היהודים באים ערוץ 1 יוסי מרשק מוני מושונוב
צילום: יח"צ

השקה חגיגית, המלחמה גלויה: ערוץ 1 הציג תכניות חדשות - ומי לא הוזמן?

על רקע המשבר ברשות, הציגו בכיריה במסעדת יוקרה את לוח החורף, עקצו את היריבים, חשפו את תקציב ההפקה ל-2013, ו"שכחו" כמה תכניות דגל
אלכסנדר כץ | (7)

הנהלת רשות השידור הציגה הבוקר (יום ד') את לוח שידורי החורף של ערוץ 1, אם כי היא נמנעה מלקרוא לכך "לוח שידורים חדש", ככל הנראה בשל העובדה כי לוח השידורים לא אושר על ידי מוסדות הרשות. במקביל, לאירוע לא הוזמן יו"ר הרשות אמיר גילת, מה שמצביע על העמקתו של הקרע בינו לבין מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם.

האירוע התקיים במסעדת היוקרה סיטרה במתחם סי אנד סאן בצפון תל אביב, כשבמקביל מתמודדת הרשות עם מצוקה תקציבית קשה, עם רפורמה שלא יוצאת לפועל, ועם ועדת לנדס שעשויה להמליץ לשר התקשורת גלעד ארדן על סגירת הרשות הבוקר הודו בכיריה כי מצבה של הרשות אינו קל. "רשות השידור נמצאת באחת התקופות הקשות שלה", אמר מנחה האירוע יגאל רביד, והמנכ"ל בן-מנחם הוסיף: "זה לא קל להיות חבר בהנהלת רשות השידור".

בן מנחם ניצל את האירוע להפנות אצבע מאשימה כלפי גורמים שונים, בלי לציין את זהותם, אולם קשה היה לא לנחש במי מדובר. "אנחנו צריכים להדוף ספינים שקריים. השיקול של הרייטינג הוא לא העיקרי. למרות הניסיונות להפוך את הערוץ לשק חבטות, לערוץ יש עובדים ועיתונאים שעושים עובדה מקצועית ואמונתם בשידור הציבורי... אנחנו צריכים להדוף ספינים שקריים, אחד מהם הוא נגד זליג רבינוביץ' (עוזרו של בן-מנחם, א"כ) שסופג הרבה מאד ארטילריה. לצערי חלק מציגי אגודות העיתונאים, שלא קשורים להסתדרות, נוהגים בחוסר אחריות".

תכניות הסאטירה שערוץ 1 מתכנן לעלות, עומדות במוקד הביקורת על ההנהלה. בן-מנחם אמר: "זה מדיף ריח רע של ניסיונות לסתום פיות. ההנהלה תעמוד על כך ש-3 תכניות הסאטירה ישודרו בחודשים הקרובים".

בן-מנחם טען כי הרשות תשקיע כ-90 מיליון שקלים בהפקות מקור במהלך שנת 2013, סכום הגבוה ב-15 מיליון שקלים ממה שהרשות מחויבת לו השנה. ואולם, למרות הצהרות המנכ"ל, הלוח החדש יכלול סדרת דרמה אחת, תכנית סאטירה אחת, ותכניות אולפן שונות, בן היתר תכנית תרבות שכבר עלתה לשידור, המתורבתים עם מירב בטיטו.

במהלך האירוע, המנחה רביד הזמין את מנהל מחלקת החדשות של ערוץ 1, משה נסטלבאום, לשאת דברים. כזכור, בין השניים ניטש מאבק קשה שכולל הליכים משפטיים משמעתיים. נסטלבאום אמר, במה שנשמע כמו חצי כניעה: "ננסה להפוך את מערכת החדשות של הטלווויזיה ללוחמנית יותר".

על הפרק: מוני מושונוב, HBO וסלבס שחזרו בתשובה

כאמור, בערוץ 1 מתגאים בתכנית הסאטירה 'היהודים באים' בכיכובם של מוני מושונוב, יוסי מרשק ויעל שרוני, שפרומו שלה שעלה ביוטיוב, הצליח לעורר זעם ציבורי רב.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תכניות נוספות הן העונה השנייה של 'בואו לאכול איתי', הדרמה 'נישואין במשבר', התכנית 'שלושה כוכבים', סדרת הדוקו 'חוזרים קדימה' על סלבס שחזרו בתשובה, ועוד תכניות רכש כגון העונה הרביעית של 'אחוזת דאונטון', סדרת התחקירים של HBO 'וייס', 'של מי השורה הזאת' ועוד.

ואת מי שכחו בקליפ החגיגי ששודר בפני העיתונאים והאורחים? את מחלקת התעודה של ערוץ 1, ואת תכנית הדגל שלה מבט שני, שאף לא הוזכרה בהודעה לעיתונות שמחלקת הדוברות של רשות השידור הפיצה.

כמו כן לא הוזכר בקליפ סדרת הדוקו בת 4 הפרקים של ערוץ 1 וערוץ 8 של HOT 'ותשקוט הארץ' לציון 40 שנה למלחמת יום כיפור, ובערוץ גם "שכחו" את שידור הסרט 'שומרי הסף' החודש, אחרי שהסדרה שודרה כבר בערוץ. מאידך, בחוברת שחולקה לעיתונאים נכתב על 'ותשקוט הארץ' כבר בעמוד 2, ואף נשלחו בשבוע האחרון מספר הודעות בנושא.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    זו הרשימה השחורה !! 03/10/2013 17:07
    הגב לתגובה זו
    האנשים האלה,ורק אלה,אחראים לכשלונות הקולוסאליים של השידור הציבורי. רק אלה !!!!!!!!!!
  • 6.
    רם עדן 02/10/2013 23:36
    הגב לתגובה זו
    לינדה דוברת מעולה.היא אומרת רק הדברים שמעסיק רוצה שתגיד.היום המנכ״ל שיחרר בפחד .למה לא עמד בהפתחתו.?לוח הסתיו.פוחד מאמיר גילת? מחר הוא ישמע מגילת ומחברי ההנהלה .גם הם ישחררו .הבעיה היחידה שכל השיחרור הללו מזהמים את רשות השידור.אולי יעשו את זה בחוץ ?
  • 5.
    די להטעייה 02/10/2013 23:04
    הגב לתגובה זו
    ההנהלה מחרימה את איתי - מנהל מחלקת תעודה, ולכן לא מקדמת את ההפקות שבאחריותו. שום מעשה של ההנהלה המושחתת הזאת הוא לא מקצועי או ענייני. הכל מלחמות מזן נמוך של בעלי אגו נפוח. הכל נובע משנאה, תככנות וברוטאליות.
  • 4.
    משה 02/10/2013 22:17
    הגב לתגובה זו
    האמת במקום לשדר בערוץ ברודקאסט, צריך לשדר באינטרנט כמו וואלה וינון מגל למשל. את התכניות שהוצגו היום אפשר לשדר במעגל סגור לדיירי סי אנד סאן, זהו פחות או יותר הרייטינג שהם יקבלו.בושה, איפה הערך המוסף של תכניות תחקיר אמיתיות?. הערוץ מנסה לחקות את ערוצי הראליטי במקום להתמקד באיכות.
  • 3.
    ע 02/10/2013 21:12
    הגב לתגובה זו
    יגאל רביד התחלת לשתף פעולה, עד אתמול בכית
  • 2.
    בר 02/10/2013 21:06
    הגב לתגובה זו
    אם הוא יד ימינך אבוי לך מנכ״ל עלוב חדל אישים
  • 1.
    לינדה בר -דוברת איומה לכן שוכחים דברים (ל"ת)
    רן 02/10/2013 18:11
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.