זיון פופלבסקי און גולדשטיין לעומק התודעה
צילום: יח"צ
פרופיל אישי

under 40: "אנו רוצים להיות מהמשרדים המובילים בחילופי הדורות הבאים"

זיו פופלבסקי ואון גולדשטיין מ'לעומק התודעה', הם האורחים השבוע של אייס. על הפרסום בדיגיטל, הצ'אנס שקיבלו מבנק איגוד, ומה לא ידענו עליהם
נועה שנהב | (12)

זיו פופלבסקי ואון גולדשטיין, מנכ"לים משותפים ומבעלי משרד הפרסום 'לעומק התודעה', הם האורחים השבוע בפינת under 40. פופלבסקי הוא בן 32, נשוי פלוס 1, וגולדשטיין בן 31, נשוי פלוס 2.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

פופלבסקי: הפרסום הדיגיטלי. הפוטנציאל העצום בתחום הזה לא מתקרב למיצוי שלו. המשוואה מאוד פשוטה: התחום הדיגיטלי דורש משאבים גדולים ולא מתגמלים ביחס לפרסום המסורתי. מצד משרדי הפרסום, התמקצעות בתחום כל כך מורכב, מגוון ומשתנה, היא משימה לא פשוטה. בנוסף רוב המפרסמים בישראל לא נמצאים עדיין ברמה מקצועית מספיק גבוהה בכדי לדעת מה לבקש ואיך לנצל בצורה הנכונה את הפלטפורמה הזו, ולכן כל התחום הזה לא מגיע לכדי מיצוי ולא מוערך מספיק לטעמי. אין לי ספק שזה העתיד של ענף הפרסום.

גולדשטיין: ההערכה והכבוד שרוחשים הלקוחות למשרדי הפרסום. השוק נמצא במצב לא טוב מבחינת הערכת הפרסומאי כחלק אינהרנטי מצוות השיווק. זה מתחיל במכרזים; כולם רודפים אחרי מכרזים שהם ברובם לא מקצועיים, הלקוחות מזמינים לפעמים גם 10 משרדים להציג בפניהם במכרז, בבחינת "וישחקו הנערים לפני". זה ממשיך במודלים מעוותים שמבוססים על תגמול מהמדיה וממשיך בדיספרופורציה בין ההשקעה האדירה שלקוח דורש לבין התגמול. הנושא רק מחמיר עם כניסת הפלטפורמות הדיגיטליות החדשות שדורשות עוד השקעות גדולות מצד המשרדים. את העובדות אנו רואים בשטח. משרדים טובים נסגרים, השאר בקושי שורדים, המוחות המבריקים פורשים, ולדעתי עד שלא יתבצע שינוי עמוק לא נראה שיפור במצב. לדעתי איגוד חברות הפרסום צריך להרים את הכפפה לתחילת ביצוע שינוי, ואני קורא מעל במה זאת לאיגוד ולמשרדים להתאגד לכדי תכנית אופרטיבית שבסוף תתרום לכולנו - גם למשרדים וגם ללקוחות.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

פופלבסקי: הדברים שעבדו לנו פעם. לדעתי נוטים לתת יותר מידי כבוד ומשקל לדברים שעבדו בעבר. בשנים האחרונות הצרכן משתנה בקצב מהיר מאוד וצריך לעמוד בקצב.

און: הקשרים הפוליטיים. אני חושב שהיום לא מספיק את מי אתה מכיר או עם מי שרתת בצבא. לדעתי רוב התקציבים מנוהלים על פי פרמטרים של מקצועיות המשרד ומידת המרוצות ממנו. אני חושב שהימים שבהם בעלי המשרד סוגר את הטיפול בתקציב עם בעל הבית, בבית קפה, הולכים ונעלמים. רק משרדים שיקומו רעבים כל בוקר לעבודה טובה יחזיקו לאורך זמן. קשרים זה נחמד ואולי פותח דלתות אבל לא בטוח שתצליח להישאר בתוך הבית רק בזכותם.

3. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

פופלבסקי: עצם העובדה שכל חיי עבדתי רק במקום עבודה אחד. 'לעומק התודעה' הוא מקום העבודה הראשון שלי.

גולדשטיין: יש לי קו"ח די משעממים: בתור נער מכרתי נקניקיות במסיבות ואחר כך ניהלתי בית קפה. בצבא שירתתי בתור לוחם ביחידת מגלן, אחרי הצבא והטיול מייד פתחנו את העסק.

4. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלכם?

פופלבסקי וגולדשטיין: להגשים את החזון שלנו "להוביל את הדור החדש של משרדי הפרסום". אנחנו רוצים להיות אחד המשרדים המובילים בחילופי הדורות הבא, יש לנו סבלנות ואנחנו בונים את זה צעד אחר צעד.

5. מה אתה עושה כשאתה לא בעבודה?

פופלבסקי: מבלה המון עם המשפחה שלי, עם אשתי והילד, קורא ספרים ומטייל בשטח - בעיקר אוהב לנקות את הראש במדבר.

גולדשטיין: אני משתדל להגיע כל יום עד 18:30 הביתה כדי להיות עם הילדים, לפעמים חוזר לעבודה אחרי ההשכבות והסיפורים. סופי שבוע מוקדשים אך ורק למשפחה. חוץ מזה אני חולה שטח - בעיקר טיולי ג'יפים. זה יותר טוב בשבילי מכל חופשה אחרת.

6. אם לא היית עוסק בפרסום, היית...

פופלבסקי: עצמאי בתחום אחר, אני יזם בנשמתי.

גולדשטיין: סביר להניח שהייתי יזם בתחום אחר, אולי נדל"ן.

7. מי פתח לך דלת?

פופלבסקי: טוביה סופר, מנהל השיווק של בנק אגוד. טוביה החליט להפקיד בידינו את תקציב הבנק בשנה הנוכחית עד ליציאה למכרז. עשינו את אחד הקמפיינים המוצלחים של בנק איגוד בשנים האחרונות והוכחנו שאנחנו יכולים לטפל גם בתקציב של בנק. אני לא אשכח לו את ההזדמנות שהוא נתן לנו. קצב הגדילה שלנו תלוי לא מעט בסמנכ"לי שיווק ומנכ"לים אמיצים, שמסוגלים לצאת מאיזור הנוחות שלהם ולתת הזדמנות לדור החדש. אני מאוד מעריך אנשים כאלו.

גולדשטיין: אני רואה בכל לקוח שלנו שנותן לנו את ההזדמנות לעבוד איתו, כפתיחת דלת. בסוף זה הימור שלו עלינו ואנחנו חייבים לעשות הכל כדי לא לאכזב אותו.

הפרסומת של לעומק התודעה לבנק איגוד

8. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר?

פופלבסקי: להיות בן אדם ולכבד את כולם.

גולדשטיין: אמינות. זה מבחינתי קו אדום. כך אני דורש מעצמי וכמובן מהעובדים שלי.

9. באיזה בית גדלת?

פופלבסקי: בית מאוד חם ומגובש, הורים מאד תומכים ומעצימים. אני הבכור במשפחה. כל חיי נשמתי וחייתי עסקים בבית.

גולדשטיין: ההורים עוסקים בחינוך והוראה, אבא הוא מורה מיתולוגי ואמא מרצה במספר מכללות, בית מעמד בינוני קלאסי. עסקים לא היו אף פעם ברקע. להיפך, ההורים תמיד כיוונו - "לך תלמד, תמצא עבודה טובה". אני אף פעם לא הסכמתי לזה.

10. איזה מהלך של המתחרים שלך הרשים אותך?

פופלבסקי: העבודה שאדלר חומסקי עושים לבזק.

גולדשטיין: סדרת הפרסומות של 'גליקמן נטלר סמסונוב' ל-9,000,000. להבדיל מהרבה פרסומות שעושות שימוש בסלב מוכר, כאן הדמות של שני כהן מצחיקה, חביבה והכי חשוב רלוונטית למסרים של חברת הביטוח. שפה תקשורתית חזקה ומזוהה.

הפרסומת של גליקמן נטלר סמסונוב ל-9,000,000

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    רעות ליבוביץ 29/01/2013 14:39
    הגב לתגובה זו
    משרד יקר ואהוב. אנושי ואישי. שמחה שמשרד מסוג כזה פורח ומתקדם. תמשיכו ככה!
  • 8.
    קולגה 21/10/2012 20:59
    הגב לתגובה זו
    מנסיוני עם המשרד במספר עבודות גיליתי אנשים טובים, מקצועיים, שמחייכים באמת ולא רק כי צריך! הקשיבו לי ולצרכים שלי ונתנו תוצרים בהתאם. הביקורת היחידה שלי היא על המחירים... נתפסים בשוק כיקרים ולרוב הם אכן כאלה. אבל מצד שני יש מושג שאומר "על איכות משלמים"
  • 7.
    אלון 21/10/2012 19:37
    הגב לתגובה זו
    מדברים נכון ומדויק. הצרכן והמפרסם רוצים משהו אחר. נגמרה תקופת המינגלינג החזירי והקומבינה בקנטינה...רק משרדים רציניים ומקצועיים כמו לעומק התודעה - רק הם ימשיכו לעלות ולפרוח. מקצוענות וחברות. בסדר הזה. לעומק היא שילוב של מקצוענות, חריצות ללא גבול ולב גדול - זה הדור החדש של משרדי הפרסום. כל הכבוד!!!! יצא לי לעבוד איתם והיחס והמקצועיות והאנושיות הם ממש מעוררי השראה. דור חדש ממש
  • 6.
    מעצב 21/10/2012 16:30
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד, באמת. רק תגידו לסמנכ"ל קריאייטיב שיפסיק להופיע בפרסומות של בנק איגוד. לדעתי הוא לא ממש שחקן וגם לא ממש עובר מסך...
  • 5.
    יוסי w 21/10/2012 14:17
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה חברים, אתם בדרך הנכונה
  • 4.
    דוד 21/10/2012 11:56
    הגב לתגובה זו
    מגיע להם הזדמנויות, הם דור חדש ומוכשר ואני יודע שלקוחות יתאהבו בעבודתם
  • 3.
    גבי לביא 21/10/2012 11:49
    הגב לתגובה זו
    תותחים רעבים ועושים עבודה נפלאה , כל הכבוד ...
  • 2.
    אייל 21/10/2012 11:47
    הגב לתגובה זו
    תפרצו כבר, הדור הישן הוא אוסף רקוב משעמם וחזירי
  • 1.
    כל הכבוד לחברה האלה. (ל"ת)
    יובל 21/10/2012 11:13
    הגב לתגובה זו
  • בנאדם 25/10/2012 00:11
    הגב לתגובה זו
    ברור שאתה מגיע הביתה ב 18:30 , כי כל מי שעובד אצליך טוחנים עד 11 בלילה בלי שעות נוספות בזמן שאתה יושב בבית.
  • י. עובד עבר 17/11/2012 12:01
    אתה שקרן עלוב, והתגובה שלך מגיעה מקנאה, מחוסר ידיעה או מרשעות. אתה טועה ומטעה.
  • אחד מבפנים 30/10/2012 20:16
    איך אתה מעיז?? להגיד דברים כאלה? בלעומק יחסית השעות נורמליות ואון וזיו הם אלו שנותנים הכי הרבה דוגמא אישית מכל הבוסים שלי יצא לעבוד איתם בעבר. און רשם שבשש וחצי הוא משתדל לחזור הביתה, מהיכרות אישית אני יכול להעיד שבדרך כלל הוא חוזר והוא זה שנועל את המשרד. של נעליך מעל רגליך איש עלוב שכמותך. און וזיו הם בוסים נערצים ואנשים נדירים. תתבייש עם הרפש.
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.