האם הלקוח תמיד צודק והאם אפשר להחזיר סנדוויץ' במכולת כמו שמחזירים מנה במסעדה?
במכולת המשפחתית הקטנה שליד הבית שלי מכינים, ללא צל של ספק, את הסנדוויץ׳ חביתה הטעים בעולם. לא יודע אם זה הלחם הרך או כמות המלח והחמאה בחביתה אבל משהו שם עובד. הייתי ביום חופש, וגם ככה הייתי צריך לעשות קניות קטנות הביתה, אז הלכתי לשם בתקווה שהמטבחון עוד פתוח. זו חנות קטנה, עם קצת מכל דבר ותמיד כל המשפחה נמצאת שם. לא יודע למה, אבל לראות מקום כזה, בין כל הסניפים של am:pm
ו״שופרסל״ ובתוך כל ההמולה הזאת, עשה לי טוב.
הם שידרו משהו הגון ופשוט. כאילו לא נכנעו לעולם הלחוץ. תמיד דמיינתי שהם גרים בשכונה מימים ימימה וכותבים על פנקס נייר קטן הוצאות והכנסות שמוחבא במגירה מתחת לקופה ושהם שומרים את המזומנים בתקרה. כשנכנסתי לשם בפעם הראשונה, הבנתי שאין מספיק דברים כדי שאעשה שם את הקניות המסודרות שלי הביתה, אבל החלטתי ביני לבין עצמי שסיגריות אקנה רק מהם. ואת הסנדוויץ׳ חביתה.
אז הלכתי לשם, וכשעמדתי להיכנס ראיתי את המוכרת הזקנה מנסה להסביר ללקוח, בשיא הנחמדות והאיפוק, שאם הוא לא יקנה את הכריך שהוא ביקש שיכינו לו, הוא ייזרק לפח. הלקוח לא בדיוק נפל מהאפשרות הזו, והמשיך להגיד לה שאם זה היה כל דבר אחר שהוא הגיע איתו לקופה היא הייתה שמה בצד ומחזירה למקום. היא אמרה לו שהוא צודק, אבל זה לא כל דבר אחר, זה לא מוצר סגור, זה משהו שהם הכינו עכשיו, לבקשתו, וזה ייזרק לפח. אז הוא המשיך ואמר לה שתשמור את זה בצד ותמכור את זה למישהו אחר, ושהוא באמת מצטער אבל כשהוא הזמין את זה הוא אכן רצה ועד שהכינו לו כבר יצא לו החשק. ושהוא לא מתכוון לשלם על זה. ואם אתה עכשיו מזמין פיצה הביתה, ומחכה שיכינו לך אותה ושהשליח יאסוף אותה ויבוא אליך, אתה תגיד לו שיחזור עם הפיצה כי עד שהוא הגיע כבר יצא לך החשק? היא שאלה אותו והוסיפה - לא, נכון? אז למה כאן אתה מרשה לעצמך? האיש השתתק לרגע, ואז אמר לה שזו פשוט בושה, ושאין לה חצי מושג בשירות ושתיקח את הכסף והנה היא הפסידה לקוח.
הגברת הושיטה את ידה בלי למצמץ וכשהוא יצא היא סיננה בשקט לעברו ״עם לקוחות כמוך..." ועברה ללקוח הבא. בהתחלה חשבתי על איך זה שתמיד הלקוח שאחרי הלקוח הבעייתי הוא הנחמד בעולם, ואז חזרתי להתעסק במה שקרה. מה שהכי תפס אותי במה שהוא אמר לה היה זה ש״אין לה חצי מושג בשירות״. כאילו, היה במשפט הזה משהו כל כך מעוות. כל כך לא נכון. אנחנו, כלקוחות, גדלנו על זה שהלקוח תמיד צודק. גדלנו על זה שרק מעצם זה שהגענו לבית עסק מסוים, אנחנו עושים לו טובה וידנו על העליונה. גדלנו על זה שמגיע לנו. שזה בית של מישהו אחר, ושאפשר לעשות מה שרוצים, ובסוף הוא זה שיצטרך לסדר אחרינו. וזה, זה מה שהרתיח אותי. כאילו, איך הגענו למצב שאנחנו עושים מה שאנחנו רוצים ואם בית העסק לא מתכופף בשבילנו זו בושה?
אוטומטית חשבתי על מסעדות. על פניו, הן אשמות. הן הרגילו אותנו שאם מנה לא טעימה לנו, זו ממש לא בעיה, ויחליפו לנו אותה. ולמה? כי המטרה של המסעדה היא לייצר קהל לקוחות חוזרים, אז אם הזמנת מנה, ולא אהבת אותה, אני כמסעדה אעדיף לספוג את ההפסד של המנה שלא אהבת ולהביא לך מנה אחרת שכן תאהב וככה לא רק שתראה שכן טעים אצלי, אתה גם תזכור איזה שירות טוב יש אצלנו ותחזור. נזכרתי שלפני כמה שנים ישבתי במסעדה אסיאתית בלונדון, והזמנתי מנה מהתפריט וכשהיא הגיעה וטעמתי אותה, זה היה, איך לנסח את זה בלי הגזמה, זוועה. כאילו, ממש. אז קראתי למלצר ואמרתי לו את זה, במעודן. הוא אמר שהוא יקרא למנהל. המנהל הגיע, אמרתי לו בדיוק את מה שאמרתי למלצר, והוא ענה לי – אוקיי.
אתה רוצה להזמין משהו אחר? אז אמרתי לו שכן והזמנתי מרק. הוא השאיר את המנה שלי על השולחן וכעבור כמה דקות הביא את המרק. כשהזמנו חשבון, ראיתי בו את שתי המנות. אז קראתי למנהל ושאלתי אותו למה המנה שלא אהבתי מופיעה בחשבון. הוא אמר לי שזו לא בעיה שלו שלא אהבתי את המנה. זו המנה, ואני הזמנתי אותה. בהתחלה זעמתי עליו ואמרתי לו שזו פשוט בושה, ושאין לו חצי מושג בשירות ושייקח את הכסף ושאני לשם לא חוזר. הוא לא התרגש בכלל. ובאותו זמן חשבתי שזה בגלל שהוא יודע שאני בלאו הכי לא אחזור אליו, בעיקר משום שאני לא גר בלונדון. אבל פתאום, במכולת ליד הבית שלי, הסכמתי איתו. הבנתי אותו. כאילו, למה שהוא יספוג את זה שאני באתי אליו למסעדה, הסתכלתי בתפריט, בחרתי מנה ולא אהבתי אותה? אז נכון, זה לא סוף העולם, ואם הגברת מהמכולת הייתה מוותרת לבחור על הכריך חביתה כנראה שזה לא מה שהיה מוביל אותה לפשיטת רגל, אבל זה לא העניין.
העניין הוא התודעה שלנו כלקוחות. והתודעה שלנו כבתי עסק. המינימום לקיחת אחריות. המינימום צדק. הלכתי לדלפק, ולמרות שלא הייתה שום סיבה בעולם שאעשה את זה, ביקשתי שיכינו לי שני סנדוויצ׳ים. לא יודע, כנראה באתי רעב.
- מסמך תמים, שפותח דלתות: כך פועלת יחידת הסייבר של חמאס שנחשפה על ידי פאלו אלטו
- בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- משקיעים בחאקי: כך הפכו החיילים את הבסיסים לחממת השקעות לוהטת
כסף ואני - מונולוגים של נמרוד סופרין, בן 29, גר בתל אביב. סופר - לכל המונולוגים
- 13.רן 12/01/2023 10:35הגב לתגובה זוהלקוח תמיד טועה מבחינת החברות
- 12.No soup for you (ל"ת)סיינפלד 08/01/2023 09:18הגב לתגובה זו
- 11.אליהו 08/01/2023 08:05הגב לתגובה זולא קיים כזה דבר שהלקוח תמיד צודק. נקודה. בכל מקום אני שומע שוב ושוב את ה"מרצה" עם סמן הלייזר שלו על המסך מדבר את אותם דברים שדיקלמו לו ומדקלם לאחרים.
- 10.עמנואל 08/01/2023 08:04הגב לתגובה זואם הסנדביץ היה מוחזר בגין איכות המוכר חייב להשלים עם זה. כמובן עדיף גם להסביר מה לא היה בסדר. אבל לא לשלם בעילא שהזמן אזל לא מקובל. זו סתם רישעות.
- 9.בת אל 08/01/2023 00:17הגב לתגובה זואני הייתי מחזירה לפלסטינים גם את השטחים הכבושים
- 8.נגה 07/01/2023 21:57הגב לתגובה זואני מחזיקה מנה אם היא לא אכילה- לא מבושלת או מישהו שפך עליה בטעות טון מלח, אבל לא אם זה לא לטעמי
- 7.חיים 07/01/2023 20:52הגב לתגובה זואם המנה לא טעימה זה לא בעיה של המסעדה,אם זה לא כמו שביקשת אז זה כבר סיפור אחר.
- ע.מ 08/01/2023 08:08הגב לתגובה זוכן, אבל אם דחיית המנה בגלל עניין ספציפי מנומק כגון סטייק שבאופן ברור מטוגן ביתר על המלצר להחליף. במסעדות אין כלל ויכוח
- 6.אלי 07/01/2023 19:54הגב לתגובה זואם אני מזמין המבורגר מידיום, ומגישים לי אחרי זה המבורגר מידיום וייל, זכותי להחזיר
- 5.אהבתי את שורת המחץ בסוף (ל"ת)איציקי 07/01/2023 19:27הגב לתגובה זו
- 4.דוד 07/01/2023 19:23הגב לתגובה זולא מסכים איתך, כי לא כך בונים כהל לקוחות, בטח לא במסעדה ואולי גם לא במכולת, הגברת של המכולת הייתה צריכה לוותר ללקוח, לא צריך לזרוק סנדוויץ לפח, היא תוכל לאכול בעצמה כשתהיה רעבה, ולא תפסיד לקוח, ולא תתוכיח עם אחד מול הלקוחות, לקוח לא מרוצה זה הכי גרוע, וזה של המסעדה בלונדון גם כן לא מבין מה זה שירות, אנחנו נמצאים בעולם של אינטרנט, חוות דעת אחת גרועה יכולה לעשות של ממש לכל מסעדה,
- 3.ואני לא בעל עסק 07/01/2023 18:31הגב לתגובה זויצאתי פעם לערב גיבוש עם הצוות מהמשרד לאגאדיר והזמנתי אדממה בלי לדעת מה זה. חשבתי שזה תבשיל שעועית. כשלא אהבתי את מה שקיבלתי לא הבנתי למה כולם סביבי מניחים שאני צריך להחזיר את זה ולקבל זיכוי. מה הם אשמים שאני הזמנתי מה שלא אהבתי?
- 2.קורא 07/01/2023 18:27הגב לתגובה זוכנראה שלא. הספר כבר בלוי, אי אפשר יהיה למכור אותו שוב. לא כל הספרים מעניינים או מחכימים באותה מידה. לא כל הספרים צריכים למצוא חן בעיני כולם. אולי אתה לא שירותי מספיק - הרי למה שאחזור לקרוא את ספריך הבאים הם הקודם לא היה מעניין במיוחד עבורי? ואתה בסה"כ יש לך אינטרס שאחזור לקרוא ספרים ומאמרים שלך. באותו אופן - למה שמסעדה שבישלה לך מנה, שיצאה מהמטבח בצורה תקינה, המנה לא מקולקלת, המרכיבים טריים, אבל היא לא לטעמך, למה שאותה מסעדה תכין לך מנה אחרת? איפה אתה חי?!
- סרט קילנוע 08/01/2023 17:27הגב לתגובה זולא, וגם ספר לא, העולם של תחום האוכל - מסעדות בעיקר ובמקרה הזה גם סנדוויש במקולת, כן מחזירים כסף, כי פה אתה צורך את המוצר ולאחר כך אתה משלם, לא סתם חשבון מכישים בסוף, דמיין לעצמך שמשלמים ביציאה מהסרט, אם אתה נותן דירוג 3 אתה לא משלם
- 1.סוף סוף מישהו שמעלה את הצד השני (ל"ת)שקד 07/01/2023 17:39הגב לתגובה זו
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)רשות המיסים: ״נסיים את 2025 עם יותר מ-40 מיליארד שקל מעל היעד״
בוועידת עיר הנדל״ן באילת הציג שי אהרונוביץ תמונה אופטימית של גביית המסים לשנה, דיבר על העלייה במיסוי נדל״ן, הסביר את כיוון מס הרכוש והתייחס לחובת הדיווח על שכר דירה ולמצב מדרגות המס
ועידת מרכז הבנייה הישראלי באילת, שנפתחה אתמול (שלישי), הציג מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ נתוני גבייה גבוהים לשנה ואמר כי המדינה צפויה לסיים אותה ברמה משמעותית מעל היעד שנקבע בתחילתה.
אהרונוביץ אמר כי היעד לשנה עמד על גבייה של 460 עד 462 מיליארד שקל, אך עד סוף נובמבר נגבו כבר כ-466 מיליארד שקל. לדבריו, לאחר ניכוי רכיבים טכניים שמתבצעים בדרך כלל לקראת סוף השנה, ההערכה היא שהמדינה תסיים את 2025 עם כ-40 מיליארד שקל מעבר ליעד.
הנתונים האלה מתחברים לתמונה הפיסקלית הרחבה שפורסמה בימים האחרונים על ידי החשב הכללי. לפי האומדן המעודכן, הגירעון ב-12 החודשים האחרונים ירד ל-4.5% מהתוצר לעומת 4.9% בסוף אוקטובר, בין היתר בזכות עלייה של יותר מ-15% בהכנסות המדינה ובכ-15.6% בהכנסות ממסים מתחילת השנה.
הקפיצה בגביית המסים שאהרונוביץ מציג באה לידי ביטוי גם ברמת המאקרו, בצמצום הגירעון - בשביל תמונה יותר מעמיקה על התכווצות הגרעון: הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15%
- "אני ברווחיות של כמעט 30%, בגלל שאני מרוויח ויעיל, אני צריך לשלם יותר מס?"
- מס על שכר דירה - "הגבייה שלנו עלתה ב-10%"; והאם מס רכוש יחזור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נדלן חלש בחלק מהשוק אבל קפיצה בעסקאות מסחריות
לדברי אהרונוביץ, גם שוק הנדלן תרם לעלייה בהכנסות, אף שבחלק מסגמנטי המגורים נרשמה חולשה. הוא אמר כי בזכות כמה עסקאות מסחריות גדולות צפויה גביית המסים מהענף להגיע השנה לרמה של 18 עד 19 מיליארד שקל, לעומת כ-15 מיליארד שקל בלבד בשנה שעברה. לדבריו, מדובר בעלייה הן במס רכישה והן במס שבח.


