טראמפ וביידן
צילום: Library of Congress, Adam Schultz

הבחירות מגיעות לרשתות החברתיות: ביידן נגד טיקטוק טראמפ מול מטא

הרשתות החברתיות עומדות בלב העימות בין המועמדים לנשיאות, לאחר שביידן הודיע שיתמוך במהלך למכירת טיקטוק לחברה אמריקאית ואילו טראמפ שבעבר נלחם באפלקצייה הסינית הפופולארית ניצל את ההזדמנות לתקוף את המתחרה מטא אותה הגדיר "אויבת האם"
איתן גרסטנפלד |

הרשתות החברתיות הפכו בשבוע האחרון לאחד הנושאים החמים ביותר סביב המרוץ לנשיאות ארצות הברית, בין הנשיא המכהן ג'ו ביידן לבין הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. אמנם התרגלנו שהרשתות הללו הפכו לזירת עימות מרכזית בכל מערכת בחירות, אלא שהפעם מי שעומדות במרכז הן לא אחרות מהרשתות עצמן.

בשנים האחרונות העלו מחוקקים רבים חששות מפני הפופולאריות הגוברת של אפליקציית הסרטונים הקצרים הסינית טיקטוק (TikTok). שני החששות המרכזיים הם שממשלת סין תוכל להשתמש באפליקציה כדי לאסוף נתונים אישיים מאזרחים אמריקאים, וכן שהממשלה הסינית עשויה להשתמש בה כדי להשפיע על הפוליטיקה האמריקאית. כבר בשנת 2020 בעת כהונתו של הנשיא לשעבר טראמפ הוביל הממשל מהלך למכירת פעילות טיקטוק בארצות הברית מחברת האם בייטדאנס ( ByteDance) הסינית לידי חברה אמריקאית.

הלחץ של הרגולטור האמריקאי הביא שורה של חברות טכנולוגיה מובילות ובראשן מיקרוסופט, וולמארט, אורקל וטוויטר להתחרות על רכישת הפעילות של הרשת החברתית בארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו-זילנד, שהייתה אמורה להתכנס תחת ישות חדשה בשם "טיקטוק גלובל". אלא שהמתווה לא יצא בסופו של דבר לפועל בין היתר בשל כניסתו של ג'ו ביידן לתפקיד הנשיא, שאף ביטל שורה של הגבלות שהטיל ממשל טראמפ על האפליקציה הסינית.

 

אם נדמה שהסאגה שכחה הרי שהבחירות הקרובות לנשיאות ארצות הברית שיערכו בחודש נובמבר הקרוב הציתו מחדש את הוויכוח על האפליקציה, אלא שהפעם הצדדים הניצים הפכו במידה מסוימת את דעתם והצטרפו לצד השני של המתרס. בשבוע שעבר אישרה פה אחד ועדת האנרגיה והמסחר של בית הנבחרים, לקדם הצעת חוק שתכפה מכירת בזק (שישה חודשים) של האפליקציה, לה כ-170 מיליון משתמשים בארצות הברית, לחברה אמריקאית.

מי שמיהר להודיע שהוא יתמוך בהחלטה אשר צפויה לעלות להצבעה כבר השבוע הוא הנשיא המכהן ביידן, שעבר כאמור ביטל את ההגבלות על החברה. אך לא רק ביידן הפך את עורו, אלא גם יריבו המר טראמפ, שהתייצב במפתיע לצידה של טיקטוק. בראיון לרשת CNBC אתמול בחר טראמפ להסית את האש לכיוונה של המתחרה מטא "בלי טיקטוק, פייסבוק עשויה לגדול יותר, ואני מחשיב את פייסבוק כאויבת העם".

לדברי טראמפ "אם סין רוצה משהו מ-[טיקטוק], היא תקבל אותו, אז אכן זה סיכון ביטחוני לאומי אבל כשאני מסתכל על זה, אני לא מחפש להכפיל את פייסבוק. ואם תבלום את טיקטוק, פייסבוק ואחרים - אבל בעיקר פייסבוק - יהיו המרוויחים הגדולים. אני חושב שפייסבוק הייתה רעה מאוד למדינה שלנו, במיוחד כשזה מגיע לבחירות". לכך הוסיף טראמפ את הפופולאריות של האפליקציה, "יש הרבה אנשים בטיקטוק, שאוהבים את זה. יש הרבה ילדים צעירים שישתגעו בלעדיה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".