אושרה הקמת מרכז עזריאלי בראשל"צ בהשקעה של כחצי מיליארד שקל

המרכז במזרח העיר יכלול קניון ומגדל משרדים בן 25 קומות ובנייתו צפוייה להסתיים ב-2015
לירן סהר | (3)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה השבוע למתן תוקף את תכנית עזריאלי קבוצה להקמת מרכז עזריאלי ראשונים הכולל קניון ובניין משרדים.

המרכז מתוכנן להיבנות במזרח ראשון לציון במתחם תחנת הרכבת, הסמוך למחלף ראשונים (מחלף הורדים). המרכז כולל קניון מסחרי שישתרע על 3 קומות, וצמוד אליו ייבנה מגדל משרדים בן 25 קומות. במרכז חניון תת קרקעי, אשר ישמשו את באי הקניון, דיירי המשרדים ונוסעי הרכבת. המרכז ישתרע על פני 50 אלף מ"ר, היקף ההשקעה מוערך בכחצי מיליארד שקלים, והשלמתו צפויה במהלך 2015 .

בעזריאלי מדגישים כי "כמדיניות הקבוצה מקפידה על ייזום, פיתוח והנעת פרויקטי נדל"ן מניב הממוקמים סמוך לצירי תנועה מרכזיים, וזאת על מנת לאפשר תנועה מיטבית לבאי הקניון ולדיירי המשרדים."

שי עזר, אנליסט הנדל"ן של IBI, החל לסקר את הקבוצה, ולדבריו "אין ספק שהמניה עשתה מהלך בשנה האחרונה כאשר עלתה בכמעט 30% וכעת היא מתומחרת לפי מכפילי שיא של 1.12 על הון ו 14.1 מכפיל FFO. מודל הNAV גוזר מחיר יעד של 115 שקל, גבוה בכ 7% בלבד מהמחיר בבורסה ולכן אנחנו משיקים את הסיקור בהמלצת ניטראלי."

"להערכתנו עזריאלי היא מניית עוגן ואנחנו ממליצים לכל משקיע או גוף מוסדי להחזיק בה במשקל שוק לפחות. אומנם המודל אינו נותן אפסייד משמעותי אבל במידה והשוק יצמח מעבר לתחזיות שלנו פוטנציאל הצמיחה של החברה תהיה גבוהה יותר מכפי שציינו שכן המודל התבסס על הנחות שמרניות בעיקר בתחום הייזום. מנגד במידה ואכן תחול האטה במשק, עזריאלי תפגע הכי פחות בהשוואה לחברות נדל"ן אחרות הן בשל האיכות, המיקום וגודל הנכסים והן בשל המינוף הנמוך והאיתנות הפיננסית אשר יסייעו לה לצלוח כל משבר הצפוי לבוא", מוסיף עזר.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עובדים שם יותר מחצי שנה !!! מה אושרה!? (ל"ת)
    מרדכי מרדכי 09/07/2013 23:34
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רק קונים וקונים 09/07/2013 15:31
    הגב לתגובה זו
    יצליח בגדול .
  • 1.
    אליהו 09/07/2013 12:12
    הגב לתגובה זו
    שהעיריה תתחיל לראות מה קורה ברחוב רוטשילד - פיצויות , מכירת גרביים ותחתונים, ירקות - ממש כמו שוק , לא נעים !!!
הדמיה שכונת פת, ירושליםהדמיה שכונת פת, ירושלים

התחדשות סביב הרכבת הקלה: ירושלים מקדמת 1,880 דירות חדשות

הבירה מטפסת לגובה: שלוש תוכניות התחדשות עירונית נרחבות יוסיפו כ-1,880 יחידות דיור, מאות מהן דירות קטנות, לצד מבני ציבור ושדרוג המרחב הציבורי

מנדי הניג |

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי-באבאי, אישרה שלוש תוכניות חדשות להתחדשות עירונית בשכונות קריית יובל, קרית משה ובשכונת פת. בסך הכול צפויות להיבנות כ-1,880 יחידות דיור חדשות לאורך צירי הרכבת הקלה, לצד שטחי מסחר, תעסוקה ומוסדות ציבור.

בשכונת פת אושרה תוכנית על שטח של כ-10 דונם, במתחם הרחובות יעקב פת, דב יוסף וברל לוקר. במקום ארבעה מבני שיכון ישנים בני שלוש קומות הכוללים כ-100 דירות, ייבנו שלושה מגדלים בני 25 עד 38 קומות ובהם כ-550 יחידות דיור, מתוכן כ-110 דירות קטנות. התוכנית כוללת גם שטחי מסחר ותעסוקה, מעונות יום וגני ילדים בקומות התחתונות, כיכר עירונית, שטחים ציבוריים פתוחים ובית ספר חדש. את התוכנית הגישה חברת כרמים נווה פת, והיא נערכה בידי משרד מילוסלבסקי אדריכלים.

בקריית משה מדובר בתוכנית על שטח של כ-3 דונם בצומת הרחובות הרצל, רב צעיר והברון הירש. במתחם זה יפונו 49 יחידות דיור בשישה מבנים ישנים, ובמקומן ייבנו שני בניינים בני שבע קומות ומגדל נוסף בן 35 קומות מעל שתי קומות מסחר. בסך הכול יוקמו כ-220 דירות, מתוכן כ-44 דירות קטנות. נוסף לכך יוקצו כ-300 מ"ר לשטח פרטי פתוח עם זיקת הנאה לציר הרכבת הקלה, וכן 510 מ"ר לטובת מבני ציבור. את התוכנית יזמו חברות טעמן נדל"ן ומבנה החשן השקעות, בשיתוף משרד ביטמן בן צור אדריכלים.

התוכנית הגדולה ביותר אושרה בשכונת קריית יובל, על שטח של כ-22 דונם ברחוב שטרן. במקום כ-330 דירות קיימות בעשרה מבנים ישנים בני שמונה קומות, ייבנו חמישה מגדלים בני 27 עד 33 קומות ובהם כ-1,100 יחידות דיור חדשות, מתוכן כ-220 דירות קטנות. בקומות הקרקע ישולבו שטחי מסחר, ולצדם יוקמו שטחי ציבור בהיקף של 3,500 מ"ר הכוללים מעונות, גני ילדים, בית כנסת ושירותי קהילה. התוכנית כוללת גם שדרוג של המרחב הציבורי, חיבור לעמק האסבסטונים הסמוך, הרחבת רחוב שטרן ופתיחת דרך חדשה לרחוב קוליץ.

לדברי דן קינן, מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, מדובר בתוכניות שממשיכות את תנופת ההתחדשות העירונית בבירה וממוקמות סמוך לצירי הרכבת הקלה. "התוכניות בראש ובראשונה מציעות ממ"דים עבור התושבים, משלבות עירוב שימושים ומייצרות קומות פעילות במפלס הרחוב שיהוו מוקד עירוני. לצד זאת, הן כוללות שיפור של המרחב הציבורי וחיבורים נגישים לתחבורה הציבורית, במטרה לעודד את השימוש ברכבת הקלה כחלק מיעד עירוני ולאומי".