היהודים באים ערוץ 1 יוסי מרשק מוני מושונוב
צילום: יח"צ

השקה חגיגית, המלחמה גלויה: ערוץ 1 הציג תכניות חדשות - ומי לא הוזמן?

על רקע המשבר ברשות, הציגו בכיריה במסעדת יוקרה את לוח החורף, עקצו את היריבים, חשפו את תקציב ההפקה ל-2013, ו"שכחו" כמה תכניות דגל
אלכסנדר כץ | (7)

הנהלת רשות השידור הציגה הבוקר (יום ד') את לוח שידורי החורף של ערוץ 1, אם כי היא נמנעה מלקרוא לכך "לוח שידורים חדש", ככל הנראה בשל העובדה כי לוח השידורים לא אושר על ידי מוסדות הרשות. במקביל, לאירוע לא הוזמן יו"ר הרשות אמיר גילת, מה שמצביע על העמקתו של הקרע בינו לבין מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם.

האירוע התקיים במסעדת היוקרה סיטרה במתחם סי אנד סאן בצפון תל אביב, כשבמקביל מתמודדת הרשות עם מצוקה תקציבית קשה, עם רפורמה שלא יוצאת לפועל, ועם ועדת לנדס שעשויה להמליץ לשר התקשורת גלעד ארדן על סגירת הרשות הבוקר הודו בכיריה כי מצבה של הרשות אינו קל. "רשות השידור נמצאת באחת התקופות הקשות שלה", אמר מנחה האירוע יגאל רביד, והמנכ"ל בן-מנחם הוסיף: "זה לא קל להיות חבר בהנהלת רשות השידור".

בן מנחם ניצל את האירוע להפנות אצבע מאשימה כלפי גורמים שונים, בלי לציין את זהותם, אולם קשה היה לא לנחש במי מדובר. "אנחנו צריכים להדוף ספינים שקריים. השיקול של הרייטינג הוא לא העיקרי. למרות הניסיונות להפוך את הערוץ לשק חבטות, לערוץ יש עובדים ועיתונאים שעושים עובדה מקצועית ואמונתם בשידור הציבורי... אנחנו צריכים להדוף ספינים שקריים, אחד מהם הוא נגד זליג רבינוביץ' (עוזרו של בן-מנחם, א"כ) שסופג הרבה מאד ארטילריה. לצערי חלק מציגי אגודות העיתונאים, שלא קשורים להסתדרות, נוהגים בחוסר אחריות".

תכניות הסאטירה שערוץ 1 מתכנן לעלות, עומדות במוקד הביקורת על ההנהלה. בן-מנחם אמר: "זה מדיף ריח רע של ניסיונות לסתום פיות. ההנהלה תעמוד על כך ש-3 תכניות הסאטירה ישודרו בחודשים הקרובים".

בן-מנחם טען כי הרשות תשקיע כ-90 מיליון שקלים בהפקות מקור במהלך שנת 2013, סכום הגבוה ב-15 מיליון שקלים ממה שהרשות מחויבת לו השנה. ואולם, למרות הצהרות המנכ"ל, הלוח החדש יכלול סדרת דרמה אחת, תכנית סאטירה אחת, ותכניות אולפן שונות, בן היתר תכנית תרבות שכבר עלתה לשידור, המתורבתים עם מירב בטיטו.

במהלך האירוע, המנחה רביד הזמין את מנהל מחלקת החדשות של ערוץ 1, משה נסטלבאום, לשאת דברים. כזכור, בין השניים ניטש מאבק קשה שכולל הליכים משפטיים משמעתיים. נסטלבאום אמר, במה שנשמע כמו חצי כניעה: "ננסה להפוך את מערכת החדשות של הטלווויזיה ללוחמנית יותר".

על הפרק: מוני מושונוב, HBO וסלבס שחזרו בתשובה

כאמור, בערוץ 1 מתגאים בתכנית הסאטירה 'היהודים באים' בכיכובם של מוני מושונוב, יוסי מרשק ויעל שרוני, שפרומו שלה שעלה ביוטיוב, הצליח לעורר זעם ציבורי רב.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תכניות נוספות הן העונה השנייה של 'בואו לאכול איתי', הדרמה 'נישואין במשבר', התכנית 'שלושה כוכבים', סדרת הדוקו 'חוזרים קדימה' על סלבס שחזרו בתשובה, ועוד תכניות רכש כגון העונה הרביעית של 'אחוזת דאונטון', סדרת התחקירים של HBO 'וייס', 'של מי השורה הזאת' ועוד.

ואת מי שכחו בקליפ החגיגי ששודר בפני העיתונאים והאורחים? את מחלקת התעודה של ערוץ 1, ואת תכנית הדגל שלה מבט שני, שאף לא הוזכרה בהודעה לעיתונות שמחלקת הדוברות של רשות השידור הפיצה.

כמו כן לא הוזכר בקליפ סדרת הדוקו בת 4 הפרקים של ערוץ 1 וערוץ 8 של HOT 'ותשקוט הארץ' לציון 40 שנה למלחמת יום כיפור, ובערוץ גם "שכחו" את שידור הסרט 'שומרי הסף' החודש, אחרי שהסדרה שודרה כבר בערוץ. מאידך, בחוברת שחולקה לעיתונאים נכתב על 'ותשקוט הארץ' כבר בעמוד 2, ואף נשלחו בשבוע האחרון מספר הודעות בנושא.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    זו הרשימה השחורה !! 03/10/2013 17:07
    הגב לתגובה זו
    האנשים האלה,ורק אלה,אחראים לכשלונות הקולוסאליים של השידור הציבורי. רק אלה !!!!!!!!!!
  • 6.
    רם עדן 02/10/2013 23:36
    הגב לתגובה זו
    לינדה דוברת מעולה.היא אומרת רק הדברים שמעסיק רוצה שתגיד.היום המנכ״ל שיחרר בפחד .למה לא עמד בהפתחתו.?לוח הסתיו.פוחד מאמיר גילת? מחר הוא ישמע מגילת ומחברי ההנהלה .גם הם ישחררו .הבעיה היחידה שכל השיחרור הללו מזהמים את רשות השידור.אולי יעשו את זה בחוץ ?
  • 5.
    די להטעייה 02/10/2013 23:04
    הגב לתגובה זו
    ההנהלה מחרימה את איתי - מנהל מחלקת תעודה, ולכן לא מקדמת את ההפקות שבאחריותו. שום מעשה של ההנהלה המושחתת הזאת הוא לא מקצועי או ענייני. הכל מלחמות מזן נמוך של בעלי אגו נפוח. הכל נובע משנאה, תככנות וברוטאליות.
  • 4.
    משה 02/10/2013 22:17
    הגב לתגובה זו
    האמת במקום לשדר בערוץ ברודקאסט, צריך לשדר באינטרנט כמו וואלה וינון מגל למשל. את התכניות שהוצגו היום אפשר לשדר במעגל סגור לדיירי סי אנד סאן, זהו פחות או יותר הרייטינג שהם יקבלו.בושה, איפה הערך המוסף של תכניות תחקיר אמיתיות?. הערוץ מנסה לחקות את ערוצי הראליטי במקום להתמקד באיכות.
  • 3.
    ע 02/10/2013 21:12
    הגב לתגובה זו
    יגאל רביד התחלת לשתף פעולה, עד אתמול בכית
  • 2.
    בר 02/10/2013 21:06
    הגב לתגובה זו
    אם הוא יד ימינך אבוי לך מנכ״ל עלוב חדל אישים
  • 1.
    לינדה בר -דוברת איומה לכן שוכחים דברים (ל"ת)
    רן 02/10/2013 18:11
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.