סקר טים: 'כלכליסט' הוכנס לרשימת 24 האתרים - ועקף את 'גלובס' ו-TheMarker

מוזס עושה בי"ס לפישמן ושוקן? כלכליסט מגרד את רף 15% חשיפה, ועוקף את 2 האתרים הכלכליים הוותיקים. קבוצת מסה יורדת, ONE בורח מ'ספורט 5'

חודש דצמבר באינטרנט הישראלי: ללא ספק, ההפתעה הגדולה ביותר בחודש האחרון היה פריצתו של אתר 'כלכליסט' למרכז רשימת 24 האתרים המובילים בישראל. הישג אחר, פחות מפתיע אבל לא פחות משמעותי, מגיע לאתר MAKO של קשת, שהצליח לשבור את שיא שיעור החשיפה שלו בעקבות השקת העונה החדשה של 'האח הגדול'. וואלה הצליח לחזור לשלישייה הפותחת לאחר שכל האתרים הבינ"ל ספגו ירידות חדות במהלך החודש האחרון. כל האתרים הבינ"ל המובילים ללא יוצא מהכלל, ירדו החודש. למרות זאת, גוגל ופייסבוק נשארו במקום ה-1 וה-2 בהתאמה. פייסבוק איבד את מומנטום הצמיחה שלו ועומד כעת על שיעור חשיפה של 67.5% - ירידה של 7% לעומת 72.5% בחודש נובמבר. גוגל ירד ב-1%. ענקית החיפוש נאלצה להתמודד גם עם פגיעה נוספת - יוטיוב נפל שוב למקום ה-4 וירד ב-5%.

אתרי החדשות הכלכליים חוו החודש טלטלה משמעותית: 'כלכליסט' פרץ לרשימה, כאשר הייתה זו הפעם הראשונה בשנה האחרונה שקבוצת טלסקר המנהלת את סקר טים, דוגמת אותו. האתר עומד כעת על 14.9%, עליה של 90% לעומת דצמבר 2009 אז לפי ההערכות כלכליסט עמד על 8% חשיפה. הוא ממוקם במקום ה-15, מעל TheMarker וגלובס. TheMarker ירד החודש ב-10% ונפל למקום ה-18. גלובס מצד שני רשם עליה קלה של 7% וממוקם כעת במקום ה-18. דצמבר לא האיר פנים ל-MSN, שקרס ונפל ב-6 מקומות למקום ה-19 עם ירידה חדה של 17%. כעת הוא נמצא בשפל חשיפה של 13% בלבד. צריך לזכור שבחודש נובמבר MSN דווקא רשם עליה נאה. אתר יאהו, למרות העיצוב החדש ומנוע החיפוש המעודכן מבית מיקרוסופט, המשיך ליפול. הוא הצליח לרדת אף מתחת לנקודת השפל שרשם בחודש הקודם ועומד כעת על 10.4%. יאהו סגר את רשימת האתרים המובילים במקום ה-24.

רוב אתרי החדשות המקומיים רשמו עליות קלות אם כי נמוכות מהצפוי. אנו צפינו לעליה משמעותית בעקבות אסון השריפה בכרמל. וואלה, שכאמור חזר למקום ה-3, רשם עליה קלה של 2%. ynet עדיין נמצא במקום ה-5 ועלה ב-4%. NRG של קבוצת 'מעריב' נשאר במקום ה-10, ללא כל שינוי. אתר 'הארץ' הצליח למצב את עצמו לאחר שהיה בסכנת הסרה מרשימת האתרים המובילים באוקטובר האחרון וצמח ב-7%, טיפס ב-2 מקומות ונמצא כעת במקום ה-22.

גם הפורטלים המקומיים רשמו עליות נאות. MAKO הצליח לשבור שיא אישי שלו בשיעורי חשיפה ועומד כעת על 38.8% בעקבות השקת פצצת הרייטינג של 'קשת' 'האח הגדול' - עליה של 8% לעומת נובמבר. MAKO גם רשם עליה משמעותית בנובמבר בזכות המשחקים האינטראקטיביים בזמן אמת שליוו את השידורים של השעשועון 'אל תפיל את המיליון'. נענע10 דילג ב-2 מקומות למקום ה-7 וצמח ב-7%. תפוז רשם עלייה של 7% ונשאר במקום ה-11.

אתרי הלוחות והשוואות המחירים החלו להרגיש את התחרות העזה ביניהם. זאפ, אתר השוואת המחירים הגדול בארץ מתמודד כעת מול Kama של קבוצת יד2. יד2 הוא אתר הלוחות הגדול ביותר, אבל מתמודד מול WinWin, שעובד בשיתוף פעולה עם זאפ. כתוצאה מכך, 2 האתרים המובילים איבדו ממעמדם בחודש האחרון, למרות שהשיקו מספר פיצ'רים חדשים. זאפ איבד ב-7% משיעור החשיפה ואילו יד2 נפל ב-2 מקומות למקום ה-9 לאחר ירידה משמעותית של 17%.

2 אתרי הספורט הגדולים ממשיכים את המאבק הבלתי פוסק שלהם: לאחר מספר חודשים של ירידות קבועות, ONE התאושש, זינק ב-21%, ועלה ב-3 מקומות למקום ה-14, בדומה בתעבורה שלו בחודש מאי 2010. בזכות זאת עקף ONE שוב את 'ספורט 5', שירד 2 מקומות למקום ה-16 - למרות עליה של 7% בתעבורה. בסקר נפרד של המכללה האקדמאית גליל מערבי, ONE היה האתר הישראלי היחידי שזכה לשיעור חשיפה גבוה יחסית לממוצע הארצי שלו.

אתר אורנג' רשם עליה משמעותית של 11% אבל נשאר במקום ה-20. אתר 'רשת' לא רשם כל שינוי בתעבורה, מה שלא מנע ממנו ירידה של 3 שלבים למקום ה-21. אתר המסעדות Rest עלה קלות ב-6% אבל ירד ב-2 מקומות ל-23. עם זאת, הוא אינו בסכנת הסרה כמו אתר 'עכבר העיר', שנפל שוב מרשימת האתרים המובילים.

היו היה, באינטרנט הישראלי של 2007 לספירה הנוצרית

'טלסקר' גם פרסמה את נתוני החשיפה של האתרים המובילים בישראל בשנת 2007. הנתונים מצביעים על המגמות באינטרנט הישראלי ב-3 השנים האחרונות.

המרוויחה הגדולה ביותר בשנים האחרונות הוא ללא ספק 'פייסבוק' שצמח בישראל ב-220% בתקופה זו. יוטיוב זינק ב-120%. MAKO התייצב כאחד מהפורטלים הגדולים והמוכרים בארץ עם צמיחה של 210%. 'רשת' ויד2, למרות שרשמו ירידות החודש, עדיין דיווחו על עליה קבועה וצמחו ב-20% מאז 2007.

מספר אתרים חדשים נכנסו לרשימת האתרים המובילים של סקר טים - בנוסף ל'כלכליסט', גם אתר המסעדות Rest ואתר המידע b144 של בזק. רק אתר אחד נעלם בשנים האחרונות מהרשימה - start.co.il.

עם זאת, אתרים רבים נמצאים במגמת דעיכה קבועה. וואלה, למרות שחזר למקום השלישי החודש, עדיין לא הצליח לחזור לרמתו מ-2007. גם נענע10, NRG ודפי זהב איבדו בממוצע בסביבות 20% מהחשיפה שלהם. למרות הזינוק שלו החודש, גם ONE איבד 20% מהתעבורה בשנים האחרונות, וכך גם 'ספורט5'. אורנג' ירד בקרוב ל-30%. ההפסד הגדול ביותר נרשם לפורטל MSN של מיקרוסופט, שצנח ב-60%. גם יאהו איבד 40% וככל הנראה יוסר בקרוב מסקר טים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    כלכליסט נכנס בגלל YNET (ל"ת)
    איזה בדיחה 17/01/2011 21:45
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    תלמדו, הכל בזכות העיצוב (ל"ת)
    יוסי 17/01/2011 15:27
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אש הגולש 17/01/2011 15:13
    הגב לתגובה זו
    הוא ירד כי הוטמייל ירד. MSN כמו וואלה מקבל המון תנועה מהדואר האלקטרוני. מ2007 אנשים עברו לג'מייל. תשקיעו בתכנים אולי יחזרו אליכם
  • 2.
    כלכליסט האתר עם התכנים הטובים ביותר (ל"ת)
    דוד 17/01/2011 15:13
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    המאמין 17/01/2011 14:19
    הגב לתגובה זו
    שהוא חזק מהמתחרים