ספקולנטים התקבצו: ענקיות הטכנולוגיה מציגות את החלום הבא

שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, על תחילתו של עידן חדש בטכנולוגיה המודרנית, ואיך וול סטריט קשורה לזה קשר ישיר?
|
(37)

שמענו לאחרונה חדשות טובות מחזית הלוחמה כנגד מחלת הסרטן. התוצאות המדהימות שהציגה התרופה המשודרגת, nivolumab, בכנס האונקולוגיה בשיקגו גרמו להלם של ממש בעולם הרפואה. ה-nivolumab פותחה במקור נגד סרטן העור על ידי Ono Pharmaceutical היפנית, ביחד עם Medarex, חברת פיתוח רפואית מניו ג'רסי, שנרכשה ב-2009 על ידי בריסטול מאייר (BMY). ב-2014 קיבלה nivolumab אישור FDA "על תנאי", לשימוש אך ורק חולי סרטן העור, שכל התרופות האחרות שניסו נכשלו.

על פי התוצאות שהוצגו באותו כנס בשיקגו, התרופה מצליחה לעורר לחיים את מערכת החיסון בגוף, וזו בתורה משמידה את תאי הסרטן. מתברר שזה עובד לא רק במלנומה, אלא בסוגי סרטן אחרים כמו ריאות, המעי הגס ועוד. מה שלא פחות מרשים, נראה שהתרופה עובדת לטווח ארוך ויכולה לפיכך להחליף טיפולים כימותרפיים, מה שעשוי להוזיל משמעותית את עלות הביטוח. לאחר מכן באה Juno Therapeutics מסיאטל, שעובדת בשיתוף עם נוברטיס (NVS) והציגה הצלחה מדהימה בשתי תרופות סרטן, האחת כנגד סרטן בלוטות הלימפה והשנייה נגד סרטן העור. בבדיקות הקליניות שלב 1 נראו 91% הצלחה. נכון, הדרך ארוכה, אבל "התינוקת" מסיאטל שלא מוכרת דבר, כבר "שווה" 4.8 מיליארד דולרים.

ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון. אולי זה אתם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

העלאה
* כל השדות חובה

תודה שהשארת פרטים, נשתדל לחזור אלייך בהקדם

המשקיעים משלמים ביוקר על האזעקות של וול סטריט
חברת Heron Therapeutics, שכנראה "לא שמעה" על ביטול הטיפולים הכימותרפיים של nivolumab (בצחוק), הציגה בשלב הבדיקות הקליניות האחרונות תרופה בשם Sustol, שהראתה ש-8 מתוך 10 מטופלים שהשתמשו בתרופה הפסיקו לסבול מבחילות ולהקיא. יודעים מהי המשמעות של התרופה לחולים? לעלויות הביטוח? אנחנו מכירים היטב את Heron, כיוון שהשתתפנו בהנפקתה לפני משבר 1987 וכשבוע לפני הנפקת הבכורה של טבע (TEVA) בארה"ב. HRTX הונפקה לפי 7 דולר למניה (600 דולרים בערך מתואם להיום). בשנת 1992 הודיעה על פיתוח חומרים נגד הקאה ובחילות, והמניה הגיעה ל-2000 ד', אבל החלום נגוז ובסוף 2011 מצאה עצמה בסביבות ה-2 דולרים למניה. מאז ראינו 3 "אזעקות שווא" שבאו בעקבות הצלחות בשלבים הקליניים הראשוניים, והביאו את המניה לכ-15 דולרים.

"האזעקה" של יום ה' האחרון הביאה את ל-24 דולרים. כדאי ללמוד את ההיסטוריה של HRTX בוול סטריט ומערכת היחסים בין מה שקורה לחברת חלום בפועל לבין מה שקורה לה בוול סטריט. חשוב ללמוד שהגשמת חלום, אם בכלל, לוקחת שנים. ומה שקורה בוול סטריט אינו קשור ישירות למה שקורה במיין סטריט - אנחנו מנסים להסביר זאת שנים רבות. לבסוף, כאילו שלא די במה שכתבנו עד כה, באו חוקרי אוניברסיטת מונטריאול וביחד עם ביה"ח Maisonneuve-Rosemont בקוויבק הציגו תאים סרטניים חיים מסוג לוקמיה אותם גידלו במעבדה. איך אומרים, "אם אפשר לגדלם מחוץ לגוף, אפשר להורגם בגוף".
 
כל כך הרבה פריצות בזמן כה קצר? מה קרה לפתע בתחום המלחמה בסרטן? החוקרים נעשו חכמים יותר? ההשקעות במחקר ופיתוח גדלו משמעותית? לא. בעשור האחרון, לא רק ברפואה, גם בכל התחומים האחרים, קצב ההתקדמות של מהפכת הטכנולוגיה גובר - הפריצות המדהימות ברפואה, בהנדסה, במזעור, חומרים מורכבים, תחליפי אנרגיה ועוד, הולך וגדל עם כל צעד קדימה של המהפכה הטכנולוגית, ואנחנו רק בתחילת הדרך. כך זה היה גם במהפכה התעשייתית בזמנו.

להבדיל מאנליסטים רבים ופרשנים, המשקיעים מבינים את המשמעות הכלכלית של הדבר - מהפכת הטכנולוגיה מתקדמת בהצלחה, משתלבת בכלכלה הריאלית, מייצרת נישות תעשייה חדשות לבקרים ומצרפת יותר ויותר צרכנים לכלכלה הגלובלית. מעל לכל הדברים המופלאים האחרים, מהפכת הטכנולוגיה מייעלת, מורידה מחירים, מאפשרת גישה ומשמשת למנוע צמיחה. אז נכון, מפעם לפעם המשקיעים מוכנים לשלם את השווי העתידי של מניות, ובמקרים רבים עושים שטויות, אבל בסך הכל הכלכלה הגלובלית, בגלל הטכנולוגיה וזרימת האינפורמציה, תמשיך לגדול, עם יוון ובלעדיה, עם פרשני יום הדין ובלעדיהם.

ההיווצרות של נישת ענק חדשה: המציאות הרבודה
אפל (AAPL) רכשה לאחרונה חברת סטארט-אפ גרמנית בשם Metaio, שמפתחת טכנולוגיה המאפשרת לאנשים, שברשותם ציוד אופטי מהסוג של משקפיים חכמים כמו של גוגל (GOOG), להפוך כל תמונה שהם רואים דרך המשקפיים למסך מגע וירטואלי. יותר מכך, החברה הגרמנית פיתחה תוכנת לוח אפליקציות שמבזיק הוראות תפעול ותיקון על טאבלט בעת השימוש במצלמה. במילים אחרות, אפל מצטרפת כעת לגוגל ומיקרוסופט (MSFT) בתחום המכונה "מציאות רבודה". למשקיעי העולם זה אומר שנוצרת כאן נישה תעשייתית גדולה מספיק לרוות את הצימאון לצמיחת הענקיות. אפל, כמנהגה, לא אומרת כלום, אבל מיקרוסופט וגוגל "משוויצות" לא מעט בהתקדמותן בתחום, וקוואלקום (QCOM) בינתיים משתלטת על תחום התשתיות של הנישה החדשה.

שימו לב שלא מדובר במציאות מדומה, שמציגה עולם ממוחשב כמו משחקי ווידאו. במקרה שלנו ממזגים את המציאות המדומה לתוך העולם האמיתי, מאפשרים למשתמש להוסיף כיסוי וירטואלי לתמונה הריאלית. מציאות מדומה זה משחקים, מציאות רבודה זה ביג ביזנס. ב-AR עושים שימוש במקומות כמו מסחר אלקטרוני (e-commerce), קולות, דפדפנים, פרסום, משחקים, בילוי בפארקים ועוד. לדוגמא, Metaio פיתחה תוכנה בשם Junaio, דפדפן מציאות רבודה שעוצב לשימוש במכשור אלחוטי G3 ו-G4. הפלטפורמה מאפשרת ממשק לתכנון יישומים למפתחים וספקי תוכן.

בינואר השנה הציגה מיקרוסופט את ה-Microsoft HoloLens, מחשב ההולוגרפיה שמאפשר למשתמש להכניס לעולמו תמונה תלת ממדית בחדות גבוהה (high-definition) משולבת בצורה חלקה לתוך התמונה הפיזית. גוגל הכניסה את התוכנות המקבילות למשקפיים החכמות שפתחה.


סופרים את הכסף
מבחינה עסקית תחום המציאות הרבודה עדיין בהתהוות, אבל יש כבר חברות שמובילות ברבדים השונים. בתשתיות, ה-AR platform, קוואלקום (QCOM) מובילה, ולאחר רכישת Metaio, אפל הצטרפה אליה. גם נוקיה (NOK) בונה מערכות, ויש שטוענים שגםIBM  בדרך. לצד הענקיות הולכת וגדלה שורה ארוכה של סטארט-אפים. ברובד הביצוע המעשי מול הצרכנים, ה-AR product and game, מובילות MSFT, נייטנדו ( (NTDOYוסוני (סימול:SNE) היפניות ו Sphero- חברה פרטית שצומחת בקולורדו, שזה עתה גייסה כ-50 מיליון דולרים מדיסני (DIS). רובד אחר, של "עשה זאת בעצמך AR, מתפתח במהירות וצומחות בו מספר חברות פרטיות מהסוג של Aurasma.

איך מצטרפים?
כיוון שאין עדיין קרנות או סלים בתחום, ולרוב המשקיעים אין יכולת להצטרף להשקעות בסטארט-אפים בתחום, אז לכל מי שמעוניין לעלות על הסוס כדאי להשקיע בחברות הגדולות מהסוג שהזכרנו קודם, AAPL, GOOG, MSFT ו-QCOM. השקעה בהן, מלבד היתרונות האחרים (דיבידנד, צמיחה, עוצמה וכו') תייצגנה היטב את מה שיקרה בתחום לכשיתעורר.

AAPL היא ההשקעה הכלכלית ביותר כרגע. היא מייצגת חברה מופלאה עם נתונים יוצאי דופן, ובעזרת מערכת השיווק האדירה שלה, קופת המזומנים הענקית (193.5 מיליארד בסוף הרבעון האחרון) והנהלה מצוינת, אפל יכולה לתקוע יתד בראש הרשימה. נכון, GOOG מובילה כעת עם השקעה של 542 מיליון דולרים בסטארט-אפ Magic Leap, אבל קשה מאוד להחליט בין 4 ענקיות שכאלו. בהכירנו את אפל ועם המחיר הכלכלי שמייצגת המניה - זו ההשקעה המעניינת ביותר בתחום כרגע.

מי זו INFINITY AUGMENTED REALITY?
חברה קטנה ששינתה את שמה לפני שנתיים, ונכנסה בעזרת קבוצה של ישראלים לתחום ה-AR. הדבר אירע ב-2013 לאחר שמר משה חוגג, יזם טכנולוגי סדרתי, מנהל בקרן ג'נסיס אנג'לס ומנכ"ל הרשת החברתית Mobli Technologies, השתלט על החברה. הוא הביא את מוטי קושניר, איש מנהל עסקים ובוגר מוטורולה ואמדוקס כמנכ"ל, ד"ר מתן פלוטר בוגר תלפיות ורפא"ל כמנהל טכנולוגי ועופר קרוצל, שבא מפנדטק ומוטורולה כמנהל מחקר ופיתוח. נשיא החברה הוא רון לנדנברג, מומחה בעל שם עולמי לפרסום אינטראקטיבי, שהקים בזמנו את E-Dologic שנמכרה לענקית הפרסום הצרפתית פבליסיס ומנהלת הכספים אורטל זנזורי שהגיעה מפוינטר טכנולוגיות.

אזהרה: חלום ב-5 סנט
החברה מנסה לפתח פלטפורמות תוכנה ל-AR שתאפשר למשתמש תלת ממדי שליטה מלאה. החברה מפתחת כרגע 3 פלטפורמות, ערכות פיתוח תוכנה. אין עדיין מכירות, אבל התקווה היא שההכנסות יגיעו כאשר משתמשים יתחילו להוריד התוכנות באמצעות הסמארטפונים. ההחלטה להיכנס לתחום נעשתה בשל העובדה שהיזמים מאמינים שהיכולות הטכנולוגיות של הקבוצה יוכלו להביא להצלחה מסחרית בתחום עם פוטנציאל ענק. למרות הישראלים המעורבים זו חברה אמריקנית שיושבת בברוקלין, ניו יורק ומחזיקה מרכז בפתח תקווה. חוגג מחזיק ב-15.6% מהמניות, מר משה אוראטץ ב-44.3%, קרן בשם Credit Strategies, LLC & Affiliates מחזיקה ב-9.99% ועוד קרן מקליפורניה, בשם Singulariteam Fund LP, מחזיקה ב-7.8%. כלומר, 77.7% בידי בעלי עניין. כיוון שבסוף הרבעון הראשון היו לחברה  103,715,932מניות, הציבור מחזיק בכ-15 מיליון מניות בלבד. לחברה כאמור אין מכירות ורק כ-725 אלף דולר בקופה. המניה נמצאת בהתדרדרות ארוכה ובשנתיים האחרונות ירדה מכ-50 סנט ל-5 סנט. ההשקעה מוגדרת כספקולטיבית ביותר. אז למה אנחנו מזכירים אותה? שאם הקב"ה ירצה והם יצליחו, תזכרו שכשכתבנו המניה הייתה ב-5 סנט.

תגובות לכתבה(37):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    שלמה, דעתך על ETSY
    ברק 09/06/2015 23:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עלתה המון לאחר ההנפקה, התרסקה ללא הבחנה אחר כך.. יש אופק השקעה לכמה שנים שם לדעתךל?
    סגור
  • מה דעתך אתה ברק? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 10/06/2015 08:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    תגובה לתמיר
    שלמה גרינברג 08/06/2015 14:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Nucor היא אחת החברות היותר יעילות ומנוהלות בתחום תעשיית הברזל/פלדה/מתכות שונות. החיים, לחברות כאלו, בוול סטריט אינם קלים ובמיוחד בתקופות שבוול סטריט חוששים מהמשך הצמיחה הכלכלית. הבעיה הגדולה של Nucor היא תחרות המחירים מהענקית ההודית ארסלור-מיטאל (סימול:MT )
    סגור
  • 22.
    שאלה
    תמיר 07/06/2015 14:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה דעתך על nocor NUE
    סגור
  • 21.
    הערות
    שלמה גרינברג 07/06/2015 13:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאורי: מה בדיוק אתה רוצה? אתה באמת מצפה שאני אמליץ לך על ניירות מסוימים? לרועה הצאן (18) ככול שהרובוט יהיה חכם יותר כך גדלה הסכנה. מכיר את הנושא היטב ומשאיר אותו לסחרנים. לארי (19) אם אתה שואל אסור לך להתעסק בנייר כזה ואיזה בנק לא מאפשר ומדוע?
    סגור
  • טען עוד
  • שלמה תודה לא ביקשתי שתיעץ לי
    אורי 08/06/2015 05:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסהכ אני כתבתי שמניות שאתה כותב עליהם אני משתדל לקנות בסהכ אני מקווה לטוב אגב אני קורא וותיק שלך יום טוב
    סגור
  • 20.
    הערות
    שלמה גרינברג 07/06/2015 13:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לסולי (16): אני עונה על השאלה בפעם האחרונה!! משמעות של מדינה שלא עומדת בפירעון חובותיה חמורה . החשיבות אינה רק באי העמידה אלא גם ובעיקר בתגובה. מהבחינה הכלכלית נטו אין ליוון השפעה מהותית על גוש האירו, בטח לא על הכלכלה הגלובלית אבל לא זו הבעיה. הבעיה קשורה בתגובה לא נכונה של המלווים (הגוש בעיקר אבל לא רק) ובהתלהמות התקשורת מה שעלול לזעזע את השווקים ואפילו חזק. לא נראה סביר שהיוונים אכן יעזבו כי זה ישפיע לרעה בעיקר עליהם ואין ספק שהם יודעים זאת, לבטח שר האוצר הנוכחי שם. מהבחינה המעשית אם יוון בכול זאת תחליט לעזוב ההשפעה הכלכלית על אירופה והכלכלה הגלובלית תהיה שולית, ההשפעה על הבורסות תהיה קצרה אם בכלל. עתיד הגוש? אין לי בכלל ספק שהגוש ילך ויתחזק, ילך ויפרח כי כול אדם מעל גיל 20 יכול להשוות המצב היום עם המצב מלפני הקמת הגוש. הקשיים הם חבלי לידה וזולת מתקפה אטומית של רוסיה הגוש יהפוך לארה"ב של אירופה כי הכוח הכלכלי חזק מכול כוח אחר. אגב, על כול יוון שכזו יש 5-10 מדינות שמבקשות להצטרף וארה"ב תעשה ככול יכולתה שהגוש ישגשג כי זה עניין אסטרטגי עבורה. איני רואה השפעה רצינית על גרמניה,
    סגור
  • 19.
    דרך מי אפשר לקנות ALSO
    ארי 07/06/2015 00:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבנק אי אפשר לקנות ני"ע בחו"ל מתחת ל-0.1 דולר
    סגור
  • 18.
    לשלמה - מסחר אלגוריתם
    רועה צאן 06/06/2015 21:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה, לאור הניסיון הרב שלך, האם יצא לך להיחשף ל"רובוט"/רעיון מבוסס אלגוריתמים למסחר, שהשתכנעת שאותו אלגוריתם צפוי להניב תשואות יוצאות דופן? האם אתה מאמין שאפשר לפתח "רובוט" מבוסס אלגו שינצח את השוק? כזה שאינו מבוסס על ניתוח והערכה של המיין סטריט. תודה!
    סגור
  • ישנה כאן בעיה לוגית
    אבי 07/06/2015 14:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי מול הרובוט הזה יכול לעמוד רובוט (או מספר רובוטים אחרים) - ואז ביום אחד הרובוט יכול לחטוף הפסד שיקזז רווחים של מספר שנים. לדוגמה כשהבנק המרכזי של שוויץ הפסיק לתמוך במטבע שלהם לפני חודש חודשיים. אז ראינו ארוע כזה שבו גם מספר קרנות גידור התחסלו.
    סגור
  • 17.
    הערות
    שלמה גרינברג 06/06/2015 10:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לאורי (13) נכנסת למניית סל שכתבתי? אם לא התייעצת עם היועץ שלך ואם לא בדקת ברור שאתה צריך לדאוג מה גם שאינך מציין באיזה סל מדובר. ליצחק (14): תודה על הפרשנות , אתה צודק, אבל בשורה התחתונה ASLO זו ספקולציה נטו כרגע. לעמית ( 15) עניתי בשבוע שעבר על השאלה.
    סגור
  • תשובה אלה הסלים מקווה שאנל לא טועה
    אורי 07/06/2015 10:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Xt xj cyhועוד יש לי גם הרבה חב תרופות כגון פייזר וגילד וכו כן גם ג אלטריק שבוע טוב
    סגור
  • 16.
    יוון - הסיפור שלא נגמר
    סולי 06/06/2015 10:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שלמה, נשמח לקרוא את דעתך על ההשלכות של הסיפור היוני שנראה שהוא אין סופי... מהן המשמעויות הגלובליות של מדינה חדלת פרעון. כיצד תושפע ספינת הדגל האירופית - גרמניה? ומה הצפי שלך לגבי עתיד גוש האירו.
    סגור
  • לנו "המשבר" זה הדבר ההכי טוב שאפשר
    ארז 06/06/2015 14:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כול פעם "חירטוט" חדש,סוף העולם עלאק, קצת ירידות בארצות הברית, מגיעים ליום הקובע ונותנים דחיה (או מכבסת מילים אחרת) - והבורסה בארצות הברית יוצאת לראלי של יום יומיים שמפצה מעל ומעבר על הירידות.
    סגור
  • 15.
    מיקרון והתחרות
    עמית 05/06/2015 20:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמה שלום. מה דעתך על מיקרון(mu) ומצבה בתחרות עם wdc , stx, sndk. להערכתי הצנועה מיקרון מתומחרת בחסר. תודה רבה
    סגור
  • 14.
    לגולש 7
    יצחק 05/06/2015 18:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה ציין ש 77% מהמניות בידי בעלי עניין.אחת מאינדקטורים להשקעה בחברות סטארטפ הינו אחוז ההשקעה של הבעלים שהם נותנים אמון בחברה.וכאן יש השקעה גבוהה מאוד כמו שציין בצדק שלמה.ראה בחברות ביומד כמו ביולין המנכלית שהיא הבעלים מושקעת באחוזים בודדים ועל היום מפמפמת על כל מיניי ומיני הצלחות לני כל גיוס והנפקה.
    סגור
  • 13.
    שלמה נכסתי למנית סלים שכתבת
    אורי 05/06/2015 11:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני אמור להיות מדואג בגלל הירדות תודה
    סגור
  • אורי - כשקונים תעודת סל ל 5 עד 10 שנים
    רפי 06/06/2015 19:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מתרגשים מקצת ירידות. אל תהיה סוחר יום.
    סגור
  • אורי אתה חייב להפנים שאין שום הבדל
    חיים 06/06/2015 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בין אחד שקונה מניה ונפטר ממנה אחרי חצי שעה (רצוי ברווח) לבין אחד כמוך שקונה תעודת סל. שניכם באותה רמה של ספקולנטים שמנסים לתזמן את השוק. השקעה אמיתית נעשית דרך המערך הפנסיוני - כול חודש על פני עשרות שנים ואז לא בוכים כשיש קצת ירידות. תבין שאתה (ואני וכולנו) בסהכ סוחרי יום (או סוחרי חודש או סוחרי שנה) מהסוג העלוב ביותר שמנסים לתזמן את השוק.
    סגור
  • עומר
    לחיים 07/06/2015 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה חוסר בטחון אדון חיים המערך הפנסיוני עושה בדיוק את מה שעושות תעודות הסל רק מנקה לך 3.5 אחוז דמי ניהול בשנה.כמי שמשקיע דרך המערך הפנסיוני אתה לא נמצא בטור הנכון אולי תעבור למדור הספורט ובמיוחד לא את מדור של שלמה שרואה שנים קדימה
    סגור
  • עומר - אתה מקבל מיצוע של הסיכון על פני
    חיים 07/06/2015 14:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עשרות שנים. לוקח לי 3.5 אחוז ? אבל אני גם אף פעם לא משלם מיסוי על רווחים - תגלגל את זה על פני עשרות שנים. כול העניין הוא שכולנו סוחרי יום עלובים. אמריקאי בן 60 אומר לעצמו אני אחזיק הרוב במניות כי זה ל 20 שנה. ישראלי בן 60 יהיה במקמים. יש לנו מה ללמוד מהם.
    סגור
  • עומר - אם יש לאדם מיליון שח
    חיים 08/06/2015 22:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קרנות פנסיה לא מעניינות אותי. כול העניין הוא שאדם יכול לזרוק לשוק מיליון שח (מקסימום סיכון) - או להשקיע כול חודש 2000שח (שזה מליון שח על פני 500 חודשים - 40 שנה). לצערינו רק בחיסכון הפנסיוני קיימת השקעה כזו - שהיא ההשקעה היחידה שממצעת את הסיכון על פני עשרות שנים. כול שאר סוגי ההשקעות זה לא יותר ממסחר יומי/שבועי/חודשי ואז בוכים כשיש קצת ירידות (כמו שרואים כאן כול שבוע בשאלות לשלמה). סחרני יום למיניהם שחושבים שהם משקיעי ערך.
    סגור
  • יש משהו בעניין המס
    עומר 08/06/2015 12:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא חשבתי על עניין המס הנדחה אכן צודק יש בזה משהו ובכל זאת אני מצליח כבר 5 שנים להשיג תשואה גבוהה יותר מקופות הגמל / ביטוח מנהלים על ידי עבודה נכונה עם סלים. ברור שזה אחרי המון שנים של נסיון ואיך שלמה אומר לא לרדוף אחרי תשואות. בהצלחה !
    סגור
  • 12.
    הערות
    שלמה גרינברג 04/06/2015 16:54
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לגולש (6): מי המליץ על המניה, תקרא שוב !!! לסינגולטורים (7): כפי שכתבתי, ספקולציה נטו !!! לנדימ(8): מסכים אתך לחיים (9): מסכים אתך
    סגור
  • 11.
    הערות
    שלמה גרינברג 04/06/2015 16:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לגולשת (1): תנודתיות בלבד שנובעת מבורות כלכלית שמתפשטת בשל הצטרפות המונית של סחרנים וקרנות הדג' והיכולות שמעניקה מהפכת האינפורמציה. אגרותהחוב צריכות לרדת בגלל ההתפתחויות הכלכליות אבל הפאניקה של הימים האחרונים .פשוט מטורפת. .אגב, זה עדיין לא מייצר הזדמנות קניה בתחום.האגרות ימשיכו להתדרדר והמניות תמשכנה לעלות- . ליהודה(2): .ALSO לדוד (3): איני עוקב אחרי חברות בתחום אבל במקרה הזה אני יכול להבטיח .לך שסכנת פשיטת רגל נמוכה ביותר.- ליוני (5): כן+ .
    סגור
  • 10.
    באנגלית.....
    קורא ותיק 04/06/2015 16:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    http://seekingalpha.com/article/3235896-apples-next-product-frontier-augmented-reality?auth_param=b2ldt:1an0l2v:360803e15468f4ae8811872ad5104053&uprof=45
    סגור
  • תודה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 05/06/2015 06:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    אכן, זה ידליק את מניות הטכנולוגיה
    חיים 04/06/2015 15:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אך לא לקחת בחשבון שזה גם ידליק קשות את שוק המעבדים והשבבים , פיתוחי מעבדים מוקולריים ועוד. ההלוגרמות דורשות מעבדים חזקים במיוחד, בקיצור , מדובר במהפכה, כל מה שידענו על ויזוליזציה, יתגמד לעומת מה שצפוי לנו. צפויים פה אקזיטים מטורפים של חברות הזנק שתהינה בתחום.
    סגור
  • 8.
    AAPL ומציאות מדומה
    נדי 04/06/2015 15:23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני בהחלט מסכים שAAPL היא השקעה מצוינת בשלב זה, אבל עד שתחום AR ידגדג את ההכנסות של אפל יקח שנים (לעומת שאר מוצרי אפל הבשלים יותר או פחות) ולכן מנקודת מבט של השקעה בתחום AR בלבד, עד שאפל תיייצר מוצרים והכנסות מ AR המשקיע לוקח סיכון באפל על תחומים אחרים (או לוקח סיכוי מצוין וזו דעתי).
    סגור
  • צודק אבל תקרא גם
    שלמה גרינברג 05/06/2015 06:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את מה שמציע קורא 10 http://seekingalpha.com/article/3235896-apples-next-product-frontier-augmented-reality
    סגור
  • 7.
    סינגולריטים
    בבו 04/06/2015 14:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמה היקר, הייתי מציע לבצע בדיקה קצת יותר מעמיקה על החבורה העליזה...משה חוגג היזם של מובלי והוא מוביל את הקרן שאמנם אולי רשומה בקליפורניה אבל פועלת בישראל ולא בדיוק ברור איזה כסף עומד מאחוריה. את הקרן מנהל לא אחר מעדי שלג שמוכר בתור עד המדינה במשפטו של נוחי דנקנר (שלא רק היה שותף למזימה לכאורה אלא ניהל הרצה מקבילה בחשבונות של אשתו).החברה טובים בשיווק (מכניסים כל מיני כוכבנים וסלבריטיז להשקעות שלהם) אבל עד היום לא סיפקו את הסחורה ולא הביאו טכנולוגיה מעניינת או פורצת דרך.בקיצור- לדעת איפה אתם שמים את כספכם ומי ״השותפים״ שלכם להשקעה.
    סגור
  • 6.
    הכסף בקופה של ALSO לא מספיק בכלל
    גולש 04/06/2015 14:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    725 אלף דולר בקופה וקצב שרפת מזומנים 3 מיליון דולר בשנה לפי מורנינגסטאר. נראה שתהיה חייבת הנפקה. שלמה איך אפשר להמליץ על דבר כזה...
    סגור
  • 5.
    סל מדפסות תלת מימד
    יוני 04/06/2015 13:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הי שלמה מאחר שאין ETF על הדפסה תלת מימדית, האם ההרכב הבא מכסה את התחום: SSYS, ADSK, DASTY, DDD, HPQ ?
    סגור
  • 4.
    INFINITY AUGMENTED REALITY
    אלפא99 04/06/2015 12:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה. באיזה בורסה היא נסחרת? מה סימול ? תודה.
    סגור
  • 3.
    Fxcm
    דוד 04/06/2015 11:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום שלמה היקר. האם החברה היא בסכנת פשיטת רגל? האם שווה לקנות. על פניו הסיכוי גובר על הסיכון? תודה
    סגור
  • 2.
    INFINITY AUGMENTED REALITY
    יהודה 04/06/2015 11:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהו סימול המניה ?
    סגור
  • 1.
    אגחים
    גולשת 04/06/2015 11:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמה שלום, חשוב לי לשמוע את דעתך נוכח הזעזוע שעוברים השווקים המכונים סולידייים. האם אנחנו עדים למפולת של ממש, כלומר עליית תשואות משמעותית, או שמדובר בתנודתיות נקודתית בזמן? תודה רבה.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות