אושרה להפקדה תכנית לבניית אלפי דירות ופארק ענק בלב אזור הביקוש
תוכנית בנייה ענקית ברמת השרון - בין כביש 4 במזרח לכביש איילון במערב ולכביש 5 בצפון - אושרה היום אחה"צ להפקדה תכנית רשות מקרקעי ישראל, הנמצאת בין תחום השיפוט של רמת השרון ותל אביב- יפו, להקמת כ-6700 יח"ד ופארק מטרופוליני רחב ידיים לפעילויות פנאי ונופש.
התכנית המזרחית כוללת כ-3,500 יחידות דיור חדשות ואילו התכנית המערבית כוללת כ-3200 יחידות דיור מהן 300 יח"ד בכל תכנית לדיור מוגן ובסה"כ 600 יח"ד לדיור מוגן.
את המתחם חוצות תשתיות קווי הדלק וקו מתחם עליון ותשתיות רבות נוספות. במסגרת תכנון כביש הנופש מוצע לאגם את התשתיות הקיימות והמתוכננות לכדי מנהרת תשתיות על מנת לאפשר פיתוח המגורים. את תכנון הכביש ורצועות התשתית מקדמת הרשות עם נתיבי איילון במקביל לקידומה של התכנית כל זאת על מנת לאפשר פיתוח התשתיות ושיווק המגורים קרוב ככל הניתן לאישורה הצפוי של התכנית בעוד כשנה.
פארק הנופש המטרופולינים הינו אחת מרצועות הפארקים המשמעותיות ביותר במחוז תל אביב זוהי הרצועה הצפונית החוצה בכיוון מזרח מערב והיא תאפשר לתושבי צפון המחוז להינות משלל מגוון הפעילויות בו בעתיד
- קרן האקוויטי One Invest רכשה 35% ב'אריאל גבאי' ב-160 מיליון שקל
- חברת רייק קיבלה היתר בנייה למגדל בשדרות הילד ברמת גן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גילי טסלר, האחראית לקידומן של התכניות, ברשות מקרקעי ישראל: "חטיבת קרקע משמעותית זו כוללת בחובה מצאי רב מאוד של יחידות דיור מגוונות ביניהן יחידות קטנות כ20% . התכניות מטפלות בהיבטים ציבוריים רבים קובעת שימושי קרקע לבתי ספר וגנים ומוסדות ציבור ופארק מטרופוליני רחב הכולל שימושי פנאי ובילוי. הפארק ישתרע מדרום לכביש 5 וכולל את מרכז הטניס, שבילי הליכה וטיול שבילי אופניים פיתוח אינטנסיבי ואקסטנסיבי של מרכיבי הפארק".
פיתוח שימושי הקרקע למגורים ולשימושים נוספים, לדברי טסלר, חייב לבוא בד בבד עם פיתוח אמצעי תחבורה נאותים וציבוריים - "תכנון כביש הנופש נעשה כבר עתה על ידי באמצעות נתיבי איילון וזאת על מנת ליצור מצב בו ניתן יהיה לבצע אותו במיידי עם סיומן של התכניות ברמה הסטוטורית ואישורן. מטבע הדברים מתחם שכזה הינו גדול מורכב ודורש תשומות השקעה רבות את המתחם חוצות תשתיות והתכנית מתמודדת עם העתקתן ואיגומן של התשתיות הקיימות והחדשות למנהרת תשתיות בציר הנופש. ניהול הפרוייקט נעשה באמצעות חברת וקסמן גוברין בניהולה של הגברת גלי דולב והוא כולל עשרות אנשי מקצוע מהטובים בישראל. על התכנון אמון משרד מזור פירשט באמצעות אדר' אלי פירשט וניקי דוידוב".
- 2.אחד 23/03/2015 20:31הגב לתגובה זוכדי שהעירייה תוכל לגבות ארנונה שמנה...
- 1.אני שמח שבחרתי ליכוד. עכשיו מדברים על בניה לטובת העם!! (ל"ת)ראש הממשלה כל הכבוד! 23/03/2015 19:17הגב לתגובה זו
סמי מצלאווי. קרדיט: מגדלור מאיהמצלאוי: ״מחירי הדירות יעלו שוב"
כך אומר היזם סמי מצלאוי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן למגורים, מצלאוי. הוא מאמין שהתחדשות עירונית זו שליחות, וטוען שהירידה בקצב מכירת הדירות ובמחיריהן - זמנית בלבד, בגלל המלחמה. "אחרי חנוכה הכל ייפתח שוב" ועל המחירים
- "הם גבוהים בגלל העובדים הזרים והמסים שאנחנו משלמים. הכל גבוה, אבל לעם ישראל יש הרבה כסף"
הנתונים המצביעים על קושי במכירת דירות, שהיתרגם כבר לירידת מחירים באזורי הביקוש ובעיקר בתל אביב (ירידה של 13% במחירי הדירות ברבעון השלישי לעומת הרבעון השני, וירידה שנתית של 12%), לא מטרידים את סמי מצלאוי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן מצלאוי מצלאוי 2.16% , הפעילה בתחום ההתחדשות העירונית. החברה מתכננת ומשווקת אלפי יחידות דיור באזורי הביקוש - תל אביב, רמת גן, קריית אונו, הרצליה, רמת השרון, חולון ובת ים, בנוסף לאלפי דירות שמסרה כבר בעשרות פרויקטים שהקימה.
לדעת מצלאוי, השינוי הנראה כרגע במחירי הדירות, כלפי מטה, הוא עניין זמני בלבד: "אין ספק שהמחירים יעלו שוב , בטח אם המדינה תמשיך להתנהל כמו שהתנהלה".
שזה אומר?
"המדינה מתנהלת מפעם לפעם, מאירוע לאירוע וזה מתווה את הדרך של הכלכלה והעבודה, וכל עניין המחירים, אם הם בעלייה או בירידה או בהמתנה, לא רלבנטי, כי אנחנו אחרי שנתיים של מצב לא רגיל: חצי מהמדינה היו מגוייסים, הבנייה נעצרה. אנחנו בחברה שלנו, בגלל שלא יכולנו להמשיך לבנות, ייצרנו ממ"דים ומסרנו לפיקוד העורף בחינם, והוא חילק את זה הלאה. כך היתה לי הרגשה שאני גם תורם למאמץ המלחמתי. המצב היום הוא לא לאורך זמן, והדירות שנבנו בעבר יימכרו בסופו של דבר".
השאלה באיזה מחיר.
"בסוף המדינה צריכה את הדירות האלה. ואלה שלא קנו דירות, זה בגלל שהיו במילואים, או שהבית שלהם נפגע או שחיכו שמחירי הדירות יירדו, וזה זמני. אני מאמין שאחרי חנוכה הכל ייפתח שוב".
- "מחירי הדירות עלו כי העלויות עלו, לא רואים ירידה במחירים"
- מצלאוי: עלייה של 30% בהכנסות ל-87 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה לגבי הורדת הריבית שהיתה בשבוע שעבר, והצפי להמשך הירידה? אתה חושב שזה ייתן זריקת עידוד לשוק הנדל"ן?
הדמיה- מתחם הפרדס הצפוני אור יהודה, קרדיט: משרד כהן וינד ושות' אדריכלות ותכנון ערים1,500 דירות חדשות בצפון אור יהודה, צמוד למפגש המטרו והרכבת הקלה
הותמ"ל מאשרת את תוכנית רמ"י למתחם הפרדס הצפוני שיכלול מגורים, מסחר, תעסוקה ומבני ציבור, עם דגש על מרחב עירוני נגיש והליכה רגלית
תוכנית הפיתוח החדשה של אור יהודה יוצאת לדרך עם אישור הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור. מדובר בשטח של כ-98 דונם הממוקם מדרום לדרך 461, לאורך תוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה, וממערב לרחוב יגאל אלון שבו עתיד לעבור קו המטרו M3. המיקום הזה מציב את המתחם כשער כניסה חדש לעיר וכמוקד שבנוי על נגישות לתחבורה ציבורית, תעסוקה ומרחב עירוני פעיל.
התוכנית כוללת כ-1,500 יחידות דיור שיוקמו בבינוי שמתחיל ממבנים מרקמיים ומגיע עד מגדלים בני 18 קומות. מתוך כלל הדירות, כ-225 ייועדו לדירות קטנות עד 55 מ"ר ולדיור מוגן או מעונות סטודנטים. המטרה היא לתת מענה לסוגי אוכלוסייה מגוונים ולייצר תמהיל רחב של פתרונות דיור בתוך אותו רובע עירוני. נוסף לכך, התוכנית מוסיפה כ-88 אלף מ"ר לשטחים מסחריים ותעסוקתיים ועוד כ-36 אלף מ"ר למבני ציבור.
כ-23 דונם מיועדים לשטחי "כיכר", כלומר מרחבים עירוניים פתוחים שבהם אין תנועת כלי רכב במפלס הרחוב. הרעיון הוא ליצור אזורים נגישים ובטוחים להולכי רגל, עם חזיתות פעילות, מעבר נוח ושילוב בין שימושים שונים שמייצר עירוניות מחוברת. כל אלה משתלבים בתפיסה שמציבה את ההליכה הרגלית כמערכת תנועה מרכזית בתוך המתחם.
יו"ר הותמ"ל וראש מטה התכנון הלאומי, הרב נתן אלנתן, מסביר את החלטת הוועדה: "הותמ"ל אישרה תוכנית משמעותית באור יהודה, אשר צפויה להגדיל את היצע המגורים בלב הארץ ולשדרג את שטחי התעסוקה והמסחר בעיר. מיקומה האטרקטיבי של התוכנית, במטרופולין ת"א ובסמוך למערכות תחבורה ציבורית מתקדמות, תורם לנגישות גבוהה ולפיתוח אזורי תעסוקה חדשים. התוכנית מהווה צעד משמעותי בחזון העיר להפוך לאבן שואבת במרחב בקעת אונו, תוך שיפור איכות החיים לתושביה ולתושבי האזור כולו".
- כמה עולה לגור באור יהודה - ואיך היא ביחס לשכנותיה
- דמרי החלה בהריסת הבניינים בפרויקט פינוי בינוי באור יהודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתכננת הותמ"ל, אדריכלית אתי אפרתי-אריה, מוסיפה כי התכנון נשען במובהק על הקרבה לקווי התחבורה הציבורית: "תוכנית הפרדס הצפוני מציגה איכותיות של תכנון עירוני הנשען על מיקומה המרכזי של התוכנית בצמידות לקו מטרו ולקו רכבת הקלה. התוכנית מציבה את חוויית הולך הרגל במרכז, מחזקת את המרחב העירוני ומקדמת עיצוב עירוני התומך בנוחות אקלימית ובתוואי הליכה נעים ומוצל, עם קישוריות גבוהה למערכות תחבורה ציבורית".
