הטרנד הבא: קרנות הנאמנות ממשיכות לשבור שיאים בגיוסי הכספים
ע"פ נתוני הרשות לניירות ערך, תעשיית קרנות הנאמנות (ללא קרנות כספיות) רשמה גיוסים בחודש אוקטובר בהיקף של כ-4.7 מיליארד ש', ומתחילת השנה גדל היקף הנכסים המנוהלים ב-26 מיליארד ש'. למעשה, חודש אוקטובר הינו החודש המוצלח ביותר בגיוסי הכספים לקרנות הנאמנות בשנים האחרונות. השקט הגיאופוליטי באזורנו, שיחות הגרעין בין מעצמות המערב לאירן, סביבת הריבית הנמוכה והעדר אלטרנטיבות השקעה, מספקים רוח גבית לשוק ההון ותומכים בהמשך גיוסי הכספים לתעשיית קרנות הנאמנות. אם לשפוט על פי תוכניות העבודה של בתי ההשקעות, הסקטור אשר עתיד ליהנות מביקושים נאים בתקופה הקרובה הינו סקטור ה-Bonds High Yield.
אג"ח בסיכון גבוה, הן אג"ח בדירוג השקעה נמוך, בעלות תשואה גבוהה לפדיון. תשואה שכזו מעידה על הסיכון הגבוה שהשוק מייחס להשקעה, בשל החשש שהחברה המנפיקה לא תוכל להחזיר את חובה. לא פעם נתפשת השקעה באפיק זה כמסוכנת ותנודתית בדומה לאפיק המנייתי. הביקוש לאפיק זה נובע באלטרנטיבה האטרקטיבית עבור משקיעי אג"ח שמחפשים תשואה גבוהה יותר, ועבור משקיעי המניות המבקשים אלטרנטיבה למניות.
גם הנהלת הבורסה באחד העם לא נשארה אדישה למתרחש, ובחודש פברואר האחרון השיקה את מדד התל בונד תשואות. מדד אשר מאגד את כל אגרות החוב הקונצרניות, הצמודות למדד בטווח דירוג אשראי שבין (-BBB) ל-(A).
כאשר אנו בוחנים אפשרות השקעה באגרות חוב בסיכון גבוה, עלינו לנתח את יכולת החזר החוב של החברה, ולאו דווקא את הצלחתה העסקית. בהחלט תיתכן סיטואציה בה החברה המנפיקה תציג הפסדים גבוהים, אך תשואת האג"ח שלה או דירוג האשראי שלה לא יפגעו. זאת מכיוון שהחזר החוב בגינן, מובטח בנכסים מוחשיים כגון נדל"ן, פיקדונות וכד'.
- זרקור על הקרן: קרן האג"ח שמשקיעה מחוץ לקופסה ומציגה תוצאות מצוינות
- סיטי: השבתה ממושכת בממשל האמריקאי עשויה להרים את שערי אגרות החוב הממשלתיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להלן מס' דוגמאות של חברות בורסאיות אשר מציגות מגמת שיפור עקבית בשורת ההכנסות, גידול נאה בתזרים המזומנים העתידי והורדה הדרגתית של יחס המינוף שלהן. להערכתנו, סדרות האג"ח של חברות אלו נסחרות בחסר אל מול הסיכון הגלום בהן.
אפריקה ישראל
קבוצת החזקות והשקעות בינלאומית. הקבוצה פעילה בישראל וברחבי העולם, באמצעות חברות נדל"ן, בנייה ותשתיות, תעשיה ומלונאות. בשנת 2009 עלתה החברה לכותרות העיתונים בעקבות הסדר חוב מורכב וארוך, אשר גרר הטחת האשמות אישיות בין הנהלת החברה לנציגות בעלי האג"ח.
כיום, 4 שנים לאחר גיבוש ההסכם, אפריקה ישראל מדווחת על שיפור עקבי ברמת הנזילות. בחודש שעבר הודיעה החברה על מכירת נכס נדל"ן ברוסיה בתמורה ל-90 מיליון דולר. בנוסף, הנהלת החברה ניהלה לאחרונה מו"מ עם מחזיקי האג"ח לגבי ביצוע שינויים בשטר הנאמנות, אשר יכללו שינוי בסעיף הפירעון המוקדם של אג"ח. צעד זה מלמד אותנו שלחברה כוונה לטפל בחוב היקר ולעמוד מאחורי התחייבויותיה.
- המטוס מספר 1 של מדינת ישראל
- הבריחה היהודית המבוהלת מגולדרס גרין
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
דיסקונט השקעות
לחברת ההחזקות של נוחי דנקנר תיק החזקות איכותי ומגוון, הפרוס על פני מספר ענפי פעילות בארץ ובחו"ל ובעל פרופיל סיכון אשראי מתון. החזקותיה העיקריות הינן: סלקום, כור תעשיות, נכסים ובנין, שופרסל ואלרון. לאחרונה, העלו סוכנויות דירוג האשראי את אופק הדירוג של הקבוצה משלילי לחיובי. זאת בעקבות ירידה ברמת המינוף של הקבוצה, הודות לעלייה בשווי השוק של החברות המוחזקות ומימושים של מניות הבנק השוויצרי, קרדיט סוויס, ע"י חברת הבת כור. יש לזכור כי התקדמות המהלכים להשלמת המיזוג עם כור תורמים אף הם לחיזוק מקורות הנזילות של החברה.
אינטרנט זהב
הסבתא של חברת התקשורת, בזק, סבלה עד כה ממחנק קשה בתזרים המזומנים. קושי זה הגביר את החששות בקרב המשקיעים כי החברה לא תוכל לעמוד בתשלומי הריבית לסדרות האג"ח של הקבוצה. בחודש יוני האחרון, גייסה החברה 125 מיליון שקלים באמצעות מכירת 12% מהחזקותיה בחברת הבת בי קומיוניקיישנס לטדי שגיא. המפנה בפעילות הקבוצה חל בשבוע שעבר, כאשר חב' הבת, ביקומיוניקיישנס, הודיעה על עדכון הסכם המימון עם קונסורציום הבנקים בהובלת בנק הפועלים, אשר נתן לה את ההלוואה למימון רכישת השליטה בבזק. משמעות ההסכם המחודש, שלחברה יווצרו יתרות נזילות גדולות יותר. בהמשך, הודיעה החברה על חלוקה של דיבידנד בגובה של 3.41 ש' למניה.
לסיכום, השקעה באגרות חוב בסיכון גבוה דורשת יכולת ניתוח חוב גבוהה. אגרות חוב אשר נסחרות מתחת לפארי טומנות בחובן פוטנציאל רווח גבוה. הקמתו של מדד התל בונד תשואות תומך בהשקעה באפיק זה, ומייצר בו סחירות נוספת מצד תעודות הסל. מומלץ לפזר את ההשקעה על פני כמות גדולה של אג"ח, ובכך למתן את הסיכון בתיק ההשקעות.
- 4.ידעי יאיר 14/11/2013 15:32הגב לתגובה זותודה לך איש חכם
- 3.יודלה 13/11/2013 22:28הגב לתגובה זועוד מימ י פריזמה אתה נפל אחד גדול , שחצן , מ תנשא וחסר מושג בניהול השקעות
- 2.אחד העם 13/11/2013 19:42הגב לתגובה זואג"ח של אפריקה נראות מעניינות ועוד נסחרות עמוק מתחת לפארי
- 1.יודי 13/11/2013 10:34הגב לתגובה זוצודק ב 100%
איור: דפדפן אטלס של OpenAIהמטוס מספר 1 של מדינת ישראל
מתי עלה הרעיון לראשונה, איזה מטוס נבחר כדי למלא את הצורך, אילו טכנולוגיות הותקנו בו, איך נבחר שמו, וכמה כל זה עלה? כל מה שאפשר לספר על מטוס ה-VIP של מנהיגי המדינה
מעטים הפרויקטים שעוררו בישראל כל כך הרבה סקרנות, ביקורת, שמועות וגם מסתורין כמו "כנף ציון", מטוס המנהיגים הרשמי של מדינת ישראל. למרות שכל ישראלי מכיר את שמו, רוב הסיפורים שמאחורי הפרויקט מעולם לא סופרו במלואם. מי חפץ בו? מי התנגד? אילו טכנולוגיות הותקנו בו? ומדוע המטוס כמעט לא המריא בכלל במשך שנים?
אומנם הפרויקט נולד מתוך צורך ביטחוני ותדמיתי, אך הפך במהרה לאחת הסאגות הארוכות בתולדות התחבורה האווירית בישראל. מאחורי הדלתות הסגורות, אנשי משרד הביטחון, חיל האוויר, יועצי תקשורת ומהנדסי תעופה ניהלו במשך שנים דיונים שהציבור כמעט ולא שמע עליהם.
הרעיון להצטייד במטוס ממשלתי רשמי עלה כבר בתחילת שנות ה־2000, אך רק ב-2013 הוקמה ועדת גולדברג בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג בשיתוף עם מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (מיל.) עידו נחושתן ואישים נוספים במטרה לבחון את ההיתכנות הכלכלית לרכישת מטוס, את הבעיות במצב הקיים ואת הדרכים לתיקונן. לאחר שהוועדה שמעה חוות דעת של אישים מהמוסד, שב״כ והמטה לביטחון לאומי, המליצה והצדיקה את הצורך ברכישת מטוס ייעודי להטסת ראשי המדינה.
מאחורי הקלעים, הסיבה לא נולדה רק מהפן הביטחוני אלא גם משורה של תקריות מביכות. למשל, בביקור מדיני בדרום אמריקה, מטוס אל על החכור למטרת הביקור כמעט ולא הורשה להמריא עקב מחלוקת בירוקרטית בין חברות שירותי הקרקע. המשלחת הישראלית נתקעה במשך שעות בטרמינל צדדי.
- ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באירוע אחר, בעת ביקור באירופה, סודרה במטוס מסחרי “סוויטה” עבור ראש הממשלה, אך גודל המיטה ששלחו לא התאים לרוחב הדלת, והצוות נאלץ לפרק אותה במקום ולהרכיבה מחדש בתוך המטוס.
