סודה סטרים
צילום: צילום מסך
TV

30 השניות היקרות בעולם: קבלו טעימה מהפרסומות שישודרו בסופרבול 2013

פחות משבוע לגמר וקשה להתעלם מהפרסומות, החלק הלא פחות חשוב באירוע הטלוויזיוני ביותר בארה"ב, עליהם שולמו כ-4 מיליון ד' ל-30 שניות
יוסי זטלמן |

הסופרבול, אירוע הספורט החשוב של השנה בארה"ב, ממחיש עד כמה זמן שווה כסף, והרבה כסף. בזמן המחצית ובין הרבעים במשחק בין סן פרנסיסקו פורטיניינרס לבולטימור רייבנס באצטדיון 'מרסדס-בנץ סופרדום' בניו אורלינס, תככבנה לא פחות מ-36 פרסומות, כשחלקן יופיעו בפעם הראשונה על המסך. במשדר צפויים לצפות יותר מ-110 מיליון אמריקאים, אם תמשיך מגמת הגידול בצפייה בסופרבול כפי שקורה מדי שנה. בשנה שעבר צפו במשדר 110.3 מיליון איש, עם רייטינג של 47.8% ונתח צפייה של 71%. מדהים. בין הפרסומות ניתן למצוא את skechers, שהביאו בשנה שעברה בולדוג צרפתי אהוב בשם מר קיגלי. השנה החליטו במותג הנעליים המצליח להחליף את הכלב בצ'יטה שתתחרה מול בן אדם, כאשר את דמות המנצח, נדע רק במשדר עצמו. גם קוקה קולה מציגה פרסומת תחרותית משלה, כש-3 קבוצות רואות באמצע המדבר קולה, ושועטות לעברה. מי ינצח? הצופים הם אלו שיחליטו, ואת התשובה נקבל כאמור רק באירוע הגמר. בזמן שבקוקה קולה מתחרים, ב'פפסי' כבר יודעים מי ניצח. הזמרת ביונסה, שחתומה על חוזה אצל ענקית המשקאות, תככב בפרסומת וגם תזכה להופיע במופע המחצית הנחשק, אותו הובילה אשתקד מדונה. לא חשוב איזו קולה תחליטו לשתות, תצטרכו איזה חטיף בצד. בדוריטוס העמידו כרגיל לרשות הקהל האמריקאי לא פחות מ-5 פרסומות, כשההצבעה נמשכת ורק באירוע הגמר נדע איזו מהן תשודר. אולי זאת תהיה הפרסומת של דוריטוס? בגזרה המוטורית אנחנו מוצאים לא פחות מ-9 פרסומות למותגים שונים. לצד היוקרתיים כמו מרצדס, אאודי או לינקולן, יש גם עממיות יותר כמו פיאט, שמציגה 5 פרסומות - אחת מהן תופיע בערב הגמר. אנחנו כבר בחרנו את ה"פיאט שלנו". גם הקוריאני המפורסם בעולם לא יעדר מהערב הנוצץ. לא, לא מדובר על באן קי-מון, אלא על PSY שהביא לנו את ה-Gangnam style, השיר הראשון שחצה את רף מיליארד הצפיות ביוטיוב. PSY יככב בפרסומת למותג הפסטוקים wonderful pistachios. ואיך אפשר בלי הקשר הישראלי. אז כידוע בר רפאלי תככב בפרסומת לחברת האינטרנט Go daddy לצידה של נהגת המרוצים האמריקאית דניקה פטריק וזה מה שהשתיים עתידות ללבוש בפרסומת. כמובן, יחד עם בר רפאלי תופיע סודה-סטרים הישראלית, שהפרסומת שלה תפסה כותרות הרבה לפני הסופרבול, בכך שנפסלה לשידור בבריטניה בטענה כי היא אכזרית מדי למתחרות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.