נקסאר
צילום: יח"צ

חברת העיר החכמה נקסאר מגייסת 53 מיליון דולר

החברה הודיעה על השלמת גיוס סבב D. הפיתוח שלה הוא מצלמות המתעדות כבישים בארצות הברית ומזרימות נתונים לרשויות מקומיות וחברות רכב. עד כה גייסה 150 מיליון דולר
תומר אמן |
נושאים בכתבה גיוס הון נקסאר

חברת נקסאר, המתמחה בתחום הראייה הממוחשבת מבוססת אינטליגנציה מלאכותית (AI) מגייסת 53 מיליון דולר בהובלת קרן קומרה קפיטל. החברה פועלת בארצות הברית בתחום הערים החכמות והפיתוח שלה נועד לייצר תאום הנסועה בכבישים באמצעות מידע הנאסף ממלצמות.

הגיוס נעשה בשיתוף State Farm Ventures, Catalyst, Banca Generali, Valor והמשקיעים הקודמים Atreides Management, Corner Venture Regah Ventures, Aleph ועוד.

בשנתיים האחרונות גדל היקף המכירות של מצלמות נקסר, כך מספרת החברה שלדבריה מחזיקה באחד ממאגרי התמונות הגדולים בעולם של המרחב הציבורי בארה"ב, שני בהיקפו רק לטסלה (עם 4 טריליון תמונות). ביחד עם סבב הגיוס הנוכחי, עד כה גייסה החברה 150 מיליון דולר. כספי הגיוס ישמשו את החברה להתרחבות גלובלית וגיוס מאסיבי של עובדים. 

באמצעות הפיתוח של החברה עבודות בכביש, תמרורים, סימונים בכביש, בולענים ואלמנטים נוספים מתעדכנים בזמן אמת ומועברים לעיריות ורשויות מקומיות וכמו כן לחברות רכב שמוציאות עדכונים לרכב מחוברים על מכשולים הצפויים בהמשך הדרך.

לקריאה נוספת:

>>> לומינר ואינוויז מכריזות על שת"פ עם אנבידיה: המניות מזנקות

״כשיצרנו את נקסאר, הגענו לתובנה כי הדרך היחידה להפוך את העולם הפיזי לדיגיטלי היא באמצעות רשת תמונות המבוססת על מידע שנאסף מההמונים, ומאפשר לקבל לא רק תמונה אלא קונטקסט כדי להבין את העולם סביבנו".  אומר ערן שיר, מנכ"ל ושותף מייסד של נקסאר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משמאל לימין: אלכס דיזינגוף, אמיר אליחי, יוני יאטסון, קרביין, צילום: החברהמשמאל לימין: אלכס דיזינגוף, אמיר אליחי, יוני יאטסון, קרביין, צילום: החברה

AI לשעת חירום: Carbyne גייסה 100 מיליון דולר להרחבת הפעילות

חברת Carbyne הישראלית שפיתחה פלטפורמה מבוססת ענן לניהול תקשורת לשעת חירום, מודיעה על השלמת סבב גיוס של 100 מיליון דולר

מנדי הניג |
נושאים בכתבה גיוס הון

המהלך נועד לתמוך בהמשך הפיתוח של פתרונות הבינה המלאכותית של החברה, ובפרט של פלטפורמת APEX מערכת הדגל שלה לניהול שיחות חירום. הגיוס, שבו השתתפו שחקנים בולטים מעולמות הטכנולוגיה מגיע אחרי שנת פעילות שבה הציגה החברה צמיחה חדה בהכנסות ומספר המשתמשים.

הפלטפורמה שפיתחה Carbyne, APEX, מציעה מענה טכנולוגי לניהול שיחות חירום בסביבות קריטיות, עם שילוב מלא של רכיבי בינה מלאכותית בזמן אמת. בשנה האחרונה הציגה החברה צמיחה של 477% בהכנסות החוזרות השנתיות של המוצר, ועלייה של 105% במספר הלקוחות. גופי חירום, בהם מרכזי 911 בארה"ב, עושים טרנספורמציה ממערכות התקשורת המיושנות לטובת פתרונות מבוססי ענן, ומאמצים את הכלים הדיגיטליים שמציעה Carbyne כדי לנהל אירועים בשטח משליחת כוחות ועד לתיאום משאבים והחלטות תחת לחץ.

לפי החברה כיום פועלים כ-300 מרכזים המשתמשים בטכנולוגיה שלה ב-23 מדינות בארה"ב, ובשש מדינות נוספות ברחבי העולם. יותר מ-7,000 מוקדנים עושים שימוש במערכת, מה שמעניק ל-Carbyne פריסה רחבה ומיצוב טוב להמשך התרחבות. לדברי המייסד אמיר אליחי, הביקוש לפתרונות מסוג זה צפוי להתרחב גם אל סביבות שאינן מנוהלות בהכרח על ידי מוקדי חירום רשמיים, "ההשקעה המשמעותית הזו היא הבעת אמון חזקה בחזון וביכולת הביצוע של Carbyne", הוא אומר, "בשנה האחרונה הראינו כיצד הגישה שלנו, המבוססת על ענן ועל חדשנות בתחום הבינה המלאכותית, יכולה לחולל מהפכה בתקשורת לשעת חירום – לא רק עבור מוקדי 911 אלא גם בשווקים נוספים הזקוקים לפתרונות מתקדמים לניהול אירועים שונים."

מודלי ה-AI שמציעה Carbyne הם לא רק רכיב נלווה, אלא חלק מהותי במבנה הפלטפורמה. בניגוד לפתרונות שנבנו כתוספים חיצוניים, המערכות של החברה משלבות את ה-AI באופן אינטגרלי מה שמאפשר תמיכה רציפה במוקדן, תוך קבלת החלטות מהירה על סמך מידע מצטבר ממיליוני אינטראקציות חירום. החברה מתארת שימוש ב"Assistive AI" לאימון סוכנים וירטואליים שמבינים את הדחיפות והמורכבות של אירועי אמת – ומדווחת על קיצור זמנים ושיפור בעומסי עבודה.

בזכות מערכי הנתונים הייחודיים והאיכותיים של החברה, שנוצרו על בסיס מיליוני אינטראקציות חירום, ניתן לאמן סוכנים וירטואליים מדויקים במיוחד המבינים לעומק את הדחיפות והרגישות של מצבי קצה. מהאצה משמעותית של זמני תגובה ועד להקלה על עומסי כח האדם בקו החזית, הבינה המלאכותית של קרביין איננה חזון עתידי - אלא מציאות שכבר מניבה תוצאות בשטח.