
under 40: "הבאנו 20 אלף תיירים גאים - קיבלנו עוד מיליון ש' להמשך הקמפיין"
יניב ויצמן, מייסד ומנכ"ל חברת teenk המתמחה בשיווק ופרסום לבני נוער וצעירים, הוא האורח שלנו השבוע בפינת under 40, ערב חג שמחת תורה. ויצמן (38), הוא גם חבר מועצה עיריית תל אביב מטעם רשימת הצעירים 'רוב העיר', ומייסד ויו"ר ארגון הנוער הגאה, ונשוי לבן זוגו כפיר בנישו.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך? וידאו באינטרנט. אני מחכה ליום שבו לקוחות ישקיעו את אותם תקציבי הפקה ואותם תקציבי מדיה רק בהפקה וקידום סרטונים באינטרנט. אין לי ספק שביום שזה יקרה, נבין את הכוח האדיר של לעשות טלוויזיה באינטרנט.
2. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום? קידום התיירות הגאה לתל אביב. כחלק מתפקידי כחבר מועצה, לקחתי על עצמי את תיק התיירות של העיר. היה לי ברור שתל אביב היא מוצר מצוין לתייר הגאה, ורק צריך לחשוף אותו אליה. בעזרת צוות מתנדבים ומתנדבות מלאי מוטיבציה ובאמצעות המדיה החדשה והרבה מאוד באזז, הצלחנו תוך 3 שנים להביא לעיר 20 אלף תיירים ותיירות גאים. בעקבות ההצלחה, הצלחנו לגייס לשנה הנוכחית קרוב למיליון שקלים ממשרד התיירות ומעיריית תל אביב להמשך הקמפיין.
3. אם לא הייתי עוסק בפרסום? הייתי מקים בית ספר ומנהל אותו. אבל בית ספר שנותן כלים אמיתיים לחיים ולא רק מכין אותך למבחני הבגרות.
4. מי פתח לך דלת? לשמחתי יש רשימה ארוכה של אנשים שנכנסים תחת ההגדרה הזאת. הראשון הוא ללא ספק רון שדה, שיחד הקמנו את teenk והוא הביא איתו את כל ההבנה וההכרות עם תחום השיווק והפרסום. באותו זמן עברי לידר היה הבן זוג שלי ובלי התמיכה שלו והרוח הגבית שקיבלתי ממנו, זה לא היה קורה. הראשונים שהאמינו בנו ועזרו לנו, היו זמיר דחב"ש ורני רהב, שפתחו לנו את הדלת אצל הלקוחות. הלקוחות הראשונים שחתמו על הצ'ק ונתנו לנו את ההזדמנות היום פרי לוי (שטראוס) וגילי ששון (פלאפון). לכל אלה אני חייב תודה ענקית.
5. דבר אחד שהמבוגרים לא יודעים על צעירים שהם מתים על ההורים שלהם. אנחנו רואים את המגמה הזו מתחזקת משנה לשנה. יותר נערות רואות באמא שלהם חברה הכי טובה, ויותר בני נערים רואים באבא את המודל לחיקוי. הסיבה היא שההורים של היום הם הרבה יותר צעירים ומחוברים ופער הדורות מצטמצם. בני הנוער בתחום שלי הם מקור ההשראה הכי גדול שיש. למרות מה שמראים בחדשות, יש לנו גם נוער מדהים, ושיחה איתם תמיד ממלאת אותי ברעיונות ובאנרגיה שכל כך אופיינית לנעורים. אין להם גבולות או מגבלות שיש עלינו המבוגרים.
6. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר בגלל העבודה עם בני נוער, אני לעולם לא אפרסם אלכוהול או סיגריות. בנוסף אני מקפיד שבכל שנה יהיו לפחות 3-4 עמותות שמקבלות מאתנו שירות פרו בונו.
7. כשהיית קטן, מה רצית להיות כשתהיה גדול? חלמתי להיות שחקן ואפילו שיחקתי בתיאטרון החובבים ברעננה, הייתי המשרת במחזה 'כובע קש איטלקי'. אבל בסופו של דבר גדלתי במושב בצרה, והייתי ילד מושב בכל מובן המילה. לרוץ יחף ברחוב ולגדל בעלי חיים בפינת החי. מגיל מאוד צעיר כבר הקמתי מיזמים שונים ומשונים. בגיל 12 הקמתי את יע"ל - 'ילדים עוזרים לחיות', והצלנו יונים מורעלות. בהמשך הקמתי עסק לליצנות ועשיתי בוחטות של כסף מימי הולדת וניהלתי את כל הקייטנות במושב.
8. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות? יש לי רשימה ארוכה... אנחנו עובדים עכשיו על פתיחת סוכנות ייצוג לטאלנטים שתיקרא 'טאלנטינק'. זוהי סוכנות לטאלנטים שהם סוובים (סלבים ברשתות החברתיות) וחזקים מאוד אצל בני נוער (חלקם בעצמם בני נוער). בנוסף, אני חולם על הפקת סדרה אינטרנטית לבני נוער ('אקזיט' אבל לאינטרנט), ועל פתיחת 'טינקפה', בית קפה ייחודי לבני נוער ויש לי עוד הרבה הרבה חלומות.
9. הפרסומת הכי מבריקה בעיניי אני מת על קמפיינים שלוקחים דברים אקטואליים והופכים אותם לקמפיין. המודעה האחרונה של AXE בעקבות השערורייה של הנסיך הארי, הייתה גאונית וגם הקמפיין של נגישות ישראל בעקבות הפציעה והגבס של ביבי שקראו לחתום לו על הגבס, היו נפלאים.
10. איזה מהלך של המתחרים שלך הרשים אותך? מהלך 'אהבה ראשונה' של סלקום. היתה שם הבנה של המדיה, של הקהל והשקעה אדירה כדי שהדברים יצאו הכי טוב שאפשר. לגמרי מעורר קנאה.
- 32.לקוחה 09/10/2012 11:50הגב לתגובה זוהטוקבקים הרעים כאן רק מוכיחים את זה. עשייה של אחד והצלחה תמיד מעצבנים אחרים
- אהה 09/10/2012 15:32הגב לתגובה זווללקוחה יש זמן לשבת ולקרוא טוקבקים של משרד קטנטננננן. ברור...
- 31.יעל שוב 09/10/2012 08:35הגב לתגובה זוכן ירבו כאלה בחברה שלנו שגם עושים לביתם וגם תורמים לחברה
- 30.אחד מהתעשייה 08/10/2012 20:56הגב לתגובה זוולא רק באומן
- עלה ירוק 09/10/2012 15:36הגב לתגובה זוחחחחחחחחחחחחחחח. אחד הטובים יניב
- 29.אלון סולר 08/10/2012 19:38הגב לתגובה זובן אדם מדהים, רגיש ומוכשר שאני כל-כך שמח שיצא לי להכיר...
- 28.אלון ז. 08/10/2012 18:03הגב לתגובה זואחלה כתבה
- עופרה 09/10/2012 01:08הגב לתגובה זותקרא את הטוקבקים אלון זזזזז
- 27.גבי 08/10/2012 18:02הגב לתגובה זומה כל כך מאיים עליכם ?? מקווה שיניב ויצמן לא קורא את הטיפשות שלכם
- מזל 08/10/2012 20:19הגב לתגובה זואחרת איך היינו מתמודדים עם ביקורת שלילית...
- 26.דון דרייפר 08/10/2012 17:11הגב לתגובה זוהיה חייב להשחיל שהשחיל את עיברי לידר.
- 25.טינקרבל 08/10/2012 17:10הגב לתגובה זוסתם, לא יופי. אתה פשוט שרלטן תחמןולקקן.
- 24.ברק פרידמן 08/10/2012 12:06הגב לתגובה זופתאום כולם יוצאים מהחורים שלהם ומנצלים את האנונימיות. קנאים יניב - תמשיך לייצג את כולנו ולהצליח
- מפוכח 08/10/2012 14:25הגב לתגובה זותגיד ברק, נולדת אתמול? אתה באמת חושב שזה עיניין של קנאה? נראה לך שכל מי שכותב פה מקנא? לא נראה לי. בתור נער שחשב שמדובר במקום עבודה איכותי ומגניב והתבדה בענק אני לא מרגיש שום קנאה באף אחד. כעס, זה מה שאני מרגיש, כעס על זה שלא שילמו לי, ששיקרו לי, שמכרו את השם שלי לחברות מסחריות בלי שאי פעם אישרתי את הדבר. הרשימה עוד ארוכה. אני לא מקנא במנהל שלך אני מתבייש בו.
- יואב מאור 09/10/2012 17:14נו באמת... אז לא נתנו לך לעבוד בטינק כי היית ילד כאפות... אולי תפסיק לכתוב תגובות ולעשות להם לייקים בלי הפסקה הרי כולנו ראינו בפח הגדול שאתה צריך את יד ימין פנויה לדברים אחרים
- ברק פרידמן 08/10/2012 18:00אולי בניינטיז לוחמת הטוקבקיסטים המזויפת הזו היתה עובדת על מישהו אבל לא היום. "נער", לך לבית ספר במקום לכתוב טוקבקים באייס :)
- מהצד 08/10/2012 13:34הגב לתגובה זוקבלו את הטיפוס הפיריפריאל יניב ויצמן, ברק פרידמן וכו'... כל כך רוצה להצליח בעיר הגדולה שמוכן למכור את אמא שלו בשביל זה. די להאכיל אותנו בלוקשים, יניב - אתה מוכשר ביחסי ציבור, אבל רק בזה - וזה מקצוע אגב מכובד מאוד, רק חבל שאתה לא עוסק בו. ברק - ההזדהות שלך עם יניב עלולה לאיים על ההזהות שלך עם מותגים אחרים, זה מסוכן
- 23.אורית נחום 08/10/2012 12:04הגב לתגובה זומקווה שכן
- 22.אורן 08/10/2012 12:01הגב לתגובה זודור הפרסומאים שוותיק שנעלם לאט לאט מפנה מקום לאנשים צעירים כמו ויצמן. יזמים בנשמתם שמביאים איתם משהו חר לעולם הפרסום
- אני נסחף 08/10/2012 14:42הגב לתגובה זותקשיב יניב, אתה בחור מאוד אמביציוזי וזה מתחיל להיות שקוף מדיי, פרגן לעצמך, בכיף, אבל אל תגזים עם ההשוואות האלה. זה בסדר לרכב על הגל של בני נוער, סבבה, אבל להגיד שאתה פרסומאי ועוד כמו גדעון עמיחי - יש גבול! אתה לא עושה פרסום, אתה עושה סוג של קד"ם וכדי להיות גדעון עמיחי צריך משהו שפשוט אין לך - אהבה פשוטה למקצוע וכשרון גדול. צר לי, אבל זה השוואה חצופה ביותר
- 21.הומו לא יכול להיות נשוי ,אולי בדמיוניות של עצ (ל"ת)ראול 07/10/2012 20:53הגב לתגובה זו
- 20.עבדתי בטינק 07/10/2012 20:07הגב לתגובה זואי אפשר לקרוא לזה בכלל חברה או עסק מקצועי, המקום הזוי לחלוטין, אין להם שום שירות מקצועי שהם יודעים לעשות, בני נוער זה הדבר האחרון שהחברה הזאת מתמחה בו או מבינה בו, שלא לדבר על מושגים מפוצצים כמו קהילה, מובילי דעה או איך יניב אומר "סוובים" - זה הכל פלופים שיווקיים, בני נוער עצמם שקשורים למקום הזה הם או מגה חנונים שמוכנים לשלם מכספם רק בשביל להגיע לתל אביב מהפריפריה בלי לקבל על זה תשלום או שניים שלושה חברה שכבר אי אפשר לקרוא להם בני נוער, אלה אנשים שרדנים שלמדו לשקר, לתמרן ולמכור - בקיצור לעשות הכל בשביל הקליק והלייק אותו הם נועדו להשיג. זה המודל העסקי הכי פאטתי והכי פוגעני שאני מכיר
- 19.דנה מרון 07/10/2012 18:58הגב לתגובה זוכל הכבוד
- 18.רני 07/10/2012 18:56הגב לתגובה זוהטוקבקים האלה הם של אנשים קטנים שרק מראים לך שאתה עושה המון. תתעלם ותמשיך בדרך הזו
- 17.אוהד כהן 07/10/2012 15:49הגב לתגובה זולא מכיר את יניב מצד העירייה, מכיר אותו מהעשייה המקצועית. מנכ״ל שהולכים אחריו באש ובמים, אדם שגיבש יחידה מובחרת שקוראים לה טינק ההצלחות שם בזכות ולא בחסד! חברה שהיא חממה לכישרונות בתחום תוכן, קריאיטיב וניהול לקוחותאז בעידן שמשרדים קורסים כדאי שתכירו שיש גם משרד שעובד במציאות אחרת: חכמה, אחראית וסופר יצירתית.
- פששש 08/10/2012 08:16הגב לתגובה זויניב, זה גוגל, לא טינק. אתה עובד בטינק, לא בגוגל. זאת השפה של העולם שאתה יצרת:"ניצול", "ניפוח תדמיתי", " הכל הולך כל עוד זה מכניס כסף", " פיקציה", "כאילו משרד", "כאילו מקצועי" בקיצור יקירי, טינק, לא גוגל
- 16.Ivri 07/10/2012 15:23הגב לתגובה זוThats who u r yaniv
- 15.אפס (ל"ת)ניסים תשמע 07/10/2012 15:14הגב לתגובה זו
- 14.הומו 07/10/2012 14:28הגב לתגובה זוהתחום הזה מתחלק לשני סוגים של אנשים: 1. אנשי מקצוע מוכשרים שגדלו בזכות עצמם והצליחו 2. רודפי בצע שמוכנים לשקר במצח נחושה ולקדש את כל האמצעים למען המטרה האחת והיחידה - כסף. נחשו לאיזה סוג ויצמן משתייך?
- 13.מנותק 07/10/2012 14:17הגב לתגובה זומה זה 20,000? בשלוש שנים?! בזה אתה מתגאה? הצביעות שלך הורסת, אני היחיד שרואה את זה?
- 12.צבוע 07/10/2012 13:54הגב לתגובה זומספר שהוא לא עושה פרסומות לאלכוהול וסיגריות אבל לא מתבייש להתייחס לנשים בצורה הכי דוחה בעמוד של אקס. דמות חינוכית עלק
- 11.אף אחד לא בא בגללך 07/10/2012 13:10הגב לתגובה זותגיד תודה למי שבאמת צריך. לאנשי חיי הלילה למשל, שבגללם לעיר הזו יש מה להציע ולך יש מה למכור. טיפוס של אני ואני ואני ואני. אני ואפסי עוד.
- פעיל בקהילה 07/10/2012 14:15הגב לתגובה זואם הוא היה טיפוס של "אני ואני" הוא לא היה מדבר על זה שההצלחה היא בזכות צוות של מתנדבים ומתנדבות.. יאמר לזכותו שהוא ציין שהמוצר " תל אביב" מוצר מצוין וכל מה שהיה צריך זה לפרסם את זה. דווקא נשמע כאילו אתה הוא האיש הקטן שנעלב שויצמן לא הזכיר אותו ...
- 10.גרופי מקצועי, מלחכך פינכה שדואג רק לעצמו (ל"ת)הביתה 07/10/2012 13:00הגב לתגובה זו
- 9.גל 07/10/2012 12:02הגב לתגובה זומכיר אותו כבר המון שנים ותמיד בהלם מהיכולות ומזה שהוא עושה כל כך הרבה דברים. יישר כח
- 07/10/2012 13:17הגב לתגובה זויניב תפסיק בבקשה לטקבק לעצמך, זה לא מוסיף לך כבוד
- 07/10/2012 13:16הגב לתגובה זויניב תפסיק לטקבק לעצמך, זה לא אתי.
- אור ואהבה 07/10/2012 13:03הגב לתגובה זוובולט לעין. תגובה אחרי תגובה? באמת,
- 8.דניאלה 07/10/2012 11:33הגב לתגובה זוכיף לראות אנשים עם חזון, שפע של יצירתיות ויכולת אינסופית. אתה השראה לכולנו!
- 7.חוחית 07/10/2012 11:02הגב לתגובה זומעבר לרעיון הדוחה של שיווק לילדים (אחלה ייעוד בחיים), מדובר בפוליטיקאי עסקן ששם עלה תאנה בדמות "תרומה לקהילה הוורודה". סה"כ בנה עסק על חשבון הנוער הגאה
- דרורית 07/10/2012 12:53הגב לתגובה זובתור אחת שעבדה מול טינק, אני מכירה את פועלם מעבר לכותרת ״משרד פרסום שמתמחה בפרסום ושיווק לבני נוער״. מספיק להכיר, ולשמוע מפיהם של בני הנוער על החברה ומיד ניתן להבין שהם עובדים בעבודה רווחית, מעניינת, מאתגרת, נוחה, חינוכית, לא פוגעת במסגרת הלימודים ומעבר לכל, נותנת להם את היכולת והכלים להביע דעה אישית ומקצועית בתחומי הפרסום, השיווק, התקשורת וכד׳. הלוואי ולי הייתה האפשרות הזו בילדותי. ומה הקשר בכלל בין טינק לנוער הגאה? את חושבת שארגון הנוער הגאה הוקם למטרות רווח אישיות של ויצמן?
- 6.סיוון 07/10/2012 10:44הגב לתגובה זוזה שהבחור גיי, אומר שמותר לרדת עליו בצורה סקסיסטית? גועל נפש
- ברורררררר (ל"ת)07/10/2012 10:46הגב לתגובה זו
- בוודאי (ל"ת)07/10/2012 10:45הגב לתגובה זו
- 5.חידוד חשוב 07/10/2012 10:39הגב לתגובה זוכששואלים מי פתח לך את הדלת, למה הכוונה???
- 07/10/2012 10:44הגב לתגובה זוהרבה אנשים...
- 4.סטרייטית 07/10/2012 10:22הגב לתגובה זועושה כסף על התחת של החברים שלו.
- חוצפה 07/10/2012 13:50הגב לתגובה זולא לעניין שהוא מביא לחברה שלו ילדים מהארגון נוער גאה וגורם להם לפרסם את הלקוחות שלו. פשוט ניצול
- רועי לוי 07/10/2012 12:33הגב לתגובה זובואי, ספרי מי את, מה עשית, מה תרמת, מה ההשיגים שלך ואיך קידמת את החברה לפני שאת פותחת את הפה המלוכלך שלך. באיזה אופן בדיוק יניב עשה כסף על חשבון חברים שלו?? את כל תפקידיו הקשורים לנושאים הגאים או למועצת העיר, הוא מבצע בהתנדבות מוחלטת. אז על מה את מדברת בכלל?!
- יפה 08/10/2012 14:49תודה ששיתפת אותנו, עכשיו אנחנו מבינים טוב יותר את המונח - "יד רוחצת יד". הכל בהתנדבות מוחלטת אה? בעל משרד קד"ם שמעסיק בני נוער אותם הוא אמור לייצג בעיריה ובאיגי! חתיכת עסק משתלם! בכזה סידור הוא זה שצריך לשלם לעיריה ולאיגי.
- 3.אלי 07/10/2012 10:18הגב לתגובה זוכל הכבוד
- 2.דנה אינטרנשיונל 07/10/2012 10:17הגב לתגובה זולא נכון !!!
- 1.תל אביבי 07/10/2012 09:45הגב לתגובה זואחרי שנגמר קרנבל הגאווה, חבר המועצה יניב וייצמן פשוטהפקיר את הקהילה בחוף הילטון בתל אביב. למה?! כי זה לא מביא פרסום כמו להביא לפה עשרות אלפי תיירים מחול? רוח וצלצולים הטיפוס הזה. לא קונה את השטויות שלו.
- עידו 07/10/2012 12:17הגב לתגובה זוהעיריה קיבלה החלטה טיפשית כחלק משביתת המצילים לסגור 3 חופים בעיר. אחד מהם היה חוף הילטון. בזכות ההתערבות של ויצמן זה תוקן תוך כמה ימים וחוף הילטון נפתח מחדש. חשוב לדייק בפרטים "תל אביבי" https://www.facebook.com/time.out.tel.aviv/posts/441293129234620
- תל אביבי 07/10/2012 13:44רק בחודש ספטמבר חזרו המצילים לחוף הילטון וגם זה לסירוגין ובמיוחד לא בסופי שבוע נראה לי שאדון וייצמן בעצמו עושה ימים כלילות להגיב פה על תגובות של אחרים לדייק עלאק נו באמת