טוני קרוס
צילום: נבחרת גרמניה טוויטר רשמי

קרוס הודיע: "אני חוזר לנבחרת גרמניה". כמה הוא שווה ביחס לשאר הסגל?

קשר ריאל מדריד ישלים את הקאמבק בחודש הבא, אחרי 3 שנים מפרישתו מהנבחרת
יובל כרמל |

עכשיו זה רשמי. קשר ריאל מדריד טוני קרוס הודיע ברשתות החברתיות שהוא חוזר לשחק בנבחרת גרמניה, ויקח חלק בצמד משחקי הידידות שיערכו נגד נבחרת צרפת והולנד בחודש מרץ.

קרוס עזב את המאנשאפט ב-2021, כשלאחרונה צצו שמועות על קאמבק לרגל היורו הקרוב, כשהגרמני עשוי לפרוש ממשחק פעיל בתום העונה, אך נוטה להאריך את חוזהו בסנטיאגו ברנבאו. הקשר עצמו שחרר הודעה כמו שרק הוא יודע, בה נאמר: "חברים, קצר וללא כאב: אני אשחק עבור גרמניה שוב במרץ. למה? כי המאמן הלאומי ביקש ממני, מתאים לי ואני בטוח שעם הנבחרת באליפות אפשר הרבה יותר ממה שאנשים חושבים!".

קרוס במדי ריאל מדריד העונה (ריאל מדריד טוויטר)

המאמן עליו דיבר הקשר הוא לא אחר מיוליאן נאגלסמן, שבשנה שעברה פוטר מבאיירן מינכן, וכעת מאמן לא מעט מסגל הבווארים בנבחרת הלאומית.

קרוס, 34, עדיין נחשב לאחד הקשרים המחוננים בעולם, ומשמש שחקן מפתח במרכז הקישור של ריאל מדריד כבר עשור. גם העונה הגרמני מרבה לפתוח בהרכב, ושומר על איכות יציבה בכל הופעה, כשהבלאנקוס נמצאים בפסגת הלה ליגה ובדרך הבטוחה להחזיר את האליפות למדריד.

הקשר רשם העונה 24 משחקי ליגה, בהם כבש שער אחד ובישל שבעה נוספים. שוויו של קרוס מוערך ב-14 מיליון אירו, כשבשיאו שוויו עמד על 80 מיליון אירו. בנבחרת גרמניה רשם הקשר 106 הופעות, כשהוא תורם 17 שערים.

הנבחרת הגרמנית השתנתה לא מעט כאמור מאז פרישתו של קרוס. שווי הסגל העדכני ביותר שלה עומד על 654 מיליון אירו, אך המאנשאפט חסרו את שחקנם היקר ביותר - ג'מאל מוסיאלה. הקשר בן ה-19 משחק כיום בבאיירן מינכן ונחשב לאחד הכשרונות המבטיחים בעולם, כששוויו מוערך ב-110 מיליון אירו.

השחקן השני היקר ביותר בסגל הוא קשר צעיר נוסף מהבונדסליגה, פלוריאן ווירץ של באייר לברקוזן, איתה נמצא בצמרת הטבלה. הקשר בן ה-20 שמוביל את קבוצתו לאליפות עשוי להימכר בסכום עתק בקיץ הקרוב כשהוא מבוקש בפרמיירליג. שוויו של ווירץ מוערך כיום ב-100 מיליון אירו.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.