בטר פלייס מתקדמת בסין: פתחה יחד עם CSG מרכז התנסות במכונית החשמלית
שיתוף הפעולה בין ענקית האנרגיה הסינית CSG וחברת בטר פלייס עולה מדרגה. החברות השיקו היום מרכז מבקרים והתנסות במכונית חשמלית עם סוללה מתחלפת בפרל ריבר שבגוואנז'ו סין. המרכז מקדם את ההיכרות של התעשייה בסין עם פתרון החלפת הסוללה של בטר פלייס.
המהלך בא ברקע להסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי אשר נחתם בין שתי החברות כבר בחודש מרץ. מרכז המבקרים בגוואנז'ו הוא המרכז הראשון המכיל את טכנולוגית החלפת הסוללה בכל חמש המחוזות של דרום סין
CSG, חברת החשמל השניה בגודלה בסין, תומכת במדיניות ממשלת סין לשימור אנרגיה וצמצום פליטת מזהמים ולבנייה של תשתיות טעינה למכוניות חשמליות בהתאם לצרכים המקומיים. הרשת של CSG כוללת סך של 14 תחנות טעינה למכוניות חשמליות, תוך הפעלת 2,901 עמדות טעינה והחברה התחייבה כי תקדם פיתוח של תקנים טכניים לאומיים ואחידים, ותפתח רשת טעינה חכמה עבור מכוניות חשמליות.
- 9.מאמין 15/12/2011 12:58הגב לתגובה זושהמיזם הזה הוא לא רק לטובת בטר פלייס הוא לטובת התנתקות מנפט ושיפור איכות הסביבה חברות כמו בטר פלייס, רנו וולבו וחבות רבות מנסות להביא שינוי חיובי לעולם
- 8.גד 13/12/2011 17:21הגב לתגובה זווזה גם מתחיל בישראל עם הפלואנס החשמלית
- 7.בלייק 12/12/2011 12:58הגב לתגובה זואחרי הכל המיזם דוחף את ישראל קדימה אז רצוי שיקודם עוד יותר בארץ, בינתיים נראה טוב.
- 6.גוקו 12/12/2011 12:56הגב לתגובה זועם כל צעד וכל התקדמות שוב באים הפקפקנים ועושים מעצמם צחוק, בסוף יהיו כמו המטיפים ההזויים האלה שמכריזים על סוף העולם כבר 20 שנה. קומו.
- 5.פשוט נועד לכישלון 12/12/2011 10:53הגב לתגובה זוטעינה צריכה להיות חופשית כמו כל מכשיר חשמלי. זה המ שהרג את המזם החמדנות ושליטה על הפרט !!!
- 4.אקרובט 12/12/2011 10:45הגב לתגובה זולכל המלעיזים והמפקפקים, היועצים והמבינים ובעיקר לאלה שבונים ויוצרים. הקנאה אוכלת אתכם. אם הייתם מנתבים את האנרגיות שלכם לדאגה לדור ההמשך, אולי הייתם נותנים מנוח לאגו לקנאה:)
- 3.המנוסה 12/12/2011 10:31הגב לתגובה זוהמחירים של המכונית גבוהים, מדובר ב" רנו" שתעלה 120 אלף שקל, אף אחד לא ישלם מחיר כזה למכונית חשמלית בעוד שאפשר במחיר זה להביא אוטו בהרבה יותר טוב מ" רנו" באותו כסף שעובד על בנזין. המחיר של ההטענה גם צריך לרדת בהמון כי הוא גם יקר. למה שמישהו ירצה להטעין רכב שיכול ליסוע רק 160 קילומטר בעוד שמילוי של טנק מלא בדלק במכונית רגילה יקנה לי נסיעה של 500 קילומטר? בכל מקרה עד שכל הדברים האלו לא יטופלו המיזם לא יוכל להתקדם. מחיר של רכב חשמלי כזה צריך לעלות 50-60 אלף שקל
- 2.דורון 12/12/2011 10:05הגב לתגובה זולמה אתה מרעיש ומזהם את השכל? באיזה מהירות בדיוק תסע במכונית חשמלית בלי רעש? נסעת פעם במכונית רגילה? לא שומעים בכלל את המנוע. הדבר היחיד ששומעים זה רעש הצמיגים על הכביש. אז נסיעה שקטה במכונית חשמלית זה רק במהירות של 20 קמ" ש. ולגבי זיהום אויר? הגורם העיקרי לזיהום אויר הן המשאיות והאוטובוסים. המכוניות הנוסעות על דלק רגיל מזהמות מעט. לכן גם אם תתגלגלנה 1000 עגלות חשמליות של בטרייה פלייס בארץ לא תהיה בהן שום תרומה לאיכות הסביבה.
- דיויד 25/12/2011 10:49הגב לתגובה זוא. לידיעתך הגורם העיקרי לזיהום אויר בעירינו הוא השני מיליון של מכוניות דלק למיניהם. ב. אתה קובע את המהירות של המכונית החשמלית לפי נסיעות מבחן רבות במרכז המבקרים של בטר פלייס או אתה סתם רוצה להשמיץ? מהירות הרכב החשמלי הוא עד 135 קמ" ש אך בנצילות של 90% כוח במקום ה-20% של מכונית דלק. רק לידיעתך.
- 1.רונן רונן 12/12/2011 09:18הגב לתגובה זומיזם יצירתי חשוב.יש קשיי מתחילים ויש צורך לפרוץ אל התודעה הישראלית. אני מאמין שהנושא יתפוס חזק. עוד תחנות בארץ ועוד צ' ופר במחירי הרכב, ותראו אותו נוסע בכבישי ישראל בלי רעש וללא זיהום.
- טכנולוג 12/12/2011 10:10הגב לתגובה זוהעתיד הקרוב נמצא במכוניות היברידיות, עד שיקימו תחנות טעינה/החלפה יקח לפי הערכות כ-10 שנים לפחות. הממשלה צריכה לתת עדיפות למכוניות ירוקות היברידיות ולא לפרוייקט שאפתני ומרוחק מהמציאות ששואב כספים מהציבור.
- דיויד 19/12/2011 10:49@ טכנולוג אני לא יודע איזה ערכות אתה קורא אבל מה שאני רואה בצומת מחניים, כדורי, חדרה, מצפה רמון ,צומת בילו ועוד כמה מקומות עד יובטתה יהיה מוכן לתפעול בעוד חצי שנה, איפה אתה ועשר שנים אלא אם אתה מחכה לממשלה לעסוק בנושא.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןיותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים
5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?
בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר.
לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם
לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים.
שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק
שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.
לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.
- מעל אלף מיליונרים חדשים ביום - האמריקאים התעשרו ב-2024
- UBS: "צופים 45,000 מיליונרים בישראל עד 2029"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.
