גרטנר: עליה של 24% בהכנסות ממתגי איתרנט ב-2004

ההכנסות הכלל עולמיות מכניסות איתרנט עברו את ה-12 מיליארד דולר בשנת 2004, בעוד שיותר מ-189 מיליון כניסות איתרנט נשלחו ברחבי העולם
דרור איטח |

מכירות חזקות של כניסות Power over Ethernet, הניעו גידול של 24% בהכנסות ממתגי איתרנט (Ethernet Switches) בעולם, בעוד שמשלוחים של כניסות איתרנט צמחו ב-22% שנה על גבי שנה. כך עולה ממקר שמפרסמת חברת המחקר הייעוץ - גרטנר. עוד מהמחקר, ההכנסות הכלל עולמיות מכניסות איתרנט עברו את ה-12 מיליארד דולר בשנת 2004, בעוד שיותר מ-189 מיליון כניסות איתרנט נשלחו ברחבי העולם.

על פי גרטנר, כניסות PoE עולות בממוצע כ-40 דולר ליחידה, עבור כניסת איתרנט מהיר ו-65 דולר עבור כניסת ג'יגהביט איתרנט. משלוחי כניסות ה-PoE גדלו פי יותר משלוש ב-2004. כ-18% מסך כל ארונות חיווט כניסות המתג שנשלחו בשנת 2004 היו בעלי יכולות PoE.

"מתגים שנמכרו בשנות ה-90 המאוחרות, משודרגים כיום עם פלטפורמות יקרות יותר", אומר ראחנה אהלווט, אנליסט ראשי בקבוצת התקשורת והרשתות הארגוניות בגרטנר. "עסקים שלא שדרגו את תשתית הרשת שלהם בארבע עד חמש השנים האחרונות, בשל תקציב מוגבל, מחליפים כיום פלטפורמות המצויות בסוף מחזור חייהן או שכבר אינן נתמכות על ידי הספקים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.