TOP5

מקרה או שת"פ מבוים? מותגים מתגרים אחד בשני וילדי בית היתומים מרוויחים

השבוע ב-TOP5: ננדו'ס יוצאת בטייק-אוף על פרסומת של בן קינגסלי לחברת ביטוח, ובתגובה מקבלת אתגר חברתי שיפצה על המעשה - ועומדת בו יפה
אסא שפירא | (2)

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכי פרסום בולטים מסביב לעולם. השבוע במדור: סנטם מול ננדו'ס, איקאה, מקדונלדס, נייק ודודג'. . לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק - לחצו כאן שיתוף פעולה או מהירות תגובה? אחד האתגרים הגדולים שניצבים בפני פרסומאים כיום הוא מהירות תגובה, כשהעולם משתנה במהירות, על מותגים לגלות יותר זריזות וגמישות מאי פעם כדי להרוויח מההזדמנויות שנקרות בדרכם. ולכאורה, אין דוגמא טובה מכך מאשר רצף הפרסומות האלו ששודרו לאחרונה בדרום אפריקה. לפני מספר שבועות עלתה לשידור פרסומת של חברת הביטוח סנטם, פרסומת ביטוח מעניינת שבוחנת את תשומת הלב שלנו לפרטים בצורה ייחודית, בכיכובו של השחקן בן קינגסלי. כמה ימים לאחר מכן, רשת ננדו'ס רשת המזון המהיר, מחליטה לרכב על הקמפיין של חברת סנטם עם ספוף משלה לפרסומת, קמפיין שכל מטרתו לשאול את הצופים האם שמו לב לשינויים בתפריט המתחדש של הרשת. 3 ימים לאור מכן, בתגובה מהירה, ולא פחות חושב מכך, מבריקה, עולים בסנטם בקמפיין תגובה חברתי טקטי שמטרתו למנף את הצעד הבזוי "לכאורה" של ננדו'ס לטובתם. הם מציבים אתגר יוצא דופן לננדוס - כדי לכפר על העוולה של המעשה שלהם כל מה שעליהם לעשות הוא לתרום מזון לילדים נזקקים בבית יתומים של יוהנסבורג עד השעה 4:00 בצהריים של יום חמישי של אותו שבוע. ננדו'ס כמובן מגיבים גם למהלך הזה, והופכים אותו, שוב, לטובתם. ולא פחות חשוב, הם מספיקים לעשות זאת לפני יום חמישי. תודה לעמית ברעם, מנהל הקריאטיב שלנו שהפנו אותי לסיפור היוצא דופן הזה. השאלה ששאל אותי עמית ניצבת גם בפניכם, האם מדובר פה בשיתוף פעולה יוצא דופן, או פשוט בשני משרדים שיודעים להגיב מהיר וחכם? הגיע הזמן לעצב איך משכנעים באיקאה את הצרכנים שלהם שאם הם כבר לא אוהבים משהו בבית שלכם, כדי שיבואו לביקור? קמפיין קטן וחכם שמתחבר לרגע הכי קיצוני שבו אנחנו לא אוהבים את הבית, הרגע שבו אנחנו נפרדים מבן/בת הזוג! כל מה שצריך כדי לקרוע את החיים הישנים ולהתחיל מחדש הוא להתחיל בביקור קטן באיקאה. אז מאיפה הבשר הזה באמת מגיע? אפליקציה חדשה מבית מקדונלדס יוצאת להתמודד בצורה יצירתית עם הבעיה שמרחפת מזה שנים מעל תעשיית המזון המהיר, בעיית "מאיפה באמת מגיע האוכל?" (כל השמועות על איכות בשר ירודה חלקי מזון לא אכילים שמעובדים מחדש ונמכרים מחדש וכו'). במקדונלדס החליטו שהגיע הזמן להתמודד עם הבעיה ישירות, ויצרו אפליקיית סלולר בשימוש טכנולוגיית AR שמאפשר מהיום לכל מי שאוכל במקודלדס לדעת בדיוק מאיפה מגיע כל דבר בהמבורגר שהוא מחזיק ביד שלו. מהלחמנייה עד לחסה. יהיה בסדר, קובי הוא עדיין קובי! מה עושים כאשר הפרזנטור שלכם כבר לא מתפקד על המגרש, שהווינריות שאותה אתם רוצים לרתום למותג שלכם הופכת ללוזריות, האם לזרוק אותו? למרות רצף ההפסדים של הלייקרס בתקופה האחרונה - בנייק מוכיחים שהם עדיין לא מוכנים להפסיק להאמין... איך קונים רכב היום? מדי פעם החדשנות שבאמת מעניינת היא לא בפרסום אלא דווקא יותר מאחורי הקלעים, בשיווק. מהלך מעניין של דודג' מבית קרייזלר יוצא לעשות מהפכה בדרך שבה צעירים קונים רכב. הרעיון החדשני -CROWDFUNDING בקרב המכרים שלנו - מערכת מימון און-ליין מתקדמת שמאפשרת לכל המכרים שלנו לקחת חלק בתשלום עבור הרכב, בחלקים, עד להגעה לסכום הנדרש כדי לרכוש את הרכב. אבל האם זה יעבוד? המדור בעריכת אסא שפירא, סופרווייזר אסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    סלוצקי 27/01/2013 09:59
    הגב לתגובה זו
    לי ניראה שננדוס,זה שיתוף פעולה עם חברת הביטוח
  • 1.
    ננדוס זה ענק (ל"ת)
    26/01/2013 16:55
    הגב לתגובה זו
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.