מנכ"ל תאגיד הפלדה של ארה"ב מכר מניות בשווי 13 מיליון דולר
מניית תאגיד הפלדה של ארה"ב UNITED STATES STEEL CORP קפצה ב-26% ב-18 דצמבר, לאחר שהחברה הסכימה להירכש על ידי Nippon Steel היפנית. נשיא ומנכ"ל חברת הפלדה האמריקאית דיוויד בוריט מכר באותו היום מניות בשווי 13 מיליון דולר.
במבט ראשון זה נראה כמו עוד בכיר שמנצל את הקפיצה במנייה בשביל לממש רווחים. עם זאת, זה כנראה לא המקרה. בוריט מכר 252,458 מניות U.S. Steel תמורת 12.6 מיליון דולר, במחיר ממוצע של 50.01 דולר לאחת, באמצעות מכירות מתוכננות מראש. בוריט החזיק בתכנית מוגדרת מראש למכירת מניות כאשר מתקיימים תנאים מסוימים. כעת, לאחר המכירה, המנכ"ל מחזיק ב-581,609 בחשבונו האישי, 290,082 מניות דרך נאמנות ועוד 11,385 מניות בתוכנית (k)401.
לפי החברה, תכנית מכירת המניות של בוריט "הוקמה בתחילת יוני כחלק מהתכנון הפיננסי האישי של המנכ"ל". בזמן שבוריט הקים את התכנית, US Steel נסחרה תמורת 22.63 דולר למניה. מחיר המכירה בתכנית נקבע ל-49.87 דולר, אותו חצתה מניית החברה עם החדשות על המיזוג.
העסקה צפויה להיסגר סופית ברבעון השלישי של 2024, אך ייתכן שזו לא תהיה דרך חלקה. בבית הלבן כבר הצהירו כי "בדיקה רצינית" של העסקה נדרשת, בעוד כמה חברי קונגרס כבר נשבעו לחסום את העסקה במטרה להגן על משרות של עובדים בארה"ב.
- ג'נסן הואנג מוכר בהיקף של 865 מליון דולר - האם אנבידיה בשיא?
- וויקס צונחת והמנהלים מממשים - נורת אזהרה למשקיעים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם באיגוד העובדים החלו להתכונן לחסימה של העסקה. "להגיד שאנחנו מאוכזבים מהעסקה שהוכרזה בין חברות הפלדה זה אנדרסטייטמנט, מכיוון שמדובר באותה גישה חמדנית וקצרת רואי שהנחתה את U.S Steel יותר מדי זמן", אמר נשיא האיגוד, דיוויד מק'קול. "לא U.S Steel ולא Nippon הגיעו לדבר עם האיגוד שלנו בנוגע לעסקה, שהיא כשלעצמה הפרה של הסכם השותפות שלנו המחייב את U.S Steel להודיע לנו על שינוי בשליטה או בתנאים העסקיים".

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו
ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו. שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720.
6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך.
מה אומרות המניות המופלאות
הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.
- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.
- הנאסד״ק קפץ ב-2.7%; אלפאבית זינקה ב-6%, טסלה עם 7%, ברודקום טסה ב-11%
- לקראת שבוע מסחר קצר ועמוס - מה חושבים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
