סודה סטרים
צילום: צילום מסך
TV

30 השניות היקרות בעולם: קבלו טעימה מהפרסומות שישודרו בסופרבול 2013

פחות משבוע לגמר וקשה להתעלם מהפרסומות, החלק הלא פחות חשוב באירוע הטלוויזיוני ביותר בארה"ב, עליהם שולמו כ-4 מיליון ד' ל-30 שניות
יוסי זטלמן |

הסופרבול, אירוע הספורט החשוב של השנה בארה"ב, ממחיש עד כמה זמן שווה כסף, והרבה כסף. בזמן המחצית ובין הרבעים במשחק בין סן פרנסיסקו פורטיניינרס לבולטימור רייבנס באצטדיון 'מרסדס-בנץ סופרדום' בניו אורלינס, תככבנה לא פחות מ-36 פרסומות, כשחלקן יופיעו בפעם הראשונה על המסך.

במשדר צפויים לצפות יותר מ-110 מיליון אמריקאים, אם תמשיך מגמת הגידול בצפייה בסופרבול כפי שקורה מדי שנה. בשנה שעבר צפו במשדר 110.3 מיליון איש, עם רייטינג של 47.8% ונתח צפייה של 71%. מדהים.

בין הפרסומות ניתן למצוא את skechers, שהביאו בשנה שעברה בולדוג צרפתי אהוב בשם מר קיגלי. השנה החליטו במותג הנעליים המצליח להחליף את הכלב בצ'יטה שתתחרה מול בן אדם, כאשר את דמות המנצח, נדע רק במשדר עצמו.

גם קוקה קולה מציגה פרסומת תחרותית משלה, כש-3 קבוצות רואות באמצע המדבר קולה, ושועטות לעברה. מי ינצח? הצופים הם אלו שיחליטו, ואת התשובה נקבל כאמור רק באירוע הגמר.

בזמן שבקוקה קולה מתחרים, ב'פפסי' כבר יודעים מי ניצח. הזמרת ביונסה, שחתומה על חוזה אצל ענקית המשקאות, תככב בפרסומת וגם תזכה להופיע במופע המחצית הנחשק, אותו הובילה אשתקד מדונה.

לא חשוב איזו קולה תחליטו לשתות, תצטרכו איזה חטיף בצד. בדוריטוס העמידו כרגיל לרשות הקהל האמריקאי לא פחות מ-5 פרסומות, כשההצבעה נמשכת ורק באירוע הגמר נדע איזו מהן תשודר.

אולי זאת תהיה הפרסומת של דוריטוס?

בגזרה המוטורית אנחנו מוצאים לא פחות מ-9 פרסומות למותגים שונים. לצד היוקרתיים כמו מרצדס, אאודי או לינקולן, יש גם עממיות יותר כמו פיאט, שמציגה 5 פרסומות - אחת מהן תופיע בערב הגמר. אנחנו כבר בחרנו את ה"פיאט שלנו".

גם הקוריאני המפורסם בעולם לא יעדר מהערב הנוצץ. לא, לא מדובר על באן קי-מון, אלא על PSY שהביא לנו את ה-Gangnam style, השיר הראשון שחצה את רף מיליארד הצפיות ביוטיוב. PSY יככב בפרסומת למותג הפסטוקים wonderful pistachios.

ואיך אפשר בלי הקשר הישראלי. אז כידוע בר רפאלי תככב בפרסומת לחברת האינטרנט Go daddy לצידה של נהגת המרוצים האמריקאית דניקה פטריק וזה מה שהשתיים עתידות ללבוש בפרסומת.

כמובן, יחד עם בר רפאלי תופיע סודה-סטרים הישראלית, שהפרסומת שלה תפסה כותרות הרבה לפני הסופרבול, בכך שנפסלה לשידור בבריטניה בטענה כי היא אכזרית מדי למתחרות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.