מקרה או שת"פ מבוים? מותגים מתגרים אחד בשני וילדי בית היתומים מרוויחים
TOP5 של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכי פרסום בולטים מסביב לעולם. השבוע במדור: סנטם מול ננדו'ס, איקאה, מקדונלדס, נייק ודודג'.
.
לכל מקבצי TOP5 הקודמים -
להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק -
שיתוף פעולה או מהירות תגובה?
אחד האתגרים הגדולים שניצבים בפני פרסומאים כיום הוא מהירות תגובה, כשהעולם משתנה במהירות, על מותגים לגלות יותר זריזות וגמישות מאי פעם כדי להרוויח מההזדמנויות שנקרות בדרכם. ולכאורה, אין דוגמא טובה מכך מאשר רצף הפרסומות האלו ששודרו לאחרונה בדרום אפריקה.
לפני מספר שבועות עלתה לשידור פרסומת של חברת הביטוח סנטם, פרסומת ביטוח מעניינת שבוחנת את תשומת הלב שלנו לפרטים בצורה ייחודית, בכיכובו של השחקן בן קינגסלי.
כמה ימים לאחר מכן, רשת ננדו'ס רשת המזון המהיר, מחליטה לרכב על הקמפיין של חברת סנטם עם ספוף משלה לפרסומת, קמפיין שכל מטרתו לשאול את הצופים האם שמו לב לשינויים בתפריט המתחדש של הרשת.
3 ימים לאור מכן, בתגובה מהירה, ולא פחות חושב מכך, מבריקה, עולים בסנטם בקמפיין תגובה חברתי טקטי שמטרתו למנף את הצעד הבזוי "לכאורה" של ננדו'ס לטובתם. הם מציבים אתגר יוצא דופן לננדוס - כדי לכפר על העוולה של המעשה שלהם כל מה שעליהם לעשות הוא לתרום מזון לילדים נזקקים בבית יתומים של יוהנסבורג עד השעה 4:00 בצהריים של יום חמישי של אותו שבוע.
ננדו'ס כמובן מגיבים גם למהלך הזה, והופכים אותו, שוב, לטובתם. ולא פחות חשוב, הם מספיקים לעשות זאת לפני יום חמישי.
תודה לעמית ברעם, מנהל הקריאטיב שלנו שהפנו אותי לסיפור היוצא דופן הזה. השאלה ששאל אותי עמית ניצבת גם בפניכם, האם מדובר פה בשיתוף פעולה יוצא דופן, או פשוט בשני משרדים שיודעים להגיב מהיר וחכם?
הגיע הזמן לעצב
איך משכנעים באיקאה את הצרכנים שלהם שאם הם כבר לא אוהבים משהו בבית שלכם, כדי שיבואו לביקור? קמפיין קטן וחכם שמתחבר לרגע הכי קיצוני שבו אנחנו לא אוהבים את הבית, הרגע שבו אנחנו נפרדים מבן/בת הזוג! כל מה שצריך כדי לקרוע את החיים הישנים ולהתחיל מחדש הוא להתחיל בביקור קטן באיקאה.
אז מאיפה הבשר הזה באמת מגיע?
אפליקציה חדשה מבית מקדונלדס יוצאת להתמודד בצורה יצירתית עם הבעיה שמרחפת מזה שנים מעל תעשיית המזון המהיר, בעיית "מאיפה באמת מגיע האוכל?" (כל השמועות על איכות בשר ירודה חלקי מזון לא אכילים שמעובדים מחדש ונמכרים מחדש וכו'). במקדונלדס החליטו שהגיע הזמן להתמודד עם הבעיה ישירות, ויצרו אפליקיית סלולר בשימוש טכנולוגיית AR שמאפשר מהיום לכל מי שאוכל במקודלדס לדעת בדיוק מאיפה מגיע כל דבר בהמבורגר שהוא מחזיק ביד שלו. מהלחמנייה עד לחסה.
יהיה בסדר, קובי הוא עדיין קובי!
מה עושים כאשר הפרזנטור שלכם כבר לא מתפקד על המגרש, שהווינריות שאותה אתם רוצים לרתום למותג שלכם הופכת ללוזריות, האם לזרוק אותו? למרות רצף ההפסדים של הלייקרס בתקופה האחרונה - בנייק מוכיחים שהם עדיין לא מוכנים להפסיק להאמין...
איך קונים רכב היום?
מדי פעם החדשנות שבאמת מעניינת היא לא בפרסום אלא דווקא יותר מאחורי הקלעים, בשיווק. מהלך מעניין של דודג' מבית קרייזלר יוצא לעשות מהפכה בדרך שבה צעירים קונים רכב. הרעיון החדשני -CROWDFUNDING בקרב המכרים שלנו - מערכת מימון און-ליין מתקדמת שמאפשרת לכל המכרים שלנו לקחת חלק בתשלום עבור הרכב, בחלקים, עד להגעה לסכום הנדרש כדי לרכוש את הרכב. אבל האם זה יעבוד?
המדור בעריכת אסא שפירא, סופרווייזר אסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן
- 2.סלוצקי 27/01/2013 09:59הגב לתגובה זולי ניראה שננדוס,זה שיתוף פעולה עם חברת הביטוח
- 1.ננדוס זה ענק (ל"ת)26/01/2013 16:55הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
