מבזק עולמי: JWT ניו-יורק מפטרת 20 עובדים; יורו RSCG רוכשת חברה בטורקיה
חדשות עדכניות מסביב לעולם בענף הפרסום: JWT ניו-יורק נאלצת לפטר 20 עובדים לאחר אובדן 2 תקציבי דגל, מיקרוסופט וקימברלי-קלארק. יורו RSCGמצרפת לכוחותיה סוכנות דיגיטל חדשה בשם Project House מאיסטנבול, טורקיה.
רכישה זו של המשרד הטורקי מבססת את יורו ככוח דיגיטלי עם היצע רחב. הרכישה האחרונה מתטרפת לרכישות קודמות של Acmic - סוכנות הודית ו-Congruent שמגיעה מארה"ב.
הכניסה לטורקיה אמורה להגביר את חדירתה של יורו לאזור בתחומי השיווק מבוסס אי-מייל, שיווק מבוסס מנועי חיפוש, פרסום במשחקי מחשב וקונסולות ומדיה חברתית. הפרטים הפיננסים לא נחשפו וכל הנראה זו לא תהיה הרכישה האחרונה של יורו.
עניינים פחות משמחים מגיעים מכיוון ניו-יורק - JWT מפטרת 20 עובדים מהממשרד כתוצאה מאובדן 2 תקציבי ענק של החברה, מיקרוסופט וקימברלי-קלארק. החברה אישרה זאת לאחרונה. 20 העובדים מהווים בסה"כ רק 3% מצוות המשרד הניו-יורקי.
באוגוסט השנה איבדה JWT את תקציב ה- B2B של מיקרוסופט שעבר לקבוצת IPG - התקציב מוערך בכ-10 מיליון דולר. בעוד שהחברה איבדה את מיקרוסופט ויצאה לתור אחר תקציבים אחרים הודיעה גם קימברלי-קלארק כי היא מעבירה את תקציבי המותגים האגיס, קוטקס ודיפנד למשרד אחר. תקציבים אלו המוערכים בכ-70 מיליון דולר - הוצאה כספית על מדיה עברו בסופו של דבר לאוגילבי אנד מאדר ניו-יורק.
עוד בעולם: מותג השוקולד מילקה הודיע כי הוא מחפש סוכנות פרסום חדשה עבור המותג שמטופל כעת באוגילבי אנד מאדר מקבוצת WPP. בבדיקה בארץ נאמר לאייס מפוגל-אוגילבי המטפלים בתקציב כי בגזרה המקומית אין כל שינוי והם עובדים בימים אלו על קמפיין למותג.