האנשים שטווים את הרשתות החברתיות: החגים כבר כאן - אז בדקנו את 'גרופון'
חגי תשרי נמצאים ממש כאן, וזו בהחלט הזדמנות טובה לפנות לעדי אברמוביץ מגרופון, האורח השני שלנו במדור לכודים - המדור החדש של אתר אייס בשיתוף עם
אברמוביץ, בן 33, נשוי ואב לילדה, עובד בגרופון כ-3 שנים, שם הוא מנהל את תחום הדיגיטל. בעבר ניהל את מחלקת המדיה החברתית בWebsense ועוד לפני כן ניהל את תחום הפרסום והיח"צ אונליין ב-Blink.
הוא בוגר המסלול האקדמי של המכללה למנהל, בעל תואר בתקשורת וניהול עם התמחות במדיה דיגיטלית ותקשורת שכנועית. אברמוביץ מחזיק באייפון 4, ויש לו 738 חברים בפייסבוק.
-באיזה פלטפורמות אתם פועלים?
הערוץ העיקרי שלנו היא
-מי קהל היעד שלכם? עם כמה מהם יש לך "מערכת יחסים" קבועה?
הקהל מאד מגוון, היות ואנחנו מציעים עסקאות כמעט בכל תחום ובכל מקום בארץ, כך בהתאם מאופיין גם קהל היעד שלנו ברשת החברתית. יש גרעין קטן של אוהדים שהם ממש גרופים של העמוד, הם תמיד חוזרים להגיב, להצחיק, להציע הצעות ולבקש שנפרסם עסקאות שהם אוהבים במיוחד. אני כבר מכיר את הפרופילים שלהם ויודע איזה הצעות הם הכי אוהבים.
- למרות הפסד עמוק מהצפוי - גרופון מזנקת ב-40%
- גרופון מזהירה מפשיטת רגל - המניה נופלת ב-20%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
-מה התקציב שלך לחודש אוגוסט?
זה משתנה ותלוי ביעדי החברה. זה יכול להיות החל מכמה אלפים ועד עשרות אלפי שקלים.
-עד כמה אתה מעורב בתקציב המדיה החברתית הכולל?
מעורבות מלאה. התקציב מחולק לחודשים ורבעונים ולשמחתי הוא גדל בכל רבעון בהתאם ליעדי החברה.
-מה מקורות ההשראה שלך?
כשנכנסתי לתפקיד, פתחתי קבוצת פייסבוק מיוחדת לכל מנהלי המדיה החברתית של גרופון מכל העולם. בקבוצה הזו אנחנו משתפים רעיונות, מתייעצים ומפתחים קריאייטיבים לפעילויות. אני הכי אוהב לקבל השראה מחברינו במלזיה - שמאוד יצירתיים, צרפת, הולנד וארה"ב.
-באיזו תדירות אתם מעדכנים את עמוד הפייסבוק?
הוא מתעדכן בערך כל שעתיים ויכול להכיל בכל יום בין 10 ל-25 המלצות לעסקאות. רוב העדכונים מתבצעים באופן מפולח לקהלי יעד שונים לפי מקום מגורים, מגדר, גיל ומצב משפחתי.
-אסטרטגיה ארוכת טווח או פעילות מהבטן ובהתאם למה שמעסיק את הפיד?
לגרופון יש אסטרטגיה ארוכת טווח שנקבעת אחת לרבעון ומתבססת על נתונים סטטיסטיים של עמודי הפייסבוק של גרופון מכל העולם. פרסום הפוסטים בעמוד, מתבסס על שימוש במערכת מידע שיודעת לדרג ולפלח את כל העסקאות באתר לפי ביצועים, ובכך עוזרת לי לקדם בעמוד את העסקאות הכי חשובות ומצליחות - במטרה להגדיל את המכירות. מידי פעם אני גם משלב פוסטים משעשעים ומרעננים. בנוסף, גרופון פועלת לקידום אג'נדות חברתית ותרומה לקהילה. אנחנו גאים לרתום את הכוח של גרופון לטובת עמותות וארגונים כגון יד ושם, לתת, בית קובי פתחון לב ועוד. בשנה האחרונה גרופון אימצה את עמותת כפר סבא ורעננה אוהבות חיות ובסופי שבוע אנחנו מפרסמים בעמוד את פינת אימוץ של גרופון.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
-מהי מטרת הפעילות ברשתות החברתיות?
עמוד הפייסבוק שלנו מתפקד כערוץ אי-קומרס לכל דבר ועניין. המטרה העיקרית של העמוד היא הגדלת מכירות ומענה ראשוני לפניות בנושא שירות לקוחות.
-איך אתה מניע לפעולה ולאיזה פעולה?
הקהל הישראלי אוהב מסרים קצרים, פשוטים שבהם הוא מבין מה הוא מקבל וכמה זה יעלה לו. כשאני רוצה להניע את האוהדים לרכישת עסקאות, אני משתדל לתאר אותן בצורה עניינית וקצרה. יחד עם זאת, שנינות והומור תמיד יכולים לעזור.
-איך היית מגדיר את התפקיד שלך?
כמנהל הדיגיטל בגרופון, אני אחראי על המדיה החברתית, תוכנית השותפים וגם מרכז את ערוצי הפרסום מול מחלקות השיווק והטכנולוגיה הבינ"ל ושותף לבניית האסטרטגיה השיווקית של גרופון.
-איך אתה מתמודד עם השחיקה?
אני מקפיד להיות תמיד עם האצבע על הדופק, להתעדכן בכל החידושים ולהתנסות בטכנולוגיות ופלטפורמות חדשות. מאז שהתחלתי לעבוד בתחום האינטראקטיב והמדיה החברתית ב-2006, למדתי שבערך כל חצי שנה יש שינוי מגמה מרענן בתחום.
-מהם הקווים האדומים שלך?
עמוד הפייסבוק של גרופון מהווה מתחם שבו ניתן ואפילו מומלץ לשאול שאלות, לפתח דיונים, להצחיק ולצחוק והכי חשוב ליהנות. כאשר אני נפגש בהודעות בעלות שפה לא נאותה, אני מסיר אותן באופן מיידי. וגם כאלו שקוראות לי לנדור נדרים ולהעביר לעוד 10 אנשים - כי אחרת יקרה לי גם משהו רע.
-האם אתה מקדיש חשיבה מיוחדת לסלולר?
בהחלט! תחום הסלולר נמצא במגמת עליה מתמדת. אחוז גדול מאוד מהטארפיק בעמוד, מגיע מהמובייל. לגרופון יש אפליקציה לאייפון ולאנדרואיד. לאחרונה השקנו אתר מותאם למובייל, שהביא לשיפור ביצועי עמוד הפייסבוק באופן ניכר.
-עד כמה לדעתך העיצוב חשוב?
העיצוב מאד חשוב! חברה בינ"ל כמו גרופון חייבת להקפיד על שפה גרפית אחידה בסטנדרט גבוה.
-מה השתנה מאז אוגוסט שעבר?
עד השנה האחרונה חברות השקיעו המון כסף ומאמץ ביצירת אינטראקציה של האוהדים עם עמודי הפייסבוק באמצעות אפליקציות ייעודיות לתחרויות נושאות פרסים יקרי ערך, וזאת במטרה להגדיל את כמות האוהדים. בשנה האחרונה השוק כולו התבגר טיפה, לאוהדים בעצמם קצת נמאס מתחרויות ומנהלי השיווק הבינו שהפרסים תמיד מתחלקים בין אותם 30 אנשים, שכל מנהל תוכן מכיר את השמות שלהם בעל פה. התרומה של תחרויות כאלו למותגים, היא מוגבלת ולרוב לא עונה על ערכי המותג. כתוצאה מכך, המגמה הזו הצטמצמה והיום אנו רואים הרבה פחות תחרויות באפליקציות. בנוסף, לאחרונה, פייסבוק אף הודיעו שיותר אין צורך באפליקציות ייעודיות לתחרויות ושאפשר
-מה יהיה באוגוסט הבא?
אני מעריך שנראה יותר כלי פרסום שישלבו פרסומות לא רק בפיד ובצידי המסך, אלא גם באלבומי התמונות, בסרטונים ועוד. גם אפשרויות הפילוח יהיו ממוקדות יותר מאלו קיימות כיום. אבל, מה שבטוח זה שממשק הניהול של הפרסומות יישאר מעצבן ולא ידידותי למשתמש.
-פרגן לקהילה המקומית: מה העמוד הישראלי הכי טוב בעיניך?
לדעתי, אחד העמודים שמנוהלים הכי טוב במדיה החברתית כיום הוא העמוד של
-מה הכי מעצבן אותך ברשתות? הייתה משנה משהו?
השימוש המוגבר בכוח של הפייסבוק למלחמות אישיות כנגד גופים וארגונים, גורמים להתקהות חושים והופכים לפחות אפקטיביים. הייתי ממליץ לכל אחד לחשוב פעמיים האם באמת יש עניין לציבור במאבקו האישי, והאם הוא משתמש בפלטפורמה בצורה נכונה.
-השלם את המשפט: הלקוחות עדיין לא מבינים ש...
אם הלקוחות לא הבינו משהו אז כנראה שלא הסברתם להם מספיק באופן ברור. זה נכון גם ללקוחות גרופון וגם לסוכנויות מדיה חברתית שמנהלים עמודי מותגים.
-אם היה לך תקציב בלתי מוגבל - מה היית עושה?
הייתי מגדיל את תקציבי הפרסום ברשתות החברתיות, במטרה להגיע ליותר אנשים באופן יותר ממוקד עם הצעות רלוונטיות למיקום ולתחומי העניין שלהם.
-מי לקוח החלומות שלך?
לקוח החלומות שלי יהיה עמותה שמטפלת בבעלי חיים ומעודדת אימוץ. הייתי רוצה ליישם את כל הניסיון שצברתי בגרופון, על מנת לסייע לעמותה להגדיל את כמות האימוצים שלה.
- 4.אלירן 24/09/2013 23:13הגב לתגובה זומהכרות אישית עם עדי - הוא מקצוען וכיף לראות איך העמוד מתנהל. זה עמוד לא פשוט לניהול והאופן בו הוא מתמודד איתו ראוי להערצה! שאפו!
- 3.ממ"ח בשקל (ל"ת)29/08/2013 18:27הגב לתגובה זו
- 2.אז מה התובנה פה? (ל"ת)ניצן 29/08/2013 17:08הגב לתגובה זו
- 1.עידן 29/08/2013 13:52הגב לתגובה זוגרופון חייבת לקבל ניעור רציני. שירות לקוחות מזעזע, גם בפייסבוק. יושב לו נציג אחד ועונה לטלפונים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
