under 40: "למרות הפרסום - המערכון בתכנית ארץ נהדרת עשה עוול ל'תגלית'"
השבוע מתארח במדור ה-under 40 של אייס דורון קרני, בן 35, סמנכ"ל השיווק הבינלאומי של פרויקט תגלית. קרני החל את דרכו המקצועית כשקיבל מידי פרופסור אוריאל רייכמן את ההזדמנות לעמוד בראש חטיבת השיווק של המרכז הבינתחומי. למרות שאכזב את אביו (השגריר) כשלא פנה לקריירה של דיפלומט הוא מרגיש שתפקידו בפרויקט בתגלית משרת את מדינת ישראל בצורה המיטבית בעזרת שיווקה לדור העתיד של העם היהודי.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
חשיבות הקשר של מדינת ישראל עם יהדות התפוצות. במחקרי סקר בינלאומיים שבדקו בתחילת הפרויקט, רבים מהיהודים בגיל 18-26 בתפוצות אינם מחוברים לקהילה היהודית בכלל ולמדינת ישראל בפרט. ללא תגלית בעוד מספר שנים הקשר בין התפוצה היהודית לישראל היה עלול להתפוגג. אנו רואים בצעירים שגרירים לכל החיים, הצעירים הללו שמגיעים לתגלית יהיו בהמשך דרכם אנשי עסקים, לוביסטים ומשפיעים בקהילות שלהם ברחבי העולם.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
יש הגורסים כי כל פרסום הוא פרסום טוב, אני לא מאמין בכך. אני חושב שפרסום מוגזם ולא טוב עושה נזק למותג. אף על פי שהמערכון ב"ארץ נהדרת" הביא את "תגלית" לתודעת הציבור בישראל, הייתי יכול לוותר עליו. הוא עשה עוול למשתתפים. הייתי מעדיף להרוויח דקות שידור בזכות ההישגים שלנו.
3. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
עוד הרבה לפני שהתחלתי את הקריירה הייתי אחראי לכמעט תקרית דיפלומטית. כשאבא שלי היה שגריר ישראל בבורמה השתתפנו באירוע רשמי בו הציעה לי השגרירה האמריקאית לרקוד איתה. אני סירבתי והתקרית הלא נעימה הסתיימה בכך שהשגרירה נזפה באבא שלי על חוסר הדיפלומטיות של בנו בן ה- 16...
4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
במהלך לימודי לתואר ראשון עבדתי כדייל באל על. בזכות עבודה זאת הצלחתי לממן את לימודי, ולא פחות חשוב, לבקר ברחבי העולם.
5. מה אתה עושה כשאתה לא בעבודה?
אהבתי הגדולה היא לטייל בעולם ולהכיר מקומות נוספים ותרבויות אחרות. מדי שנה אני לוקח חופשה ונוסע לטייל במקומות אקזוטיים ברחבי העולם. בחופשתי האחרונה ביקרתי בבאלי אינדונזיה. זו הייתה חוויה יוצאת דופן להיחשף לתושבי באלי שברובם מאמינים בדת ההינדואית, בשונה מהרוב המוסלמי במדינה. האי מאופיין בהרי געש, שדות אורז וכמובן חופים ארוכים.
6. אם לא הייתי עוסק בשיווק, בטוח הייתי עוסק ב:
דיפלומטיה. אבא שלי שירת כשגריר ישראל לשעבר במספר מדינות. גדלתי על ערכי הציונות ועל חשיבות החיבור בין העולם ומדינת ישראל. חלומו של אבי היה שגם אני אהיה דיפלומט, אבל אני מרגיש, שדווקא בתפקידי הנוכחי, אני עוסק בצורה המיטבית בשיווק מדינת ישראל לדור העתיד של העם היהודי.
7. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר?
זמינות בכל מקום ובכל זמן. בעולם שבו אני עובד בו בכל שעה נתונה יש לנו משתתפים בארץ וצוותים שעובדים בכל רחבי העולם אני חייב להיות זמין. לעולם לא תמצא אותי בלי הנייד או הלפטופ. אני מחובר באופן תמידי, בנסיעות עסקים ובמהלך חופשות.
8. מי פתח לך דלת?
הייתה לי הזכות והכבוד לעבוד עם פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא המרכז הבינתחומי הרצליה, בחטיבת השיווק. פרופ' רייכמן האמין בי ונתן לי את ההזדמנות לעמוד בראש חטיבת השיווק. החזון והאמון שלו בי גרם לי, בין היתר, להיות חדור מוטיבציה להצעיד את הבינתחומי קדימה ולהשקיע במיתוג מוביל ומבדל של המרכז אל מול המוסדות האקדמיים השונים בישראל.
9. איך הושפע פרויקט תגלית מהמלחמה?
למזלנו המלחמה יצאה בתקופה רגועה יחסית שבה לא היו משתתפים בארץ. אני חושב שבמידה והיו אמורים להיות לנו סיורים בזמן הזה היינו ממשיכים איתם, וכבר בנינו מראש תוכנית חלופית על מנת לא להגיע לאזורים מסוכנים יותר. במהלך השנים תגלית המשיכה להביא את המשתתפים לארץ גם בעיתות מלחמה. כיוון שיש לנו קבוצה כבר בתחילת חודש דצמבר, ביקשנו את עזרתם של הישראלים שאמורים להשתתף בטיול על מנת למנוע את הביטולים, והם יצרו קשר עם המשתתפים על מנת להרגיע אותם לגבי המצב בארץ. אחוז הביטולים בינתיים מאוד נמוך. זה לא הפתיע אותי כי גם בזמן עופרת יצוקה המצב היה דומה.
10.מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
ההצלחה להניע תהליך לגיוס משאבים להגדלת מספר הסטודנטים המגיעים לארץ לסיור חינוכי - חווייתי בן 10 ימים במסגרת תגלית. בזכות הפילנתרופים צ'רלס ברונפמן, מייקל שטיינהארט, משפחת אדלסון, לין שוסטרמן ועוד אלפי תורמים ובמאמץ משולב של צוות תגלית בארץ ובעולם בראשותו של המנכ"ל גידי מרק הצלחנו להביא לגידול מדהים של 30% במספר משתתפי תגלית. בשנת 2012 תגלית הביאה לישראל 42 אלף משתתפים מ- 60 מדינות. אנחנו מגלים לצעירים מרחבי העולם את ישראל ונותנים להם הכלים הטובים ביותר כדי להיות שגרירי ההסברה שלנו.
ולסיום, המקום שכל תייר חייבים לבקר בו בארץ
ברור שהמקום החשוב ביותר הוא הכותל המערבי, אבל אנחנו עושים גם מאמצים להביא את המבקרים גם למקומות מפתיעים ולא שגרתיים שמראים צדדים נוספים על הארץ. בהם, "שביל הסלט" בנגב. המבקרים הולכים בשביל, קוטפים מהגידולים מהמדהימים, מכינים לעצמם את הסלט שלהם והכל באזורים שהם כביכול בלתי אפשריים לחקלאות.
- 15.טלי 28/11/2012 10:11הגב לתגובה זואני מכירה את דורון אישית, ואת פועלו, מדובר באדם מוכשר ומסור בצורה מעוררת התפעלות! הלוואי שהיו עוד כמוהו בארץ. ישר כוח!
- 14.דורון 26/11/2012 10:12הגב לתגובה זוהייתי מעדיף להרוויח דקות שידור בזכות ההישגים שלנו.
- 13.הקופסא 25/11/2012 23:22הגב לתגובה זודורון קרני איש שיווק ברמ״ח אבריו. פועל למען חיזוק המותג ועושה זאת בצורה מעוררת כבוד
- 12.ענת מהצפון 25/11/2012 22:36הגב לתגובה זוהתרגשתי מהכתבה המעניינת על פרויקט תגלית. התרשמתי מאד מדורון קרני שעושה עבודת מצוינת בתפוצות ומקרב את הדור הצעיר לישראל. שוכנעתי שדורון מתייחס לעבודתו כשליחות ואנו זקוקים לעוד "שגרירים" כמוהו!
- 03/12/2012 18:11הגב לתגובה זואת זה שהוא מלא לא בעיה לראות. את זה שהוא מלא בעצמו גם לא באמת קשה. את זה שהוא בלון מלא אוויר אני מגלה לכם.
- 11.ענת מהצפון 25/11/2012 21:59הגב לתגובה זוהתרגשתי מהכתבה המעניינת ואני שמחה ללמוד שיש אנשים טובים ומוכשרים כמו דורון קרני שעושה למדינה שלנו שירות הסברה מצוין. ללא ספק דורון בחור מוכשר, רציני, חרוץ ורואה את עבודתו כשליחות. המשיכו בעבודה המצוינת בתגלית.
- 10.אייל 25/11/2012 20:33הגב לתגובה זובתקופה שעבד בבינתחומי. עשה עלי רושם של אדם חביב, מנומס ורציני. אני לא מכיר את הקשרים שלו אבל פלצן הוא לא...
- 9.איש חרוץ ומקסים! בהצלחה בהמשך :) (ל"ת)דניאל רוט 25/11/2012 19:18הגב לתגובה זו
- 8.ציניות בצד 25/11/2012 19:09הגב לתגובה זולכו תשווקו את ישראל, אנחנו הרי לא מציאה גדולה
- 7.בת 25/11/2012 17:03הגב לתגובה זומאז אני שומעת עליכם יותר ויותר בעיתונים אז אולי בכל זאת התוכנית עשתה לכם טוב
- 6.גימלאי משרד אריאלי 25/11/2012 16:56הגב לתגובה זואני לא מכיר את הבחור וקראתי את שתי התגובות העוינות.לא מצאתי כאן לא פלצנות ולא קשקשנות. להפך. עושה רושם של בחור לעניין
- 5.עדי 25/11/2012 16:44הגב לתגובה זואין עליך דורון!
- 4.עבדתי איתו בבינתחומי- הוא אחלה בן אדם! (ל"ת)מאיר 25/11/2012 16:43הגב לתגובה זו
- 3.מריח פלצנות (ל"ת)mhkh 25/11/2012 14:54הגב לתגובה זו
- 2.אחד שיודע המקורי 3 25/11/2012 14:01הגב לתגובה זוקשקשן נטול כישורים אך מצויד בקשרים. נאד נפוח שאין לו מושג בשיווק אבל זה לא מפריע לו או לאלו שמסדרים לו ג'ובים. לקבל משרות ולעשות בהן כלום.
- 1.תגלית הוא הפרויקט החשוב בעולם היהודי! (ל"ת)אחד שיודע 25/11/2012 13:25הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
