ירידות
צילום: iStock

לייבפרסון מנמיכה תחזיות לשנת 2019 - המניה צללה ב-13%

הישראלית שהייתה בשנה האחרונה הלהיט של המשקיעים עם זינוק של יותר מ-122% צונחת היום בחדות לאחר פרסום התוצאות לרבעון האחרון. שווי החברה עומד כעת על 2.2 מיליארד דולר
עמית נעם טל | (5)

מניית חברת לייבפרסון הדואלית (סימול:LPSN) בלטה היום בוול סטריט עם צניחה של יותר מ-13% ברקע לדו"חות שפרסמה החברה אמש לאחר סגירת המסחר. פער הארבטראז' למחיר המניה בבורסת ת"א עומד עד מינוס 16.7%. 

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון החולף ב-75.1 מיליון דולר, לעומת נתון של 64.2 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד – עלייה של 17%. ב-9 החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ההכנסות ב-212.5 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 184.1 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. 

בשורה התחתונה, החברה רושמת הפסד נקי  (GAAP) של 25.7 מיליון דולר או 0.41 דולרים למניה, לעומת הפסד של 7.04 מיליון דולר או 0.12 בתקופה המקבילה אשתקד. מתחילת 2019 הסתכמו הפסדי החברה ב-68.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 18.5 מיליון דולר "בלבד" במהלך התקופה ב-2018.  תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת היה ברבעון האחרון שלילי ברמה של 11.53 מיליון דולר, כאשר כמות המזומנים בקופת החברה עמדה על 205.2 מיליון דולר בסוף הרבעון. 

החברה צופה כעת כי ההכנסות ברבעון הקרוב יסתכמו ב-77-80 מיליון דולר, כאשר הנקי למניה (GAAP) יעמוד על 0.4-0.35 דולר. ההפסד המתואם מפעילות שוטפת צפוי לעמוד על 5.1-2.1 מיליון דולר. החברה צופה כי ההכנסות במהלך 2019 יסתכמו בטווח של 289.5-292.5 מיליון דולר, מעט מעל התחזיות הקודמות. במקביל, החברה צופה כי ההפסד הנקי של החברה יעמוד על 1.51-1.45 דולר למניה, גבוה משמעותית מהצפי הקודם שעמד על הפסד של 1.15-1.06 דולר למניה. 

עד לפני הירידה היום, מניית החברה הציגה ביצועים טובים במיוחד עם עלייה של יותר מ-122% מתחילת 2019. כעת נסחרת המניה לפי שווי שוק של 2.2 מיליארד דולר.

גרף מניית החברה בשנה האחרונה: למרות הירידות היום, משלימה זינוק חד

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    dw 10/11/2019 11:34
    הגב לתגובה זו
    מישהו יכול להסביר מדוע תמחור המניה כפול מסאפיינס (spns) ? שזו חברת הייטק טובה, רווחית וצומחת. התמחור של לייבפרסון פשוט לא ברור (לי). אם כבר הגיוני יותר לדעתי שהיא היתה נסחרת בש"ש של חצי מסאפיינס, וגם זה די לפרגן, אבל יאללה, נגיד שנפרגן. פשוט נייר בועה, במדד המעוף. לא ברור (לי) מה היא עושה במדד היוקרתי.
  • מישהו 10/11/2019 22:14
    הגב לתגובה זו
    זה כמו שתשווה את המכפיל של שופרסל למכפיל של נייק. אין קשר בין החברות ולכן אתה לא יכול להסיק ככה אם היא יקרה. גם חברות שנמצאות באותו ענף לעיתים שונות מבחינת שיעורי רווח ותחזיות צמיחה ולכן גן במצב זה לא נכון להשוות.
  • 2.
    עדיין נותנת תשואה מצויינת למרות הירידה (ל"ת)
    עוזי 09/11/2019 09:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דניאל 08/11/2019 19:24
    הגב לתגובה זו
    בהחלט ראוייה לשבח ביצועים מעולים השנהתסגור בפלוס % 150
  • dw 10/11/2019 12:45
    הגב לתגובה זו
    החברה מפסידה כסף. בלי גיוס אקוויטי היא היתה פושטת רגל. סלקום יותר חזקה ממנה רק שסלקום נסחרת במיליארד ולייבפרסון ב 7-8 מיליארד. למה? ככה. כמו כלום הנייר יכול להחתך בחצי. אפילו בלי למצמץ.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

צילום: Jens Mahnke, Pexelsצילום: Jens Mahnke, Pexels
הטור של גרינברג

עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית

יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל    

שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה טבע שברון


לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך. 

זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות". 

אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".

מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.

עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות

שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.