TV

דם וגולגולת על המראה: הבריטים הולכים עד הקצה - בקמפיין נגד נהיגה בשכרות

קשה להאמין שהמהלך החדש לא יגרום לכם לחשוב בפעם הבאה שתעלו על ההגה כשאתם "מבושמים", אם לא תחטפו התקף לב עוד לפני זה. צפו בסרטון
יוסי זטלמן |

המלחמה בנהיגה בשכרות היא גלובלית. בעוד בישראל קיים קושי להעביר את המסר והפרסומות עדינות יחסית, הרי שבריטניה "לא מרחמים" על הצופים, ומעוניינים להבהיר מה הסכנות הכרוכות כשאתה נוהג שיכור.

מהלך פרסומי שעלה כעת לאוויר באנגליה, אמור לזעזע את הצופיןם. בפרסומת נראים גברים שנכנסים לשירותים של בר ה'לו שוקר' בלונדון, ובדיוק כשהם מול המראה, היא פתאום מתפוצצת ונראה "ראש מנופץ" בתוכה, לאחר תאונת דרכים לכאורה.

הדעות לגבי הפרסומת הפרובוקטיבית שעלתה לפני יומיים ליוטיוב והשיגה כבר יותר מ-3 מיליון צפיות, חלוקות בין אלו שמרוצים ומאמינים שהיא מעבירה את המסר לבין אלו שחושבים כי היא מוגזמת ועלולה לגרום להתקף לב.

הפרסומת נעשתה על ידי קבוצת הפרסום 'ליאו ברנט' במסגרת קמפיין "Think!" שמנסה באמצעות מילה אחת לשנות את התנהגותם של נהגים, כמו גם הולכי רגל, בדרכים. בנוסף לפרסומת השתייה, הציג הקמפיין פרסומת נגד נהיגה בהשפעת סמים, בו מוצגת תמונה של עין רגילה לעומת עין תחת השפעת סמים, והכיתוב כי "העיניים יסגירו אותך".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.