פוגל Ogilvy
צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של המשרד

למרות ההצעה המשופרת של שמעוני: פעילות פוגל אוגילבי תועבר לאדלר חומסקי

אדלר חומסקי יטמיע את פעילות פוגל בתוכו ויעביר לקופת הנושים 6% מהמחזור מדי שנה. באדלר שמרו לעצמם אופציה לסגת מהעסקה תוך 3 חודשים
משה בנימין | (3)

עו"ד בניהו לאבל, כונס הנכסים שמונה למשרד הפרסום פוגל אוגילבי, קיבל ביום חמישי את הסכמת בית המשפט המחוזי בתל אביב לעסקת העברת הפעילות של פוגל אוגילבי לידי אדלר חומסקי. השופט חגי ברנר אישר את העסקה למרות שמשרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין ברקי ביקש לקיים הליך התמחרות מול הצעת אדלר חומסקי.

 

לפני כמעט 3 שבועות פורסם באייס כי פוגל אוגילבי נקלע למצב כלכלי קשה, עם חובות של יותר מ-15 מיליון שקלים. במסגרת ההסכם כעת בבית המשפט, התחייב אדלר חמסקי, שלו פוגל חייב מעל ל-10 מיליון שקלים, להעביר אל הנושים 6% מהמחזור למשך 7 שנים, במידה והיקף הפעילות תעלה על 12 מיליון שקלים. באדלר חומסקי הכניסו לחוזה סעיף נוסף המאפשר להם לסגת מהעסקה תוך 3 חודשים.

מנגד, בשמעוני טענו כי בידיהם הצעה מסחרית טובה יותר שבמסגרתה יועברו לנושים מדי שנה סך של 7.5% ללא התניה של היקף פעילות. בנוסף ויתר המשרד על זכות סירוב כדוגמת אדלר חומסקי.

 

למרות ששמעוני היה גמיש יותר בדרישותיו, פסק השופט לטובת אדלר חומסקי שלו חוב גבוה יותר מצד פוגל. על פי החלטת ברנר, הצעת אדלר חומסקי עדיפה בעיקר מכיוון שמרכיב ניגוד האינטרסים על הלקוחות נמוך יותר. בשמעוני פינקלשטיין מטופלים מותגי יבואני רכב וכן גם חברות השכרת רכב מתחרות ללקוחות פוגל אוגילבי, אלדן וקדילאק.

 

חששו של השופט ברנר היה לאובדן לקוחות שיעדיפו שלא לעבור לשמעוני פינקלשטיין ברקי בגלל ניגוד האינטרסים - מהלך שיוביל לאובדן של כ-3 מהפעילות העסקית של פוגל אוגילבי ובסופו של דבר יחריף את הקושי להשיב לנושים את כספם הנובע מגביית אחוזים מהפעילות. בנוסף עמדה לטובת אדלר העובדה שהוא וגם פוגל נמצאים בהסכמי ייצוג עם אותה חברת על - קבוצת wpp העולמית שתחתיה פועלים המותג grey שעימו נמצא אדלר חומסקי בקשרי ייצוג, ואוגילבי שנמצא בקשרי ייצוג עם פוגל.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חנן 27/07/2015 10:41
    הגב לתגובה זו
    צביקי, אם תתגעגעי לגזול, תמיד אפשר לגנוב שקיות מהסופר ברמת אביב.
  • שולי 27/07/2015 14:18
    הגב לתגובה זו
    כמה חבל שאתה מסתתר מאחורי עילום שם. הייתי קורעת אותך אם הייתי יודעת מי אתה . אבל אתה פחדן.
  • 1.
    לא נורא דובידון - זה סופו של כל בלון (ל"ת)
    צביקוש 26/07/2015 19:02
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.