טסלה עם מבצעים על מודל Y - המשקיעים לא מרוצים
מה שטוב לרוכשי מכוניות טסלה TESLA INC לא בטוח טוב לבעלי המניות של החברה. האתר האמריקאי של טסלה מציע כעת הנחות של כמעט 3,000 דולר עבור כמה מהגרסאות של מודל Y. כעת מודל Y בעלת טווח נסיעה ארוך שנמכרה במחיר של 56,490 דולר, נמכרת עבור 53,670 דולר. מנית החברה נסחרת בירידות שערים של עד 4%.
ההשפעת הורדות המחירים
קיצוץ המחירים והנחות על רכבים חשמליים בעקבות האטה בביקוש היו נושאים מרכזיים בשנת 2023. גרסאות מסוימת של מודל Y זולות ב-17 אלף דולר לעומת 2022. המחירים הנמוכים יותר פגעו בשולי הרווח של טסלה. שולי הרווח התפעולי לרבעון השלישי של 2023 עמדו על מתחת ל-8%, ירידה מ-17% לפני שנה, כאשר המחיר הממוצע לרכב ירד בכ-10,000 דולר ל-44,000 דולר. עם זאת, הורדת המחירים כן תרמה לנפחי המכירות. טסלה מסרה כ-1.3 מיליון יחידות בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת כ-900 אלף באותה התקופה אשתקד.
למשקיעי טסלה הייתה סיבה לקוות שהפחתות המחירים הופסקו. לאחרונה המחירים של כמה גרסאות מודל Y עלו ב-500 דולר. המבצעים האחרונים לא מבטלים לחלוטין את התקווה הזו. הנחות הן לא בדיוק הורדת מחירים. סוחרי רכב מאז ומתמיד השתמשו במבצעים כדי לעודד מכירות ולהיפטר ממלאי וטסלה היא גם סוחרת רכב בנוסף להיותה יצרנית.
יתרה מכך, מחיר העסקה הממוצע לרכב טסלה בארה"ב, כולל כל המבצעים, נמצא בעלייה שוב. מחירי העסקאות הממוצעים עלו באוקטובר ב-5% לעומת חודש ספטמבר. זוהי העלייה הראשונה מחודש לחודש בשנת 2023. באוקטובר, התמריצים הכוללים בתעשייה הסתכמו בכ-5% ממחיר הרכישה, עלייה משנה לשנה, אך עדיין נמוך מהסטנדרט ההיסטורי. המחיר הממוצע לרכב חדש באותו החודש עמד על כ-48,000 דולר, ירידה קלה משנה לשנה. ירידת מחירים והנחות גדולות יותר משקפים את ההשפעה של עליית הריבית, המשפיעה על התשלומים החודשיים.
מכירות הרכבים החשמליים
- מסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025
- וול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-1.8%, אנבידיה איבדה 4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי דו"ח שפורסם לאחרונה על ידי ספקית נתוני הרכבים Cox, סך המכירות של כלי רכב חשמליים הפועלים על סוללה בלבד (BEV) ברבעון השלישי, הגיע ל-313,086 יחידות, שיא חדש ועלייה מ-295,255 ברבעון השני ו-205,682 ברבעון השלישי של 2022. בשנה כולה עד כה נמכרו בארה"ב כ-867 אלף רכבי BEV, עלייה של כמעט 50% בהשוואה לתקופה התואמת אשתקד. עוד נתון מעניין, רכבי ה-BEV היוו כ-8.3% בכלל המכירות של כלי רכב קלים, עוד שיא עבור ארה"ב.
למרות החדשות הטובות עבור שוק הרכבים החשמליים כולו, אצל טסלה המצב שונה. החברה מסרה 156,621 רכבים ברבעון השלישי, ירידה מ-175,262 ברבעון השני ועלייה מ-131,024 ברבעון השלישי של 2022. המשמעות היא שנתח השוק של טסלה ברבעון השלישי היה 50%, ירידה מ-59% ברבעון השני ומ-64% ברבעון השלישי אשתקד. בשנה כולה, טסלה סיפקה עד כה 494,000 רכבים בארה"ב, עלייה של 26% משנה לשנה. נתח השוק שלה עומד על כ-57%, ירידה לעומת 67% לפני כשנה.
כנראה שהמשקיעים מודעים לכך שטסלה לא באמת יכולה לשמור על נתח של 60% לנצח. יש מגוון רחב של רכבים חשמליים כיום, שנותן לקונים את היכולת לבחור. ברבעון השלישי של 2023, שבעה מותגים שונים מכרו יותר מ-10,000 יחידות, לא כולל טסלה. לפני כשנה רק שני מותגים הצליחו למכור יותר מ-10,000 רכבים. ברבעון. BMW, Chevy, יונדאי, פורד, מרצדס, ריביאן ופולסווגן הן החברות שהצליחו למכור יותר מ-10,000 רכבים השנה. ב-2022 רק פורד ו-Chevy הצטרפו לטסלה במועדון ה-10,000.
- מטא תשיק שני מודלים חדשים של AI, "מנגו" ו-"אבוקדו"
- ריביאן מזנקת לאור שדרוג המלצות ושאפתנות טכנולוגית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות...
דוחות טסלה
בדוחותיה האחרונים לרבעון השלישי טסלה אכזבה ורשמה רווח למניה של 66 סנט על הכנסות של 23.4 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 75 סנט על הכנסות של 24.26 מיליארד דולר. הרווח הגולמי עמד על 17.9% לעומת צפי של 18%. ברבעון התואם אשתקד הרווח הגולמי עמד על 25.1%. תזרים המזומנים החופשי עמד על 848 מיליון דולר, בעוד צפי האנליסטים היה ל-2.59 מיליארד דולר. החברה מודיעה כי מסירות הסייברטראק יחלו מאוחר יותר השנה, כשעל פי הערכות מדובר כבר בחודש הבא וכי מפעל ג'יגה טקסס מסוגל לייצר כ-125 אלף יחידות בשנה. בנוסף, החברה חושפת כי היא עדיין מחזיקה ביטקוין בשווי של 312 מיליון דולר. טסלה גם חזרה על תחזית המסירות ל-2023 של 1.8 מיליון רכבים.
"היעדים העיקריים שלנו נותרו ללא שינוי ברבעון השלישי של 2023: הפחתת העלות לכל רכב, יצירת תזרים מזומנים חופשי תוך מיקסום נפחי האספקה והמשך השקעה בבינה מלאכותית ובפרוייקטי צמיחה אחרים", אמרה החברה. "העלות לכל רכב ירדה ל-37,500 דולר ברבעון השלישי, בעוד עלות הייצור במפעלים החדשים שלנו נותרה גבוהה מהמפעלים שהיו קיימים. יישמנו שדרוגים שהיו נחוצים על מנת לאפשר הוזלות נוספות בעלות ליחידה ואנחנו ממשיכים להאמין כי על מנת להנהיג את התעשיה צריך להוביל בעלויות".
- 1.פטריוט 23/11/2023 21:03הגב לתגובה זוגם אם ירד ל1 דולר לא לקנות אנטישמי

הזהב בדרך לשיא היסטורי, הפלטינה מזנקת: שוק המתכות מגיב לריבית ולמתיחות הגלובלית
התמתנות האינפלציה בארה״ב מחזקת ציפיות להמשך הורדות ריבית, בעוד הידוק בהיצע ומתיחות בוונצואלה דוחפים את מחירי המתכות היקרות כלפי מעלה
מחירי המתכות היקרות ממשיכים למשוך תשומת לב, כאשר הזהב מתבסס סמוך לרמות שיא והפלטינה מציגה תנודתיות חריגה כלפי מעלה. השילוב בין נתוני מאקרו מתונים בארה״ב לבין חוסר יציבות גיאו־פוליטית מחזק מחדש את מעמדן של המתכות כנכסי מקלט.
הזהב נסחר כעת סביב 4,360 דולר לאונקיה, מעט מתחת לשיא כל הזמנים שנרשם באוקטובר. העליות הגיעו לאחר שמדד האינפלציה בארה״ב הצביע על התמתנות בקצב עליית המחירים, כאשר ליבת מדד המחירים לצרכן עלתה בנובמבר בקצב השנתי האיטי ביותר מאז תחילת 2021.
הריבית צפויה לרדת
הנתונים חיזקו את ההערכה כי סביבת הריבית האמריקאית תמשיך להתרכך גם בשנה הקרובה. בלב השיח עומדת מדיניות הפדרל ריזרב, שלחאורנה ביצע את הפחתת הריבית השלישית ברציפות. אף שבכירי הבנק מאותתים זהירות לגבי המשך הדרך, השווקים כבר מגלמים הסתברות של כ־25% להפחתת ריבית נוספת בינואר, וכמעט מתמחרים במלואה הפחתה עד אפריל 2026. ירידת תשואות האג"ח הממשלתיות תומכת במתכות שאינן מניבות ריבית.
עבור משקיעים רבים, הזהב משמש גם ככלי גידור מפני שחיקה ריאלית של ערך הכסף. מגמה זו בולטת במיוחד על רקע עלייה מתמשכת ברכישות מצד בנקים מרכזיים והזרמות הון לקרנות סל מגובות זהב, שתרמו לעלייה החדה במחיר המתכת לאורך השנה.
- מחיר הכסף חצה את רף 60 הדולר לאונקיה
- הזהב שובר שיאים; מהי הדרך העדיפה למשקיע הישראלי להיחשף לסחורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפלטינה בולטת אף יותר
הפלטינה רשמה שישה ימי עליות רצופים, ומחירה התקרב לרמה של 2,000 דולר לאונקיה - שיא שלא נראה מאז 2008. מדובר במהלך חריג בענף, שבו הפלטינה נחשבת לרוב לפחות דומיננטית מהזהב. אחת הסיבות המרכזיות למהלך היא הידוק ההיצע בשווקים הפיננסיים, בעיקר בלונדון. בנקים וגופים פיננסיים החלו להעביר מלאי מתכת לארה״ב, בין היתר כהיערכות לאפשרות של החלת מכסים או מגבלות סחר, מה שמצמצם את הזמינות בשוק המקומי.
וול סטריט שור וילדה (דאלי)אורקל מטפסת 7%, אנבידיה מוסיפה 3.6%; המדדים עולים עד 1.2%
המסחר בוול סטריט מתנהל כשמדדי הדגל בעליות עד 0.8%; המשקיעים ערוכים לתנודיות גבוהה, כשהיום פוקעים במקביל אופציות על מניות, אופציות על מדדי מניות, חוזים עתידיים על מדדי מניות וחוזים עתידיים על מניות בודדות; נייקי נופלת, למרות תוצאות טובות מהצפוי; אורקל עולה לאחר תחזיות אנליסטים מעודכנות שקובעות מחיר של 250 דולר במהלך 2026; איזו מחברות הקרוזים מרימה את הסקטור ומזנקת לאחר העלאת תחזיות?
וול סטריט נפתחה בעליות קלות, והמשקיעים מתכוננים לתנודתיות אפשרית על רקע יום פקיעה משמעותי. הנאסד״ק עולה ב-1.2%, ה-S&P מתחזק ב-0.9%, ואילו הדאו עולה 0.7%.
אתמול ננעלה וול סטריט בעליות, לאחר שהמשקיעים הגיבו בחיוב לתחזית של מיקרון ולנתון CPI שהיה נמוך משמעותית מהצפוי. השאלה היא האם העליות יתפתחו ל-"ראלי סנטה", או שמדובר בעיקר בסגירת פוזיציות שורט לפני ירידה נוספת. אם השוק יצליח להתאושש מנקודה זו, הדבר עשוי לסלול את הדרך לראלי רחב יותר, לקראת שיאים חדשים ב-2026.
תשואות האג״ח הממשלתיות של
ארה״ב עלו, כשתשואת האג״ח ל-10 שנים עלתה ב-2 נקודות בסיס ל-4.15%, ואילו התשואה לשנתיים עלתה בנקודת בסיס אחת ל-3.48%.
הזהב ללא שינוי, וכרגע מיוצב על כ-4,330 דולר לאונקיה. במקביל, מחירי הנפט נעים כלפי מעלה בעקבות התפתחויות גיאופוליטיות, עם עלייה כ-0.9% ב-WTI לאזור 56.5 דולר.
- הנאסד״ק עלה ב-1.4%; מיקרון זינקה ב-10%, טראמפ מדיה טסה ב-42%
- למה סנדיסק מתרסקת ב-18%?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
