רועי כהן UNDER 40
צילום: פנימי
פרופיל אישי

under 40: "השוק הגרמני איטי, ביומיים בארץ כבר עבדתי בטירוף על 2 קמפיינים"

השבוע אייס - רועי כהן, מנהל קריאטיב דיגיטל ב-Jung von Matt בהמבורג. מי פתח לו את הדלת, החיים בגרמניה, וגם על "מומחי" המדיה החברתית
נועה שנהב | (5)

רועי כהן, מנהל קריאטיב דיגיטל של מרדצס העולמית, בסוכנות Jung von Matt בהמבורג, הוא האורח שלנו השבוע בפינת under 40.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

תקציבאות - התפקיד הכי כפוי טובה, אבל כל כך חשוב. תקציבאי טוב, כזה שמבין ואוהב פרסום, הוא נכס אדיר למשרד ובפרט לקריאייטיב. לצערי זה נדיר למצוא אנשים כאלה ולא רק בארץ, גם בעולם.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

"מומחי" מדיה חברתית. לא שאין כאלה שמבינים, אבל הם מעטים ביחס לכמות החברות והעצמאיים שעובדים בזה. בפועל, פייסבוק משנה כל יום את המדיניות שלה ובכל יומיים עולה או יורדת פלטפורמה אחרת. הבעיה היותר גדולה שיש לקוחות שמאמינים בזה וזה עושה עוול למשרדי הפרסום ולאלו שבאמת יש להם ידע בנושא.

3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

הקריירה שלי אמנם יחסית קצרה עדיין, אבל היו בה כבר כמה אבני דרך משמעותיים בשבילי: הקבלה ל-Y&R, הזכייה בקאן, הקידום לניהול בשלמור, והתפקיד הנוכחי. כל פעם יש שיא חדש. הלוואי והקריירה שלי תהיה תמיד ככה, בכל פעם שאתה מגיע לפסגה, לראות כבר את הפסגה הבאה.

4. אם לא הייתי עוסק בפרסום, בטוח הייתי עוסק ב:

בטוח משהו שקשור במוזיקה. אני לא יודע אם אני מוכשר מספיק כדי להיות מוזיקאי בעצמי, אבל זה הדבר שאני הכי אוהב בעולם ובטוח הייתי משקיע במשהו שקשור בזה.

5. מי פתח לך דלת?

תמיד אני מזכיר את ערן גפן כי הוא באמת הדמות הראשונה שפתחה לי את הדלת בענף. וגם יורם לוי, שהיה בעצם הראשון שאמר לי "כן" בענף, אני חייב תודה גדולה.

6. מהם מקורות ההשראה שלך, דמות שהיא השראה בשבילך?

אם אני צריך לבחור דמות, אני יכול להגיד שיותר בנושא של ניהול או מה שבונה אותי בתור - או שנותן לי כיוון בעולם הפרסום, זה סבא שלי שהיה מאוד קרוב אלי. הוא אף פעם לא נכנס ללחץ, ותמיד שמר על רוגע. זה אחד הכלים הכי חשובים בעובדה בפרסום, בטח בארץ שהכל מהיום להיום. אבל מבחינת השראה, אני שואב אותה מהדברים הכי קטנים - מאיך אנשים מתנהגים כשהם הולכים לסרט, איך הם נוסעים במכונית, וכו'. זה מהות הפרסום - להסתכל על כל דבר בעולם ולהפוך אותו לפרסומת.

7. כשהיית קטן, מה רצית להיות כשתהיה גדול?

רופא שיניים, אבל האמת היא שהידיים שלי לא הכי יציבות, הראייה שלי לא הכי חדה, ובטח שלהסתכל לתוך אנשים בפה זה לא בשבילי. אז זה בטח בגלל שהלכתי כילד המון לרופא השיניים.

8. למה אתה הכי מתגעגע בארץ?

דבר ראשון לאשתי שגרה כרגע בארץ. דבר שני לאוכל, כמה שזה קלישאתי, אני מתגעגע לאוכל של בית. וכמובן שמתגעגע גם לחברים הטובים שלי.

9. מהו האתגר הגדול בעבודה שלך?

קודם כל להבין גרמנית. המשרד מאד מנסה לעזור לי, אבל גם להם קשה הרבה פעמים להישאר בשיחה באנגלית. אבל האתגר שלי הוא בעיקר להיות סובלני. השוק פה איטי, בארץ יומיים בשלמור כבר עבדתי בטירוף על 2 קמפיינים. אני נמצא פה כבר 5 חודשים, ואני עדיין מחכה שהפרוייקט שלי ייצא. בארץ אתה מוציא 300 עבודות בשנה, פה אתה מוציא 3. לוקח זמן וסבלנות להבין שהרוגע הזה מאפשר לעשות כל דבר באופן הכי מעמיק ומושחז.

10. מה הדבר הבא שאתה רוצה לעשות?

אני רוצה לעשות משהו משמעותי, משהו שישנה את סדר היום הציבורי מעבר לגבולות עולם הפרסום. שיהיה גדול ושיביא לשינוי. בינתיים יש לי עוד מספיק מה לעשות פה.

ושאלה לסיום: הפרסומת או הקמפיין המבריק של הזמן האחרון

אני חושב שהקמפיין של אמריקן אקספרס של באומן -The young professionals מאוד מעניין. וזה בכלל מצטרף להרבה מאד דברים טובים שבאומן עושים. אהבתי את זוהיר בהלול של מקאן. אמנם מדברים על כך ששוק הפרסום עומד במקום, אבל יש כמה דברים טובים שקורים שצריכות לעודד את השוק והלקוחות.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מושיק 15/10/2012 10:33
    הגב לתגובה זו
    ולא קשקשן שמנהל איזה מותג כושל. זה פרסומאי אמיתי שמבין קריאייטיב ולא תקוע במדינת האגו והקומבינות
  • 4.
    כפר סבא 15/10/2012 09:48
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה חבר
  • 3.
    Du ist der best! (ל"ת)
    Ach 14/10/2012 21:34
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מנהלת מרפאת אף אוזן 14/10/2012 19:29
    הגב לתגובה זו
    ללא ספק ברמה בינלאומית
  • 1.
    בהצלחה גבר, גם עם הגרמנים (ל"ת)
    כל הכבוד 14/10/2012 17:55
    הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.