הישג לוועדת המדרוג - אתר וואלה ימדד: "לקח לנו זמן לקבל את ההחלטה"

אילן ישועה מתרצה ואתר וואלה נכנס למדידת האינטרנט: "הפרסום סובל מכך שאין מדידה אחידה. אנחנו לא מונעים מפחד, אלא מידיעה ברורה של כוחנו"
משה בנימין |

הערב (א') הוסר אחד מהמכשולים העיקרי שעיכב את תחילת עבודתה של ועדת המדרוג. אילן ישועה, מנכ"ל אתר האינטרנט וואלה, המוביל בישראל, הודיע היום על נכונות האתר להשתתף במדידת האינטרנט של ועדת המדרוג. הודעתו של ישועה משנה למעשה את כל תמונת כלי המדידה בישראל. הנתונים של ועדת המדרוג היו אמורים להתפרסם כבר לפני יותר משנה אך סירובם של שני האתרים המובילים בישראל וואלה ו-ynet להימדד הוציאה את ה'עוקץ' של המדידה והפכה אותה לצולעת. בנוסף בנו בוועדת המדרוג על הזרמת הכסף של וואלה ו-ynet לאופרציית המדידה, מה שהיה מכסה חלק נרחב מעלויות הפעילות. הסיבה הכספית הייתה דווקא זו שמנעה מוואלה להיכנס למדידה שכן בוועדת המדרוג דרשו מהאתרים הנמדדים לשלם בהתאם לגודלם. מודל תשלום שוואלה לא ראו עין בעין עם ועדת המדרוג מתוך טענה שוואלה תישא בעלויות גבוהות שאינן מוצדקות. יש לציין שעבור וואלה מדובר בעשרות אלפי שקלים מידי חודש ובמאות אלפי שקלים מידי שנה שיועברו לוועדת המדרוג. האתר הגיע להבנה עם הוועד לגבי הסכום שישולם וסעיף נוסף שריכך את התנגדותם המקורית היה הסכמה לגבי אבטחת המידע שתאסוף המדידה. אילן ישועה אומר היום (א') לאייס: "השתכנענו שהפרסום סובל מכך שאין מדידה אחידה. השוק מתבגר וזורם אליו יותר ויותר כסף ומתוך כך חשובה המדידה האחידה והשקיפות. הדבר יאפשר בעצם לעוגת הפרסום לגדול ווואלה בתור מובילה תהיה זו שתיהנה הכי הרבה מכך". ישועה מתייחס לזירת האינטרנט וכלי המדידה האחרים ואומר: "צריך להבין שלהבדיל ממדיה אחרת באינטרנט אם אתה רוצה או לא אתה נמדד בכל מקרה. כלי מדידה כמו גוגל טרנדס הוא מלא בעיות וחסר אמינות ולכן חשוב שתהיה מדידה אחידה ומקובלת על כולם שתשמש קנה מידה עבור כל הענף". אתם לא חוששים מהתוצאות שיתקבלו. למה לכם להימדד אם ממילא אתם נחשבים לאתר המוביל בישראל שגורף גם את נתח הפרסום הגדול בארץ? "אי אפשר להמשיך ולהישאר בפוזיציה מול כל הענף. אנחנו לא מונעים מפחד אלא מידיעה ברורה של הכוח והרייטינג החזק שלנו. התהליך של כניסה למדידה לקח לנו יותר זמן כי לנו להבדיל מאחרים יש מה להפסיד ואין לי שום בעיה להודות שחשבנו על הנושא לעומק ולקח לנו זמן לגבש דעה כלפי העניין". האם המדידה היא מה שיגדיל את עוגת הפרסום באינטרנט? "חד משמעית כן. נדרשת מדידה אחידה שתוכל לעמוד מול נתונים במדיות אחרות. מחירי הפרסום בטלוויזיה גבוהים מאוד וצריך לציין שהתפוקה השולית של 10% או 15% אחרונים של ההשקעה הכספית בקמפיינים היא אפסית, הן בטוטאל ריץ' והן באפקטיב ריץ'. אם תשים את אותם סכומי כסף באינטרנט תגיע להצלחה הרבה יותר גדולה". בנוסף לכם היה את ynet שנמנע מלהשתתף במדידה. אתה חושב שההחלטה שלכם תוביל אותם פנימה? "נשמח אם הם יצטרפו, זה יהיה טוב מאוד לענף וצעד מבורך". האם זכייניות הטלוויזיה צריכות לפחד מאובדן נתחי פרסום לטובת האינטרנט? "אני לא חושב שפחד זה הדבר הנכון לומר. הקרב בין המדיות הוא על הזמן מול הצרכן. במובן הזה האינטרנט מצליח גוזל מזמן הצרכן יותר ויותר ועדיין השעות שמוקדשות לטלוויזיה לא ירדו מכיוון שההשקעה של הקהל גדולה כולה הן באינטרנט והן בטלוויזיה. עם זאת יש קהלים צעירים במחקרים בינלאומיים הוכח כבר שהטלוויזיה לא מדברת אליהם כמו לדורות הקודמים. יותר ויותר מפרסמים הבינו את זה ולכן היה גם חשוב שוואלה תקפוץ למים כדי להגיע לשקיפות ועבודה משותפת". לגבי לוחות הזמנים של פרסום התוצאות הראשונות אומר ישועה לאייס: "מדובר בעניין של כמה חודשים. אבל הכניסה שלנו לתהליך תאיץ אותו. אנחנו מתכוונים לקחת חלק חשוב במדידה כדי לשמור על הגוף שלא יהפוך לבעל אג'נדה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה