מייסדי פאנאקס
צילום: דויד גארב

סטארטאפ הפינטק פאנאקס גייס 10 מיליון דולר

איתן גרסטנפלד |

סטארטאפ הפינטק פאנאקס (Panax), המפתח פלטפורמה לניהול נזילות וגזברות באופן אוטומטי, הכריז על גיוס של 15 מיליון דולר בסיבובי סיד ו-A. סיבוב הסיד בסך 5 מיליון דולר נערך בשנת 2022, בהובלת קרן TLV Partners, וכעת הסיבוב מסדרה A בהיקף של 10 מיליון דולר הובל על ידי קרן Team8 ובהשתתפות TLV Partners.

פאנאקס פיתחה פלטפורמה לניהול נזילות וגזברות באופן אוטומטי עבור ארגונים, אשר מספקת תמונת מצב לפוזיציות המזומנים, הכוללת תובנות קריטיות בזמן אמת. זאת באמצעות איסוף ואיחוד של הנתונים ישירות מכל סוגי החשבונות הבנקאיים, ומתוך מערכות ה-ERP של החברה לפלטפורמה אחת מאוחדת. הפלטפורמה מאפשרת שליטה מלאה בתזרים המזומנים גם בחברות מורכבות, ומאפשרת תכנון של הנזילות בצורה אופטימלית לשיפור תשואה על השקעות וחיסכון בריבית על מינוף.

פאנאקס הוקמה בשנת 2022 על ידי נעם מילס, מנכ״לית, ספי איצקוביץ, סמנכ״ל טכנולוגיות, וניב יער, סמנכ״ל ניהול עסקי. החברה מעסיקה 20 עובדים, רובם במשרד בשרונה ת״א, ומשרד חדש ייפתח בקיץ בניו-יורק. הכספים מהגיוס הנוכחי ישמשו להאצה נוספת של צמיחה זו על ידי הגדלה של צוותי השיווק, מכירות ושירות הלקוחות כדי לענות על הביקוש הגבוה בשוק לפתרונות ניהול תזרים המזומנים והנזילות החדשניים שלה; להרחיב את נוכחות החברה בארה"ב עם משרד בניו יורק, ולהגדיל את משאבי פיתוח המוצר שלה.

"בתפקידים הקודמים שלנו, לא יכולנו להתעלם מהקשיים של צוותי הכספים בחברות עם פעילות גזברות וניהול הון מורכבת", אמרה מייסדת-שותפה ומנכ"לית פאנאקס, נעם מילס. "ככל שחברה גדולה יותר, כך היא הופכת מורכבת יותר, פועלת במספר ישויות ואזורים גיאוגרפיים שונים ומנסה לנווט בין חשבונות בנק וסוגי מטבעות רבים. ככל שהמורכבות גדלה, ניהול ונראות תזרים המזומנים נפגעים, הנתונים מיושנים או שגויים וקשה לשלוט במידע. הצוותים מתקשים לתמרן בין בעיות תזרים מזומנים והקצאת נזילות לא אופטימלית. זו הסיבה שיצרנו את פאנאקס".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".