רועי כהן UNDER 40
צילום: פנימי
פרופיל אישי

under 40: "השוק הגרמני איטי, ביומיים בארץ כבר עבדתי בטירוף על 2 קמפיינים"

השבוע אייס - רועי כהן, מנהל קריאטיב דיגיטל ב-Jung von Matt בהמבורג. מי פתח לו את הדלת, החיים בגרמניה, וגם על "מומחי" המדיה החברתית
נועה שנהב | (5)

רועי כהן, מנהל קריאטיב דיגיטל של מרדצס העולמית, בסוכנות Jung von Matt בהמבורג, הוא האורח שלנו השבוע בפינת under 40.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך? תקציבאות - התפקיד הכי כפוי טובה, אבל כל כך חשוב. תקציבאי טוב, כזה שמבין ואוהב פרסום, הוא נכס אדיר למשרד ובפרט לקריאייטיב. לצערי זה נדיר למצוא אנשים כאלה ולא רק בארץ, גם בעולם.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך? "מומחי" מדיה חברתית. לא שאין כאלה שמבינים, אבל הם מעטים ביחס לכמות החברות והעצמאיים שעובדים בזה. בפועל, פייסבוק משנה כל יום את המדיניות שלה ובכל יומיים עולה או יורדת פלטפורמה אחרת. הבעיה היותר גדולה שיש לקוחות שמאמינים בזה וזה עושה עוול למשרדי הפרסום ולאלו שבאמת יש להם ידע בנושא.

3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום? הקריירה שלי אמנם יחסית קצרה עדיין, אבל היו בה כבר כמה אבני דרך משמעותיים בשבילי: הקבלה ל-Y&R, הזכייה בקאן, הקידום לניהול בשלמור, והתפקיד הנוכחי. כל פעם יש שיא חדש. הלוואי והקריירה שלי תהיה תמיד ככה, בכל פעם שאתה מגיע לפסגה, לראות כבר את הפסגה הבאה.

4. אם לא הייתי עוסק בפרסום, בטוח הייתי עוסק ב: בטוח משהו שקשור במוזיקה. אני לא יודע אם אני מוכשר מספיק כדי להיות מוזיקאי בעצמי, אבל זה הדבר שאני הכי אוהב בעולם ובטוח הייתי משקיע במשהו שקשור בזה.

5. מי פתח לך דלת? תמיד אני מזכיר את ערן גפן כי הוא באמת הדמות הראשונה שפתחה לי את הדלת בענף. וגם יורם לוי, שהיה בעצם הראשון שאמר לי "כן" בענף, אני חייב תודה גדולה.

6. מהם מקורות ההשראה שלך, דמות שהיא השראה בשבילך? אם אני צריך לבחור דמות, אני יכול להגיד שיותר בנושא של ניהול או מה שבונה אותי בתור - או שנותן לי כיוון בעולם הפרסום, זה סבא שלי שהיה מאוד קרוב אלי. הוא אף פעם לא נכנס ללחץ, ותמיד שמר על רוגע. זה אחד הכלים הכי חשובים בעובדה בפרסום, בטח בארץ שהכל מהיום להיום. אבל מבחינת השראה, אני שואב אותה מהדברים הכי קטנים - מאיך אנשים מתנהגים כשהם הולכים לסרט, איך הם נוסעים במכונית, וכו'. זה מהות הפרסום - להסתכל על כל דבר בעולם ולהפוך אותו לפרסומת.

7. כשהיית קטן, מה רצית להיות כשתהיה גדול? רופא שיניים, אבל האמת היא שהידיים שלי לא הכי יציבות, הראייה שלי לא הכי חדה, ובטח שלהסתכל לתוך אנשים בפה זה לא בשבילי. אז זה בטח בגלל שהלכתי כילד המון לרופא השיניים.

8. למה אתה הכי מתגעגע בארץ? דבר ראשון לאשתי שגרה כרגע בארץ. דבר שני לאוכל, כמה שזה קלישאתי, אני מתגעגע לאוכל של בית. וכמובן שמתגעגע גם לחברים הטובים שלי.

9. מהו האתגר הגדול בעבודה שלך? קודם כל להבין גרמנית. המשרד מאד מנסה לעזור לי, אבל גם להם קשה הרבה פעמים להישאר בשיחה באנגלית. אבל האתגר שלי הוא בעיקר להיות סובלני. השוק פה איטי, בארץ יומיים בשלמור כבר עבדתי בטירוף על 2 קמפיינים. אני נמצא פה כבר 5 חודשים, ואני עדיין מחכה שהפרוייקט שלי ייצא. בארץ אתה מוציא 300 עבודות בשנה, פה אתה מוציא 3. לוקח זמן וסבלנות להבין שהרוגע הזה מאפשר לעשות כל דבר באופן הכי מעמיק ומושחז.

10. מה הדבר הבא שאתה רוצה לעשות? אני רוצה לעשות משהו משמעותי, משהו שישנה את סדר היום הציבורי מעבר לגבולות עולם הפרסום. שיהיה גדול ושיביא לשינוי. בינתיים יש לי עוד מספיק מה לעשות פה.

ושאלה לסיום: הפרסומת או הקמפיין המבריק של הזמן האחרון אני חושב שהקמפיין של אמריקן אקספרס של באומן -The young professionals מאוד מעניין. וזה בכלל מצטרף להרבה מאד דברים טובים שבאומן עושים. אהבתי את זוהיר בהלול של מקאן. אמנם מדברים על כך ששוק הפרסום עומד במקום, אבל יש כמה דברים טובים שקורים שצריכות לעודד את השוק והלקוחות.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מושיק 15/10/2012 10:33
    הגב לתגובה זו
    ולא קשקשן שמנהל איזה מותג כושל. זה פרסומאי אמיתי שמבין קריאייטיב ולא תקוע במדינת האגו והקומבינות
  • 4.
    כפר סבא 15/10/2012 09:48
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה חבר
  • 3.
    Du ist der best! (ל"ת)
    Ach 14/10/2012 21:34
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מנהלת מרפאת אף אוזן 14/10/2012 19:29
    הגב לתגובה זו
    ללא ספק ברמה בינלאומית
  • 1.
    בהצלחה גבר, גם עם הגרמנים (ל"ת)
    כל הכבוד 14/10/2012 17:55
    הגב לתגובה זו