under 40: "ההישג - לעזוב משפחה, חברים, עבודה - וללכת אחרי החלום לנ"י"
שי אלמגור, סופרווייזר גלובלי (Global Management Supervisor) במשרד הפרסום Tribal DDB בניו יורק, הוא האורח שלנו השבוע בפינת under 40.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
כל תחום החיפוש (SEARCH) נמצא בתחתית סדר העדיפויות של מותגים גדולים וחזקים. אחד הפרויקטים שאני מוביל עם מחלקת האסטרטגיה הדיגיטלית שלנו הוא להתוות אסטרטגיית חיפוש שכוללת גם SEM, גם SEO וגם LOCAL, על פני כל הפלטפורמות. במהלך העבודה אני לומד להעריך את התחום הזה ולגלות את הפוטנציאל העצום שחבוי בו וכמה קריאייטיביות יכולה להיות משמעותית גם בפעילויות הפשוטות ביותר.
2. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
ללא ספק המעבר לניו-יורק. ההימור לעזוב את הכל, משפחה, חברים, עבודה וללכת אחרי החלום. עברתי לניו יורק לפני שנתיים, ללא שום הבטחה של עבודה ועם מספר קשרים מאוד מצומצם. עברתי 3 חודשים מאוד מאתגרים שכללו המון ראיונות והמון אכזבות אבל בסוף הגיעה ההצעה מ-TBWA ששינתה הכל והפכה את ההימור למוצלח. אני יודע שלעולם לא אשאל את עצמי "מה אם?" גם אם בטווח הארוך לא אצליח, אני יודע שנתתי את הכל.
3. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
באופן עקרוני מכל ניסיון שעברתי בחיים למדתי וגדלתי, והוא הביא אותי להיות מה שאני ומי שאני היום, ואני מאוד שמח על זה. אבל... פעם, באחת הפרזנטציות שלי לבכירי מערך השיווק בבנק לאומי, קפץ שומר המסך שלי, שבדיוק יום קודם בעקבות סדנת קריאייטיב שעברתי במשרד, שונה לבחורה בבגד ים קטנטן שעוברת מול המסך ומעדכנת אותך בתוצאות ספורט מכל העולם.
4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
כנראה העובדה שהייתי מוכשר מאוד בהחלקה אומנותית על גלגיליות בגיל צעיר, אבל אחר כך גם קפטן נבחרת ישראל בהוקי גלגליות וייצגתי את המדינה באליפות העולם ב-1996.
5. מה אתה עושה כשאתה לא בעבודה?
כל מי שמכיר אותי יודע שאני מכור לריצה. אני משתדל לרוץ כמעט כל יום וניו יורק היא עיר פנטסטית למכורים לריצה. יש המון שבילים בעיר אבל ללא ספק אני מאוהב בסנטרל פארק - במיוחד משום שבכל חודשיים-שלושה הוא משנה את אופיו לחלוטין, בתקופה החורף המושלגת הפארק לא דומה כלל לתקופת הסתיו שמאופיין בצבעים חמים של שלכת. אם לא הייתי עוסק בפרסום, בטוח שהייתי עוסק בספורט כלשהו. נורא הייתי רוצה להיות מאמן כושר ואפילו חשבתי על שינוי כזה במהלך החיים שלי. הזדמן לי להכניס כמה מחבריי לעבודה לעולם הריצה למשל, תוך שאני מייעץ להם על הצעדים הראשונים. היום רבים מהם כבר אחרי כמה מרתונים ואני מאוד מתגאה בעובדה שאני הכנסתי אותם לזה.
6. מי פתח לך דלת?
אמיר גיא מאדלר חומסקי. כשהשתחררתי מהצבא אחרי כמה שנות קבע, אבא שלי - שהכיר את אמיר משירותו הצבאי - סידר לי פגישה איתו. אמיר היה הראשון שסיפר לי על עולם הפרסום ועל מגוון התפקידים שיש בו, ומשהו באופי של איך שהוא דיבר על הענף ועל התפקיד של ניהול הלקוחות בפרט, הדביק אותי. מהפגישה הזו נרשמתי ישירות לבצפר ולמרות שלא הצלחתי להתקבל לעבודה באדלר, התמזל מזלי להתקבל למקאן אריקסון, משרד שהיה תפור עליי כמו כפפה.
במקאן אני חייב את ההצלחה שלי לשי גורן, סמנכ"ל הלקוחות שגידל אותי ולימד אותי המון, זרק אותי למים בכל הזדמנות אבל תמיד ידע להיות מצוף כשהיה צריך.
7. מהם מקורות ההשראה שלך או דמות שהיא השראה בשבילך?
אבא שלי. יותר מכל מנהל, מפקד, מדריך שהיה לי בחיים, הוא מקור ההשראה שלי והמחמאה הגדולה ביותר שאני יכול לקבל היא כמה שאני דומה לו. הגב שהוא נותן, לי ולאחים שלי, ללא שום מחשבה על איך הוא יושפע מזה, זה פשוט משהו שנותן המון כוח. הוא תמיד יודע לתמוך ותמיד רוצה שיהיה לנו רק טוב. המשפט האולטימטיבי שלו שמנחה אותי עד היום, הוא שאם מחליטים לעשות משהו - עושים אותו כמו שצריך. חוץ מזה, היכולת שלו לתקשר ולחבר בין המשפחה, שחיה עשרות אלפי ק"מ אחד מהשני, פשוט מדהימה.
8. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר.
אני לא מפר את המילה שלי. כשאני מתחייב למשהו אני תמיד עומד בזה. אם עולים קשיים אני מיד מעדכן. הדבר החשוב ביותר לי ביותר בבניית מערכת יחסים עם הלקוח בעבודה, הוא הידיעה שהוא יכול לסמוך עלי, במיוחד משום שמערכת היחסים עם הלקוח מבוססת בעיקר על אימיילים והזמן שלוקח ליצור מערכת יחסים חזקה ארוך במיוחד.
9. הפרסומת/ הקמפיין/ המהלך הפרסומי הכי מבריק של הזמן האחרון.
במישור הבינ"ל אני חושב שהמהלך של P&G לאולימפיאדה, שבו העבירו את השיחה לאמהות, היה מבריק במיוחד לאור העובדה שהוא הצליח לרגש כל כך הרבה אנשים בכל העולם. היום אני מבין כמה קשה למצוא תובנה חובקת עולם, שכל אדם בהקשר הוא, ללא קשר לאיפה שהוא חי, יכול להתחבר אליה. יש פה פיצוח כל כך חד ומדוייק ושמחובר לערכי המותג. פשוט קמפיין שאני יכול לראות שוב ושוב.
10. למה אתה הכי מתגעגע בארץ?
ארוחות שישי עם המשפחה המורחבת. האוכל הביתי, השיחה, והקפה והעוגה שבסוף.
- ולסיום, מה אתה מאחל לשוק הפרסום הישראלי לשנה החדשה?
- 3.מעריץ 17/09/2012 14:27הגב לתגובה זולפעמים אתה מדמיין איך שילוח היה בתחילת דרכו או אדלר כשהיה צעיר. שי הוא אחד מאלה שאתה פוגש ומיד ברור לך שהוא יהיה מנכ"ל עולם יום אחד. רציני, חכם, משקיע, מעולה ביחסי אנוש ובעיקר מנהיג!
- 2.רווק בן 34? מה שווה כל הבלה בלה הפלצני הזה? (ל"ת)השעון 17/09/2012 00:48הגב לתגובה זו
- דנה 18/09/2012 01:08הגב לתגובה זומה זה השטויות האלה? למה באיזה גיל אתה רוצה שהוא יתחתן?
- 1.הוקי גלגיליות? טוב... אבל עדיין תותח. (ל"ת)ארז 16/09/2012 16:35הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
