משרדי מיקרוסופט
צילום: pixbay

בוול-סטריט צופים אפסייד של 20%; למה מיקרוסופט צפויה להוביל ב-AI?

ענקית הטכנולוגיה פיתחה יכולות בינה מלאכותית שצפויות לאפשר לה להרחיב את קו המוצרים, להגדיל הכנסות ולפתוח פער על מתחרות כמו אלפבית ואמזון
אדיר בן עמי | (2)

מניית מיקרוסופט MICROSOFT נהנתה מביצועים יפים השנה, לאחר שעלתה 58% מתחילת השנה כשברקע שיגעון הבינה המלאכותית. ענקית הטכנולוגיה יכולה להמשיך במגמה החיובית גם ב-2024 עם יכולות ה-AI שהיא מחזיקה וההשפעה האפשרית שלהן על ההכנסות.

השימוש הרחב שעושה מיקרוסופט בבינה מלאכותית והיצע המוצרים שלה יכולים לעזור לה לגנוב נתח שוק במחשוב ענן מאלפבית ואמזון, כאשר בוול-סטריט צופים כי יותר מ-60% מבסיס הלקוחות של החברה ישתמש ב-AI למטרות מסחריות ויכניסו למיקרוסופט עוד כ-25 מיליארד דולר עד 2025. 

מיקרוסופט מיצבה את עצמה כאחת המובילות בתחום הבינה המלאכותית עם השקעות של 10 מיליארד דולר ב-OpenAI החברה שמאחורי ChatGPT. כחלק מההשקעה מנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג, קיבל גישה ליכולות של הצ'אט בוט הפופולארי. במקביל, החברה השיקה כלים מבוססי בינה מלאכותית שישתלבו במוצרים השונים של מיקרוסופט כמו שירות המייל אאוטלוק, מערכת ההפעלה ווינדוס ואפליקציות אופיס.

החברה הודיעה לאחרונה כי תעלה את המחירים בחבילות התוכנה של אופיס שנמכרות עם שירות ה-Copilot שלה וביוני האחרון דווח כי מסתמן שיתוף פעולה בין מיקרוסופט   MICROSOFT       ל-AMD   ADVANCED MICRO DEVICES       והן עובדות על מעבדים מותאמים אישית, שיוכלו להתמודד עם העומסים בהרצת מודלים של בינה מלאכותית ובנוסף על קידום פיתוח שבבים ל-AI של מיקרוסופט.

השבב שיתחרה באנבידיה

החברה הכריזה בחודש נובמבר על המאיץ החדש שלה Azure Maia AI שנועד להרצה של יישומי בינה מלאכותית ומאפשר לאמן מודלי שפה גדולים. עד היום, לפחות חלק מהעבודה בשירות הענן  - Azure, רצה על מעבדים תוצרת אנבידיה, עם המעבד הגרפי (GPUׂ) המוביל של ענקית השבבים, H100, הכולל 80 מיליארד טרנזיסטורים. לפי מיקרוסופט, השבב החדש שלה מיוצר בתהליך של 5 ננומטר ומכיל כ-105 מיליארד טרנזיסטורים.

השבב Maia יושק במרכזי הנתונים של החברה בתחילת השנה הבאה וישמש תחילה להרצת שירותי Microsot 365, Bing ו-Azure OpenAI. מיקרוסופט לא סיפקה פרטים בנוגע לביצועי השבב החדש, אך אמרה כי היא מתכננת לספק מדדים לאחר שתפרוס את השבב. החברה גם הכריזה על מעבד חדש למרכזי הנתונים לשימוש כללי, שנקרא Azure Cobalt ומבוסס על עיצוב מבית Arm.

"מיקרוסופט בונה את התשתית בכדי שתוכל לתמוך בחדשנות בבינה מלאכותית, ואנו מדמיינים מחדש כל היבט של מרכזי הנתונים שלנו על מנת לתת מענה לצרכי הלקוחות", אמר סקוט גאת'רי, סגן נשיא בכיר בקבוצת Cloud + AI של מיקרוסופט. "בקנה המידה בו אנו פועלים, חשוב לנו לייעל כל שכבה בתשתית על מנת למקסם את הביצועים, לגוון את שרשרת האספקה שלנו ולתת ללקוחות אפשרויות בחירה."

קיראו עוד ב"גלובל"

 

האתגרים של מיקרוסופט וה-AI

הניו יורק טיימס תבע לאחרונה את ענקית הטכנולוגיה על שימוש בתוכן העיתון לאימון מודלים ללא רשות. מודלים של AI זקוקים להמון מידע בשביל לספק תובנות. למעשה, הם צריכים כל כך הרבה מידע עד לרמה שהחברות מוכנות לשלם לאנשים בשביל לכתוב טקסטים חדשים ולהזין אותם לבוטים, וזאת כתוצאה מההערכות שכל המידע הזמין כיום באינטרנט יספיק לאימון הבוטים רק עד שנת 2026, בשביל קנה מידה נוסף, הגרסה הראשונה של ChatGPT אומנה בעזרת 570 ג'יגה של טקסט, שהם 300 מיליארד מילים.

אחד האתגרים הצפויים לחברות הבינה המלאכותית, בניסיון להשיג כמה שיותר מידע, הוא זכויות יוצרים. התביעה של הניו יורק טיימס טענה שתי טענות מרכזיות - הראשונה היא שחברות הטכנולוגיה השתמשו בכתבות שלהן בשביל לאמן את המודלים. סביר להניח שהטענה הזאת לא תתקבל, מאחר ושימוש בתכנים הזמינים בחינם באינטרנט נחשב, לפי חוקי זכויות היוצרים בארה"ב, ל"שימוש הוגן". עם זאת, בטיימס טוענים שהם מאמינים שהם אחד מהמקורות הגדולים ביותר בהם השתמשו חברות הטכנולוגיה בשביל לאמן את המודלים שלהן.

הטענה השנייה, וזו שאולי תשפיע על התחום כולו, היא שהמודלים משתמשים במידע הזמין בכתבות של הטיימס בשביל לתת תשובות למשתמשים, כלומר במקום שאותו משתמש יגיע לאתר של הטיימס, הוא מקבל את המידע מהבוט, מה שמונע מהטיימס טראפיק שהיא הייתה יכולה לקבל. בטיימס צפויים לדרוש פיצויים, אבל יותר מכך, הם ידרשו שבית המשפט יאסור על מודלי הבינה המלאכותית להשתמש בתכנים שלהם בשביל להעביר את המידע למשתמשים בבוטים, ואם בית המשפט יאשר את זה, כל תחום ה-AI עלול להשתנות.

 

הדוחות לרבעון הראשון

מיקרוסופט רשמה רווח למניה של 2.99 דולר על הכנסות של 56.5 מיליארד דולר. צפי האנליסטים היה לרווח למניה של 2.65 דולר על הכנסות של 54.49 מיליארד דולר. מגזר הענן החכם של החברה, הכולל את עסקי ה-Azure שלה, הכניס 24.3 מיליארד דולר, בוול סטריט ציפו להכנסות של 23.6 מיליארד דולר. הכנסות מגזר הפרודוקטיביות והתהליכים העסקיים של החברה עמדו על 18.6 מיליארד דולר, בעוד מגזר המחשוב האישי רשם הכנסות של 13.7 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים של 18.3 מיליארד דולר ו-12.9 מיליארד דולר בהתאמה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    האם קיים נייר ערך מיקרוסופט X2? (ל"ת)
    אילן 29/12/2023 12:15
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    וול-סטריט תמיד צופה אפסייד (ל"ת)
    באבי 29/12/2023 07:50
    הגב לתגובה זו
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוק

קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?

הדס ברטל |
נושאים בכתבה שחקנים קולנוע

שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.

1 # ארנולד שוורצנגר 

ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.

שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.


ארנולד שוורצנגר מתוך הרשתות החברתיות
ארנולד שוורצנגר - קרדיט: מתוך הרשתות החברתיות


2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון 

הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).

טראמפ ומשפחתו בהשבעה לנשיא. קרדיט: ויקיפדיהטראמפ ומשפחתו בהשבעה לנשיא. קרדיט: ויקיפדיה

שושלת טראמפ - כל משפחת הנשיא, ילדים נכדים וקרובים מסביב

מבט רחב ומקיף על השושלת המסועפת של אחת המשפחות המתוקשרות, המוכרות והשנויות במחלוקת בתולדות ארצות הברית - הכריזמטים, המפורסמים, היפים, החכמים ומנהלי העסקים; המשפחה שבכותרות העולמיות

רן קידר |

את נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אין צורך להציג, אבל נסתכל לעומק על שושלת טראמפ, אחת המשפחות המתוקשרות, המוכרות והשנויות במחלוקת בתולדות ארצות הברית. מראשיתה כמשפחת יזמי נדל"ן בניו יורק, דרך התרחבות לתחומי מיתוג, תקשורת, תעשייה ופוליטיקה, ועד לכהונתו של דונלד טראמפ כנשיא ה-45 של ארצות הברית, מדובר במבנה משפחתי רב־שכבתי שבו כמעט לכל בן ובת תפקיד, השפעה או זהות ציבורית נפרדת. בעשורים האחרונים, משפחת טראמפ לא רק הפעילה אימפריית נדל"ן ושירותים, אלא הפכה לגורם משפיע במרכז המערכת הפוליטית האמריקאית.


                                     משפחת טראמפ עם חבר. קרדיט: רשתות חברתיות

דונלד ג'ון טראמפ

דונלד טראמפ נולד ב־14 ביוני 1946 בקווינס, ניו יורק. בנו של פרד טראמפ, יזם נדל"ן מצליח, דונלד המשיך את דרכו ונכנס לעולם הנדל"ן בשנות ה-70. הוא ביסס את עצמו כאחד מאנשי העסקים המזוהים ביותר בארצות הברית, ובנה מותג סביב שמו שכלל מגדלים, בתי מלון, קורסי גולף ותכניות טלוויזיה. טראמפ בלט בזכות סגנון התבטאות ישיר, ניהול מו"מ אגרסיבי ושימוש תקשורתי חכם, בין היתר דרך תוכנית הריאליטי "המתמחה", שסללה את דרכו ללב המיינסטרים האמריקאי. עסקיו תמיד עוררו עניין ציבורי בשל השילוב בין פעילות עסקית, מיתוג אישי ופוליטיקה. ב-2016 נבחר לנשיא ה־45 של ארצות הברית, כשהוא חסר רקע פוליטי קודם. תקופת כהונתו הראשונה התאפיינה במחלוקות, רפורמות חדות ומדיניות חוץ תקיפה. בינואר 2025, החל טראמפ את כהונתו השנייה כנשיא ה-47 של ארה"ב, והותיר את פעילות Trump Organization בידי בניו.

משפחת טראמפ, על כל בניה ובנותיה, מובילה כיום קבוצת חברות ובעלי עסקים שמכסה נדל״ן, מותגים, השקעות קריפטו ותשתיות גלובליות. 

איוונקה טראמפ

איבנקה מרי טראמפ, בתו השנייה של דונלד טראמפ מאשתו הראשונה איוונה טראמפ, נולדה ב-1981 וגדלה באווירה עסקית־תקשורתית אינטנסיבית, התחנכה בבית הספר היוקרתי צ'אפין במנהטן, ובהמשך בפנימייה צ'ואט רוזמרי הול. היא למדה באוניברסיטת ג'ורג'טאון ובהמשך סיימה תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת פנסילבניה, בדומה לאביה. הקריירה שלה משלבת מספר מעגלים מרכזיים: אופנה, נדל"ן, יזמות ופוליטיקה. בתחילת שנות ה-2000, איבנקה פרצה לתודעה כדוגמנית בינלאומית, אך במהרה עזבה את התחום והצטרפה לעסקי המשפחה. 

היא שימשה כסגנית נשיא לפיתוח ומיזמים ב-Trump Organization, והובילה יוזמות בתחומי נדל"ן יוקרה, מלונאות, ושיתופי פעולה אסטרטגיים. במקביל, הקימה מותג עצמאי של קו מוצרי אופנה ואקססוריז תחת שמה, אשר נמכר ברשתות גדולות אך נסגר בסופו של דבר בעקבות לחצים פוליטיים וצרכניים. במהלך קמפיין הבחירות של 2016, הפכה לדמות מרכזית ומתווכת בין טראמפ לבין הציבור הרחב, בעיקר בקרב נשים ומצביעים מתונים. 

לאחר כניסתו של אביה לבית הלבן, מונתה ליועצת נשיאותית בכירה, ללא שכר, וניהלה תחומי מדיניות שעסקו בהעצמת נשים, קידום כלכלה חדשנית, הורות תומכת תעסוקה, ויחסי עבודה מודרניים. איבנקה נחשבת לשחקנית מפתח בהשגת תמיכה של בוחרים מהמעמד הבינוני והעירוני. היא נשואה לג'ארד קושנר, יזם נדל"ן ובנו של איל העסקים צ'ארלס קושנר. השניים נחשבים לצמד חזק במעגל הקרוב של דונלד טראמפ. יש להם שלושה ילדים: ערבלה, ג'וזף ותיאודור.