בדרך לטיפול נפשי? מנהל התפעול פוטר וטוקספייס ממשיכה ליפול ב-7%
טוקספייס ממשיכה לאבד גובה. מניית החברה כבר איבדה 77% מאז ההנפקה בחודש יוני, כאשר החברה שפיתחה פלטפורמת שירותי בריאות נפשיים מרחוק בה מחוברים משתמשיה לצוותי מקצוע מוסמכים בתחום הפסיכותרפיה והפסיכיאטריה, לא מצליחה לרכוש את אמון המשקיעים בוול סטריט, וכעת מתברר שגם ההתנהלות הפנימית של העובדים שלה הם לא משהו.
הנשיא ומנהל התפעול מארק הירשהורן, שגם היה בעבר סמנכ"ל הכספים של החברה, 'התפטר' והחברה מסרה כי ההתפטרות מגיעה "לאחר בדיקה פנימית בנוגע להתנהגותו ביחס לחברה חיצונית" - כלומר הוא פוטר ונזרק מכל המדרגות. מה בדיוק קרה? לא ברור אבל בהודעת החברה אין את כל הברכות והמחמאות שמתלוות בדרך כלל להודעות על התפטרות.
מדובר כמובן בחדשות רעות נוספות לחברה, שמגיעות לאחר עזיבת המייסדים ופספוס תחזית ההכנסות. מייסדי החברה אורן ורוני פרנק כבר עשו את הסיבוב שלהם על החברה ושילשלו לכיסם הרבה מאוד דולרים, וכעת נטשו את הספינה. השניים "ישמשו יועצים אסטרטגים לדירקטוריון" בחצי השנה הקרובה אבל הם נוטשים את הספינה כאשר טרם נמצא מחליף קבוע לתפקיד המנכ"ל ובינתיים מונה כממלא מקום זמני יו"ר הדירקטוריון דאג בראונסטין.
ההודעה על העזיבה שלהם שלחה את המניה להתרסקות של 35%. כן, לא הכל וורוד בוול סטריט. האנליסטים והמשקיעים בוול סטריט אומנם מפרגנים ומאמינים בהנהלות, אבל ברגע שיש אכזבה הם מענישים ובגדול. אין להם זמן וכוח להנהלות שמתעתעות בהם. טוקספייס היא רעיון טוב - פסיכולוג בדיגיטל, אבל בחצי שנה הנהלתה הספיקה לאכזב מספר פעמים את וול סטריט ולספק בעיקר הבנה שההישג הכי גדול של החברה הוא ההנפקה. העסק לא טוב בלשון המעטה.
- אין AI בלי אנרגיה - האם המהפכה בדרך להיעצר בגלל חסמים באנרגיה?
- מה מאיים על מהפכת ה-AI?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טוקספייס פרסמה לאחרונה את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה, ואף עברה לרווח מוקדם מהצפי כשרשמה רווח של 1 סנט למניה, אבל פספסה בשורת ההכנסות כשרשמה הכנסות של 26.4 מיליון דולר, כאשר האנליסטים ציפו להכנסות של 32 מיליון דולר.
החברה הצטרפה לוול סטריט באמצעות מיזוג לחברת SPAC בנאסד"ק בסוף חודש יוני השנה לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, ומאז נופלת בעקביות עד לשווי של 316 מיליון דולר בלבד.
לקריאה נוספת:
>>> אורן ורוני פרנק הפסידו למשקיעים מעל מיליארד דולר בחצי שנה
- השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
>>> טוקספייס במעבר מוקדם לרווח, פספסה בהכנסות; המייסדים עוזבים
- 3.פסיכולוג בדיגיטל? זה בערך כמו ללמוד לכתוב בהתכתבות..... (ל"ת)דודי 23/11/2021 07:34הגב לתגובה זו
- 2.אחת מכמה 23/11/2021 07:24הגב לתגובה זוזו סנונית ראשונה מיסדים ומשקיעים ראשונים ומתוחכמים מביאים חברה גוזרים קופון שמן ויפה ואחרי המבול אם המפסידים הם משקיעיים פרטיים ניחא אבל אם מוסדיים וכספי אלמנות ויתומים מעורבים אז זה פלילי
- 1.חברה תימחק תוך שנה (ל"ת)שי 23/11/2021 01:05הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
