חיי הלהט"ב כמירוץ מכשולים אינסופי: פרסומת מרגשת מראה את הכאב והתקווה
אין דרך לומר זאת, מבלי להישמע פשטני ושטחי, ועדיין - אם אתם לא חלק מקהילת הלהט"ב לעולם לא תוכלו להבין את מכלול הקשיים והלחצים הנפשיים בהם - הם - האנשים שלצדכם, חברים מהעבודה, חברי ילדות, משפחה ועוד, נתונים לאורך חייהם, במיוחד בשנים הראשונות. אז נכון, לצורך העניין, כל אחד מאתנו יוכל לתאר מסלול חיים רווי מאבקים וקשיים, אך המאבק להגדרה, שוויון, הכלה וקבלה, כתנאי פתיחה, עוד לפני שאר הקשיים הצפוים לכל אחד מאיתנו - הוא מנת יומם של חברי הקהילה: הומואים, לסביות, טרנסג'נדרים ובי-סקסואלים.
פרסומת חדשה שנוצרה על ידי משרד הפרסום TBWA פאריס, מנסה לתאר את ההוויה הלהט"בית כמרוץ מכשולים שנפרש על פני חיים שלמים ותחילתו כבר בכיתות הנמוכות. הסרטון מצולם מזוית ה-POV - Point of view של הגיבור/ה, שאותה הצופה לא רואה לאורך כל הסרט. להמחשת החוויה, הפוקוס הוא על סיטואציות שונות של אי-קבלה, דחייה, השפלה והתעמרות של הסביבה בגיבור/ה, כשהבחירה בזוית הצילום מנסה לשים את הצופה ברגליו.
לאורך הסרט, מסצינת הפתיחה בכיתה, עבור למה שנראה כמו מחנה קיץ/פנימיה ומשם למסיבה בשנות העשרה והלאה, אנחנו כצופים נחשפים למה שעובר על מי שנמנה על קהילת הלהט"ב. כל סיטואציה מסתיימת בנטישה והתקדמות של הגיבור לתחנה הבאה בניסיון למצוא מקום מפלט. סצינת הסיום של הפרסומת, רגע לפני שורת הסיום, היא מחזה שובר לב של מי שנאלץ לעזוב את ביתו מול אימו הבוכה ואביו הכועס. האצבעות מחליקות מגע אחרון עם ידה של האם, והחיים ממשיכים בצעדים תשושים, אבל הכיוון הוא קדימה.
- והזוכה באמי היא: הפרסומת המעולה של 'אפל' נבחרה לטובה ביותר ב-2014
- לעומק התודעה נכנס למערך הפרסום של 'לילית קוסמטיקה': יטפל במותג Adam
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משפט הסיום משאיר פתח לתקווה ומעביר את הכח לידיו של הגיבור המוחלש שיוצא לדרך חדשה: Until society progresses, we will keep moving forward - "עד שהחברה תתקדם (תתפתח), אנחנו נמשיך לנוע קדימה". יש משהו כואב ומעודד בפרסומת - מחד המצבים הקשים שמאירים צלקות לכל החיים, ומאידך, ההבנה שהבעיה היא לא במי שנמנה על קהילת הלהט"ב אלא במי שנותר נטוע בשמרנותו ואינו מוכן להתקדם, להתפתח, להבין ולקבל.
- 2.יפה מאוד (ל"ת)פלוני אלמוני חולמני 31/03/2016 11:50הגב לתגובה זו
- 1.סרט נפלא (ל"ת)מאסימליאנו 31/03/2016 11:31הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.