"תעשיית הרדיו צפופה - כניסת גל"צ לשוק הפרסום מקשה על הרדיו האזורי"
סמנכ"ל השיווק והמכירות של רדיו תל אביב, אודליה ספרן, הייתה יכולה לסחור במקום ביהלומים בבורסה, אבל התמכרה לתחום ונשארה.
בגיל 37 כשהיא נשואה +3, היא מתמרנת בין המחויבות למשפחה והשעות הארוכות והמלחיצות בתחנה; חושבת שברדיו "במלחמה כמו במלחמה, רק המעז מנצח" ומוצאת נקודות דמיון בין השירות כמדריכת קרב מגע בצבא לעבודה היום יומית ברדיו.
1.מי/ מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
קשר אישי ללקוח. היכולת לייצר חיבור מעצים שמשרת את האינטרס של הלקוח ושל הרדיו ומבוסס על היכרות אינטימית עם הלקוח ועם צרכיו. מי שנוקט בשיטת שגר ושכח, ירוויח בטווח הקצר ויינזק קשות לאורך זמן.
2.מי/ מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
העדפת כמות הפרסומות על פני האיכות והתזמון המדויק בלוח השידורים של התחנה. לא מעט לקוחות מעדיפים מסות של מדיה "על המשקל", על פני פילוח כירוגי שניתן לבצע כמעט אך ורק ברדיו מסחרי מצליח.
3.מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
המשפחה שלי, והעובדה שאני מצליחה לנהל קרירה ובמקביל להיות אמא לשלושה ילדים מקסימים. אגב, אני בטוחה שכל אם עובדת שקוראת אותי, תסכים שאין הישג מקצועי גדול מזה.
- לראשונה: רשת ב' תשתף פעולה עם תחנת רדיו אזורית - בשידור גמר גביע המדינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
4.מה השתנה בשוק הרדיו בשנים האחרונות ואיך זה השפיע על העבודה שלך?
תעשיית הרדיו הפכה צפופה יותר ותחרותית יותר ובהכרח גם קשוחה יותר. כניסת גלי צה"ל לשוק הפרסום מקשה מאוד על תחנות הרדיו האזורי, אבל במלחמה כמו במלחמה, רק המעז מנצח. לכן, אנחנו עובדים מסביב לשעון על מנת להעניק ללקוחות שלנו מעטפת שיווקית רדיופונית יעילה ואיכותית.
5.מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
לא צריכים להיות דרמטיים, אין באמת רגע שאני מתחרטת עליו. גם מטעויות לומדים, ולפעמים אף יוצאים מחוזקים.
6.מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
הייתי מדריכת קרב מגע בצבא. יש מי שטוען, שאפשר לראות את זה גם בעבודה היום יומית שלי ברדיו.
7.אם לא היית עוסקת בשיווק, בטוח היית:
אצל אבא שלי בענף היהלומים. למען האמת, כבר שנים הוא לא מבין למה אני לא מצטרפת אליו ובוחרת לדבוק בעבודה אינטנסיבית מלחיצה. אחרי 18 שנים רצופות ברדיו, נדמה לי שלאחרונה הוא הבין שזה כבר לא יקרה.
8.מי פתח לך דלת?
אהרון אורגד, הבעלים ומנכ"ל רדיו "אמצע הדרך", שהפנה אותי לדורית לוי מכח רדיו שם התחלתי את דרכי בגיל 20 .
9.כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה
המסחר משרת את התוכן ולא להפך. צריך לזכור שלמרות שאנחנו רדיו מסחרי לכל דבר, בסופו של דבר הציבור מאזין לנו וחוזר אלינו בגלל איכות השידורים והמוזיקה.
10.כשהיית קטנה מה רצית לעשות/ להיות?
לעבוד בבורסה עם אבא שלי.
11.מה האתגרים של הרדיו האזורי כיום?
הרדיו מתמודד בחזית משולשת - העדר כלי מדידה מוסכם ואחיד, בדומה למדיות מתחרות. שוק פרסום פרוע ולא תחרותי בתחנות הממלכתיות (גל"צ וקול ישראל), ואי ודאות טכנולוגית שמעלה את השאלה הגדולה איך ובאיזה אמצעי ישמע הרדיו בעוד מספר שנים.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
12.מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
פנסיה. אני מכורה לרדיו ומבחינתי, זה מה שהייתי רוצה לעשות תמיד.
13.פרגני למתחרים
הרדיו האזורי מתאפיין באחריות שידורית ובמוזיקה מגוונת והפך כבר מזמן למקום בו כל חלקי העם יכולים למצוא עצמם על הסקאלה. בכל אחת מהתחנות ישנם אנשי תוכן ומסחר מצוינים שממשיכים את המהפכה התקשורתית החשובה של שני העשורים האחרונים בישראל.
14.מה המשפט שאת אומרת הכי הרבה בעבודה?
קולולולולו! (בכל פעם שנסגרת עסקה ברדיו).
15.מה הקונפליקט הכי גדול בקריירה/עבודה שלך?
המתח הטבעי בין המחויבות למשפחה והשעות הארוכות והמלחיצות בתחנה. או במילים אחרות, איך משלבים בין מסיבת החנוכה של הילד בגן לבין סגירת עסקה עם בנק גדול במשק.
16.מה הדבר הבא שאת חולמת לעשות?
חופשת סקי. כמה שיותר ארוכה...
- 19.צפוני חזק 20/12/2013 17:33הגב לתגובה זושל הגברת אך לא התרשמתי לטובה מיחסי האנוש שלה. אני מעריך אותה כמקצוענית שיודעת למכור רדיו בנוני שלא מוצא את הכוון שלוכבר כמה שנים בצורה כך כך מוצלחת.
- 18.את המוזה לשירים שלי (ל"ת)אריק איינשטיין 16/12/2013 13:52הגב לתגובה זו
- 17.מתה עליך חיים (ל"ת)נחמה דואק 16/12/2013 13:52הגב לתגובה זו
- 16.אודליה אין עלייך (ל"ת)שי דרור 16/12/2013 12:14הגב לתגובה זו
- 15.מנהלת מוכשרת מאוד !!!! (ל"ת)גדי קסטיאל 16/12/2013 12:06הגב לתגובה זו
- 14.הדר 16/12/2013 11:39הגב לתגובה זוכל מקום שאליו הגיע עשתה שינוי לטובה . בהצלחה מלכה !
- 13.הילה רז 15/12/2013 17:39הגב לתגובה זואודל מדהימה וכל מילה מיותרת. שאיפה לשלמות זו היא. אוהבת..
- 12.אודליה מקצוענית אמיתית (ל"ת)לקוח מרוצה :) 15/12/2013 16:37הגב לתגובה זו
- 11.איברהים 15/12/2013 16:10הגב לתגובה זורדיו זה פאסה, 102 זה היסטוריה. מי שלא מבין את זה צריך להביט בטבלאות הTGI. המקום היחיד שבו מאזינים לרדיו הוא ברכב וגם כאן זה הולך להשתנות עם כניסת הראוטרים לרכבים.
- 10.סופר מקצועית עם מגע אנושי ! (ל"ת)רינה שי 15/12/2013 15:55הגב לתגובה זו
- 9.אחת שיודעת 15/12/2013 15:24הגב לתגובה זוהלוואי שהאנשים שהיא פגעה בהם יכתבו בדיוק מה ומי היא! אנשים שעבדו בתחנה 5-6 שנים וברחו כי היא התנהגה בצורה מבישה!
- שי 18/12/2013 20:56הגב לתגובה זוכל הטובים נשארו ומי שלא הצליח הלך הביתה. תבדוק עם עצמך למה פוטרת.
- 8.שירלי 15/12/2013 15:23הגב לתגובה זוהיא מנהלת גרועה שלא יודעת איך לעבוד עם אנשים! מתנהגת אליהם בצורה גועלית
- 7.אודליה תאפי לי עוגה! (ל"ת)לירן השמנמן 15/12/2013 14:54הגב לתגובה זו
- 6.אשת חייל!! תותחית על!! (ל"ת)סולי 15/12/2013 14:39הגב לתגובה זו
- 5.מלכה! (ל"ת)אייל 15/12/2013 14:09הגב לתגובה זו
- 4.אודליה מספר 1! (ל"ת)נאז'ק 15/12/2013 14:09הגב לתגובה זו
- 3.דקל 15/12/2013 14:08הגב לתגובה זוזו הסיבה למשחקים המטופשים עם המאזינים לתוכנית וחצי שעוד שווה להאזין אצלכם
- 2.נאזנה 15/12/2013 14:06הגב לתגובה זומגיב ראשון, תעקבו אחרי ואעקוב חזרה
- 1.אודליה היא אחת ויחידה (ל"ת)דני 15/12/2013 13:46הגב לתגובה זו
- לא מאמינה שהגבת לפני :( (ל"ת)נאזנה 15/12/2013 14:53הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים
באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.
הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד
כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד.
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.