פרופיל אישי

under 40: "העיסוק ברווחיות המשרדים נבזי; עושים על הפרסום הון פוליטי"

גיא קלנר, מנכ"ל המשרד 'ענבר מרחב ניסן' הוא האורח השבועי של מדור under 40. על הבחירות הקרובות: "פוליטיקת הרייטינג תתברר כ״עגל זהב״
נועה שנהב | (7)

גיא קלנר, מנכ"ל משרד הפרסום ענבר מרחב ניסן, בן 39, נשוי פלוס שניים הוא האורח השבועי שלנו במדור under 40. קלנר מדבר איתנו על השאיפות הפוליטיות, ערכם של האנשים המועסקים בפרסום, ההישג המשמעותי בקריירה ועוד.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

השכל של אנשים שעובדים ומובילים את הענף. יש הערכת חסר לתפקיד החשוב של הפרסום בחייו של המותג והחברה. זהו כלי עבודה מרכזי בפעילות העסקית וכמעט בכל המקרים חסר תחליף.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

2. מי/מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

העיסוק הנבזי בנושא העמלות ורווחיות משרדי הפרסום. בעולם שאנו חיים ובהינתן רמת המקצועיות והשרות המתבקשים, אין למשרדים שולי רווח כל כך גבוהים. הרבה פחות מרוב ענפי המשק. כנראה ש"הסקסיות" שמלווה את הענף בתחומים הרגילים, זלגה גם לרצון של כל מיני גורמים לעשות הון פוליטי או תקשורתי גם בנושא זה.

3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

רכישת פעילות משרד "לין-לין" והטמעתו בפעילות החברה. היום אנחנו מתנהלים כמשרד אחד, כאילו כך היה תמיד. הרבה מהרכישות והמיזוגים בכלל ובפרסום בפרט נופלים וקמים על החיבור האנושי בין הצדדים. השקענו לא מעט בהקשר הזה, וזה מוכיח את עצמו.

4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

אחרי הצבא אחי ואני הפעלנו בית קפה - מסעדה בנמל יפו. שוק המסעדות לא הזדעזע עם כניסתנו לשוק...

5. מה אתה עושה כשאתה לא בעבודה?

אני משמש כחבר מועצת עיר ברמת השרון. אני משקיע את מרבית הזמן הפנוי שלי בפעילות הזו. הזמן הנוסף הוא בעיקר למשפחה וקצת לספורט (בעיקר מייסורי מצפון..).

6. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר ?

אני אף פעם לא מוותר. לא על העמדה שלי ולא על ניסיון להגיע למטרה. יכול להיות שלא תמיד מצליח אבל תמיד מנסה.

7. כשהיית קטן, מה רצית לעשות/ להיות כשתהיה גדול ?

נהג מרוצים. הייתה ועדיין יש לי חיבה לרכבים בכלל ורכבי ספורט בפרט. אפשר להכניס אותי לקטגוריה של חובבי רכב. הרבה שנים גם היה לי אופנוע כבד. היום קצת פחות מתאים אבל אולי עוד אחזור לזה בהמשך.

8. איזה מהלך של המתחרים שלך הרשים אותך ?

המהלך של גליקמן והחברה המרכזית ל"פיוז-טי". דווקא בפשטות, בנחרצות ובדיוק המסר שלו. מהלך שיווקי עם עוצמה, שניצל חלון זמנים קריטי "בלי לקחת שבויים".

9. הפרסומת/ הקמפיין/ המהלך הפרסומי הכי מבריק של הזמן האחרון

Shop small. אמריקן אקספרס יזמה מהלך של תמיכה ועזרה לעסקים הקטנים (בארה"ב) שהתחיל לפני כשנה שמטרתו לעודד אנשים לקנות בעסקים הקטנים

הרעיון: Small business Saturday - יום שבת בין ה-Black Friday ל-Cyber Monday שבו אמריקן אקספרס עודדה את כולם ללכת לקנות בעסקים הקטנים ועל כל 25$ שישולמו בכרטיס אשראי של אמריקן אקספרס באחד מהעסקים הקטנים שנרשמו למהלך אמריקן אקספרס תחזיר לצרכן 25$ (חד פעמי).

המהלך הביא יותר מ100 מיליון אנשים לקנות בעסקים הקטנים שנרשמו, הוגדר כהצלחה גדולה והוחלט להמשיכו כל שנה. המהלך גם זכה בגראד פרי בפסטיבל קאן ומה שמבריק בו זה שמעבר לפרסום לאמריקן אקספרס. הוא באמת הצליח להניע אנשים כדי לעשות משהו טוב למען אחרים.

"יום העסקים הקטנים" - הקמפיין המצליח של אמריקן אקספרס

10. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?

זה לא סוד ששקלתי להתמודד לרשימת מפלגת "העבודה" בבחירות הקרובות. לצערי, הוחלט לשנות את השיטה ובין היתר מחוז הבחירה בו רציתי להתמודד-בוטל. מעבר לכך שפעולה זו פוגעת בשאיפות שלי, מדובר בטעות קשה שתפגע בעורק חיים חשוב של מפלגת העבודה בהמשך. לא ארחיב כרגע, רק אומר שפוליטיקת הרייטינג תתברר כ עגל זהב פוליטי בהמשך. זו תרבות שאינה מתאימה ל עבודה ואין סיכוי שתתקבל. מבחינתי, אמשיך בשגרת החיים המקצועית בפרסום, וכן אמשיך לפעול כחבר מועצה ברמת השרון, אבל אני מניח שיום אחד אמצא את עצמי בתפקיד ציבורי פוליטי.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אני 29/10/2012 10:59
    הגב לתגובה זו
    מדבר לענין, מבין את העסק, חבל למפלגת העבודה אבל אולי זה דווק א לטובה ותבחר לך כיוון פוליטי קצת אחר
  • 6.
    ג 29/10/2012 10:43
    הגב לתגובה זו
    איש חריף מחשבה וחזון, קלנר מפרגן לך הצלחה
  • 5.
    שרון 28/10/2012 19:25
    הגב לתגובה זו
    גבר לעניין.
  • 4.
    זה האיש הכי מקסים בענף שלכם (ל"ת)
    28/10/2012 16:53
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    תותח (ל"ת)
    אילן 28/10/2012 16:48
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    טל 28/10/2012 14:36
    הגב לתגובה זו
    את הקול שלי הוא קיבל
  • 1.
    צ'רלי 28/10/2012 14:17
    הגב לתגובה זו
    הלוואי שהיו יותר כמוהו
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.