under 40: "ההישג - קמפיין פינוי המוקשים שזכה באריה ארד בקאן 2012"
ענת סגל, מנהלת השיווק של קבוצת זאפה ב-7 החודשים האחרונים, היא האורחת שלנו השבוע בפינת under 40.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
חשיפות באינטרנט. גילינו קשר ישיר בין כמות חשיפות למכירות. למרות שמקובל לחשוב רק במונחים של הקלקות, לידים ולייקים, החשיפות באינטרנט הוכחו כאפקטיביות, בדומה לרעיון המודעות בעיתון.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
הזוהר שבתחום השואו-ביז, ליבת עבודתי בזאפה. ההילה הסובבת את עולם המוזיקה, גורמת לרבים לחשוב כי עבודת השיווק בתחום זה הופכת ללא פחות מזוהרת. אך תחום השיווק מבוסס על עבודה קשה, השקעה מרובה, עמידה בלחצים ויעדים.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
הישג משמעותי רשמתי במהלך השנה האחרונה עם הקמפיין שיזמתי כקופירייטרית, לטובת פינוי שדות המוקשים בישראל, שזכה באריה ברונזה בפסטיבל קאן היוקרתי האחרון (2012). הזכייה ריגשה אותי במיוחד, כיוון שהכרה בינ"ל לקמפיין בנושא מסוג זה, לא הייתה טריוויאלית כלל.
קמפיין המוקשים של ארועטי ברמן GPS
4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
מוזיקאית. שחררתי סינגל באנגלית לפני כשנה ("come and go") עם עשרות אלפי צפיות ביוטיוב, שהקונספט שלו הוא נשיקה שעוברת בין עשרות אנשים שנפגשו לראשונה על סט הצילומים. הצילומים נערכו בטכניקת ה-one shot, כמעט ללא הכנות מוקדמות ובתושייתו הנדירה של הבמאי יוני מרדכי.
5. מה את עושה כשאת לא בעבודה?
זו קלישאה, אבל רוב היום אני מחוברת לעבודה בצורה זו או אחרת. אני משתדלת לעשות ספורט לפחות 3 פעמים בשבוע, לעקוב אחרי 'דקסטר', לנגן בפסנתר ולראות איזה הופעה טובה בזאפה.
6. מי פתח לך דלת?
התחלתי את קורס הקופירייטינג אצל תרצה גרנות ז"ל, צעירה-צעירה, מיד אחרי הצבא. תרצה הצליחה לגרום לי להבשיל תוך 9 חודשים, זיהתה את הצורך לבעוט ולשנות ומינפה לחיבור עם 'זרמון גולדמן' - המשרה הראשונה שלי בתחום הפרסום. תרצה פתחה לי דלת ודאגה שהכניסה שלי לעולם הפרסום תהיה חלקה, שהכשירה אותי לעוד שנים רבות בתחום. על זה - בין היתר - אני מודה לה עד היום.
7. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה ?
אתיקה. בעולם שלי, המבוסס על השילוב העדין בין האינטרסים של המותגים המסחריים לאלו של האמנים, אין דבר שחשוב יותר מאתיקה ושקיפות מלאה מול כל הצדדים. ערך שקבוצת הזאפה חרטה על דגלה ואני ממשיכה לשאת אותו בגאון.
8. באיזה בית גדלת?
אמא מורה ואבא כלכלן, עם ילדה מרדנית וקריאטיבית - לא פשוט. למזלי אמא שלי תמיד ניסתה למצוא את הדרך לתקשר איתי גם בדרכים פחות קונבנציונאליות: סביב כיתה ו', רוב החברים בכיתה שברו איזה עצם בגוף והסתובבו מגובסים - מה שנחשב בעיני לדבר הכי "קול" בעולם. אמא שלי הצהירה יום אחד: ענת, אם את לא שוברת אף עצם עד סוף השנה, אני אגבס לך את היד לכמה ימים. וכך היה - גבס מלא בחתימות, ועצמות שלמות עד עצם היום הזה (טפו!).
9. כשהיית קטנה, מה רצית לעשות כשתהיי גדולה?
להיות וטרינרית. כל חיי אני מוקפת בבעלי חיים, כלבים בעיקר, ואין דבר שהייתי רוצה לעשות יותר מאשר לטפל בהם. לצערי בגיל קצת יותר מבוגר למדתי שדם ואני לא הולכים יחד. היום אני מספקת את יצר הסקרנות עם שאלות שאני מפנה על בסיס קבוע לווטרינר שלי, למזלי הוא משתף פעולה!
10. איזה מהלך של המתחרים שלך הרשים אותך?
יש לי 2 מנויים למפעל הפיס. נראה לי שזה אומר הכל.
ולסיכום, מה ההופעה הכי טובה שראית בשנים האחרונות?
לפני כ-7 שנים בערך נסעתי במיוחד לברלין לראות הופעה של דיוויד בואי אותו הערצתי מגיל מאוד צעיר. בפעם הראשונה, אחרי שחוויתי לא מעט הופעות גדולות בארץ, הבנתי מהו כוחו של אמן בינ"ל עם הפקה משומנת היטב, קריאטיביות וחדשנות טכנולוגית ותקציב שנדמה שהיה לא מוגבל. למזלי הספקתי לראות את ה"סטאר-מן" המופלא הזה בסיבוב ההופעות האחרון שלו, נכון לרגע זה.
דיוויד בואי מבצע את Heroes בברלין
- 8.מגניב!! (ל"ת)ירושלמי 07/11/2012 17:39הגב לתגובה זו
- 7.כשרון על (ל"ת)סבתוש 04/11/2012 23:10הגב לתגובה זו
- 6.(ל"ת)קמפיין ושיר מקסימים! 04/11/2012 19:39הגב לתגובה זו
- 5.תודה על הפרגון ל"אראלה"... (ל"ת)דרור 04/11/2012 13:07הגב לתגובה זו
- 4.ענת- את מלכה! (ל"ת)צ'וצ'י קטן 04/11/2012 12:03הגב לתגובה זו
- 3.אפשר לינק לוידיאו של הקמפיין (ל"ת)04/11/2012 11:42הגב לתגובה זו
- 2.שיר מקסים, קליפ מתוק, יוצרת מוכשרת. (ל"ת)יובל סאס 04/11/2012 11:31הגב לתגובה זו
- 1.עם שנה נסיון 04/11/2012 11:27הגב לתגובה זוובגלל עד היום אני משתמש באלכוג'ל. שיהיה בהצלחה :)
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
