מועדון המשקיעים של Bizportal בהשתתפות בונוס ודריו - צפו בסרטון סיכום האירוע
מועדון המשקיעים של Bizportal התקיים בשבוע החולף בהשתתפות החברות דריו ובונוס. את האירוע פתח איל גורביץ' שניתח את המדדים המובילים בהסתכלות ארוכה טווח.
מנכ"ל דריו (סימול: DRIO), ארז רפאל, לקח חלק בכנס. דריו מפתחת פלטפורמה לניהול דיגיטלי חכם של מחלת הסוכרת באמצעות הסמארטפון. "בארה"ב יש 30 מיליון חולי סכרת ועוד 86 מיליון איש שמוגדרים כ'פרה-סכרת', כלומר כאלה שנמצאים בסיכון לסוכרת. העולם המערבי השתנה מאוד כאשר עד שנות ה-70 חברות המזון הכניסו שומן לאוכל אבל אז זה השתנה לסוכר ומאז יש הרבה מאוד אנשים עם מחלת סכרת, וזו אמנם מחלה איטית אבל קטלנית. מה שאנחנו עשינו זה להפוך כל טלפון סלולרי למכשיר רפואי שעל בסיסו יקבלו החולים בסוכרת את כל הנתונים הדרושים להם" .
הפלטפורמה של דריו כוללת מד סוכר ייחודי, אפליקציה ייעודית לטלפונית חכמים ומערכת מתקדמת לניהול וניטור המידע. מד הסוכר מתחבר לסמארטפון דרך שקע האוזניה (פטנט של החברה) לאפליקציה ולאתר האינטרנט שמאפשרים למטופל, לרופא ולמטפל (כמו דיאטנית) גישה לנתונים בזמן אמת. "המכירות שלנו תופסות תאוצה וככל שאנחנו אוספים משתמשים, יש לנו אפשרות להביא מכירות מתמשכות. המוצר שלנו נמצא כרגע באוסטרליה, בקנדה ובבריטניה ובצורה חלקית מאוד גם בארה"ב. המטרה שלנו הוא להעביר את החברה לרווחיות כבר בשנה הבאה. אחד הדברים שהוכחנו ואנחנו צפויים להציג את זה בכנס בקרוב הוא שהמשתמשים שלנו באוסטרליה מצליחים להראות שיפור במצב הסוכרת. אנחנו פונים גם לאוכלוסיית הפרה-סכרת ולכן אנחנו כ"כ מעניינים את חברות הביטוח כי אם אנחנו נצליח למנוע מאדם לחלות בסוכרת, זה שווה הרבה מאוד כסף לחברות הביטוח".
סמנכ"ל הכספים של דריו נתבקש בשלב השאלות ותשובות להתייחס לחולשה במניה ואמר כי יכול להיות שהחברה הונפקה מוקדם מידי ואחרי זה נאלצה לבצע גיוס הון שפגע בשווי, ובכל אופן אמר כיום החברה מוכרת יפה והתקדמה מאוד בשנתיים האחרונות - ושהשווי יגיע.
- כנס הקנאביס של Bizportal - צפו בסרטון סיכום האירוע
- מועדון המשקיעים של Bizportal בהשתתפות הלמן אלדובי וננו דיימנשן - צפו בסרטון סיכום האירוע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל בונוס, ד"ר שי מרצקי, אמר בכנס כי "יש לנו בארץ עשרות אנשים שמסתובבים עם רקמות שאנחנו בבונוס פיתחנו עבורם. התחום הזה של הנדסת רקמות זה תחום שלא קיים היום ברפואה, זה תחום שבאמת מבריא את החולים. המטרה שלנו היא להיות שחקן מוביל עולמי בתחום הזה ואנחנו כרגע החברה היחידה בעולם שיודעת לגדל רקמות מחוץ לגוף. הדרך היחידה לטפל כיום בחוסר של עצם היא להוציא עצם ממקום אחד בגוף ולהשתיל במקום אחר, ומדובר בעשרות מיליוני מטופלים בשנה בצורה הזו. אלו ניתוחים מאוד מורכבים ואין הרבה רופאים שיודעים לעשות את זה. אנחנו חיפשנו פתרון לכך. הוצאת דוגמת תא ספציפית, לגדל אותה מחוץ לגוף ולהשתיל חזרה. זה נשמע עתידני, אבל זה עובד וכבר יש מטופלים שעברו את הפרוצדורה בהצלחה. חומר הגלם העיקרי הוא רקמת שומן שאותו שואבים במזרק תחת הרדמה מקומית, את החומר הזה מגדלים במשך שבועיים לעצם חיה ומתפקדת שאותה ישתילו חזרה בגוף".
"בניסוי שביצענו, אצל 100% מהחולים ראינו החלמה מלאה. אנחנו עדיין בשלב של ניסויים קליניים ולא חסרים לנו מטופלים, יש לנו רשימת המתנה ארוכה מאוד".
- 2.הסרטון על הפנים 29/05/2017 09:14הגב לתגובה זוכי פה רואים רק את גורביץ באמת
- 1.צור 29/05/2017 00:50הגב לתגובה זומרצקי חייב להביא מנכ"ל חדש שיודע לנהל עסק , ולפנות את מקומו , שיחזור לפיתוח הרפואי בזה הוא מבין .
למה קמהדע הישראלית מקדימה את הענקיות בפיתוח נוגדנים לקורונה, ואיזה מוצרים נוספים יש לחברה בקנה?
פימי ראתה פוטנציאל גדול בקמהדע והשקיעה בה ובינתיים קמהדע מספקת את הסחורה – האם זו רק ההתחלה?
- לקמהדע תהליך ייצור ייחודי המאפשר לטהר הנוגדנים לקורונה מפלסמה בקצב מהיר יחסית. החברה משתמשת לפיתוח וייצור המוצר בניסיון המצטבר רב-השנים שלה ובטכנולוגיית האימיונגלובולינים המתקדמת שלה, המאושרת ע"י ה FDA.
- הטיפול מיועד בשלב זה לחולים קשים ובינוניים. איננו מעריכים כי הטיפול יהיה מיועד לכלל האוכלוסיה.
- היקף הייצור וזמינות הטיפול לחולים תלויה בעיקר בכמות הפלסמה שנאספת ממבריאים ובקיבולת הייצור של קמהדע.
- קמהדע חתמה על הסכם שיתוף פעולה גלובלי במוצר נוגדן הקורונה עם חברת קדריון, שהינה גם השותפה שלנו במוצר נוגדן הכלבת לארה"ב.
- קדריון אחראית על איסוף הפלסמה ממחלימים בארה"ב, והאיסוף הנ"ל החל. המוצר עבור השוק האמריקאי ייוצר ע"י קמהדע מפלסמה שנאספת בארה"ב.
- במסגרת תהליך פיתוח המוצר עבור השוק האמריקאי קמהדע וקדריון מתכננות להפגש עם ה- FDA להגדרת מתווה הפיתוח הנדרש
- לקמהדע פרוטפוליו של מוצרים מבוססי פלסמה הנמכרים במעל 25 מדינות, כולל שני מוצרים מאושרי FDA:
- Glassia - חלבון AAT המיועד לטיפול במחלת ריאות כרונית הנובעת מחסר בחלבון. היקף המכירות של קמהדע מהמוצר ב 2019 עמד על 73 מיליון דולר. שוק מוצרי ה AAT בעירוי (בעיקר בארה"ב ואירופה) העומד כיום על כ-1 מיליארד דולר בשנה, גדל בשנים האחרונות בכ- 6-8% לשנה. מכירות המוצר על ידי חברת טקדה (השותפה המסחרית של קמהדע למוצר זה בארה"ב) בשוק האמריקאי גדלו במהלך שנים אלו בשיעורים דומים. במהלך 2021 צפוי שינוי במודל הפעילות של קמהדע מול טקדה כאשר ייצור המוצר מתוכנן לעבור לאחריות טקדה אשר תשלם לקמהדע תמלוגים בעבור מכירות המוצר, בהיקף מוערך של 10-20 מיליון דולר לשנה בשנים 2022 עד 2040.
- KedRAB - נוגדן לטיפול באנשים שנחשפו לחיה הנגועה בכלבת. המוצר נמכר בארה"ב ע"י חברת קדריון שהינה שותפתה של קמהדע למוצר. מכירות המוצר ע"י קדריון בשוק האמריקאי ב 2019 עמדו על כ 31 מיליון דולר, המהווים כ 20% מכלל השוק. היקף מכירות זה כפול מהמכירות בשנה הקודמת 2018, שהיתה שנת ההשקה של המוצר בארה"ב. מכירות קמהדע לקדריון ב 2019 עמדו על כ 16 מיליון דולר. קמהדע צופה המשך גידול בנתח השוק ובמכירות של המוצר בארה"ב בשנים הקרובות.
- מלבד שני המוצרים המובילים הללו קמהדע מכרה ב 2019 בשווקים בינלאומיים אחרים עוד כ -10 מיליון דולר של מוצרי נוגדנים ייחודיים. לחברה פוטנציאל להגדלת מכירות אלו תוך הרחבת פריסתה הבינלאומית.
- החברה מייצגת ומשווקת בישראל פרוטפוליו של מוצרים המיובאים על ידה לישראל משותפים בינלאומיים בהיקף מכירות שעמד ב 2019 על כ 30 מיליון דולר, שהיווה גידול של כ- 25% יחסית לשנה הקודמת. החברה צופה המשך צמיחה בפעילות זו בשנים הבאות בעיקר תודות להרחבת פרוטפוליו המוצרים.
