שי אלמגור
צילום: יח"צ
פרופיל אישי

under 40: "ההישג - לעזוב משפחה, חברים, עבודה - וללכת אחרי החלום לנ"י"

שי אלמגור מ-Tribal DDB בנ"י הוא האורח השבוע בפרופיל של אייס. מי פתח לו את הדלת, מה חשבו בכירי 'לאומי' על הבחורה בביקיני, ועוד שלל שאלות
נועה שנהב | (4)

שי אלמגור, סופרווייזר גלובלי (Global Management Supervisor) במשרד הפרסום Tribal DDB בניו יורק, הוא האורח שלנו השבוע בפינת under 40. 1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך? כל תחום החיפוש (SEARCH) נמצא בתחתית סדר העדיפויות של מותגים גדולים וחזקים. אחד הפרויקטים שאני מוביל עם מחלקת האסטרטגיה הדיגיטלית שלנו הוא להתוות אסטרטגיית חיפוש שכוללת גם SEM, גם SEO וגם LOCAL, על פני כל הפלטפורמות. במהלך העבודה אני לומד להעריך את התחום הזה ולגלות את הפוטנציאל העצום שחבוי בו וכמה קריאייטיביות יכולה להיות משמעותית גם בפעילויות הפשוטות ביותר.

2. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום? ללא ספק המעבר לניו-יורק. ההימור לעזוב את הכל, משפחה, חברים, עבודה וללכת אחרי החלום. עברתי לניו יורק לפני שנתיים, ללא שום הבטחה של עבודה ועם מספר קשרים מאוד מצומצם. עברתי 3 חודשים מאוד מאתגרים שכללו המון ראיונות והמון אכזבות אבל בסוף הגיעה ההצעה מ-TBWA ששינתה הכל והפכה את ההימור למוצלח. אני יודע שלעולם לא אשאל את עצמי "מה אם?" גם אם בטווח הארוך לא אצליח, אני יודע שנתתי את הכל.

3. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה? באופן עקרוני מכל ניסיון שעברתי בחיים למדתי וגדלתי, והוא הביא אותי להיות מה שאני ומי שאני היום, ואני מאוד שמח על זה. אבל... פעם, באחת הפרזנטציות שלי לבכירי מערך השיווק בבנק לאומי, קפץ שומר המסך שלי, שבדיוק יום קודם בעקבות סדנת קריאייטיב שעברתי במשרד, שונה לבחורה בבגד ים קטנטן שעוברת מול המסך ומעדכנת אותך בתוצאות ספורט מכל העולם.

4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך? כנראה העובדה שהייתי מוכשר מאוד בהחלקה אומנותית על גלגיליות בגיל צעיר, אבל אחר כך גם קפטן נבחרת ישראל בהוקי גלגליות וייצגתי את המדינה באליפות העולם ב-1996.

5. מה אתה עושה כשאתה לא בעבודה? כל מי שמכיר אותי יודע שאני מכור לריצה. אני משתדל לרוץ כמעט כל יום וניו יורק היא עיר פנטסטית למכורים לריצה. יש המון שבילים בעיר אבל ללא ספק אני מאוהב בסנטרל פארק - במיוחד משום שבכל חודשיים-שלושה הוא משנה את אופיו לחלוטין, בתקופה החורף המושלגת הפארק לא דומה כלל לתקופת הסתיו שמאופיין בצבעים חמים של שלכת. אם לא הייתי עוסק בפרסום, בטוח שהייתי עוסק בספורט כלשהו. נורא הייתי רוצה להיות מאמן כושר ואפילו חשבתי על שינוי כזה במהלך החיים שלי. הזדמן לי להכניס כמה מחבריי לעבודה לעולם הריצה למשל, תוך שאני מייעץ להם על הצעדים הראשונים. היום רבים מהם כבר אחרי כמה מרתונים ואני מאוד מתגאה בעובדה שאני הכנסתי אותם לזה.

6. מי פתח לך דלת? אמיר גיא מאדלר חומסקי. כשהשתחררתי מהצבא אחרי כמה שנות קבע, אבא שלי - שהכיר את אמיר משירותו הצבאי - סידר לי פגישה איתו. אמיר היה הראשון שסיפר לי על עולם הפרסום ועל מגוון התפקידים שיש בו, ומשהו באופי של איך שהוא דיבר על הענף ועל התפקיד של ניהול הלקוחות בפרט, הדביק אותי. מהפגישה הזו נרשמתי ישירות לבצפר ולמרות שלא הצלחתי להתקבל לעבודה באדלר, התמזל מזלי להתקבל למקאן אריקסון, משרד שהיה תפור עליי כמו כפפה.

במקאן אני חייב את ההצלחה שלי לשי גורן, סמנכ"ל הלקוחות שגידל אותי ולימד אותי המון, זרק אותי למים בכל הזדמנות אבל תמיד ידע להיות מצוף כשהיה צריך.

7. מהם מקורות ההשראה שלך או דמות שהיא השראה בשבילך? אבא שלי. יותר מכל מנהל, מפקד, מדריך שהיה לי בחיים, הוא מקור ההשראה שלי והמחמאה הגדולה ביותר שאני יכול לקבל היא כמה שאני דומה לו. הגב שהוא נותן, לי ולאחים שלי, ללא שום מחשבה על איך הוא יושפע מזה, זה פשוט משהו שנותן המון כוח. הוא תמיד יודע לתמוך ותמיד רוצה שיהיה לנו רק טוב. המשפט האולטימטיבי שלו שמנחה אותי עד היום, הוא שאם מחליטים לעשות משהו - עושים אותו כמו שצריך. חוץ מזה, היכולת שלו לתקשר ולחבר בין המשפחה, שחיה עשרות אלפי ק"מ אחד מהשני, פשוט מדהימה. 8. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר. אני לא מפר את המילה שלי. כשאני מתחייב למשהו אני תמיד עומד בזה. אם עולים קשיים אני מיד מעדכן. הדבר החשוב ביותר לי ביותר בבניית מערכת יחסים עם הלקוח בעבודה, הוא הידיעה שהוא יכול לסמוך עלי, במיוחד משום שמערכת היחסים עם הלקוח מבוססת בעיקר על אימיילים והזמן שלוקח ליצור מערכת יחסים חזקה ארוך במיוחד.

9. הפרסומת/ הקמפיין/ המהלך הפרסומי הכי מבריק של הזמן האחרון. במישור הבינ"ל אני חושב שהמהלך של P&G לאולימפיאדה, שבו העבירו את השיחה לאמהות, היה מבריק במיוחד לאור העובדה שהוא הצליח לרגש כל כך הרבה אנשים בכל העולם. היום אני מבין כמה קשה למצוא תובנה חובקת עולם, שכל אדם בהקשר הוא, ללא קשר לאיפה שהוא חי, יכול להתחבר אליה. יש פה פיצוח כל כך חד ומדוייק ושמחובר לערכי המותג. פשוט קמפיין שאני יכול לראות שוב ושוב.

10. למה אתה הכי מתגעגע בארץ? ארוחות שישי עם המשפחה המורחבת. האוכל הביתי, השיחה, והקפה והעוגה שבסוף.

- ולסיום, מה אתה מאחל לשוק הפרסום הישראלי לשנה החדשה? שיחזור להיות שוק שמח, שמלא בחדוות יצירה, עשייה וחדשנות קרי.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מעריץ 17/09/2012 14:27
    הגב לתגובה זו
    לפעמים אתה מדמיין איך שילוח היה בתחילת דרכו או אדלר כשהיה צעיר. שי הוא אחד מאלה שאתה פוגש ומיד ברור לך שהוא יהיה מנכ"ל עולם יום אחד. רציני, חכם, משקיע, מעולה ביחסי אנוש ובעיקר מנהיג!
  • 2.
    רווק בן 34? מה שווה כל הבלה בלה הפלצני הזה? (ל"ת)
    השעון 17/09/2012 00:48
    הגב לתגובה זו
  • דנה 18/09/2012 01:08
    הגב לתגובה זו
    מה זה השטויות האלה? למה באיזה גיל אתה רוצה שהוא יתחתן?
  • 1.
    הוקי גלגיליות? טוב... אבל עדיין תותח. (ל"ת)
    ארז 16/09/2012 16:35
    הגב לתגובה זו