האנשים שטווים את הרשתות החברתיות: החגים כבר כאן - אז בדקנו את 'גרופון'
חגי תשרי נמצאים ממש כאן, וזו בהחלט הזדמנות טובה לפנות לעדי אברמוביץ מגרופון, האורח השני שלנו במדור לכודים - המדור החדש של אתר אייס בשיתוף עם
אברמוביץ, בן 33, נשוי ואב לילדה, עובד בגרופון כ-3 שנים, שם הוא מנהל את תחום הדיגיטל. בעבר ניהל את מחלקת המדיה החברתית בWebsense ועוד לפני כן ניהל את תחום הפרסום והיח"צ אונליין ב-Blink.
הוא בוגר המסלול האקדמי של המכללה למנהל, בעל תואר בתקשורת וניהול עם התמחות במדיה דיגיטלית ותקשורת שכנועית. אברמוביץ מחזיק באייפון 4, ויש לו 738 חברים בפייסבוק.
-באיזה פלטפורמות אתם פועלים?
הערוץ העיקרי שלנו היא
-מי קהל היעד שלכם? עם כמה מהם יש לך "מערכת יחסים" קבועה?
הקהל מאד מגוון, היות ואנחנו מציעים עסקאות כמעט בכל תחום ובכל מקום בארץ, כך בהתאם מאופיין גם קהל היעד שלנו ברשת החברתית. יש גרעין קטן של אוהדים שהם ממש גרופים של העמוד, הם תמיד חוזרים להגיב, להצחיק, להציע הצעות ולבקש שנפרסם עסקאות שהם אוהבים במיוחד. אני כבר מכיר את הפרופילים שלהם ויודע איזה הצעות הם הכי אוהבים.
- אלמנת הנשיא נעצרת בחשד להונאה וחברת הקופונים יוצאת להנפקה בנאסד"ק
- למרות הפסד עמוק מהצפוי - גרופון מזנקת ב-40%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
-מה התקציב שלך לחודש אוגוסט?
זה משתנה ותלוי ביעדי החברה. זה יכול להיות החל מכמה אלפים ועד עשרות אלפי שקלים.
-עד כמה אתה מעורב בתקציב המדיה החברתית הכולל?
מעורבות מלאה. התקציב מחולק לחודשים ורבעונים ולשמחתי הוא גדל בכל רבעון בהתאם ליעדי החברה.
-מה מקורות ההשראה שלך?
כשנכנסתי לתפקיד, פתחתי קבוצת פייסבוק מיוחדת לכל מנהלי המדיה החברתית של גרופון מכל העולם. בקבוצה הזו אנחנו משתפים רעיונות, מתייעצים ומפתחים קריאייטיבים לפעילויות. אני הכי אוהב לקבל השראה מחברינו במלזיה - שמאוד יצירתיים, צרפת, הולנד וארה"ב.
-באיזו תדירות אתם מעדכנים את עמוד הפייסבוק?
הוא מתעדכן בערך כל שעתיים ויכול להכיל בכל יום בין 10 ל-25 המלצות לעסקאות. רוב העדכונים מתבצעים באופן מפולח לקהלי יעד שונים לפי מקום מגורים, מגדר, גיל ומצב משפחתי.
-אסטרטגיה ארוכת טווח או פעילות מהבטן ובהתאם למה שמעסיק את הפיד?
לגרופון יש אסטרטגיה ארוכת טווח שנקבעת אחת לרבעון ומתבססת על נתונים סטטיסטיים של עמודי הפייסבוק של גרופון מכל העולם. פרסום הפוסטים בעמוד, מתבסס על שימוש במערכת מידע שיודעת לדרג ולפלח את כל העסקאות באתר לפי ביצועים, ובכך עוזרת לי לקדם בעמוד את העסקאות הכי חשובות ומצליחות - במטרה להגדיל את המכירות. מידי פעם אני גם משלב פוסטים משעשעים ומרעננים. בנוסף, גרופון פועלת לקידום אג'נדות חברתית ותרומה לקהילה. אנחנו גאים לרתום את הכוח של גרופון לטובת עמותות וארגונים כגון יד ושם, לתת, בית קובי פתחון לב ועוד. בשנה האחרונה גרופון אימצה את עמותת כפר סבא ורעננה אוהבות חיות ובסופי שבוע אנחנו מפרסמים בעמוד את פינת אימוץ של גרופון.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
-מהי מטרת הפעילות ברשתות החברתיות?
עמוד הפייסבוק שלנו מתפקד כערוץ אי-קומרס לכל דבר ועניין. המטרה העיקרית של העמוד היא הגדלת מכירות ומענה ראשוני לפניות בנושא שירות לקוחות.
-איך אתה מניע לפעולה ולאיזה פעולה?
הקהל הישראלי אוהב מסרים קצרים, פשוטים שבהם הוא מבין מה הוא מקבל וכמה זה יעלה לו. כשאני רוצה להניע את האוהדים לרכישת עסקאות, אני משתדל לתאר אותן בצורה עניינית וקצרה. יחד עם זאת, שנינות והומור תמיד יכולים לעזור.
-איך היית מגדיר את התפקיד שלך?
כמנהל הדיגיטל בגרופון, אני אחראי על המדיה החברתית, תוכנית השותפים וגם מרכז את ערוצי הפרסום מול מחלקות השיווק והטכנולוגיה הבינ"ל ושותף לבניית האסטרטגיה השיווקית של גרופון.
-איך אתה מתמודד עם השחיקה?
אני מקפיד להיות תמיד עם האצבע על הדופק, להתעדכן בכל החידושים ולהתנסות בטכנולוגיות ופלטפורמות חדשות. מאז שהתחלתי לעבוד בתחום האינטראקטיב והמדיה החברתית ב-2006, למדתי שבערך כל חצי שנה יש שינוי מגמה מרענן בתחום.
-מהם הקווים האדומים שלך?
עמוד הפייסבוק של גרופון מהווה מתחם שבו ניתן ואפילו מומלץ לשאול שאלות, לפתח דיונים, להצחיק ולצחוק והכי חשוב ליהנות. כאשר אני נפגש בהודעות בעלות שפה לא נאותה, אני מסיר אותן באופן מיידי. וגם כאלו שקוראות לי לנדור נדרים ולהעביר לעוד 10 אנשים - כי אחרת יקרה לי גם משהו רע.
-האם אתה מקדיש חשיבה מיוחדת לסלולר?
בהחלט! תחום הסלולר נמצא במגמת עליה מתמדת. אחוז גדול מאוד מהטארפיק בעמוד, מגיע מהמובייל. לגרופון יש אפליקציה לאייפון ולאנדרואיד. לאחרונה השקנו אתר מותאם למובייל, שהביא לשיפור ביצועי עמוד הפייסבוק באופן ניכר.
-עד כמה לדעתך העיצוב חשוב?
העיצוב מאד חשוב! חברה בינ"ל כמו גרופון חייבת להקפיד על שפה גרפית אחידה בסטנדרט גבוה.
-מה השתנה מאז אוגוסט שעבר?
עד השנה האחרונה חברות השקיעו המון כסף ומאמץ ביצירת אינטראקציה של האוהדים עם עמודי הפייסבוק באמצעות אפליקציות ייעודיות לתחרויות נושאות פרסים יקרי ערך, וזאת במטרה להגדיל את כמות האוהדים. בשנה האחרונה השוק כולו התבגר טיפה, לאוהדים בעצמם קצת נמאס מתחרויות ומנהלי השיווק הבינו שהפרסים תמיד מתחלקים בין אותם 30 אנשים, שכל מנהל תוכן מכיר את השמות שלהם בעל פה. התרומה של תחרויות כאלו למותגים, היא מוגבלת ולרוב לא עונה על ערכי המותג. כתוצאה מכך, המגמה הזו הצטמצמה והיום אנו רואים הרבה פחות תחרויות באפליקציות. בנוסף, לאחרונה, פייסבוק אף הודיעו שיותר אין צורך באפליקציות ייעודיות לתחרויות ושאפשר
-מה יהיה באוגוסט הבא?
אני מעריך שנראה יותר כלי פרסום שישלבו פרסומות לא רק בפיד ובצידי המסך, אלא גם באלבומי התמונות, בסרטונים ועוד. גם אפשרויות הפילוח יהיו ממוקדות יותר מאלו קיימות כיום. אבל, מה שבטוח זה שממשק הניהול של הפרסומות יישאר מעצבן ולא ידידותי למשתמש.
-פרגן לקהילה המקומית: מה העמוד הישראלי הכי טוב בעיניך?
לדעתי, אחד העמודים שמנוהלים הכי טוב במדיה החברתית כיום הוא העמוד של
-מה הכי מעצבן אותך ברשתות? הייתה משנה משהו?
השימוש המוגבר בכוח של הפייסבוק למלחמות אישיות כנגד גופים וארגונים, גורמים להתקהות חושים והופכים לפחות אפקטיביים. הייתי ממליץ לכל אחד לחשוב פעמיים האם באמת יש עניין לציבור במאבקו האישי, והאם הוא משתמש בפלטפורמה בצורה נכונה.
-השלם את המשפט: הלקוחות עדיין לא מבינים ש...
אם הלקוחות לא הבינו משהו אז כנראה שלא הסברתם להם מספיק באופן ברור. זה נכון גם ללקוחות גרופון וגם לסוכנויות מדיה חברתית שמנהלים עמודי מותגים.
-אם היה לך תקציב בלתי מוגבל - מה היית עושה?
הייתי מגדיל את תקציבי הפרסום ברשתות החברתיות, במטרה להגיע ליותר אנשים באופן יותר ממוקד עם הצעות רלוונטיות למיקום ולתחומי העניין שלהם.
-מי לקוח החלומות שלך?
לקוח החלומות שלי יהיה עמותה שמטפלת בבעלי חיים ומעודדת אימוץ. הייתי רוצה ליישם את כל הניסיון שצברתי בגרופון, על מנת לסייע לעמותה להגדיל את כמות האימוצים שלה.
- 4.אלירן 24/09/2013 23:13הגב לתגובה זומהכרות אישית עם עדי - הוא מקצוען וכיף לראות איך העמוד מתנהל. זה עמוד לא פשוט לניהול והאופן בו הוא מתמודד איתו ראוי להערצה! שאפו!
- 3.ממ"ח בשקל (ל"ת)29/08/2013 18:27הגב לתגובה זו
- 2.אז מה התובנה פה? (ל"ת)ניצן 29/08/2013 17:08הגב לתגובה זו
- 1.עידן 29/08/2013 13:52הגב לתגובה זוגרופון חייבת לקבל ניעור רציני. שירות לקוחות מזעזע, גם בפייסבוק. יושב לו נציג אחד ועונה לטלפונים.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
