אסף אביב
צילום: יח"צ

פרופיל 'under 40': סמנכ"ל השיווק של בזק בינלאומי - 10 שאלות אישיות

אסף אביב הוא השני בפינה של אייס - 'פרופיל under 40'. מי האיש שנותן לו השראה? מה השורה הכי מפתיעה בקו"ח? ומי פתח לו את הדלת?
נועה שנהב | (8)

אתר אייס ממשיך ב'פרופיל under 40'. והפעם - אסף אביב, סמנכ"ל השיווק של בזק בינלאומי. גיל: 37. סטטוס: נשוי + 2. והנה 10 השאלות.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

"כוחה של המדיה המסורתית. לאחרונה, אני שומע קולות המספידים את המדיה המסורתית וטוענים שיש להעדיף במקומה את המדיה הדיגיטאלית, מדיה מבוססת תוצאות, ולהסיט אליהן את תקציבי הפרסום. מבלי לפגוע בערכן של אלו, דווקא בעידן שבו אתה מתחרה על תשומת הלב של הצרכן, בעידן שבו אתה מתחרה בתוכן גולשים, ההשקעה במדיה המסורתית הופכת למשמעותית יותר. היא זו שעוזרת למותג לייצר את הקשב הדרוש על מנת להניע את הצרכן לפעולה כשהוא נפגש עם המותג אחר כך, בפלטפורמות הדיגיטליות למיניהן".

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

"לעיתים הצורך לעטוף את המסר השיווקי באריזה של עודף תחכום ויצירתיות פוגעת בחדות של המסר (בהנחה כמובן וישנו כזה) וביכולתו להגיע ללקוח. אני חושב שבעידן של היום בו הצרכן הישראלי מעורב יותר, בעידן שיש לצרכן את הכוח לבחור כל יום מחדש את החברות מהן הוא צורך שירותים, מותגים חייבים לדעת לספק ולתחזק אמת מוצרית משמעותית, ולא להסתפק רק באריזה שיווקית, טובה ככל שתהיה".

3. ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

תפקידי כיום כסמנכ"ל השיווק של בזק בינלאומי. מערכת היחסים שלי עם בזק בינלאומי היא קלאסיקה של רומן עם סוף טוב. ב-2001, לאחר סיום לימודי התואר הראשון במנהל עסקים עם התמחות בשיווק, נכנסתי לבזק בינלאומי כמנהל מוקד צעיר עם חלומות להתברג בעתיד באגף השיווק של החברה. כארבע שנים לאחר מכן מוניתי לתפקיד מנהל שיווק האינטרנט. סגירת המעגל הייתה לפני כחצי שנה, לאחר 3 שנים בחברת בזק שם ניהלתי את אגף המכירות, חזרתי לבזק בינלאומי לתפקיד אשר היה עבורי רק בגדר חלום עשר שנים קודם לכן".

4. השורה הכי מפתיעה בקורות החיים?

"עבודתי בחיי הלילה של תל אביב. בשנות התשעים, הייתי יחצ"ן במספר מועדונים בתל אביב. השילוב הכי מעולה שנתקלתי בין ביזנס ופלז'ר."

5. כשאתה לא בעבודה...

"רכשתי מערכת תופים ואני לומד לנגן ומתופף כבר שלוש שנים להנאתי. הכל התחיל משיעור ניסיון שאשתי קנתה לי ליום הולדתי, היא מצטערת על המתנה הזו עד היום...".

6. אם לא היית עוסק בשיווק, בטוח היית עוסק ב:

"בהוראה כמרצה באקדמיה. אני אוהב להציג נושאים ורעיונות, לעורר מחשבה ודיון וחשוב לי להשפיע".

7. מי פתח לך דלת?

"את דריסת הרגל שלי בעולם הניהול ובשוק התקשורת אני זוקף לזכותה של חמוטל אגמון ששימשה בשנת 2001 כמנהלת המוקדים בבזק בינלאומי. חמוטל האמינה בי ונתנה לי את ההזדמנות לנהל מוקד של מאה וחמישים עובדים, ללא ניסיון ניהולי משמעותי והייתה עבורי באותה התקופה חונכת אמיתית ומאמנת".

8. מקורות ההשראה שלך?

פיל ג'קסון, מאמן הכדורסל האגדי שידע לחלץ מהשחקנים שלו הופעות גדולות במבט אחד או במשפט אחד. מבחינתי הוא דוגמא למנהיג שגרם לכולם מסביבו להיות טובים יותר. בשיא הלחץ וגם כאשר הציפיות ממנו היו בשמיים, הוא הצליח לשמור על רוגע ושלווה ולהעביר אותה לשחקנים ובכך לגרום להם למצות את הכישרון שלהם. בעיקר אני אוהב שהמטרה העיקרית שלו הייתה מאז ומתמיד ליהנות מהדרך ולא רק מהתוצאה".

9. הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?

"חצי שנה אני בתפקיד הנוכחי, כך שעשייה ואתגרים רבים עוד לפני. בכל מקרה, תחום התקשורת הוא דינאמי ומרגש והייתי שמח להמשיך להיות חלק ממנו".

10. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר?

"לא אלך כנגד תחושת הבטן שלי. עד היום היא לא אכזבה אותי ואני מקווה שגם בעתיד לא תאכזב".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    דנה 02/07/2012 10:19
    הגב לתגובה זו
    רוב הלקוחות שלי משעמים, בטוח סמנכ״לי השיווק... למה לי אין לקוחות כאלה
  • 7.
    עידן 02/07/2012 09:08
    הגב לתגובה זו
    איך אחרי כל התשובות המרשימות האלה, יוצא הקמפיין עם הציפור הטיפשית הזאת, מישהו מבין?
  • 6.
    שועליקו השועל (ל"ת)
    שועליקו 02/07/2012 00:01
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    איך ממליצים על חבר? (ל"ת)
    חבר 01/07/2012 19:37
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אחלה פינה! אייס תותחים (ל"ת)
    יואב 01/07/2012 15:28
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אסף הדר 01/07/2012 15:21
    הגב לתגובה זו
    פינה חדשה מצוינת! רעיון מצוין
  • 2.
    כל הכבוד גבר (ל"ת)
    איתמר 01/07/2012 15:14
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איפה 9 ?! 01/07/2012 14:44
    הגב לתגובה זו
    ?
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.