אמזון ירדה 0.8%, בואינג קפצה ב-4.6%; פואמיקס נפלה 20%
יום המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת, כאשר המדדים המובילים מתרחקים במעט מרמות שיא כל הזמנים שנקבעו בשבוע שעבר. ברקע למסחר, הדיווחים המגיעים מהונג קונג ביממה האחרונה העיבו במעט על הסנטימנט. נציין כי היום מציינים בארה"ב את היום ה-Veterans Day, ולכן לא התקיים מסחר בשוקי האג"ח ונפחי המסחר בשוקי המניות היו נמוכים.
מדדים בוול סטריט
S&P 500 -1.56%
דאו ג'ונס -0.84%
נאסד"ק -2.15%
הטריגר לחולשה היום בשווקים הם הדיווחים המגיעים בהונג קונג, כאשר נראה כי הסיטואציה יוצאת משליטה. הבוקר צולמו מספר תקריות בהן המשטרה פתחה באש חיה לעבר המפגינים. במקביל, מתרבים הסימנים לוונדליזם ברקע למעצר 3 מחוקקים התומכים בדמוקרטיזציה של הונג קונג במהלך הסופ"ש האחרון (לכתבה המלאה). ברקע לאירועים האחרונים, ההסתברות להתערבות צבאית של סין במתרחש חוזרת לעלות, דבר שעשוי להחריף את המתיחות עם שאר המדינות בעולם. היואן הסיני נחלש כעת ב-0.4% מול המטבע האמריקני לרמה של 7.01 יואן לדולר, כאשר הדיווחים מהסופ"ש האחרון סביב סוגיית הסחר מעיבים גם הם הסנטימנט (לכתבה המלאה).
אך עם כל הכבוד לדיווחים מהונג קונג וסוגיית הסחר בין ארה"ב לסין, הסיפור המרכזי בשוק ממשיך להיות ההתערבויות של הבנק המרכזיים בשוקי המימון. הדו"ח השבועי האחרון של הפד' הצביע כי מאזן הבנק עלה במהלך החודש וחצי האחרונים בקרוב ל-300 מיליארד דולר, קצב גידול מהיר הרבה יותר מאשר הקצב במהלך 3 תוכנית הרכישות שביצע הבנק בשנים האחרונות. במקביל נזכיר כי הבנק המרכזי באירופה (ECB) חזר בשבוע האחרון לבצע תוכנית רכישות בשוקי האג"ח בהיקף של 20 מיליארד אירו בחודש. פעולות הבנקים הצליחו בתקופה האחרונה להוריד בצורה דרמטית את לחץ הנזילות בשוק, אך נציין כי עדיין לא מדובר בטיפול מלא למצוקת הנזילות הצפויה לקראת סוף השנה. הלחץ בשוקי המימון עשוי להתחדש בימים הקרובים, כאשר הבנקים הגדולים צפויים להתחיל להיערך לקראת הדו"חות של סוף השנה.
- האינפלציה בארה"ב עלתה ל־2.7% ביוני בצל המכסים
- האם האינפלציה חוזרת? נתוני יוני בארה"ב צפויים להטריד את הפד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בגזרת המאקרו, לא צפויים להתפרסם היום נתונים משמעותיים. מוקדם יותר הבוקר אכזב אומדן התמ"ג לרבעון ה-3 בבריטניה עם צמיחה של 0.3% בלבד. עם זאת, המשמעות של הנתון היום היא שהכלכלה הבריטית נחלצה מכניסה למיתון, לאחר צמיחה שלילית של 0.2% במהלך הרבעון ה-2 של השנה.
במרכז
עונת הדו"חות בוול סטריט לקראת סיום, כאשר הפוקוס השבוע צפוי להתמקד בחברת הקנאביס טילרי (סימול:TLRY), סיסקו (סימול:CSCO), וולמארמט (סימול:WMT), אנבידיה (סימול:NVDA). בגזרת הישראליות, טאואר (סימול:TSEM) וחברת וויקס הישראלית (סימול:WIX).
טבע (סימול:TEVA) עלתה הערב ב-0.3% במסחר תנודתי. נזכיר כי ביום שישי האחרון הודיעה החברה על הנפקת אג"ח בהיקף של 1.5 מיליארד דולר במטרה לממן את תשלומי החוב של 2021 (לכתבה המלאה), וזאת לאחר שהחברה פרסמה את תוצאותיה לרבעון האחרון (לכתבה המלאה).
- מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
מניית חברת לייבפרסון הדואלית (סימול:LPSN) איבדה 1% וריכזה עניין לאחר שצנחה ביותר מ-13% ביום שישי האחרון ברקע לדו"חות שפרסמה החברה (לכתבה המלאה).
חברת יורוג'ן פארמה (סימול: URGN) הודיעה היום על חתימת הסכם רישיון בלעדי בין לאומי עם חברת אג’נוס (סימול: AGEN) לפיתוח ומסחור טיפול לסוגי סרטן של דרכי השתן (לכתבה המלאה).
מניית חברת פואמיקס פרמוסיטיקל (סימול:FOMX) נפלה ב-20% ברקע להודעת החברה מוקדם יותר היום על מיזוג עם חברה מנלו, שעוסקת בתחום הדרמטולוגיה (לכתבה המלאה).
מניית עליבאבא (סימול:BABA) ירדה הערב ב-0.2% במסחר בתנודתי ורכזה עניין הערב ברקע לציון "יום הרווקים הסיני". החברה דיווחה על היקפי מכירות של יותר מ-50 מיליארד דולר במחצית היום, שיא חדש.
מניית נקסט קיור (סימול:NXTC) צללה ב-52% לשווי שוק של 896 מיליון דולר ברקע להודעת החברה על תוצאות הניסוי שלב 1 בתרופת NC318.
- 4.איגור 11/11/2019 20:00הגב לתגובה זומי היה מאמין ..
- ואדים 11/11/2019 21:01הגב לתגובה זומי היה מאמין
- 10000 (ל"ת)דודי 11/11/2019 20:37הגב לתגובה זו
- 3.שהגרינברג תוקע את כל הדרדסים פנימה לא משנה מה יקרה (ל"ת)דעו לכם 11/11/2019 16:58הגב לתגובה זו
- 2.פרופ' אבירם(איצ100) 11/11/2019 16:04הגב לתגובה זוכמו שכתבנו וגם לאור דבריו הרי לא מעניין אותנו כיוון השוק אם אנו מתמקדים בפעילות שאפשר להגדיר בטוחהב 99% ואף ממונפת ...אבל...השווקים עשו כבר את כל הדרכים המלוכלכות ובעיקר בעת הטראמפ..ותש כוחם..עוד יום טיפה לפה טיפה לשם..אבל למטה עמוק הוא הכיוון כי השווי המיצרפי הראלי של החברות והכלכלות עם כל הקילקולים הוא שם למטה עמוק..ואין ספק שיגיעו לשם וישהו שם שנים עם הפסקה של יתכן עשרות ויותר שנים לחזור לשיאים ואולי בעצם לעולם לא..חברות וכלכלות פשוט תעלמנה...
- 1.פרופ' איצ100 11/11/2019 15:55הגב לתגובה זובדקנו ומצאנו במשך השנים שכל עיסקת S&S שאנו מבצעים ..מצליחה יותר ב28% בממוצע בעת שוק עולה לעומת עסקות S&S שאנו מבצעים בשוק יורד או נופל...יש לזה סיבתיות חד משמעית ואנו דבקים בה..בכל מקרה הרי סיפרנו רבות שעיסקת S&S מרוויחה בסיכומו של יום עד פי 3 עד 4 יותר מעסקות הLONG ואפילו המשובחות ביותר..אז מה?? עובדה!!!
- אסף 13/11/2019 03:22הגב לתגובה זומה זה עסקת s&s בבקשה?
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
