פתיחת ה-Wall היא תור הזהב של חברות הסושיאל? "סופסוף חוזרים לתוכן"

עד להחלטת פייסבוק לאשר פעילות מסחרת על ה-WALL, כל מהלך שכזה דרש השקעה בהפקה ואפליקציות ולא מעט כאב ראש עבור מותגים קטנים. רועי בן גל, מנכ"ל טק-מרקטינג: "מספר ההפקות יקטן אך הפעילות תצמח"
משה בנימין | (4)

ההחלטה המשמעותית האחרונה שפייסבוק קיבלה ובמסגרתה החליטה לאפשר קיום תחרויות, הגרלות ושאר פעילויות מסחריות על גבי ה-Wall של עמודי החברת המסחריות עושה גלים בשוק הסושיאל והפרסום הדיגיטלי. מה שעד היום חייב בניית אפליקציות, אזורים סגורים לאינטראקציה עם הגולשים בטאבים ולשוניות, ולא מעט כאב ראש עבור חברות קטנות ומנהלי שיווק הפך בין לילה לנחלת העבר וטומן בחובו לא מעט בשורות עבור חברות הסושיאל המתמחות בניהול תוכן עבור מותגים בפייסבוק.

רועי בן גל, מנכ"ל חברת טק-מרקטינג המעניקה למשווקים, מפרסמים ומשרדי אינטראקטיב שירותי טכנולוגיה לניהול מהלכי פרסום אונליין, אומר לאייס: "פייסבוק הבינה שהגיע הזמן להרחיב את השוק לקצוות כדי למשוך אליה גם פעילות מסחרית של מותגים קטנים שאין להם תקציבי ענק".

במבט לאחור אומר בן גל כי "מדובר באבולוציה של מערכות הפרסום של פייסבוק. לאחר שראינו אותם נכנסים לעולם המובייל - הפוקוס כרגע הוא על מקסום התקשורת בין האוהדים לעמודי החברות המסחריות. פייסבוק היא בסופו של יום חברה מסחרית שבנויה על מודל הכנסות מפרסום - היא למעשה מתאימה את עצמה למה שקורה בעולם".

בן גל יורד לפרקטיקה של הדברים ומסביר: "עד עכשיו, אם היית רוצה לחלק לאוהדים שלך בעמוד פרסים, הטבות וכו' במסגרת תחרות או פעילות כלשהי, היית מחויב להניע תהליכי הפקה ויישומים טכנולוגיים רק כדי לעשות דברים פשוטים. רוב ההפקות האלו, למרות שהיו פשוטות, היו סוג של חסם עבור מותגים קטנים, וכעת פייסבוק מסירה אותו".

מדיניות זו של פייסבוק נבעה כפי שמסביר בן גל "מהפחד הראשוני שלה לניצול לא ראוי של המערכת". לדבריו "העולם הזה התפתח - פייסבוק הבינה ששלב החינוך הסתיים, ההתלהבות והצורך הבלתי נשלט של המפרסמים להניע את הצרכנים לפעולה מותן וכעת הקרקע בשלה לייצר איינגייג'מנט בוגר יותר עם הלקוחות על הקיר".

הבשורה האמיתית טמונה בהשבת הכוח לחברות הסושיאל. "אם פעם הפקות מורכבות הוציאו למנהלי הדיגיטל ומנהלי עמודים את החשק, כעת כשזה יהיה פשוט יותר זה יהיה נוח" מסביר בן גל ומוסיף כי "לקוחות רוצים ממשרדי דיגיטל משהו מהיר ופשוט כדי להגיע לקהל - ההחלטה האחרונה של פייסבוק יכולה לשחרר את משרדי האינטראקטיב מכאב הראש הזה כשהכל יכול לעבוד על הטיימליין. משרדי האינטראקטיב ישובו לעבוד על הפקות מורכבות ומושקעות מספר פעמים בשנה, כשהתוכן ישוב למרכז - באמצעות חברות הסושיאל ומנהלי המדיה החברתית".

על פניו נראה כי האתגר הגדול יהיה מעכשיו התוכן ולא העיצוב, הויזואליה או עד כמה חכם האלגוריתם של הממשק. "לדעתי", אומר בן גל, "למשרדי הסושיאל זו הבשורה הכי טובה שיש - הם סוף סוף יוכלו להתמקד בתוכן וכך להגיע ישירות לקהל ולשלוט בפרסום באופן ישיר. מנגד בעלי עסקים קטנים שנדרשו עד עכשיו לשלם אלפי שקלים להפקה וסכום דומה לניהול הפעילות יוכלו להקדיש מעכשיו את כל הסכום לתקציב שמתמקד באינטראקציה עם הגולש, במקביל לניהול הפעילות.

בסופו של יום הוא אומר: "פייסבוק מעוניינת לחזק את הקשר בינך, הצרכן, לבין המותג. הם מחזקים את הקשר בינך לעמוד החברה - מה שבעבר הם נמנעו ממנו. גולש שיגיע היום לעמוד מסחרי לא ינווט לאזורים אחרים בעמוד - מה שיוביל לתקשורת טבעית יותר ולא מלאכותית. פייסבוק נתנה למשרדי המדיה החברתית לעשות את מה שהם יודעים לעשות - להתעסק בתוכן, ובהתאם גרף העלייה בפעילויות יהיה בצמיחה לצד ירידה משמעותית בהפקות הדיגיטל הקטנות בפייסבוק".

-ואיך פייסבוק תצליח להוציא את הכסף מפעילות שתתנהל על העמוד?

"אנחנו קוראים כמות מסוימת של חדשות בפיד שלנו ולא באמת נחשפים להכל. בעל מכולת קטנה שרוצים לעשות פעילות מול הצררכנים שקונים אצלו יגיע בסופו של דבר לפי הסטטיסטיקות של פייסבוק ל-16% בלבד מלקוחותיו. כשתרצה להשיג 100% חשיפה מול הקהל פייסבוק תכנס לתמונה. אפשר להגיד שאנחנו נכנסים למקום שבו פייסבוק מייצרת סינגרגיה בין צרכי המותג לבין יעדיה".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    טלי מ 08/12/2013 21:36
    הגב לתגובה זו
    אז זהו. שלא
  • 3.
    יונתן 11/09/2013 21:35
    הגב לתגובה זו
    נותן לקטנים לפרסם ללא עלות... צדיק!
  • 2.
    דניאלה 11/09/2013 21:34
    הגב לתגובה זו
    מישהו החליט כבר באופן חד משמעי? האם זה שמותגים יקשרו יותר בזול זה טוב? האם זה שהתוכן מחליף את התטכנולוגיה זה מגניב? אני נעה ונדה מדי יום בין לחשוב שזה קרש הצלה של חיי לבין לחשוב שזה הסם הכי רע שלקחתי
  • 1.
    רועי בן גל תותח על! (ל"ת)
    איה 11/09/2013 14:21
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.