איך משיגים כסף? כנס איגוד המפיקים יעסוק השנה ב"צד העסקי של היצירה"

הכנס שיתקיים בעוד כשבועיים בהרצליה ובת"א, יעסוק בין היתר בפיתוח תוכן גלובלי בינ"ל, הבאת הפקות זרות לישראל, והפצה בלתי אמצעית
יוסי זטלמן |

יש לכם רעיון, אבל איך מביאים את הכסף? כנס איגוד המפיקים הבינ"ל לקולנוע וטלוויזיה בישראל, שיערך ב-9-10 בדצמבר בהרצליה ובתל אביב, יעסוק השנה ב"צד העסקי של היצירה", ובמילים פשוטות יותר - כיצד משיגים תקציבים לטובת פרויקטים בתחום ההפקתי.

הכנס יעסוק בפיתוח תוכן גלובלי בינ"ל, הבאת הפקות זרות לישראל, עידוד השקעות פרטיות בקולנוע, אסטרטגיה של חברת הפקה לטווח ארוך, הפצה בלתי אמצעית בעידן חדש, ועוד.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

בין האורחים שיגיעו לכנס, ניתן למנות את מנכ"ל איגוד המפיקים הבריטי ג'ון מקווי, שידון בשינוי חוק זכויות יוצרים ובעלות על היצירה בבריטניה שהפך את תעשיית הטלוויזיה בבריטניה לאיתנה ותוססת יחסית. לצד מקווי, תופיע גם לינדה בת', אסטרטגית עמותת המפיקים האירופית 'יאווה' (EAVE), שתעבוד עם המפיקים על מדיניות פיתוח פרטנית ואסטרטגיה של חברת הפקה לטווח ארוך.

אורח נוסף הוא ת'יירי בוזארד, מומחה בינ"ל לסוגיות כלכליות מערכתיות שיציג מודל אירופי לחיזוק השקעות זרות בקולנוע הישראלי, הפצה משותפת, כתיבת תכנית כלכלית והצגתה בפני משקיעים.

אל השלושה יצטרף כרמי זלוטניק מנכ"ל STARZ שמפתחת ומשדרת סדרות טלוויזיה בינ"ל המצולמות במקומות שונים בעולם, בין היתר בדרום אפריקה ובוולש, וחתום על הפקות כגון 'הבוס', 'ספרטקוס' ו'אחים לנשק' יחד עם סטיבן שפילברג. זלוטניק יסביר על האפשרויות לפתח ולצלם סדרות טלוויזיה בינ"ל בישראל.

יו"ר ארגון המפיקים בישראל, אסף אמיר, מסר כי "כיום, למרות התנופה הגדולה שבה מתקבלות היצירות הישראליות בעולם, היזם הפרטי-המפיק, מוצא את עצמו במצב כלכלי בלתי נסבל. הריכוזיות במשק הישראלי ובתחום הטלוויזיה והקולנוע בפרט, יוצרים מצב שבו המפיק-יזם, גם במצב של הצלחה מסחרית, נשאר ללא זכויות ויכולת לשווק את מרכולתו בעולם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.