אמזון
צילום: טוויטר

אמזון מחפשת להגדיל הכנסות משירות הסטרימינג - ככה היא תעשה את זה

החברה לא העלתה את מחיר הפריים מאז פברואר 2022, אז העלות החודשית עלתה ל-14.99 דולר מ-12.99 דולר. העובדה שעליות מחירים הן נדירות יחסית עשויה לעודד חלק מהלקוחות לשלם יותר עבור השירות ללא הפרסומות
אדיר בן עמי |

החל מסוף ינואר, אמזון AMAZON תכניס פרסומות לשירות הסטרימינג שלה Prime Video, כאשר החברה תשיק גם אפשרות ללא פרסומות תמורת 2.99 דולר נוספים לחודש. הלקוחות בבריטניה וגרמניה יתחילו לראות את הפרסומות מה-5 בפברואר. אירועים בשידור חי יכללו פרסומות גם לאנשים אשר רכשו את הגרסה ללא הפרסומות. 

המהלך של ענקית הקמעונאות לא צפוי להשפיע יותר מדי על תעשיית הסטרימינג, בהתחשב בכך שאמזון הולכת בעקבות דיסני ונטפליקס, שלשתיהן יש כבר מסלול מוזל עם פרסומות. ובכל זאת, כניסתה של אמזון יכולה לתרום להמשך הירידה בפרסום המסורתי בטלוויזיה, כמו גם לאפשר לה למשוך אליה מפרסמות מהמתחרות. הפרסומות יאפשרו לחברה לייצר יותר רווח מבסיס המנויים שלה המכיל כבר יותר מ-200 מיליון לקוחות. חלק מאותם מנויים ישלם בהכרח את התוספת החודשית כדי להסיר את הפרסומות, ואלה שלא יכניסו לאמזון כסף מפרסומות. 

"זה יאפשר לנו להמשיך ולהשקיע בתוכן ולהמשיך ולהגדיל את ההשקעה לאורך תקופה ארוכה", אמרה החברה. "אנו שואפים להציג באופן משמעותי פחות פרסומות מהטלוויזיה המסורתית וספקי סטרימינג אחרים". זוהי טקטיקה מעניינת להציג פחות פרסומות מהיריבות, שכן מספר פרסומות מוגבל עשוי לגרום למנויים להימנע מתוספת התשלום ופשוט להישאר עם הגרסה המוזלת.

אמזון לא העלתה את מחיר הפריים מאז פברואר 2022, אז העלות החודשית עלתה ל-14.99 דולר מ-12.99 דולר. העובדה שעליות מחירים הן נדירות יחסית עשויה לעודד חלק מהלקוחות לשלם יותר עבור השירות ללא הפרסומות. שירות ה-Prime Video יכול גם להוות הצעה אטרקטיבית עבור מפרסמים, בהתחשב בכך שאמזון מחזיקה במידע רב על לקוחותיה והדבר יכול לעזור לה למקד פרסומות בצורה יעילה ואפקטיבית. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

לגו (תמונה מרשתות)לגו (תמונה מרשתות)

השקעה בלגו: קופסה סגורה ששווה אלפי דולרים ומייצרת תשואה מרשימה

איך ערכות לגו הפכו לאפיק השקעה עם תשואות של מאות אחוזים

מנדי הניג |

ערכות לגו מצליחות למשוך יותר ויותר משקיעים וככל שהערכה ישנה יותר ומוגבלת יותר כך ערכה עולה. זאת כבר השקעה לכל דבר ועניין - רוכשים ערכות לגו וערכן עולה. לא מיד, לא כל הערכות, אבל הסדרה המוגבלת, יוצרת לרוב עליית מחירים כשקהל המתעניינים-משקיעים הולך וגדל מדי שנה. 

התשואה הממוצעת עד לפני כשנתיים-שלוש היתה כ-11% בממוצע שנתי, אך נתונים מהשנים האחרונות מראים שהביקוש העלה את התשואה: ערכות מסדרת Animal Crossing הניבו תשואה שנתית של 22%, סדרת Star Wars הניבה 11.6% ו־Icons הגיעו ל־19.7%. לא מעט ערכות הניבו תשואות של מאות ואף אלפי אחוזים.

הזדמנות על המדף: איך זה עובד

כל ערכה של לגו מיוצרת לתקופה מוגבלת של שנתיים עד חמש שנים. עם סיום הייצור, ההיצע קופא, אבל הביקוש ממשיך לעלות, בעיקר מצד קהילת חובבי הלגו הבוגרים (AFOL), שמונה כיום כ־2 מיליון חברים פעילים. בשנת 2025 נרשמה עלייה של 15% במכירות לקהל בגילאי 18 ומעלה. מתוך כ־900 ערכות חדשות שהושקו השנה, 604 צפויות לצאת ממעגל הייצור עד סוף השנה.

מה שמזניק את הערך של הערכות הן סדרות בולטות כמו Star Wars, Harry Potter והבניינים המודולריים. הערכות המודולריות, שמונות בין 2,900 ל־4,000 חלקים, מאפשרות בנייה והרחבה מתמשכת, תכונה שהופכת אותן לפופולריות בקרב אספנים. מהדורות מוגבלות, אירועים מיוחדים ותוכנית BrickLink Designer מגבירים את הביקוש בשל הנדירות המובנית.

משקיעים פועלים כך: רוכשים ערכות בחודשים האחרונים שלפני סיום הייצור, שומרים על האריזה המקורית והסגורה, ועוקבים אחרי מחירים באתרים כמו BrickEconomy ו־BrickLink. השקעה מפוזרת שכוללת מגוון ערכות, תוך הגבלה של החשיפה הכספית, מפזרת את "תיק ההשקעות" שלכם. אבל צריך מקום לאחסן את ערכות הלגו הסגורות. הנה כמה דוגמאות לערכות שהניבו תשואה פנומנלית: 

Millennium Falcon UCS (75192) הושקה ב־2017 במחיר של 800 דולר ומחירה כעת עומד על כ־7,500 דולר, תשואה של 837%.

Mr. Gold מ־2013, במהדורה של 5,000 יחידות בלבד, עלתה מ־2.3 דולר ל־1,200–1,500 דולר  תשואה של כ־40,000%.

Daily Bugle (76178), שהושקה ב־2024, עלתה מ־350 דולר ליותר מ־900 דולר תוך שנה.