וולס פרגו: הפינטק יגיע לטריליון וחצי ד'; שתי החברות הללו יהנו מכך
אחד התחומים הטכנולוגיים הלוהטים בשנים האחרונות הוא עולם הפיננסים שהשתנה ללא היכר. הבנקים והמוסדות הפיננסים הפיקו תועלת רבה משילוב טכנלוגיה בפעילות המסורתית שלהם בדרכים רבות, וכך נולדה מילה\סקטור חדש - הפינטק.
בוולס פרגו טוענים שיש לפינטק עוד הרבה לאן לגדול. ג'ף קנטוול, אנליסט הבנק כותב: "אנו רואים פוטנציאל להכנסה שנתית של 1.5 טריליון דולר לחברות פינטק ברחבי העולם, וצמיחה שנתית של 6% בעשור הקרוב. זה הזמן הנכון למבט רענן על עולם הפינטק בהתחשב בתמחור הנוכחי. אנו מצפים שהנתונים הפונדמנטלים של החברות הללו יתחזקו בשנים 2022 - 2023, ושהערכת החסר הנוכחית לקבוצת החברות הללו לא תימשך לאורך זמן". קנטוול לא מסתפק בהערכות כלליות, אלא מפנה זרקור אל שתי מניות ספציפיות שלפי דעתו יראו ביצועים עודפים בחודשים הבאים.
PAYMENTUS HOLDINGS : החברה מציעה שירותים מבוססי ענן לפטלפורמת תשלומים מרובת ערוצים. החברה מספקת את שירותיה ליותר מ-1700 מוסדות פיננסים. במהלך 2021 ביצעה החברה למעלה מ-280 מיליון פעולות תשלום.
החברה יצאה להנפקה ראשונית במאי שנה שעברה וגייסה 210 מיליון דולר. מחיר המניה טיפס בהתחלה, אך מתחילת שנת 2022 סובל מהמגמה השלילית ביחס למניות טכנולוגיה ומניות צמיחה בכלל, ונפל ב-42% למחיר נמוך מעט ממחיר ההנפקה, וזאת למרות צמיחה יפה בשורת ההכנסות. מכירות החברה ברבעון השני, השלישי והרביעי של 2021 היו 93.5 מיליון דולר, 101.6 מיליון ו-108.1 מיליון דולר. ההכנסות ברבעון הרביעי מייצגות צמיחה שנתית של 31%. מספר התשלומים שבצעה החברה ברבעון הרביעי צמח ב-54% לעומת השנה המקבילה. בסוף השנה היו בידי החברה מזומנים בגובה 168.4 מיליון דולר.
- סיטי: הכלכלה האמריקאית בדרך ל"ריצה חמה" - אלו המלצות הקנייה
- סיטיגרופ מעלה דירוג לנובה: נותנת אפסייד של 20%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במבט לעתיד האנליסט מדגיש שתי נקודות שהוא רואה כנקודת חוזק של החברה: חוסר היעילות של שוק התשלומים והאיכות של פיימנטוס: "אנו רואים בפיימנטוס משבש שוק "מהדור הבא", ואנו מצפים שהחברה תכבוש נתח שוק גדול יותר בשנתיים הקרובות כשהחברה ממשיכה לפעול בשוק התשלומים שהוא מאד לא יעיל. התוצאה הישירה תהיה התרחבות גדולה בהכנסות החברה וברווח הגולמי המתואם. בטווח הארוך יותר אנו מאמינים שפיימנטוס תרחיב גם את שיעורי ה-EBITDA המתואמים ותציג רווחיות טובה יותר ככל שהיא תייצב את המובילות שלה בתחום התשלומים".
האנליסט מעניק למניה המלצת "משקל יתר" ומחיר יעד של 31 דולר למנייה לעומת מחיר נוכחי של 20.36 דולר - אפסייד של 52%. קונצנזוס האנליסטים של אתר טיפרנקס הוא "קניה חזקה" למניה עם מחיר יעד של 33.6 דולר - אפסייד של 65%. האנליסטים המסוקרים ביאהו פינאנס לעומת זאת יותר סקפטים כשרק 6 מתוכם מעניקים למניה המלצת קניה או קניה חזקה לעומת 15 שממליצים בהחזק ואחד שממליץ ב"תשואת חסר".
GLOBAL PAYMENTS INC : החברה השניה עליה ממליץ קנטוול היא עוד חברה המתרכזת בתחום התשלומים, אך בעוד הראשונה מרוכזת בעיקר בשוק הצפון אמריקאי, השניה מתרכזת בשוק הבינלאומי. לחברה 4 מיליון לקוחות ביותר מ-100 מדינות. היא מציעה שרותים המאפשרים ביצוע מכירות בכרטיסי אשראי, כרטיסי דביט, תשלומים דיגיטליים וכן תשלומים ללא מגע. החברה מבצעת מעל 50 מיליארד פעולות העברה מדי שנה.
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בפברואר השנה סיכמה החברה את ביצועי הרבעון הרביעי ושנת 2021 כולה עם תוצאות שיא. הכנסות הרבעון צמחו ב-13% ל-2.19 מיליארד דולר והרווח המתואם למניה עלה ב-18% ל-72 סנט. בסיכום שנתי השורה העליונה הצביעה על הכנסות של 8.52 מיליארד דולר, 15% מעל המכירות ב-2020 שעמדו על 7.42 מיליארד דולר. הרווח למניה זינק ב-68% ל-3.29 דולר לעומת 1.95 דולר שנה קודם לכן.
- 1.מכפיל 100 לפי התחזיות האופטימיות. חכו להמשך ותקנו בזול (ל"ת)יריב 08/04/2022 17:10הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
