כמה שווה היריבה הבאה של מכבי חיפה בליגת האלופות?
מכבי חיפה עלתה אתמול (שלישי) לשלב הבא הליגת האלופות לאחר ניצחון כפול על האמרון ספרטנס, 0:4 בחוץ ו-1:2 בסמי עופר, משערים של אריק שוראנוב ופרנדצי פיירו.
כעת, הירוקים ישחקו בסיבוב השני ושם יפגשו את שריף טירספול שניצחה אתמול את קבוצת פארול קוסטנצה בתוצאה 0:3. הקבוצה המולדבית נחשבת לקבוצה מנוסה באירופה. היא זכתה ב-21 אליפויות ו-12 גביעים. באירופה שריף הרשימה לפני שנתיים, כאשר סיימה במקום השלישי בשלב הבתים של ליגת האלופות, זאת לאחר שרשמה ניצחון מפתיע בחוץ על ריאל מדריד וגם ניצחון ביתי על אינטר מילאנו. בעונה שעברה שריף שיחקה בקונפרנס ליג והודחה בשמינית הגמר מול ניס הצרפתית.
מבחינת שווי השוק, ישנו יתרון ברור לירוקים. שווי השוק של מכבי חיפה הוא 23.6 מיליון אירו ושל שריף הוא 13.33 מיליון אירו. השחקן המשמעותי של המולדבים הוא החלוץ ראשיד אקנבי שכבש בעונה שעברה 13 שערים. החלוץ לא שיחק במשחקים האחרונים אך עשוי לשחק מול הירוקים. החלוץ הניגרי שיחק מספר שנים בטורקיה ובעונה שעברה עבר לשריף.
שחקן משמעותי נוסף הוא הבלם גבי קיקי ששווי השוק שלו הוא מיליון אירו. הבלם הקמרוני שיחק מספר שנים בליגה הבלרוסית וגם בקיץ הבא הצטרף לקבוצה ממולדובה. שחקן נוסף שראוי להזכיר הוא שחקן הכנף, ויניסיוס דה סילבה, ששווי השוק שלו כרגע הוא 800 אלף אירו אך ההערכה כי השחקן יימכר בסכום גבוה משמעותית והוא כבר זוכה לעניין רב מקבוצות באירופה. גם הקפטן, אמין טלאל, נחשב לשחקן משמעותי. שווי השוק שלו הוא 750 אלף אירו. המרוקני הגיע לשריף מבאסטיה הצרפתית רק בינואר שעבר, אבל במהרה הפך לאחד השחקנים המשמעותיים בסגל וזכה בסרט הקפטן. השחקן בעל שווי השוק הגבוה ביותר בחיפה הוא דיא סבע ששווה 3.5 מיליון אירו.
- פרמאונט תשדר את ליגת האלופות באירופה תמורת 11.5 מיליארד דולר
- המספרים של באיירן מינכן הופכים אותה למפלצת. זה מה שראינו אתמול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
