השבוע עוברים לשעון חורף - השעון יזוז שעה אחת אחורה

מערכת Bizportal | (10)

בלילה שבין שבת לראשון (בין ה-24 ל-25 לחודש) ישראל עוברת ל'שעון חורף'. המשמעות היא שבשעה 2:00 לפנות בוקר שבין שבת לראשון יש להזיז את השעון שעה אחת לאחור. כלומר במוצ"ש אתם מרוויחים עוד שעת שינה אחת לקראת השבוע החדש. שעון החורף יימשך עד לתאריך 25 בחודש מארס 2016 (חמישה חודשים בדיוק).

נזכיר כי ב-19 בספטמבר בשנה שעברה לא מעט אנשים איחרו לעבודה לאחר שהשעון שלהם בטלפון זז עצמאית שעה אחת אחורה כיוון שהיה מוגדר בהתאם לעדכון השינוי הישן (לפני 2013). מי שהעביר באותו היום לפני חודש את הטלפון למצב ידני או ל'שעון אתונה', יכול החל מראשון בבוקר להחזיר למצב אוטומטי.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    בלה בלה בלה 24/10/2015 21:41
    הגב לתגובה זו
    סתם עוד משהו שאנו לא צריכים בעולם הזה!! למה לעזאזל צריך להחליף את השעון אחורה ואז שוב קדימה?? כל זה בשביל 5 חודשים של שעון חורף יאללה תשאירו אותו איכשהו וזהו מה בעיה ? מה בגלל שהחושך מגיע מוקדם יותר או צאוחר יותר יאללה שיעשו חוק שלא מזיזים יותר את המחוגים וככה העולם יהיה יותר מושלם!!!!
  • 8.
    יאיר 23/10/2015 15:44
    הגב לתגובה זו
    הזזות השעון האלו פוגעות בכלכלה ובעיקר בהיי-טק. שעון קיץ כל השנה היה חוסך כסף ובלבול.
  • 7.
    קליאו 22/10/2015 15:36
    הגב לתגובה זו
    בשעון קיץ מחשיך יותר מאוחר! ולא כפי שיהיה עכשיו לדוגמא בשעה 17:00 חשוך ומוקדם! כיוון שבגלל הזזת השעון בעצם השעה הייתה 18:00. במדינת "שמש" כמו שלנו יכולנו להזיז אפילו שעתיים! כך היה מחשיך הרבה יותר מאוחר וזה מאריך את היום ונותן אפשרות ליהנות משעות אור גם לאחר שמסיים את שעות העבודה.
  • 6.
    שביט 21/10/2015 18:46
    הגב לתגובה זו
    חבורת משוחתים
  • 5.
    1 20/10/2015 21:08
    הגב לתגובה זו
    להשאיר שעה קבועה ודי
  • 4.
    אברהם 20/10/2015 12:57
    הגב לתגובה זו
    חבל שלא כל השנה...יותר קל להרדים את הילדים ויותר קל בבוקר...הופכים אותנו לסוסי עבודה..בגלל זה יש שעון קיץ...
  • 3.
    אודי 20/10/2015 12:29
    הגב לתגובה זו
    שעון חורף צריך להיות 4 חודשים בשנה ואפילו פחות אבל מה שבאמת חשוב זה שהוא צריך להיות בקיץ שמחשיך מאוחר במקום שיהיה חושך ב8 שיהיה ב7 אומר שהוא צריך להתחיל עוד 7 חודש למשך 4 חודש בהצלחה
  • 2.
    בארצות המקבילות יש שעון חורף ארוך יותר. (ל"ת)
    תומך בשעון חורף בלבד 20/10/2015 11:18
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חבל שאין שעון חורף כל השנה!!! (ל"ת)
    אוהב רק שעון חורף 20/10/2015 11:16
    הגב לתגובה זו
  • צודק!!! (ל"ת)
    להאריך את השעון חורף 20/10/2015 12:04
    הגב לתגובה זו
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI

מדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%

הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן? 

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מדד המחירים לצרכן

מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים.  בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן  ב-2.4%.  ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%. 


הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%: 




מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.  



בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%. 

סטודנטים, לימודים
צילום: Istock

OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה

דוח חדש של ה-OECD אומר כי בישראל יש המרה נמוכה בין רמת המיומנויות וההשכלה הגבוהה ובין איכות התעסוקה, שמתווספים לפערים גדולים במיומנויות ובכישורים המושפעים מהסטטוס הסוציו-אקונומי


הדס ברטל |

דוח חדש של ה-OECD שפורסם השבוע מצביע על משהו שישראלים רבים מרגישים: לא משנה כמה נשקיע בהשכלה גבוהה וברכישת כישורים ומיומנויות רלוונטיים, ההשקעה לא בהכרח מיתרגמת לעבודה איכותית או לשכר גבוה. הדוח מצביע גם על פערים סוציו אקונומיים משמעותיים ועמוקים ברמת המיומנויות וכן על פערי תעסוקה מגדרים שאינם מצטמצמים. מהשוואה מול מדינות אחרות, בהן לימודים והכשרה על תיכונית יביאו לעלייה במיומנויות שתביא לעלייה ברמת השכר, בישראל הלימודים וההכשרה העל תיכונית לא תביא לעלייה של ממש ברמת המיומנויות. אצלנו גובה רמת ההשכלה משפיע באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות, ואינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 


דוח OECD Skills Outlook 2025 בא לבחון את רמת המיומנויות התעסוקתיות במדינות החברות בארגון ואת המיומנויות הנדרשות בשוק העבודה במאה ה-21 ומהם הגורמים המשפיעים על רמת המיומנויות. עבור הדוח, מופו כ-3,500 מקצועות שונים שמאחוריהם כ-14,000 מיומנויות עבודה שונות. כאשר המיומנויות ההופכות לחיוניות ביותר בשוק העבודה המשתנה, זה שבצל האוטומציה והבינה המלאכותית, הן אוריינות, נומרציה, דיגיטל, יצירתיות ומעל הכל למידה מתמדת לאורך החיים. הדוח מלמד בבירור שהמיומנויות שלנו טובות יותר וברמה גבוהה יותר ככל שההשכלה שלנו גבוהה יותר, ולרוב כפועל יוצא מכך, יעלה הסיכוי שלנו להשתלב באופן אפקטיבי יותר בשוק העבודה ולהשתכר טוב יותר. אך בישראל גובה רמת ההשכלה משפיע אך באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות והיא אינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 

בישראל השכלה אינה שווה מיומנויות

הדוח מעלה תמונה לא טובה עבור ישראל. דוח ה-OECD משווה בכל מדינה בין רמת המיומנויות של ציבור שלא מסיים לימודי תיכון ובין הציבור שלו יש השכלה על תיכונית.המיומנויות שנבחנות על ידי ה-OECD היא אוריינות ויכולת הבנת טקסט, יכולת פתרון בעיות כמותניות ופתרון בעיות מורכבות. במדינות כמו ניו זילנד או פינלנד רואים פער משמעותי בין שתי הקבוצות, עם סטיית תקן העומד על כ-0.72 וכ-1.16 סטיות תקן בהתאמה. המשמעות של כך היא כי רמת המיומנויות של הציבור שמסיים תיכון וממשיך ללימודים על תיכוניים היא משמעותית גבוהה יותר מרמת המיומנויות של אלו שלא.  

לעומת פינלנד וניו זילנד, בישראל הפער נמוך בהרבה, עם כ-0.27 סטיות תקן במסלול מקצועי וכ-0.32 במסלול עיוני. המשמעות של הפער הוא כי בעוד שבמדינות אחרות ב-OECD נראה קשר חזק ועקבי בין עלייה ברמת ההשכלה לבין קפיצה גדולה במיומנויות חשיבה כמותית, בישראל ההשפעה של לימודים על תיכוניים היא מוגבלת הרבה יותר, ואין ללימודים על יסודיים או פוסט תיכוניים השפעה של ממש על המיומנויות של הציבור. 

ובכל זאת, מהדוח עולה כי המסלול שמראה את הפער הגדול ביותר מאנשים ללא השכלה, הוא המסלול של לימודים אקדמאיים, בעלי תואר ראשון ומעלה, כאשר שאר המסלולים העל תיכוניים אינם מציגים סטיית תקן גבוהה כלל, מה שאומר שאלו לימודים והכשרות שאינם משפרים את המיומנויות באופן ניכר. למעשה, השכלה גבוהה מעלה את איכות התעסוקה ב-18 נקודות אחוז בממוצע.