נחשף: שורת ההכנסות של 20 המועדונים הגדולים באירופה
המועדונים הגדולים באירופה מעמידים תקציבים מנופחים של מאות מליוני אירו בעונה, אבל נהנים גם מהכנסות גבוהות ממשחקים ומרצ'נדייז. בשנים האחרונות התקציבים עברו שינוי מהותי, כשההכנסות הכוללות וגם ההוצאות של מועדוני הכדורגל עלו, על מנת לקרב את האוהדים למועדון.
על פי נתוני שנחשפו לאחרונה, ההכנסות הכוללות של 20 המועדונים המובילים בעונה שעברה, 2021/2022, עמדו על 9.2 מיליארד אירו - עלייה של 13% בהשוואה ל-8.2 מיליארד אירו שדווחו על ידי המועדונים עונה קודם לכן (והיו נמוכים רק במעט מלפני הקורונה, 9.2 מיליארד אירו ב-2018/19). את הנתונים פרסמה פירמת רואי החשבון הענקית - דלויט.
המספרים הרשמיים מאתר דלויט
על פי הנתונים, העלייה נבעה מחזרתם של האוהדים לאחר שתי עונות שבהן האוהדים נעדרו מהמגרשים בשל המגיפה. ההכנסות ממשחקים גדלו מ-111 מיליון אירו ב-2020/21 ל-1.4 מיליארד אירו ב-2021/22. בנוסף, ההכנסות המסחריות המצטברות עלו ב-8% (מ-3.5 מיליארד אירו ל-3.8 מיליארד אירו), בעיקר על ידי מועדונים מאנגליה (שגם נהנו מהתנועה בשערי החליפין במהלך שנת הכספים).
- פרמאונט תשדר את ליגת האלופות באירופה תמורת 11.5 מיליארד דולר
- המספרים של באיירן מינכן הופכים אותה למפלצת. זה מה שראינו אתמול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חמש מתוך 'ששת הגדולות' של הפרמייר ליג באנגליה, דיווחו על עליות של 15% או יותר במונחי יורו (עלייה כוללת של 226 מיליון אירו) עם כניסת שותפויות חדשות וחזרה לאירועים שאינם ימי משחקים כמו קונצרטים וסיורים באצטדיונים. הגידול בהכנסות המסחריות קוזז על ידי ירידה של 11% (485 מיליון אירו) בהכנסות משידורים.
לגבי שער החליפין, הכוונה היא לכך ששער החליפין הממוצע שנה שהסתיימה ב-30 ביוני 2022 היה 1 אירו = 0.85 ליש"ט, בהשוואה ל-1 אירו = 0.89 ליש"ט בשנה שהסתיימה ב-30 ביוני 2021.
- 1.העיקר מתלהבים פה ממכבי חיפה (ל"ת)רונן מדריסטי 24/03/2023 11:01הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
מונדיאל 2026. קרדיט: רשתות חברתיותמונדיאל 2026: המחירים מטורפים, אבל הישראלים לא מוותרים על החלום
טיסות, מלונות וכרטיסים במחירים חסרי תקדים, מודל תמחור אמריקאי אגרסיבי והחלטות של פיפ״א שמטלטלות את השוק, כך נראה המונדיאל המורחב הראשון; עד כמה המונדיאל הזה נותר נגיש כלכלית עבור האוהד הישראלי?
מונדיאל 2026 צפוי להיות האירוע הכדורגלי היקר ביותר בהיסטוריה. מחירי הטיסות והלינה מזנקים לשיאים חסרי תקדים, אך נראה כי גם זה לא מרתיע את האוהדים הישראלים. הטורניר, שיתקיים לראשונה בשלוש מדינות במקביל - ארה"ב, קנדה ומקסיקו - יכלול 48 נבחרות ו-104 משחקים ב-16 ערים מארחות. ההרחבה הדרמטית הזו, יחד עם מיקום האירוע בצפון אמריקה (שהחל מרבע הגמר ישוחק בארה"ב בלבד), יוצרת תמהיל מורכב של אתגרים והזדמנויות עבור התייר הישראלי.
עם זאת, מונדיאל 2026 נכנס (בשנית, לאחר שהיה כבר בארה"ב ב-1994) לשוק שהוא סביבת הספורט הממוסחרת ביותר בעולם.
חבילות טיסה ולינה: מונדיאל עם המשפחה או רכב משפחתי חדש?
המחירים שמציעות חברות התיירות בישראל ממחישים את התופעה בצורה הכי טובה. חבילת טיסה ולינה בסיסית למשחק בין ברזיל למרוקו באצטדיון MetLife בניו ג'רזי, המוצעת על ידי אופיר טורס, עומדת על כמעט 5,000 דולר לאדם, וזה ללא כרטיס למשחק. כשמוסיפים את הכרטיס, המחיר מזנק לכמעט 6,300 דולר, ועדיין לא כללנו הוצאות על אוכל, תחבורה מקומית וקניות.
איסתא ספורט מציעה חבילות שכוללות שני משחקים, כמו משחקי נבחרת צרפת בפילדלפיה או אנגליה בניו יורק, במחיר של כ-5,000 דולר. החבילה היוקרתית יותר, הכוללת משחקים במיאמי, עם ברזיל מול סקוטלנד ופורטוגל מול קולומביה (אולי אחד המשחקים המסקרנים ביותר בשלב הבתים), תעלה לכם 9,000 דולר בקירוב. והאמינו או לא, זו עדיין לא החבילה היקרה ביותר בשוק.
- שנה למונדיאל 2026 - כמה ישראלים צפויים לטוס למשחקים?
- נחשף: כמה רונאלדו מרוויח לדקה בסעודיה ומתי הוא יפרוש?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המחירים האסטרונומיים האלה נובעים מכמה גורמים: ראשית, הביקוש העצום: פיפ"א דיווחה על מיליוני בקשות לכרטיסים תוך זמן קצר. שנית, מדיניות התמחור הדינמי החדשה של פיפ"א, שבה המחירים משתנים בהתאם לביקוש, בניגוד למדיניות המחיר הקבוע שהייתה נהוגה בעבר. כרטיסי פרימיום למשחק הגמר יכולים להגיע לכ-9,000 דולר, סכום אדיר שהוא פי 7 מהמחירים במונדיאל הקודם בקטאר. כרטיסים רגילים למשחקי שלב הבתים נעים בין 120 ל-745 דולר, עם קפיצות משמעותיות למשחקי פתיחה ומשחקים מרכזיים.
