חיי הלהט"ב כמירוץ מכשולים אינסופי: פרסומת מרגשת מראה את הכאב והתקווה
אין דרך לומר זאת, מבלי להישמע פשטני ושטחי, ועדיין - אם אתם לא חלק מקהילת הלהט"ב לעולם לא תוכלו להבין את מכלול הקשיים והלחצים הנפשיים בהם - הם - האנשים שלצדכם, חברים מהעבודה, חברי ילדות, משפחה ועוד, נתונים לאורך חייהם, במיוחד בשנים הראשונות. אז נכון, לצורך העניין, כל אחד מאתנו יוכל לתאר מסלול חיים רווי מאבקים וקשיים, אך המאבק להגדרה, שוויון, הכלה וקבלה, כתנאי פתיחה, עוד לפני שאר הקשיים הצפוים לכל אחד מאיתנו - הוא מנת יומם של חברי הקהילה: הומואים, לסביות, טרנסג'נדרים ובי-סקסואלים.
פרסומת חדשה שנוצרה על ידי משרד הפרסום TBWA פאריס, מנסה לתאר את ההוויה הלהט"בית כמרוץ מכשולים שנפרש על פני חיים שלמים ותחילתו כבר בכיתות הנמוכות. הסרטון מצולם מזוית ה-POV - Point of view של הגיבור/ה, שאותה הצופה לא רואה לאורך כל הסרט. להמחשת החוויה, הפוקוס הוא על סיטואציות שונות של אי-קבלה, דחייה, השפלה והתעמרות של הסביבה בגיבור/ה, כשהבחירה בזוית הצילום מנסה לשים את הצופה ברגליו.
לאורך הסרט, מסצינת הפתיחה בכיתה, עבור למה שנראה כמו מחנה קיץ/פנימיה ומשם למסיבה בשנות העשרה והלאה, אנחנו כצופים נחשפים למה שעובר על מי שנמנה על קהילת הלהט"ב. כל סיטואציה מסתיימת בנטישה והתקדמות של הגיבור לתחנה הבאה בניסיון למצוא מקום מפלט. סצינת הסיום של הפרסומת, רגע לפני שורת הסיום, היא מחזה שובר לב של מי שנאלץ לעזוב את ביתו מול אימו הבוכה ואביו הכועס. האצבעות מחליקות מגע אחרון עם ידה של האם, והחיים ממשיכים בצעדים תשושים, אבל הכיוון הוא קדימה.
- והזוכה באמי היא: הפרסומת המעולה של 'אפל' נבחרה לטובה ביותר ב-2014
- לעומק התודעה נכנס למערך הפרסום של 'לילית קוסמטיקה': יטפל במותג Adam
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משפט הסיום משאיר פתח לתקווה ומעביר את הכח לידיו של הגיבור המוחלש שיוצא לדרך חדשה: Until society progresses, we will keep moving forward - "עד שהחברה תתקדם (תתפתח), אנחנו נמשיך לנוע קדימה". יש משהו כואב ומעודד בפרסומת - מחד המצבים הקשים שמאירים צלקות לכל החיים, ומאידך, ההבנה שהבעיה היא לא במי שנמנה על קהילת הלהט"ב אלא במי שנותר נטוע בשמרנותו ואינו מוכן להתקדם, להתפתח, להבין ולקבל.
- 2.יפה מאוד (ל"ת)פלוני אלמוני חולמני 31/03/2016 11:50הגב לתגובה זו
- 1.סרט נפלא (ל"ת)מאסימליאנו 31/03/2016 11:31הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
