אמזון
צילום: טוויטר

אמזון מחפשת להגדיל הכנסות משירות הסטרימינג - ככה היא תעשה את זה

החברה לא העלתה את מחיר הפריים מאז פברואר 2022, אז העלות החודשית עלתה ל-14.99 דולר מ-12.99 דולר. העובדה שעליות מחירים הן נדירות יחסית עשויה לעודד חלק מהלקוחות לשלם יותר עבור השירות ללא הפרסומות
אדיר בן עמי |

החל מסוף ינואר, אמזון AMAZON תכניס פרסומות לשירות הסטרימינג שלה Prime Video, כאשר החברה תשיק גם אפשרות ללא פרסומות תמורת 2.99 דולר נוספים לחודש. הלקוחות בבריטניה וגרמניה יתחילו לראות את הפרסומות מה-5 בפברואר. אירועים בשידור חי יכללו פרסומות גם לאנשים אשר רכשו את הגרסה ללא הפרסומות. 

המהלך של ענקית הקמעונאות לא צפוי להשפיע יותר מדי על תעשיית הסטרימינג, בהתחשב בכך שאמזון הולכת בעקבות דיסני ונטפליקס, שלשתיהן יש כבר מסלול מוזל עם פרסומות. ובכל זאת, כניסתה של אמזון יכולה לתרום להמשך הירידה בפרסום המסורתי בטלוויזיה, כמו גם לאפשר לה למשוך אליה מפרסמות מהמתחרות. הפרסומות יאפשרו לחברה לייצר יותר רווח מבסיס המנויים שלה המכיל כבר יותר מ-200 מיליון לקוחות. חלק מאותם מנויים ישלם בהכרח את התוספת החודשית כדי להסיר את הפרסומות, ואלה שלא יכניסו לאמזון כסף מפרסומות. 

"זה יאפשר לנו להמשיך ולהשקיע בתוכן ולהמשיך ולהגדיל את ההשקעה לאורך תקופה ארוכה", אמרה החברה. "אנו שואפים להציג באופן משמעותי פחות פרסומות מהטלוויזיה המסורתית וספקי סטרימינג אחרים". זוהי טקטיקה מעניינת להציג פחות פרסומות מהיריבות, שכן מספר פרסומות מוגבל עשוי לגרום למנויים להימנע מתוספת התשלום ופשוט להישאר עם הגרסה המוזלת.

אמזון לא העלתה את מחיר הפריים מאז פברואר 2022, אז העלות החודשית עלתה ל-14.99 דולר מ-12.99 דולר. העובדה שעליות מחירים הן נדירות יחסית עשויה לעודד חלק מהלקוחות לשלם יותר עבור השירות ללא הפרסומות. שירות ה-Prime Video יכול גם להוות הצעה אטרקטיבית עבור מפרסמים, בהתחשב בכך שאמזון מחזיקה במידע רב על לקוחותיה והדבר יכול לעזור לה למקד פרסומות בצורה יעילה ואפקטיבית. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טראמפ האיחוד האירופיטראמפ האיחוד האירופי

מאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות טכנולוגיה אירופיות

ממשל טראמפ מאשים את בריסל ברדיפה רגולטורית של חברות טכנולוגיה אמריקאיות ומזהיר מהטלת מגבלות, אגרות וסנקציות כלכליות על חברות אירופיות מובילות, זאת על רקע חקירות, קנסות ומאבק גובר על עתיד הכלכלה הדיגיטלית

רן קידר |

המתיחות בין ארצות הברית לאיחוד האירופי סביב רגולציית הטכנולוגיה עולה מדרגה. ממשל טראמפ פרסם בימים האחרונים אזהרה חריגה וחריפה כלפי בריסל, שבה הוא מאיים לנקוט צעדי תגמול כלכליים ישירים נגד חברות טכנולוגיה ושירותים אירופיות, אם האיחוד לא יחזור בו ממדיניות הרגולציה, הקנסות והתביעות נגד ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות. 

בהודעה פומבית שפרסם נציג הסחר של ארצות הברית, הגוף האחראי על ניהול יחסי הסחר של וושינגטון, נטען כי האיחוד האירופי ומדינות החברות בו מתמידים ב-"מסלול מתמשך של תביעות מפלות ומטרידות, מסים, קנסות והנחיות רגולטוריות" נגד חברות אמריקאיות. לדברי הממשל, צעדים אלה ננקטים לאורך שנים, חרף פניות חוזרות ונשנות מצד ארצות הברית, וללא נכונות אמיתית של בריסל לנהל דיאלוג מהותי או לשנות כיוון.

וכך, אנחנו רואים דוגמא נוספת לעקביות של ממשל טראמפ, ואם תרצו גם של MAGA, שדואג להעביר כל מחלוקת למישור כלכלי מובהק ולהשתמש בכובד המשקל של הכלכלה האמריקאית להכרעה ולסיום סכסוכים. פרשנות אחרת תוכל לומר שטראמפ שש אלי קרב ולא מוותר על אף סכסוך, אבל זה כבר תלוי בהשקפת עולם, שלא לומר פוזיציה. 

איום גלוי בצעדי תגמול 

בהודעת נציג הסחר נאמר כי אם האיחוד האירופי ימשיך במדיניותו הנוכחית, לארה״ב "לא תיוותר ברירה אלא להתחיל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה” כדי להתמודד עם מה שהוגדר כצעדים בלתי סבירים. בין האפשרויות שעלו הוזכרו במפורש הטלת אגרות, מגבלות וצעדים רגולטוריים נגד חברות שירותים זרות, צעדים שעשויים לפגוע ישירות בפעילותן של חברות אירופיות בשוק האמריקאי.

באופן חריג, הממשל אף נקב בשמות של חברות אירופיות שעשויות להיפגע מצעדי התגובה, בהן Accenture, DHL, מיסטראל, SAP, סימנס וספוטיפיי. לפי וושינגטון, חברות אלה נהנות מפעילות חופשית בארצות הברית ומתרומה משמעותית לכלכלה האמריקאית, בעוד שחברות אמריקאיות סובלות, לטענת הממשל, מיחס מפלה באירופה.

וול סטריט שור וילדה (דאלי)וול סטריט שור וילדה (דאלי)
סקירה

מיקרון מזנקת ב-12%, לולולמון קופצת ב-6%; הנאסד״ק עולה ב-1.5%

על רכבת ההרים בוול סטריט, הנפילה באינסמד ולמה מדד מחירים נמוך (CPI) מעלה את וול סטריט

צוות גלובל |

ה-CPI, מדד המחירים לצרכן צפוי היה לעמוד על 3% והוא עלה רק ב-2.7%. זה אומר שהכלכלה האמריקאית מאיטה, וזה מגדיל את הסיכויים להורדת ריבית. הריבית עלתה כדי להתמודד עם האינפלציה ואם האינפלציה מורידה ראש אפשר גם להוריד את הריבית. זה הרציונל והשווקים עולים בחוזקה - הנאסד"ק בעלייה של 1.5%, ה-S&P עם 0.8% והדאו ב-0.2%.

המשקיעים מתמודדים עם חששות סביב שוויי מניות טכנולוגיה בדגש על מניות AI, אבל המדד הנמוך לצד דוחות מיקרון הרגיע אותם. לפחות היום. 

התוצאות של מיקרון מקרינות על חברות השבבים

מיקרון טכנולוג׳י Micron Technology, Inc 11.09%  , שמייצרת שבבים לזיכרון מחשב ופתרונות אחסון, מזנקת לאחר שאתמול הפתיעה את השוק עם תוצאות רבעוניות שעקפו את תחזיות האנליסטים. החברה דיווחה על רווח והכנסות גבוהים מהצפוי, מעבר לתחזיות בשוק, והעניקה תחזית תפעולית חיובית לרבעון הקרוב. מיקרון מוכרת בעיקר את שבבי ה־DRAM וה־NAND שמשמשים בשרתים, מחשבים אישיים, ומרכזי נתונים של חברות טכנולוגיה, כולל יצרניות שבבים לבינה מלאכותית.

הדוחות של מיקרון, הכוללים גם תחזית הצמיחה ברווחים ובהכנסות, נתפסים כאות לכך שהביקוש לשבבים, במיוחד אלה המשמשים ביישומי בינה מלאכותית ורכיבי חומרה מתקדמים, אינו נשחק כפי שחלק מהמשקיעים חששו. 

מניית אנבידיה מטפסת: דוחות מיקרון מרגיעים את חששות ה-AI - אחרי ימים של תנודתיות ולחץ במניות הבינה המלאכותית, אנבידיה NVIDIA Corp. 2.08%  מקבלת רוח גבית: מניית יצרנית השבבים עולה במסחר המוקדם בכ-1.3%, בעקבות דוחות חזקים של מיקרון.

העליות מגיעות יום לאחר שמניית אנבידיה ירדה כמעט ב־4%, על רקע דיווחים כי אורקל נתקלה בקשיים במימון פרויקט דאטה־סנטר בהיקף של כ־10 מיליארד דולר. אף שאורקל הבהירה שהפרויקט עדיין מתקדם כמתוכנן, עצם הדיווח הספיק כדי לעורר מחדש חשש בשוק שהשקעות הענק ב-AI מתחילות להתכווץ.