חיי הלהט"ב כמירוץ מכשולים אינסופי: פרסומת מרגשת מראה את הכאב והתקווה
אין דרך לומר זאת, מבלי להישמע פשטני ושטחי, ועדיין - אם אתם לא חלק מקהילת הלהט"ב לעולם לא תוכלו להבין את מכלול הקשיים והלחצים הנפשיים בהם - הם - האנשים שלצדכם, חברים מהעבודה, חברי ילדות, משפחה ועוד, נתונים לאורך חייהם, במיוחד בשנים הראשונות. אז נכון, לצורך העניין, כל אחד מאתנו יוכל לתאר מסלול חיים רווי מאבקים וקשיים, אך המאבק להגדרה, שוויון, הכלה וקבלה, כתנאי פתיחה, עוד לפני שאר הקשיים הצפוים לכל אחד מאיתנו - הוא מנת יומם של חברי הקהילה: הומואים, לסביות, טרנסג'נדרים ובי-סקסואלים.
פרסומת חדשה שנוצרה על ידי משרד הפרסום TBWA פאריס, מנסה לתאר את ההוויה הלהט"בית כמרוץ מכשולים שנפרש על פני חיים שלמים ותחילתו כבר בכיתות הנמוכות. הסרטון מצולם מזוית ה-POV - Point of view של הגיבור/ה, שאותה הצופה לא רואה לאורך כל הסרט. להמחשת החוויה, הפוקוס הוא על סיטואציות שונות של אי-קבלה, דחייה, השפלה והתעמרות של הסביבה בגיבור/ה, כשהבחירה בזוית הצילום מנסה לשים את הצופה ברגליו.
לאורך הסרט, מסצינת הפתיחה בכיתה, עבור למה שנראה כמו מחנה קיץ/פנימיה ומשם למסיבה בשנות העשרה והלאה, אנחנו כצופים נחשפים למה שעובר על מי שנמנה על קהילת הלהט"ב. כל סיטואציה מסתיימת בנטישה והתקדמות של הגיבור לתחנה הבאה בניסיון למצוא מקום מפלט. סצינת הסיום של הפרסומת, רגע לפני שורת הסיום, היא מחזה שובר לב של מי שנאלץ לעזוב את ביתו מול אימו הבוכה ואביו הכועס. האצבעות מחליקות מגע אחרון עם ידה של האם, והחיים ממשיכים בצעדים תשושים, אבל הכיוון הוא קדימה.
- והזוכה באמי היא: הפרסומת המעולה של 'אפל' נבחרה לטובה ביותר ב-2014
- לעומק התודעה נכנס למערך הפרסום של 'לילית קוסמטיקה': יטפל במותג Adam
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משפט הסיום משאיר פתח לתקווה ומעביר את הכח לידיו של הגיבור המוחלש שיוצא לדרך חדשה: Until society progresses, we will keep moving forward - "עד שהחברה תתקדם (תתפתח), אנחנו נמשיך לנוע קדימה". יש משהו כואב ומעודד בפרסומת - מחד המצבים הקשים שמאירים צלקות לכל החיים, ומאידך, ההבנה שהבעיה היא לא במי שנמנה על קהילת הלהט"ב אלא במי שנותר נטוע בשמרנותו ואינו מוכן להתקדם, להתפתח, להבין ולקבל.
- 2.יפה מאוד (ל"ת)פלוני אלמוני חולמני 31/03/2016 11:50הגב לתגובה זו
- 1.סרט נפלא (ל"ת)מאסימליאנו 31/03/2016 11:31הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
