הנאסד"ק נסחר ביציבות; טילריי עלתה ב-8%, סלינה קפצה ב-16%
עוד יום מסחר אחד נשאר לשנת 2023, לאחר שגם היום שלושת המדדים הגדולים נסחרו ביציבות. למרות הייפ הבינה המלאכותית בתחילת השנה, 2023 כנראה תיזכר בזכות האינפלציה, הריביות הגבוהות, והמתח גיאו-פוליטי שממשיך שמיום ליום להתרחב. בעוד ה-S&P 500 כבר עלה ב-25% מתחילת השנה, הנאסד"ק עדיין במינוס 6%, אם כי הוא אכן משתדל לצמצם את ההפסד והוא כבר עלה ב-1.5% מתחילת השבוע.
מי שכן הייתה לו שנה פנומנלית הוא הביטקוין BITCOIN -0.65% - הוא כבר זינק ב-158% מתחילת השנה, והאישור הצפוי לקרנות הסל על ידי ה-SEC צפוי לדחוף אותו מעבר לשיא של 64 אלף דולר.
S&P 500 0.21%
נאסד"ק -0.25%
- UBS: מדד S&P 500 צפוי לעלות כ-12% ב-2026
- מורגן סטנלי: ה-S&P 500 יגיע ל-7,800 ב-12 החודשים הקרובים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דאו ג'ונס 1.34%
BITCOIN -0.65%
- טרם החל המסחר הרציף
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
מאקרוהמפסידות הגדולות ביותר ב-S&P 500 לשנת 2023 - שלושת המדדים הגדולים בארה"ב צפויים לסיים את 2023 בעליות למרות אינפלציה גבוהה, חששות ממיתון ומתחים גיאו-פוליטיים. עם זאת, חלק מהמניות נשארו הרחק מאחור.
ערב הסעודית רוצה להיגמל מנפט עד 2030 - מה המשמעות לשוק האנרגיה? ערב הסעודית הפכה לאחת המדינות העשירות בעולם בזכות הנפט שבשטחה, אבל ככל שהעולם עובר לאנרגיות נקיות היא מבינה שהיא צריכה תכנית חדשה - היא כבר הודיעה שתשקיע 3.2 טריליון דולר בשביל לשנות את את כל המערכת הכלכלית שלה עד 2030 - מה המשמעות לתעשיית הנפט?
האם טורקיה בדרך להתאוששות? השקעות זרות של מעל 4 מיליארד דולר בדצמבר עם אינפלציה של מעל 60% וריבית של 42.5% - המשבר הכלכלי בטורקיה הלך והחמיר; אבל עכשיו התקווה חזרה לחלק מהמשקיעים, וטורקיה יכולה לראות מהפך ב-2024.
רעידת אדמה בעולם ה-AI: הניו יורק טיימס תובעים את OpenAI ומיקרוסופט - העיתון הותיק הגיש תביעה נגד שתי החברות, בטענה שהשתמשו בחומרים הזמינים באתר העיתון בשביל לאמן את המודלים שלהן, ChatGPT ו-Copilot, ללא רשות; בנוסף, הניו יורק טיימס טען כי השימוש בכתבות שלו גוזל ממנו מבקרים שאחרת היו מגיעים לאתר שלו
השנה שבה לא היה מיתון: מה קרה לאינדיקטורים שהצביעו על מיתון ב-2023? מאקרו: שורה של סימנים מובהקים גרמו לכמעט קונצנזוס שהמיתון יגיע בשנת 2023, מה שלא קרה בפועל; מה גרם לתחזיות ומה מנע מהתחזיות הקודרות להתממש? בינתיים: שורה של נתונים חיוביים לכלכלה מיקרו: כלי חדש לחובבי סיכון שלא מסתפקים במינוף פי 3.
מניות במרכז
מנכ"ל תאגיד הפלדה של ארה"ב UNITED STATES STEEL CORP מכר מניות בשווי 13 מיליון דולר - בוריט מכר 252,458 מניות U.S. Steel תמורת 12.6 מיליון דולר, במחיר ממוצע של 50.01 דולר לאחת (לכתבה המלאה)
בואינג BOEING דוחקת בחברות התעופה לבדוק את מטוסי ה-737 שברשותןבעקבות חששות לחלקים רופפים במערכת ההיגוי של מטוסי 737 Max, בואינג מבקשת מחברות התעופה לבצע בדיקה שאורכה כשעתיים (לכתבה המלאה)
בוול-סטריט צופים אפסייד של 20%; למה מיקרוסופט MICROSOFT צפויה להוביל ב-AI? - ענקית הטכנולוגיה פיתחה יכולות בינה מלאכותית שצפויות לאפשר לה להרחיב את קו המוצרים, להגדיל הכנסות ולפתוח פער על מתחרות כמו אלפבית ואמזון (לכתבה המלאה)
ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS תובעת את סן פרנסיסקו - דורשת 121 מיליון דולר - התביעה נגד העיר מגיעה כאשר סן פרנסיסקו הודיעה כי היא צופה גירעון תקציבי בגובה 800 מיליון דולר בשנתיים הקרובות על רקע ההתאוששות ממגפת הקורונה (לכתבה המלאה)
שחקנית חדשה ב-EV - שיאומי XIAOMI CORP ADR השיקה רכב חשמלי ראשון ענקית הטכנולוגיה הסינית, שידועה בעיקר בזכות המכשירים הסלולאריים שלה, השיקה את הרכב החשמלי הראשון שלה, ה-SU7.
אמזון AMAZON מחפשת להגדיל הכנסות משירות הסטרימינג - ככה היא תעשה את זה - אמזון לא העלתה את מחיר הפריים מאז פברואר 2022, אז העלות החודשית עלתה ל-14.99 דולר מ-12.99 דולר. העובדה שעליות מחירים הן נדירות יחסית עשויה לעודד חלק מהלקוחות לשלם יותר עבור השירות ללא הפרסומות (לכתבה המלאה)
אפל APPLE זכתה לדחייה זמנית של האיסור למכירת אפל ווטצ' בארה"ב - הדחייה צפויה להימשך נכון לכרגע עד ה-10 בינואר (לכתבה המלאה)
פייזר PFIZER ומודרנה MODERNA ירדו ב-2023, האם זה ישתנה ב-2024? חברות החיסונים, שנהנו מאוד בתקופת הקורונה, נמצאות מאז בירידה. יתכן והפעולות הרבות שפייזר ומודרנה עושות כמו פיתוח מוצרים חדשים ורכישות של חברות יעזרו להן לשנות את הכיוון בשנה הבא (לכתבה המלאה)
הישראליות בוול סטריט
המשך התקיפות של החות'ים בים האדום גורם לרוב המניות הישראליות להיצבע באדום במסחר, וגם צים צים יורדת ב-3% למרות שהיא מרוויחה מצמצום התחרות באזור הנובע מביטול השיט של החברות הגדולות. המנייה של צים בהחלט מגיבה להתחזקותה באזור כאשר היא עלתה כבר במעל ל-40% מתחילת החודש, וזאת אחרי שבחודש שעבר החברה רשמה את ההפסד הרבעוני הגדול ביותר של חברה ישראלית אי פעם - 2.27 מיליארד דולר, כאשר רוב הסכום, 2.06 מיליארד דולר, נרשם עקב הכרה בירידת ערך של ספינות החברה.
- 1.שוני 28/12/2023 18:49הגב לתגובה זוניחשתם נכון, שוב שלילי בפעם המי יודע כמה. בטח זה בגלל "הדולר". אין ספקולנטים שעושים מניפולציות במסחר...
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
