under 40: "הפרסום המסורתי לעיתים מוגזם מידי - ומטפח פנטזיה אצל הלקוח"
השבוע מתארח במדור ה-under 40 של אייס עדו ווג, בן 30, מנהל השיווק של איסתא ספורט ומיוזיק, שמשמש בתפקיד כשנתיים וחצי.
.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
השקעה בתדמית המותג. תחום התיירות הוא תחום של HARD SALE עם תחרות הולכת וגדלה. כאשר אתה צריך לחלק את עוגת התקציב שלך, או מחליט להשקיע בקמפיין כזה או אחר, אתה מחויב דבר ראשון להציג את תוצאותיו על הגדלת המכירות, כאן ועכשיו, בטווח הקצר. את נושא התדמית קשה מאוד לכמת ולהבין איך הוא משפיע על המכירות, אי אפשר להציג אותי גרפית על גבי מצגת, ולכן הוא לעיתים לא מקבל את המשמעות הראויה לו. אני מאמין שאם חושבים לאורך זמן, בעולם בו התחרות גדלה, נושא תדמית המותג חשובה על מנת ליצור בידול אמיתי מול המתחרים.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
פרסום מסורתי באמצעי המדיה השונים והתפיסה העומדת מאחוריו מוגזמת לטעמי. גישה זו רואה את הלקוח כיעד למסרים שיווקיים, רואה בלקוח ייעד שצריך לכבוש. אנו חייבים לראות את הלקוח כחלק מהמותג, כמי שבונה אותו, כשותף. הפרסום המסורתי, לעיתים מוגזם מידי, ומטפח פנטזיה אצל הלקוח, פנטזיה שהמוצר לא תמיד יכול לממש. יש ערך גדול לחוויה של השימוש במוצר, ההתנסות של הלקוח, שביעות רצונם, שיעבור מפה לאוזן באמצעי המדיה השונים ויוביל לצמיחת המותג בצורה אחראית ולאורך זמן.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
השקת 'איסתא מיוזיק' כמותג שהוא STAND ALONE בתוך איסתא ישראל ואיסתא ספורט, הוא ההישג הכי גדול הקריירה שלי. בעבר, מכרנו חבילות מוזיקה להופעות בחו"ל תחת איסתא ספורט, מאחר וזיהינו את הצורך במוצר שימשיך להימכר בזמנים בהם הליגות באירופה בפגרה, אך עולם התיירות עדיין גועש. מאז נתח השוק והמכירות גדלו משמעותית ואנחנו מצליחים להגיע לקהל צעיר שבשאיפה ימשיך ויישאר נאמן למותג.
4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
אין רגע ספציפי שהייתי מוחק, גם אם היה קשה ופחות מוצלח, למדתי ממנו להמשך. ביולי האחרון נדחתה הופעה של רדיוהד ברומא, לאחר שפועל במה נהרג בהופעה של הלהקה בטורונטו. ההודעה על הביטול התקבלה מספר ימים מועט לפני טיסת הלקוחות לרומא. התערבותו של כוח עליון (הרג של עובד במה, סופת הוריקן או עשן וולקני), פוגעת בתחום שלנו רבות. כחברת תיירות, אנו נמצאים במצב של LOSE-LOSE מול הלקוחות שלנו. הספקים מצידם (חברות התעופה והמלונות) שריינו לנו את המקומות חודשים רבים קודם ולכן לא מוכנים לבטל לנו את ההזמנות ולשאת בנזק (יציאה עם טיסה ריקה לדוגמא). הלקוחות מצדם, מצפים מאתנו שניקח אחריות ונזכה אותם על הנזק שנגרם, למרות שאנו לא מקבלים חזרה את הכסף מהספקים. לעיתים מדובר בהפסד של עשרות ומאות אלפי דולרים שאין אנו יכולים לספוג. משפטית אנו מכוסים, אך תדמיתנו מול הלקוחות בבעיה. כאשר זה קרה ביולי, החלטנו להחזיר ללקוחות את הרווח שלנו מהחבילה ואת כל מה שהספקים החזירו לנו. ועדיין מה שכאב פה זה העובדה שלא הצלחנו להסביר ללקוח את הבעיה הצרכנית. זהו הפסד תדמיתי שלצערי לא הצלחנו להתגבר עליו.
5. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
נשוי + ילד. אני הראשון מהחבר'ה שהחליט "ללכת על זה" ומאז חבר נוסף הצטרף. לא האמנתי שבגיל 30 כבר אהיה נשוי ובטח לא עם ילד, אבל אני נהנה מכל רגע.
6. מי פתח לך דלת?
שלחתי קורות חיים שהייתי סטודנט, ללא כל הכרות מוקדמת. התחלתי בתור איש שירות לקוחות ומהר הבנתי שזו רק ההתחלה שלי במקום. ראיתי הרבה מה לשנות ולשפר וגם יואב ברוק ואורי ברק (המנכ"ל והסמנכ"ל שלנו) ידעו להעניק לי את המקום לגדול ולהתפתח למקום שבו אני היום.
7. מהם מקורות ההשראה שלך?
אובמה. בכל נאום שלו אתה רואה את הניצוץ בעיניים, את התשוקה לעשות, לחשוב אחרת, מחוץ לקופסא ולשנות. מדהים אותי שבארה"ב יש נשיא שחור שעד לא לפני זמן רב, הייתה עדיין הפרדה בספסלי הרחוב במדינות הדרום בין שחורים ללבנים. כשהחיים הופכים יותר ציניים, אנשים כאלו שעבדו קשה, האמינו והגשימו חלום, מעוררים בי השראה.
8. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר?
אני יודע לקחת אחריות על הפעילות שלנו. שאנחנו עושים עבודה טובה, אני יודע ליהנות ממנה ולפרגן. באותה נשימה, שאנחנו מפשלים, אני יודע להגיד שטעינו, ללמוד ולהסיק מסקנות. אני מאמין שביקורת עצמית היא אחד הדברים החשובים ביותר על מנת להשתפר כל העת, לשאוף וללכת קדימה.
9. איזה מהלך של המתחרים שלך הרשים אותך?
חברת ONTOUR הם מתחרים שלנו בתחום תיירות המוזיקה. בשנה שעברה הם עשו מהלך שיווקי יפה כאשר הפיקו תחרות כישרונות צעירים. הלהקה הזוכה תוכל להשתתף בפסטיבל WACKEN בגרמניה - פסטיבל רוק כבד שמושך מאות ישראלים כל שנה. המהלך תוקשר בשיתוף פעולה עם 'חלילית' ו-ynet והקשר שמהלך מסוג זה יוצר עם קהילת המוזיקה בארץ והתרומה לעשייה התרבותית, זה משהו שמועיל למותג ונכון לקדמו.
10. ההופעה שהכי שווה לנסוע בשבילה לחו"ל
בשנה שעברה נסעתי עם אשתי הדר ללונדון להופעה של אריק קלפטון ב'רויאל אלברט הול' וכעבור יומיים להופעה של THE WALL (רוג'ר ווטרס) ב-O2 בלונדון. זו הייתה נסיעה מדהימה. הופעות מסוג זה, גם אם מגיעות לארץ, מנוגנות באצטדיון כדורגל או כדורסל ולעולם החוויה תהיה שונה מבחו"ל. האולמות, הסאונד והאנשים בחו"ל הם אחרים. זו חוויה שונה לחלוטין ואני ממליץ לכל מי שחובב מוזיקה לעשות זאת במהרה.
ולסיכום, היעד שעוד לא היית בו ואתה חולם עליו?
- 8.יעל 05/12/2012 21:08הגב לתגובה זומעורר השראה !
- יעל 05/12/2012 21:18הגב לתגובה זוכל הכבוד ! גאווה !
- 7.גם אני הייתי כזה! 03/12/2012 14:04הגב לתגובה זובן 44
- 6.איתי 02/12/2012 21:05הגב לתגובה זומעניין ואינטלגנטי
- 5.רונן 02/12/2012 20:26הגב לתגובה זוכיף לקרוא אתה תגיע רחוק מגיע לך
- 4.אני אני 02/12/2012 18:09הגב לתגובה זוהמון בהצלחה
- 3.דליה 02/12/2012 16:50הגב לתגובה זוגם אופה וגם יפה!
- 2.עידו איש מדהים! (ל"ת)אבא ברבנלה 02/12/2012 15:16הגב לתגובה זו
- 1.עידו אתה מלך ! (ל"ת)החציל 02/12/2012 14:29הגב לתגובה זו
- ירון 02/12/2012 15:31הגב לתגובה זותענוג לעבוד אתך חבר אתה תגיע רחוק!
- אחד ממורמר 05/12/2012 15:38מה עם מילואים..??????
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
