אמזון
צילום: טוויטר

אמזון מחפשת להגדיל הכנסות משירות הסטרימינג - ככה היא תעשה את זה

החברה לא העלתה את מחיר הפריים מאז פברואר 2022, אז העלות החודשית עלתה ל-14.99 דולר מ-12.99 דולר. העובדה שעליות מחירים הן נדירות יחסית עשויה לעודד חלק מהלקוחות לשלם יותר עבור השירות ללא הפרסומות
אדיר בן עמי |

החל מסוף ינואר, אמזון AMAZON תכניס פרסומות לשירות הסטרימינג שלה Prime Video, כאשר החברה תשיק גם אפשרות ללא פרסומות תמורת 2.99 דולר נוספים לחודש. הלקוחות בבריטניה וגרמניה יתחילו לראות את הפרסומות מה-5 בפברואר. אירועים בשידור חי יכללו פרסומות גם לאנשים אשר רכשו את הגרסה ללא הפרסומות. 

המהלך של ענקית הקמעונאות לא צפוי להשפיע יותר מדי על תעשיית הסטרימינג, בהתחשב בכך שאמזון הולכת בעקבות דיסני ונטפליקס, שלשתיהן יש כבר מסלול מוזל עם פרסומות. ובכל זאת, כניסתה של אמזון יכולה לתרום להמשך הירידה בפרסום המסורתי בטלוויזיה, כמו גם לאפשר לה למשוך אליה מפרסמות מהמתחרות. הפרסומות יאפשרו לחברה לייצר יותר רווח מבסיס המנויים שלה המכיל כבר יותר מ-200 מיליון לקוחות. חלק מאותם מנויים ישלם בהכרח את התוספת החודשית כדי להסיר את הפרסומות, ואלה שלא יכניסו לאמזון כסף מפרסומות. 

"זה יאפשר לנו להמשיך ולהשקיע בתוכן ולהמשיך ולהגדיל את ההשקעה לאורך תקופה ארוכה", אמרה החברה. "אנו שואפים להציג באופן משמעותי פחות פרסומות מהטלוויזיה המסורתית וספקי סטרימינג אחרים". זוהי טקטיקה מעניינת להציג פחות פרסומות מהיריבות, שכן מספר פרסומות מוגבל עשוי לגרום למנויים להימנע מתוספת התשלום ופשוט להישאר עם הגרסה המוזלת.

אמזון לא העלתה את מחיר הפריים מאז פברואר 2022, אז העלות החודשית עלתה ל-14.99 דולר מ-12.99 דולר. העובדה שעליות מחירים הן נדירות יחסית עשויה לעודד חלק מהלקוחות לשלם יותר עבור השירות ללא הפרסומות. שירות ה-Prime Video יכול גם להוות הצעה אטרקטיבית עבור מפרסמים, בהתחשב בכך שאמזון מחזיקה במידע רב על לקוחותיה והדבר יכול לעזור לה למקד פרסומות בצורה יעילה ואפקטיבית. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קולט קרס (אנבידיה)קולט קרס (אנבידיה)

סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"

מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -1.03%  ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".

המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.  

קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.

מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..

Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.

משקיעים  AIמשקיעים AI
בולטות

סיילספורס ו-UiPath מזנקות, סנואופלייק יורדת, ומה עם החוזים?

החוזים בעליות קלות, ואילו המשקיעים ממתינים לנתוני ה-PCE שיגיעו מחר; טראמפ שוקל את מינוי בסנט ליועץ כלכלי בכיר; סיילספורס עולה קלות ו-UiPath מזנקת לאחר העלאת תחזיות

צוות גלובל |
נושאים בכתבה אנבידיה גוגל

החוזים בוול סטריט במגמה מעורבת, כאשר המשקיעים ממשיכים למקד את תשומת הלב בציפיות להפחתות ריבית לקראת ישיבת ה-FOMC שתתקיים בשבוע הבא. החוזים על ה-S&P 500 יציבים וכך גם החוזים על הנאסד"ק, בעוד שהדאו בעלייה מינורית , והשווקים ממתינים לפרסום מדד ה-PCE, מדד האינפלציה המועדף על הפדרל ריזרב, שצפוי להתפרסם ביום שישי. 

בתוך כך, מספר חברות טכנולוגיה בלטו בתנודות חדות, על רקע דוחות חזקים של חלקן, לצד אכזבות בתחום הצמיחה במינוי ענן ו-AI.

מקורבי הנשיא טראמפ נמצאים, על פי דיווחים, בדיונים על מינוי שר האוצר סקוט בסנט ליועץ הכלכלי הבכיר של הבית הלבן, בנוסף לתפקידו הנוכחי, אם אכן קווין האסט ייבחר ליו״ר הבא של הפדרל ריזרב. 

בגזרת המאקרו, נתוני תביעות האבטלה הראשוניות ונתוני הסחר הבינלאומי בסחורות ושירותים יתפרסמו לפני פתיחת המסחר, בעוד הזמנות המפעל והמחשבונאות של הפד יפורסמו מאוחר יותר היום. 

פול דונובן מ-UBS אמר כי "סיפור שוק העבודה בארה״ב השנה הוא של חברות שממעטות לגייס עובדים, ולכן תביעות האבטלה הראשוניות לא בהכרח משקפות את כל הבעיות. סיפור ה‘אין גיוס’ לא נראה קשור ל-AI, אף ש-AI הוא כיסוי נוח למנכ״לים שרוצים להצדיק החלטות עבר כושלות."

בהמשך היום ידווחו שורה של חברות ובהן Brown-Forman, Dollar General, Hormel Foods, Kroger ו-HPE. הדוחות עשויים להשפיע על תנודתיות נוספת בשוק.