TOP5

מקרה או שת"פ מבוים? מותגים מתגרים אחד בשני וילדי בית היתומים מרוויחים

השבוע ב-TOP5: ננדו'ס יוצאת בטייק-אוף על פרסומת של בן קינגסלי לחברת ביטוח, ובתגובה מקבלת אתגר חברתי שיפצה על המעשה - ועומדת בו יפה
אסא שפירא | (2)

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכי פרסום בולטים מסביב לעולם. השבוע במדור: סנטם מול ננדו'ס, איקאה, מקדונלדס, נייק ודודג'.

.

לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק - לחצו כאן

שיתוף פעולה או מהירות תגובה?

אחד האתגרים הגדולים שניצבים בפני פרסומאים כיום הוא מהירות תגובה, כשהעולם משתנה במהירות, על מותגים לגלות יותר זריזות וגמישות מאי פעם כדי להרוויח מההזדמנויות שנקרות בדרכם. ולכאורה, אין דוגמא טובה מכך מאשר רצף הפרסומות האלו ששודרו לאחרונה בדרום אפריקה.

לפני מספר שבועות עלתה לשידור פרסומת של חברת הביטוח סנטם, פרסומת ביטוח מעניינת שבוחנת את תשומת הלב שלנו לפרטים בצורה ייחודית, בכיכובו של השחקן בן קינגסלי.

כמה ימים לאחר מכן, רשת ננדו'ס רשת המזון המהיר, מחליטה לרכב על הקמפיין של חברת סנטם עם ספוף משלה לפרסומת, קמפיין שכל מטרתו לשאול את הצופים האם שמו לב לשינויים בתפריט המתחדש של הרשת.

3 ימים לאור מכן, בתגובה מהירה, ולא פחות חושב מכך, מבריקה, עולים בסנטם בקמפיין תגובה חברתי טקטי שמטרתו למנף את הצעד הבזוי "לכאורה" של ננדו'ס לטובתם. הם מציבים אתגר יוצא דופן לננדוס - כדי לכפר על העוולה של המעשה שלהם כל מה שעליהם לעשות הוא לתרום מזון לילדים נזקקים בבית יתומים של יוהנסבורג עד השעה 4:00 בצהריים של יום חמישי של אותו שבוע.

ננדו'ס כמובן מגיבים גם למהלך הזה, והופכים אותו, שוב, לטובתם. ולא פחות חשוב, הם מספיקים לעשות זאת לפני יום חמישי.

תודה לעמית ברעם, מנהל הקריאטיב שלנו שהפנו אותי לסיפור היוצא דופן הזה. השאלה ששאל אותי עמית ניצבת גם בפניכם, האם מדובר פה בשיתוף פעולה יוצא דופן, או פשוט בשני משרדים שיודעים להגיב מהיר וחכם?

הגיע הזמן לעצב

איך משכנעים באיקאה את הצרכנים שלהם שאם הם כבר לא אוהבים משהו בבית שלכם, כדי שיבואו לביקור? קמפיין קטן וחכם שמתחבר לרגע הכי קיצוני שבו אנחנו לא אוהבים את הבית, הרגע שבו אנחנו נפרדים מבן/בת הזוג! כל מה שצריך כדי לקרוע את החיים הישנים ולהתחיל מחדש הוא להתחיל בביקור קטן באיקאה.

אז מאיפה הבשר הזה באמת מגיע?

אפליקציה חדשה מבית מקדונלדס יוצאת להתמודד בצורה יצירתית עם הבעיה שמרחפת מזה שנים מעל תעשיית המזון המהיר, בעיית "מאיפה באמת מגיע האוכל?" (כל השמועות על איכות בשר ירודה חלקי מזון לא אכילים שמעובדים מחדש ונמכרים מחדש וכו'). במקדונלדס החליטו שהגיע הזמן להתמודד עם הבעיה ישירות, ויצרו אפליקיית סלולר בשימוש טכנולוגיית AR שמאפשר מהיום לכל מי שאוכל במקודלדס לדעת בדיוק מאיפה מגיע כל דבר בהמבורגר שהוא מחזיק ביד שלו. מהלחמנייה עד לחסה.

יהיה בסדר, קובי הוא עדיין קובי!

מה עושים כאשר הפרזנטור שלכם כבר לא מתפקד על המגרש, שהווינריות שאותה אתם רוצים לרתום למותג שלכם הופכת ללוזריות, האם לזרוק אותו? למרות רצף ההפסדים של הלייקרס בתקופה האחרונה - בנייק מוכיחים שהם עדיין לא מוכנים להפסיק להאמין...

איך קונים רכב היום?

מדי פעם החדשנות שבאמת מעניינת היא לא בפרסום אלא דווקא יותר מאחורי הקלעים, בשיווק. מהלך מעניין של דודג' מבית קרייזלר יוצא לעשות מהפכה בדרך שבה צעירים קונים רכב. הרעיון החדשני -CROWDFUNDING בקרב המכרים שלנו - מערכת מימון און-ליין מתקדמת שמאפשרת לכל המכרים שלנו לקחת חלק בתשלום עבור הרכב, בחלקים, עד להגעה לסכום הנדרש כדי לרכוש את הרכב. אבל האם זה יעבוד?

המדור בעריכת אסא שפירא, סופרווייזר אסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    סלוצקי 27/01/2013 09:59
    הגב לתגובה זו
    לי ניראה שננדוס,זה שיתוף פעולה עם חברת הביטוח
  • 1.
    ננדוס זה ענק (ל"ת)
    26/01/2013 16:55
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.