הילה בז'ז'ינסקי under 40
צילום: יח"צ
פרופיל אישי

under 40: "לחברים שלי עדיין נופלת הלסת כשאני מתקנת אותם על כדורגל"

הילה בז'ז'ינסקי מתארחת השבוע בפינת 'under 40' של אתר אייס. אז מי פתח לה את הדלת, מה השורה הכי מפתיעה בקו"ח שלה, ועוד 8 שאלות
נועה שנהב | (7)

הילה בז'ז'ינסקי, סמנכ"ל שיווק וקמעונאות ב'טוטו', שולטת בלוח המשחקים ולא רק בארץ. בפינה של אייס היא עונה ל-10 שאלות - 'under40'.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

עבודה מתודית. מעטות הן פריצות הדרך המגיעות מהבטן או מיציאה קריאטיבית אקראית. עבודה שיווקית עמוקה מתרחשת בדרך כלל לאחר מחקר להבנת הצרכן, סקרנות אמיתית לגבי מה מניע אותו ופיצוח תובנות באופי האנושי. רק אחרי שנבין לעומק מה באמת מטריד, מעניין או מאתגר את הצרכן נוכל להעביר לו מסר ברור ורלוונטי.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

סיסמאות שיווקיות. היום כולם כבר צרכנים מפוכחים ואפילו ציניים, כבר לא הולכים שולל אחרי סיסמאות ריקות מתוכן. אם אין מסר אמיתי ורלוונטי שמבהיר לצרכנים מה בדיוק היתרון במותג ולמה הוא צריך את המותג בחייו זה פשוט לא יעבוד.

3. ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

למען האמת אני מקווה שההישג המשמעותי ביותר עוד לפני. אבל בכל מקרה מאמינה שהקריירה רצופה הישגיים נקודתיים ולאו דווקא אחד משמעותי. בכל תפקיד חשוב לי להטביע חותם ולהיות משמעותית למותג בו אני מטפלת, כמו למשל לצלוח יעדי מכירות של ווינר באירוע כמו יורו 2012.

4. הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?

אני מעולה בהדחקה. מנגנון מצוין שמקפיד למחוק לי את הרגעים האלה מהזכרון.

5. השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

אם תשאלו את חבריי הקרובים, התפקיד הנוכחי שלי הוא המפתיע מכולם. אף אחד לא שיער שאהיה סמנכ"ל השיווק והקמעונאות של הטוטו ועוד אהנה מזה כל כך. עדיין "נופלת הלסת" לחברים כאשר אני מתקנת אותם שהמשחק היום הוא ריאל נגד ולנסיה או שאין שום קבוצה ממנצ'סטר בליגת האלופות...

6. כשאת לא בעבודה...

כשאני לא בעבודה אני מבלה עם חברים ועם הבת שלי מיקה, בת השנתיים. בשנתיים האחרונות התחלתי ליצור ולהשתתף בסדנאות כמו יצירת תיקים ועבודות יד למיניהן ופיתחתי אובססיית פינטרסט קטנה.

7. אם לא בשיווק, בטוח היית עוסקת ב...:

אם לא הייתי עוסקת בשיווק הייתי כנראה מקימה עסק לעיצוב שימושי ומוצאת נתיב פרקטי לאגירת החפצים הדקורטיביים שלי.

8. מי פתח לך דלת?

נעמה גת שהייתה מנהלת תחום ב'הנקל' ולקחה אותי כסטודנטית להיות מנהלת מותג. שנים לאחר מכן הצטלבו דרכינו שוב בשטראוס.

9. האתגר הכי גדול בעבודה שלך?

התמודדות בנושאים מקצועיים עם גורמים בתחום הספורט בישראל: לעבוד עם הראש בתחום בו אנשים רגילים לעבוד עם הלב. אחד האתגרים הגדולים הוא בעצם הצורך להזכיר שוב ושוב שהווינר הוא ביזנס לכל דבר ותפקיד השיווק הוא להביא לגידול במכירות. בעקיפין זה גם יביא לתמיכה גדולה יותר בספורט. זה גוף ציבורי שבבסיסו הוא פחות תחרותי ובגלל זה צריך להזכיר לכל הגופים שעובדים איתנו שאנחנו קודם כל עסק.

10. מהלך של המתחרים שלך שהרשים אותך?

קמפיין הלוטוגוצ'ים של מפעל הפיס ובמיוחד השימוש הקליל והכיפי במורן אטיאס. הקמפיין פונה לצעירים עם קריצה גם לגברים וגם לנשים ונותן ביטוי קריאטיבי יפה למה שכסף גדול יוכל לעשות עבורך: לא רק לקנות לך מכונית אלא להוציא לכל מי שלא פירגן לך בעבר את העיניים.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    כל הכבוד הילה! תותחית! (ל"ת)
    דשיק 27/08/2012 14:13
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    טיפוס דוחה וכוחני (ל"ת)
    מכיר אותה 26/08/2012 17:15
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    חחח שיווק להימורים 26/08/2012 16:38
    הגב לתגובה זו
    לשווק הימורים לאנשים שלא היו נתקלים בזה ללא שיווק זה פשוט פשע.
  • 2.
    תותחיתתתת1111!!!! (ל"ת)
    מעין ט 26/08/2012 13:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רוני 26/08/2012 13:34
    הגב לתגובה זו
    אני לא ממלא בכלל טוטו וכל השאר כי הכל רמאות בעיניי . אנשים לא מהמרים בגלל שיווק,בגלל שהם מכורים. וחבל שאלה שמהמרים לא רואים מי עומד מאחורי כל השרלטנות הזאת.
  • שוערת 26/08/2012 15:37
    הגב לתגובה זו
    לא ייאמן שבשנת 2012 אתה טוען בלי בושה שבגלל שלטוטו יש מנהלת שיווק אישה - מדובר בשרלטנות. מה נסגר איתך בנאדם?
  • כדורוני 26/08/2012 14:27
    הגב לתגובה זו
    מדובר באישה מוכשרת באופן נדיר, שאגב, גם אם היתה משווקת גפילטע היתה מצליחה בגדול. למה לטנף סתם?
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.