של קוקה קולה למקאן, בהובלת המנכ"ל עמית משיח, שבו נידונה האפשרות לשלב את מקאן במערך הפרסום הדיגיטלי של קוקה קולה. המגעים בין הצדדים מעלים לא מעט שאלות ותהיות שנוגעות במגוון נושאים. בראש ובראשונה, גורמים בשוק הפרסום מתקשים להבין כיצד מקאן, שנחשב לספק הראשי של חברת תנובה בשוק הפרסום, יכול להכיל אותה בעת ובעונה אחת יחד עם החברה המרכזית שתחתיה פועלת טרה. בעניין זה נשאלת גם השאלה על מידת החשיפה המוקדמת של תנובה לשיחות אלו או מידת ההפתעה והתגובה שלה בעקבות פרסום הדברים. לאייס נודע כי בתנובה שמעו על שיחות אלו מהתקשורת בלבד ובלשון המעטה "הם לא אהבו את זה". עם זאת, בתנובה סירבו להגיב לפניית אייס בנושא, בטענה כי "החברה אינה מנהלת את ענייניה עם הספקים דרך התקשורת".
בית בריא או קוקה קולה?
מעבר לכך, ובהנחה שאכן ייחתם חוזה עבודה בין הצדדים, נשאלת השאלה מי מספקי קוקה קולה ישלם את המחיר על כניסתה של מקאן לתמונה, כיצד יגיבו שאר משרדי הפרסום במערך של קוקה קולה לכניסת מקאן לזירה וכיצד תזמון השיחות מתקשר לעובדה שרק השבוע מונתה שלי שמיר-קינן לסמנכ"לית השיווק של קוקה קולה במקום אלון זמיר שסיים את תפקידו לאחר 7 שנים. סוגיה לא פחות מהותית היא העובדה שמקאן, כיד ימינו של תנובה, מנהל עבורה את קמפיין "הבית הבריא" שבמסגרתו הושם דגש מרכזי על הפחתת סוכר במזון, כולל בשתייה ממותקת ויש להניח שעניין זה לא נעלם מעיני הבכירים באגפי השיווק והתקשורת בקוקה קולה. אם כן, תחילה יש להתייחס למניעים של משיח ומקאן, אותם אפשר להגדיר כאילוצים מסחריים ברורים. מאז כניסתו של משיח לתפקיד הוא ממפה את השוק הישראלי בניסיון למקסם את מצבה המסחרי של מקאן. את זאת הוא עושה כשהוא ממזער נזקים באמצעות סגירת פעילויות שאינן רווחיות ופרידה מתקציבים הפסדיים, או שאינם עומדים בתנאי הסף עבור משרד בסדר הגודל של מקאן. במקביל משיח הבין מהר מאוד את האנומליה של השוק הישראלי הריכוזי שמחייבת אותו להיות "משרתם של שני אדונים" ולטפל במקביל בחברות מתחרות. יש להניח שמבחינת משיח ומקאן, כניסה למערך הפרסום של קוקה קולה בזירת המשקאות שבה המשרד אינו פעיל (לאחר הפרידה מטמפו) היא משימה בעלת תעדוף גבוה. כמו שהוא תופס את המצב, העבודה שלו עם תנובה שבכיריה נמצאים איתו בקשרים חבריים שנים רבות, עוד מימי הקדנצייה הראשונה שלו במקאן לפני עשור, אינה אמורה להתנגש במישרין בניהול תקציבי הדיגיטל של קוקה קולה, כאשר הכוונה היא למה שמוגדר המשקאות "האדומים" (משקה קוקה קולה הקלאסי) על פי הז'רגון המקצועי של עובדי החברה המרכזית.
שאלת שלי שמיר-קינן

- 7.אחת שיודעת 04/11/2016 14:04הגב לתגובה זומקאן ממש לא מנהלים לתנובה את בית בריא. עושה את זה storiez חברת תוכן של יעל דרומי וליסה בן בסט עבורם. מי שכתב את זה לא בעיניינים.
- 6.שנים שלובטון מנסה להשיג את תקציב קוקה קולה (ל"ת)ספרייט בסכנה? 03/11/2016 20:55הגב לתגובה זו
- 5.מקאן משליט בינוניות על כל הפרסום בישראל איפה הימים של גלר נסיס (ל"ת)רפי 03/11/2016 17:20הגב לתגובה זו
- 4.זמר זמר לך 03/11/2016 15:23הגב לתגובה זובטח לא משהו שכתבה כזו או אחרת תצליח להשפיע עליו
- 3.איתן ציבלר 03/11/2016 14:20הגב לתגובה זוגם היא נלחמת נגד קוקה קולה. קשקשנים
- 2.AVIVAA 03/11/2016 14:02הגב לתגובה זוהמתחרים של מקאן יוצאים מהחורים ומנסים למנוע את הכניסה שלה. פשוט פתטי. תעשו עבודה טובה ולא תצטרכו לעשות מניפולציות
- 1.נופר 03/11/2016 13:41הגב לתגובה זוגליקמן עובד גם עם תנובה וגם עם החברה המרכזית אבל למתחרים של מקאן (הי לובטון) זה לא מתאים לסיפור. אז בואו נדפוק ספין על הסוכר זה העניין. גם בתנובה מבינים שמקאן צריך להתפרנס וכמו שאיפשרו זאת לגליקמן גם למקאן יאפשרו. אגב ובית בריא זה בעיקר פרויקט של ידיעות אחרונות.